reflektor
#1

Kuidas ja kus saab taastada ümarate tulede refletorite peegelpindu?

vanaraud ja " vana raud " ei ole päris samad.....
Vasta
#2

Kui asi terasest, siis mina laseksin üle kroomida. Seda juhul, kui tegu on haruldase asjaga; tüüpilise Vene tule korral liigub korralikke reflektoreid odavama raha eest kui kroomimistöö.

Valdo

Eesti Jalgrattamuuseumi  looja ja eestvedaja
Tutvustame jalgratta ajalugu Eesti vaates, väljas on üle 170 muuseumiväärtusega ratta
Asume Kesk-Eestis Väätsal Pikk 9.
Vasta
#3

Ajutise variandina kõlbab ka kroomiimitatsioon (aerosool).
Vasta
#4

jurkman Kirjutas:Ajutise variandina kõlbab ka kroomiimitatsioon (aerosool).

Oi ei! Mina ei soovita seda mögi küll kusagil tehnika juures kasutada. Väga halvad kogemused...

Valdo

Eesti Jalgrattamuuseumi  looja ja eestvedaja
Tutvustame jalgratta ajalugu Eesti vaates, väljas on üle 170 muuseumiväärtusega ratta
Asume Kesk-Eestis Väätsal Pikk 9.
Vasta
#5

valdo Kirjutas:
jurkman Kirjutas:Ajutise variandina kõlbab ka kroomiimitatsioon (aerosool).

Oi ei! Mina ei soovita seda mögi küll kusagil tehnika juures kasutada. Väga halvad kogemused...


No aga kui pind korralikult matistada, atstooniga puhtaks, mitu kihti peale ja hiljem korralik
lakk peale, siis peaks vist ikka natuke käima, vähemalt valguse peegeldamiseks?

Reflektori juures on kroomimise eeltööd ka suht jama teha -- sisekoonus; lisaks ei taha kroom erikujulistele sisepindadele alati korralikult peale minna
Vasta
#6

jurkman Kirjutas:No aga kui pind korralikult matistada, atstooniga puhtaks, mitu kihti peale ja hiljem korralik
lakk peale, siis peaks vist ikka natuke käima, vähemalt valguse peegeldamiseks?

Reflektori juures on kroomimise eeltööd ka suht jama teha -- sisekoonus; lisaks ei taha kroom erikujulistele sisepindadele alati korralikult peale minna

Minu kogemus ütleb, et kroomiimiteer-värvi pind on läikiv senikaua, kui teda ei nühita või talle midagi (nt lakki) peale ei panda. Nii väike nühkimine kui ka pealekantav lakk võtab kroom-imitatsioonpinna koheselt hallikaks matiks. Mida teeb pirni kuumus, seda ma ei tea.

Kui Sul enam kui 100 kroonist kahju pole, võid ju proovida Smile

Valdo

Eesti Jalgrattamuuseumi  looja ja eestvedaja
Tutvustame jalgratta ajalugu Eesti vaates, väljas on üle 170 muuseumiväärtusega ratta
Asume Kesk-Eestis Väätsal Pikk 9.
Vasta
#7

jurka Kirjutas:Kuidas ja kus saab taastada ümarate tulede refletorite peegelpindu?

Kui teha nii, et ajaks mõneks ajaks asja ära s.o. valgust ikka ka peegeldaks ja kuuma käes ei kõrbeks, siis mõnel juhul (oleneb kumerusest) saab kasutada alumiiniumfooliumi mis akuraatselt karestatud reflektoripinnale liimitakse.

Kui on tegemist taastamiskõlbmatu ja roostest puretud reflektoriga millele originaalasendust ei suudeta leida, siis võib mõnikord leida sobiva kujuga sfääri roostevaba kausse valmistavate firmade toodangu hulgast. Tõesti-tõesti vaadake näiteks terasemalt väiksemaid kassisöötmise nõusid! Tuleb ainult kõik liigne plekikääride ja metalli freesiga /puuriga eemaldada.

Huvitun GAZ 12 ZIM-i varuosadest ning selle sõidukiga seotud kirjandusest, dokumentidest ja mälestustest.
Vasta
#8

valdo Kirjutas:Kui asi terasest, siis mina laseksin üle kroomida. Seda juhul, kui tegu on haruldase asjaga; tüüpilise Vene tule korral liigub korralikke reflektoreid odavama raha eest kui kroomimistöö.
Jutt käib 67 originaal elementidest. Kui kellelgi on üleliigseid korralike ära anda jääks taastamise prob tahaplaanile.
Kui taastada siis nii ,et natukese aja pärast ei pea jälle uuesti tegema.

vanaraud ja " vana raud " ei ole päris samad.....
Vasta
#9

Möödunud sügisesel (vist) Kurtna laadal nägin silti \"Reflektorite taastamine\", laual oli mingisuguse \"lääneka\" taastatud kandiline reflektor reklaamiks. Kaetud oli alumiiniumiga, kahjuks lasin kõrvust mööda, kas galvaanilisel teel või mingil pulberkatmise meetodil. Ehk keegi teine Kurtas käinu teab rohkem.
Vasta
#10

Valdo jutt kaubanduses olevast kroomvärvist on õige jutt, kuid BIKER - st lugesin, et on tulemas uus menetlus ja see tagab kroomi välimuse, pinda saab töödelda analoogselt värvimistöödega ning tugevus jääb ka samaks nagu korraliku värvi korral.Arvan, et see on samm edasi ja teatud kohtadele kroomi imitatsiooni tegemiseks kõlbulik.Asja hinda ei oska öelda.Reflektori taastamiseks arvan see asi hästi ei sobi, kuid teatud kohtadele küll.
Vasta
#11

praegused Cr-efekt aerosoolvärvid, mida olen proovinud, ongi tõesti sobilikud mingi a ´la jõulukuusekäbide stiliseerimiseks ainult. See 67 on GAZ-67 ? kas mitte tal reflektorid pobi või vanema vanavolksiga pole samad? Kui mõõt oleks sama, siis annaks vist ka nullühe omad sisse panna? mul ühel vanal volksil minu arust justkui olidki 2101 tuled sees, selle peegelduspannikesega... muidugi kui sa tahad ta ajada 100% originelli, siis on teine jutt.
Vasta
#12

Ei sobi suure pirni reflektorid. Pirn 6v , väikse sokliga ja pirni vahetuseks eemaldatakse klaaas. Jutt on Gaz 67 tuledest.

vanaraud ja " vana raud " ei ole päris samad.....
Vasta
#13

OÜ Vaakumkroom
Aare Nahk
6654212
5107231
vaakumkroom@hot.ee
See on see tehnoloogia millega kaetakse kaasaegsete autode reflektorid.Maakeeli on nimeks veel metalliseerimine.
Kroomimist galvaanikas ei soovita töömahukuse tõttu.Samas kui 1-2 reflektor vaja teha- miks ka mitte.
Vasta
#14

rainer Kirjutas:... GAZ-67 ? kas mitte tal reflektorid pobi või vanema vanavolksiga pole samad? Kui mõõt oleks sama, siis annaks vist ka nullühe omad sisse panna? mul ühel vanal volksil minu arust justkui olidki 2101 tuled sees, selle peegelduspannikesega...

Sõjajärgsel \"venelasel\" on reflektorite osas olnud põhjusmõtteliselt kolme eri tüüpi \"suuri\" (suure läbimõõduga)tulesid.

1. Kõige levinum on nn 01 ehk \"kopika\" tuli ehk siis Euroopa hajutid ja vastavad pirnikinnitused. Seda mudru liigub lademes a la Kurtna laat, vanemad garaažid/töökojad jms. Ei ole mingi probleem leida korras reflektorit Smile

2. Väga levinud on nn uut tüüpi ameerika hajutiga latern. Sellele käib sisse taldriksokliga pirn reflektori tagant ning reflektor on hajutiga nagade allapainutamisega tehtud üheks tükiks. Viimased 15-20 aastat on süsteem aktiivsest kasutusest juba maas (Vene viimased veoautod tulid ka juba Euroopa süsteemiga), kuid kolossaalse tootmishulga tõttu on korras reflektorid veel üsnagi leitavad. Esimese matsuga vast alati mitte, aga mõned kuud kuulutusi uurides ja paaril Kurtna laadal käies leiab uued isendid küll veel probleemideta.

3. See on arvatavasti see mudel, mida siin taga otsiti. See on ameerika süsteemi vanem versioon, kus hajuti ei käi reflektori külge püsivalt kinni ja pirn kinnitatakse reflektorile eestpoolt kolme tihvtkinnitusega. Säärased tuled olid kõikidel GAZ-67-tel ning esimestel Pobidel ja GAZ-51-del. Vähemalt Gorki tehas hakkas kusagil 1950ndate päris alguses seda süsteemi välja vahetama uue (nr 2 tähistet) süsteemi vastu.

Just nr 3 mainit reflektoreid (korralikke) on saada raske, sest uute varuosadena neid (peaaegu) ei liigu, pruugitud on aga tihti śaanud viga. Ma olin nt õnnega pooleks, kui mul õnnestus 2 aasta jooksul saada kätte kaks korralikku reflektorit (ehk siis kogu minu 1949. aasta Pobi jagu).

Vanal Volgal, GAZ-51A-l (A ilmus 1955) olid kindlalt kõikidel juba nr 2 mainitud tuled, millel oli omakorda mitmes eri mustris klaase (eri ajastutel).

67le nr 2 mainit tulesid panna on võimalik, kuid see ei ole originaal. Sama kehtib 1. seeria Pobi ja puukabiiniga 51 kohta, millel kõikidel käisid veel nr 3 mainit tuled.

Valdo

Eesti Jalgrattamuuseumi  looja ja eestvedaja
Tutvustame jalgratta ajalugu Eesti vaates, väljas on üle 170 muuseumiväärtusega ratta
Asume Kesk-Eestis Väätsal Pikk 9.
Vasta
#15

Kas kellelgi on pakkuda neid Valdo jutus punkt 3 all olevaid reflektoreid.VÕIVAD OLLA KAUNI ÕNNETUD!Vajan ühte 1pirniga ja ühte 2 pirniga varjanti.
Kui kellelgi on soov selliseid elemente taastada-saan näidata kahte sellist värskelt taastatut.Minu arust on tulemus hea(algmaterjal oli kauni õnnetu).

vanaraud ja " vana raud " ei ole päris samad.....
Vasta
#16

Kas kellelgi on pakkuda neid Valdo jutus punkt 3 all olevaid reflektoreid.VÕIVAD OLLA KAUNI ÕNNETUD!Vajan ühte 1pirniga ja ühte 2 pirniga varjanti.
Kui kellelgi on soov selliseid elemente taastada-saan näidata kahte sellist värskelt taastatut.Minu arust on tulemus hea(algmaterjal oli kauni õnnetu).

Oleksin saand jah ka paremini ,aga alguse asi ja pingutasin natuke üle.WinkPeegelduse üle ilmselt sa ei kurda.
Vasta
#17

Minule sobivad ,olen rahul. Kui ajahambale ka vastu peavad siis panen sulle kirikusse küünla.Hetkel saad vaid virtuaalse õlle.
Soovitan teistelgi elninoga ühendust võtta ja katsetada tema tehnoloogiat!

vanaraud ja " vana raud " ei ole päris samad.....
Vasta
#18

(07-07-2005, 10:47 AM)Martin460 Kirjutas:  OÜ Vaakumkroom
Aare Nahk
6654212
5107231
vaakumkroom@hot.ee
See on see tehnoloogia millega kaetakse kaasaegsete autode reflektorid.Maakeeli on nimeks veel metalliseerimine.
Kroomimist galvaanikas ei soovita töömahukuse tõttu.Samas kui 1-2 reflektor vaja teha- miks ka mitte.

Kas on keegi selle ettevõtte teenuseid kasutanud. Huvitav mis hinnaklassi reflektori tegemine läheb?
Vasta
#19

lugesin. sain infot. kas teatakse uusi lahendusi? kontakte?

Taastamisele..

Tänud
Vasta
#20

Keegi tegeleb hetkel reflektori "sära" taastamisega?
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne