Kas keegi teab?
#1

Hudson?

Üks küsimus mind vaevand juba aastaid. Aeg-ajalt tuleb jälle meelde, siis otsin ja tuhnin, aga oluliselt targemaks pole saand.
Nii 70-ndate keskpaigas, kui elasin Rakveres ja käisin muidugi koolis, viis minu koolitee üle Turuplatsi. Laupäeva hommikuti (aga siis oli ka laupäev koolipäevSad) võis sageli seal platsil näha üht suurt ameerika sedaani, mis pärit 40-ndatest. Kui koolist koju tulin, oli auto enamasti kadunud. Teistel hommikutel autot seal polnud. Sellest võib järeldada, et omanik elas kuskil Rakvere lähistel ja käis laupäeviti turul midagi müümas. Päris 70-ndate lõpus autot enam nägema ei juhtunud.
Auto oli musta värvi ja kaunistatud ohtralt kroomliistudega. Detaile enam kuigi hästi ei mäleta, ikkagi 30 aastat möödas. Poritiibade allservas oli 3 kroomtriipu. Vististi olid vähemalt osadel kroomliistudel ka peenikesed punased jooned. Auto ninal oli punaste tähtedega kiri HUDSON, kuid lähemal uurimisel näha, et tähed ebaühtlased ja ilmselt ise tehtud. Mingit muud firmamärki ei mäleta, et oleks olnud. Tuuleklaas oli 2-osaline. Armatuurlaud Pobeda-stiilis: spidomeeter ja kell sümmeetriliselt teine teisel pool valjuhääldi võret. Rool polnud originaal, tõenäoliselt pärines GAZ 69-lt. Ka veljed olid (ilmselt) vene omad, rattakilbid vist ZIM-ilt. Tehnilise osa originaalsuse kohta ei oska küll midagi öelda. Kere oli üsna heas korras, värv läikis ja suuri roostejälgi polnud. Kiikasin ka tuuleklaasil olevat ülevaatuse lipakat, mille tagaküljel pidanuks olema mark, mudel ja valmistamise aasta, kuid seal oli vaid vene tähtedega \"Gudson\", aastaarv puudus.
Tollal polnud 40-ndate jänkiautode kohta kuskil migit infot võtta. Hiljem olen otsind nii raamatutest kui internetist, kuid selgust pole saand. Kindel on, et auto pidi pärinema aastatest 1941-42 või 46-47. Võis olla tõesti Hudson või hoopis Nash. Samas armatuurlaud ei sobi ei Hudsonile ega Nashile.
Ehk on keegi kuulnud, ehk on keegi näinud??

Kaþdy automobil se stane jednou veteranem, nebude-li dřive seðrotovan.
Vasta
#2

Consul?

Hiigla lahe sell on Benno Bonsu,
liikluvahendiks on Bennol Consul.

Nõnda kirjutas Uno Laht millalgi 50-ndate lõpus. 90-ndate algul ilmus sama mehe sulest ajakirjas Pikker kirjutiste sari \"Jeestlased ja nende jänkipoodid\", kus samuti juttu Consulitest, millega 50-ndatel mitmedki tähtsad tegelased sõitsid. Tuhnisin küll kodus, kuid see Pikri number paistab olevat kaotsi läinud.
Ei tea tollest ajast muud Consulit, kui inglaste Ford Consul, kuid see polnud ju kuigi uhke auto, mõõtmete ja mootori poolest enam-vähem Moskvitš 407 ja Volga vahepealne. Tollal liikus ju sõjaeelseid ja -järgseid BMW-sid, Mersusid ja ameeriklasi, mille kõrval Ford Consul küll moodne, kuid üsna tagasihoidlik. Või oli tegu mingi teise masinaga? Ehk keegi teab?


Kaþdy automobil se stane jednou veteranem, nebude-li dřive seðrotovan.
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne