moskvitsi sünni tuvastamine.
#1

kas on võimalik kerenumbri järgi tuvastada tehasest väljumise aega?tegu on moskva tehase export autoga .passi on märgitud 02.01.1975 .kui on siis palun andke teada .aitäh
Vasta
#2

Tõenäoliselt mitte. Tehasest pole enam midagi järel, tehase arhiivi saatus ja sisu on teadmata.

Asp

Life\'s journey is not to arrive at the grave safely in a well preserved body, but rather to skid in sideways, totally worn out, shouting \"Holy s--t!....What a ride!
Vasta
#3

Kas Moskvitsi kerenumbrid on siis vähemasti järjekorras? Miks on kapoti all kaks kerenumbrit? Ehk on võimalik teiste autodega võrreldes daatum paika panna.?
Vasta
#4

janek555 Kirjutas:ja miks on kapoti all kaks kerenumbrit?

Kerenumbreid on üks.

N.Liidu tehnikal nummerdati reeglina keresid (nomerj kuzova), šassiisid (nomerj šassi) ja mootoreid (nomerj dvigatelja). See pärineb ajast, mil esiotsas säilis miski osa kandevraamist, mis kinnitati eest kerele (nt Pobi ja Volga 21)

Ametlikesse paberitesse klanti N.Liidu ajal neid kõiki; erandina praegusest, mil huvitab vaid kerenumber. Ja praegune kerenumber võib olla olenevalt ARKi töötajate teadlikkusest/teadmatusest kas algne kere- või šassiinumber. Või sageli hoopis miski isesisselöödud arvujoru, kuna remondid on algsed numbrid ja \"pirka\" kaotanud ära...


P.S. Panin pehmendusmärgi asemel j-tähe, nomerj lõpeb vene keeles pehmendusmärgiga.

Valdo

Eesti Jalgrattamuuseumi  looja ja eestvedaja
Tutvustame jalgratta ajalugu Eesti vaates, väljas on üle 170 muuseumiväärtusega ratta
Asume Kesk-Eestis Väätsal Pikk 9.
Vasta
#5

asi läks nüüd vähe segaseks.nimelt kerenumber kerel on sama mis al. sildil.teine nr. mis on kerele löödud aga mootori nr-ga kokku ei lähe.samas al. sildil on mootori nr. õige.mootor on orginaal.(sina valdo oled selles autos ka istunud-sinine 427e)
Vasta
#6

janek555 Kirjutas:asi läks nüüd vähe segaseks.nimelt kerenumber kerel on sama mis al. sildil.teine nr. mis on kerele löödud aga mootori nr-ga kokku ei lähe.samas al. sildil on mootori nr. õige.mootor on orginaal.

Ehk selgitab seda näide minu Pobedast (1949.a.).

Kerenumber oli tal 6545 - see figureeris nii dokumentides kui oli löödud raudadega sisse ka torpeedo-osas olevale lapakale (tinaplönnile). Ehk siis see oli kere number (nomer kuzova). Sellega on asi hetkel ka registris. Seda numbrit pirka peal ei ole ega ole ka kunagi olnud.

Šassiinumber oli tal 6620 - see oli löödud pirka peale. Teadjamad mehed ja erialakirjandus räägivad, et sama number (nomer šassi) oli togitud sisse ka esimese poolraami sisse, kuid seal polnud korduvate keevituste/asendmiste tõttu näha enam midagi. Mis peamine - see number oli seotud esimese poolraamiga (šassiiga), mitte kerega. Millal ja kus dokumentides ta oli fikseeritud, seda ma ei tea. Taastatud EVs 1990ndatel figureeris ARKis igatahes juba ainult kerenumber, 6620 ei olnud enam esindatud. Vanem arhiiv kas ei ole säilinud või ei ole mina oma Pobi kirjet selles näinud. (Kes tahab, võib uurida - A 9104 EA anti talle 1980ndatel välja).

Mootorinumber oli tal 6990 - see oli löödud mootoriploki ülaossa. Sama number (nomer dvigatelja) oli löödud ka pirka sisse. Arvatavasti fikseeriti see number ka N.Liidu aegsetes dokumentides, EV paberites 1990ndate algul seda enam polnud.


Vast Sinu Mossel miski sama skeem kehtis?

Valdo

Eesti Jalgrattamuuseumi  looja ja eestvedaja
Tutvustame jalgratta ajalugu Eesti vaates, väljas on üle 170 muuseumiväärtusega ratta
Asume Kesk-Eestis Väätsal Pikk 9.
Vasta
#7

janek555 Kirjutas:kas on võimalik kerenumbri järgi tuvastada tehasest väljumise aega?tegu on moskva tehase export autoga .passi on märgitud 02.01.1975 .kui on siis palun andke teada .aitäh
Minu AZLK 2140 tehti küll kere ehitusaasta kere numbri järgi kindlaks. Et pirkat mu mossel kunagi olnud ei ole,arvas eelmine omanik,et kere on midagi 1990,aga kui mul paberite ajamiseks läks,tehti kindlaks,et kere on ikka 1986aasta toodetud.
Rohkem ei tea,ise ma juures polnud,kui asja aeti. Juu siis saab küll kere nr. järgi valmistamise aasta kindlaks teha.

Vahetan käiku enne mootori piiraja sekkumist...
Vasta
#8

ei oska sinu loost abi saada.nimelt need kaks kerenumbrit asuvad ju mõlemad ühes kohas ja kuna seal on säilinud orginaal värv siis on näha ,et hiljem neid löödud pole.seega peaks siis üks neist näitama mootori numbrit.
ehk on tehtud mootori vahetus siis tehases,kuna tegemist export autoga?on see võimalik?
Vasta
#9

arvan,et sinu 2140 aasta tuvastati arki arhiivist seega läks kirja esma regristreerimis kuupäev.minul on arki ajalugu teada ,arvele võeti 1975 aga enne seda jõudis ta olla mingi aja küprosel ja tahakski teada et kaua.klaasidel on näiteks 3-ed .
Vasta
#10

janek555 Kirjutas:ei oska sinu loost abi saada.nimelt need kaks kerenumbrit asuvad ju mõlemad ühes kohas ja kuna seal on säilinud orginaal värv siis on näha ,et hiljem neid löödud pole.seega peaks siis üks neist näitama mootori numbrit.
ehk on tehtud mootori vahetus siis tehases,kuna tegemist export autoga?on see võimalik?

Ma ei usu mootori vahetuse varianti. Pigem pandi tehases eksport-masinad ikkagi korraga kokku, mitte hiljem midagi vahetades.

Pigem arvan, et kui kerele on löödud sisse kaks numbrit, siis on üks neist siiski kerenumber, teine aga šassiinumber. Lihtsalt Pobist erinevalt \"rändas\" šassiinumber kerenumbri kõrvale, kuna eraldi poltidega äravõertavat poolraami sellel autol enam polnud.

Kui üks neist kere sisse löödutest kajastub pirka peal, teine aga mitte, siis on pirka peal kajastatu arvatavasti šassiinumber, seal mitte kajastatu aga kerenumber. Mootori numbrit minu teada kere sisse raudadega ei löödud, samas aga löödi see kindlasti pirka peale.

Ma ei anna pead oma jutu õigsuse osas kõikide N.Liidu masinate osas, aga Pobi korral see igatahes oli nii. 1. seeria Pobi pirkal on muide esikohal mootori number, selle järel aga šassiinumber. Kerenumbri leiab Pobil ainult kerelt, ei mujalt.

Hiljemalt nädala pärast vaatan üle minu käsutuses oleva üsna alguse otsa M-400 (1947.a.) pirka, mis sai kunagi emeksis maha kruvitud, et vaadata, kuidas mossedel on. Vaevalt et toona alustatud tava AZLKs muudeti.

Tegelikult usun, et täpset teavet võiks omada Heiki Perli, kes on Eestis N.Liidu autode üks suurimaid spetse - kui tema ei tea, siis ei tea tõenäoliselt Eestimaal keegi. Ei ole ka välistet,et ta suudab kokku panna kere-/šassiinumbrid ja aastaarvud. Kahjuks ei mul hetkel näpu all ta telefoninumbrit.

Valdo

Eesti Jalgrattamuuseumi  looja ja eestvedaja
Tutvustame jalgratta ajalugu Eesti vaates, väljas on üle 170 muuseumiväärtusega ratta
Asume Kesk-Eestis Väätsal Pikk 9.
Vasta
#11

sassi numbri jutt on küll loogiline ja oleks muidugi hea kui seda veel kellegi teadjaga arutada saaks.
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne