'75 Dnepr MT-10 - JyrkaEE
#1

Järgmine seega Smile

Pärast Planeta 5 müüki olin jala-mees, ainsaks liiklusvahendiks jalgratas. Kiiresti oli tarvis uut motikat. Mõtted liikusid Jawa 638 suunas, mis peagi muutsid oma suuna Dnepri kasuks. Seega üritasin leida 7000-8000 krooni ringis müüdavat mt-10 või mt-11 tüüpi ratast, mis soovitavalt oleks võinud ka tsipa ümber ehitatud olla. Ostisin mina ja otsisid sõbrad. Igaks juhuks jätsin mõnda kohta ka ostukuulutusi, et ehk keegi näeb...
Parem jätan rääkimata nendest kõnedest tsiklimüüjatele, kes müüsid Dneprit, millel PÕHIMÕTTELISELT on dokumendid olemas ja mis PÕHIMÕTTELISELT peaks sõitma, kui siit ja sealt näppida ja kruttida. Ühesõnaga- tahtsin ikkagi liikuvat ja paberitega sõidukit, kuni....
Kuni ühel päeval sattusin vaatama ühe teise, väheke läänelikuma suunitlusega motikafoorumi privaatsõnumikasti, kuhu oli tulnud vastukaja mu ostukuulutusele. Ehk siis keegi pakkus 10000 krooniga paberitega ja sõitvat ja veidikene ümberehitatud Dneprit.
Huvi tekkis seda enam, kui sain hinna veel 1000 krooni alla tingida ja töölt palgaraha kätte.
Ühel hästi vihmasel vabal päeval hakkasingi siis oma järgmisele rattale pilku peale viskama. Vaatasin ratta üle, oli teine küll tsipa roostesem kui pildilt tundus ja esialgu tekitas kogu see värk minus umbusku. Kaasas olnud sugulasest onu, kes ka samatüüpi Dneprit omab, kiitis igatahes väga pilli mootorit, mis veel paremini temaarvates tiksuma pidi.
Kuna ratast oli vaja ja välimus mulle ka meeldis, tuligi motikal omanikku vahetama hakata. Sain dokumendid kätte, mille käigus märkasin, et ülevaatus kehtis kuni detsemer 2004 (kindlustus oli aga täiesti kehtiv). Siis tuli mul ette väga kõver ja hindatingiv nägu. Omanik seda aga ei lubanud ning leebusin minagi. Põhimõtteliselt 1000 krooni otsa ja paberid ju korras. S*tta sellega ja Tallinnast Kalamaja piirkonnast ma teele asusin, ise esimest korda üldse mingi sõidukiga pealinna tänavatel, millele kaasnes muidugi ka päris mitu telliskivi alt sisse sõitmist. Vihma sadas julmalt, aga koju Kadrinasse ma ka pooleteise tunniga turvaliselt, end märjana, ka jõudsin.
Ise olin asjast sillas, kuna arvatavasti ükski mu eelmine tsikkel poleks seda teekonda vist jutti vastu pidanudki Toungue
Endale tegi muret vaid see, et elukaaslane oli just enne südamele pannud, et kui tõesti sinna 2 inimest ära ei mahu, jäta see ostmata. Ausalt öeldes, ega hästi ei mahtunudki. Teisest küljest tundus pakiraam vägagi ajutiseks sadulaks teisendatav olevat Wink Heaks ja stiilseks ostuks see masin sealt poolt ka õnneks kiideti Smile

No ja nüüd ma siis olengi tõesti õnnelik Dnepri omanik. Seda juba poolteist nädalat, mille käigus olen maha sõitnud 500km ja ilma igasuguste tõsiste probleemideta. Mõned \"vead\", mis ette on tulnud: karbussid korra umbes, esiporikas vastu esikummi käima hakanud (muide, kummid sel tsiklil on erilahedad! harjumatu oli alul vene ratast lääne kummidega vaadataToungue), piduriklotsidele taha kroonised mündid vahele pandud just enne ülevaatusele minekut... jajaa, ülevaatusest vaja ka veel rääkida.

Laupäeval, 13. augustil, kui sain just tsikli müügilepinguga oma nimele registreeritud, tuli minna ülevaatusele. Eelneval õhtul olin enne veidike nõrgana tundunud pidurid OKi saanud ja võisin üsna kindla meelega tsiklit näitama minna. Valisin huvi pärast Lepnal asuva asutuse. Einoh, kipa seal oli. Kutt vaatas üle, kas kõik tuled töötavad (töötasid) ja lasigi kenasti läbi. Lõpuprotokolli pani veel kaks väheohtlikku viga:
1) küljejalg või hark puudu (ei nuta, tsikkel toetub turvaliselt laibakale)
2) augud summutis (aru ma ei saa, kust sa selle küll võttis, et mul summutid ribadeks on:S)
Elagu Lepna tehnoülevaatuspunkt!

Homme on ees naisega üks \"pikem\" tsikliretk.
Kavas kahe päeva jooksul telkimisega peaaegu Pärnus ära käia ja ehk Põltsamaa- Jõgeva kaudu tagasi Kadrinasse/Huljale naasta.
Tsikkel end siiamaani kenasti ülal pidanud. Ehk õnnistab/rõõmustab ta mind/meid seegi kord. Pühapäeval saab siis järgmise pikema postituse koos piltide ja reisimuljetega lisada.

Muide. Mõned mitte just kõige profimad, aga ajutised pildid mu uuest ratsust ka siis teistele näitamiseks siia. Sorri, et mõned pildid \"pikali\" on. Pühapäeval või ehk isegi homme saab paremad.
http://www.pilt.ee/view/538382/

PS!
Sadul ja paagikaunistus üle-eelmise omaniku poolt käsitsi teha lastud.
PSS!
Tagumisele \"grillrestile\" tegin tunniajase tööga reisiks mingi ajutise istme (sellest praegu ka pilte pole).
PPSS!
Tsikliga tööd jätkub- talvel on plaanis tagumine osa üsna totaalselt ümber teha stiilsemat porikat ja toekamat taguistet silmas pidades.

Pots ja postivahe.


Vasta
#2

Palju jõudu ja jaksu Sulle selle aparaadiga.
Loodan, et jääd rahule oma ostuga.
Vasta
#3

Loodame, et see masin peab sul kauem kui is planeta 5. Vaata, et sa liiga kaua ei imetle ratast - muidu saab EHK nasterahvas sul kurjaks -- siis tuleb jälle müük ette võtta-- unimüts räägib kogemustest.

On suur vahe, kas elada aastas 1980 või nostalgitseda aastat 1980.
Vasta
#4

Nõndaks. Võiks ju vahepeal siia midagi lisada.

See reis, millest esimeses postisusest tsipa rääkisin, läks ülilahedalt ja sõnulselatamatult.
Tsipa pikemalt ehk siis.

Teekond kaardil nägi ette nõndamoodi- Kadrina- Hulja- Paide- Türi- Metsaonn. Leppisime kokku, et kui tsikkel vastu peab, siis Põltsamaa ja Jõgeva kaudu tagasi.
Eelmisel õhtul pakkisin madratsid ja telgi (juhuks, kui onne ei leia või need hõivatud on) ratta külge ja vaatasin veel kiire pilguga dnepri tehnilise olukorra üle. Kõik oli OK.
Lõunaks sõitsin Huljale naisele järele ja tema juures pakkisime magasmiskotid peale. Ühe magasmiskoti kinnitasin lenksu ja esitule peale- seega spidomeetrit polnud näha. Hakkasime siis tulema minu mäletamist mööda mingi 3 ajal.
Äkitselt tee peal sureb mootor välja- mõistus ütleb- süüde väljas. Tegin hoo peal veel käega kaare üle magasmiskoti ja lükkasin võtme tagasi sisse. Mõistus ei valetanud. Kuna aga see magamiskott tiris ikka pidevalt võtit välja, tuli teha peatus ja pahatekitaja ümber paigutada. Naise seljakoti peal oli selleks hea koht.
Sõit jätkus kenasti ja mootorit säästes 70-80km/h. Järgmine peatus peale Tapat. Tüdrukul silmad märjad, kuna sadul, mille olin eelmisel õhtul valmis meisterdanud oli ikka kivi, mis kivi. Kähku seljakotist minu kampsun istumise alla ja kohe teine asi.
Peagi saabus Olerexi tankla, kust ostsin janukustutit. Jõudsime kenasti Paidesse, tegime peatuse suure linnakaardi juures. Otsustasime mitte linna sisse sõita ja seda uurida, vaid mööda linnaäärt Türile sõita. Tee äärde jäi suur Maksimarket. Kuna õhtuks oli söögi- ja joogipoolist tarvis, tegime peatuse ka seal. Kell oli seks ajaks vist juba mingi 5. Kokku sai ostetud igasugust träna, mis ei tahtnud kusagile ära mahtuda ning seeläbi šaslõkianum jäigi lenksu otsa rippuma. Paidest Türile ainult 10 km ringis- väga hea- varsti oleme kohal. Väike peatus veel Türi Säästuarketisse, veel pisikraami ja edasi.
Peagi tuli maanteelt maha kruusateele pöörata. Võtsin välja paberi, kuhu olin kodus rmk kodukalt kirjutanud onni juurde pääsemise juhendi. Kruusateed jätkus hea paarteist kilomeetrit. Kuna kaks metsaonni asusid üksteisele väga lähdal, otsustasime kõigepealt esimest otsida. Juhend nägi ette, et tuleb 15 km pärast Tagametsa poole pöörata. Dnepri odomeeter näitas juba 18 km maanteest, aga Tagametsa silti ei olnud. Tegin otsuse peatuda ja kaarti silmitseda. Just enne seda silmasin midagi hirmuäratavat. Esitule korpusel põles punane õlirõhu tuli. Mõtlesin, et ah sitta- puhkab siis 10 min mootorit ja asi korras. Otsustasime otsa ringi pöörata ja siis igast teeotsast vasakule pöörata.
Käivtasin peale peatust mootori- tuli ei kustu. Proovisin käivitada mitu korda- ikka ei midagi. Kuna edasi oli vaja sõita, me seda ka tegime. Sõitsin madalatel pööretel. Igast vasakust teeotsast pöörasin sisse, aga onni eikusagil. Pöörasime siis jällegi mingi aja pärast otsa ringi ja pöörasime sisse sealt, kus enne peatuse tegime. Sõitsime mitu kilomeetrit kuni nägime metsalisi. Küsisin abi, kuid ka nemad ei teadnud metsaonnidest mitte midagi. Ots ringi ja tagasi. Vastu tuli sõiduauto. Peatasin ka selle kinni ning juht teadis täpselt, kus onn asub.
Tõesti- onn oli olemas. Täpselt selline nagu rmk kodukal Saeveski nimega majake pildistatud. Paraku olid selle juba mingid suvalised ratturid ööseks hõivanud. Nii palju rabelemist ja ikka ei midagi. Midagi- hakkasime Vanapagana onni otsima, mille juurde saamiseks pidi mööda seda suurt kruusateed edasi sõitma. Seda ka tegime ja kuna olime ammu juba rmk juhendi usaldusväärsuse kaodanud, hakkasime jälle kõiki teeotsi ja metsaalust dnepriga läbi kammima. Tunne oli juba nagu rattast oleks vahepeal enduro saanud. Lõpuks- peale 50 km metsa all otsimist leidsime täiesti vaba ja ülinunnu Vanapagana metsaonni.
Tsipa räämas ta oli, kuivõrd olid eelmised puhkajad sinna palju prügi jätnud, kuid siiski soe katusealune meile kahele kusagil paksus metsas. Kas saab olla veel midagi romantilisemat?
Koristasime tsipa kaminasaali ja tõime asjad sisse. Dnepr oli vastu pidanud- mis oli head meelt tekitav. Õhtu saabus ja lõin kamina alla tule. Küpsetasime eksperimendi mõttes vahukomme ning ajasime šaslõki vardasse ja süte peale. Kodust olime veel kaasa võtnud fooliumi ja kartulid (mis küll lõpuks ikkagi veidi tooreks jäid). Sõime ja rääkisime pikalt ja läksime lõime magamisasemed. Lõppude lõpuks sain mina öösel max 2 tundi magada, temake aga kiitis hommikul kui hea uni tal olnud oli.
Hommik saabus päiksega. Veel parem kui oli ilm väljas, olid meie meeleolud. Tegime veel mõnusa hommikusöögi ja kella ühe ajal me sealt lahkuma ka hakkasime. Kuna õlituli ähvardas ikka veel mootori kokku lasta, otsutasime mitte läbi Jõgeva koju sõita, vaid tuldud teed koju naasta.
Pakkisime asjad kenasti ratta peale tagasi. Kuidagi kummaline oli see, et tsikkel väga kehvasti käivitus ja esi- ja tagatuli ei töötanud. Suunad plinkisid aga jõudsasti. Sitta sellega- oli olemas vähemalt mingisugune transport, millega mõni maa sõita saab. Liikumiskiiruseks võtsin max 50 km/h (ka maanteel). Paides käisime veel ühes armsas restoranis, kust odavalt head süüa sai. Üritasin veel parklas tulesid tööle saada, kuid millegipärast see mul ei õnnestunud. Sõitsime edasi parem suund pidevalt sees.
Tagasiteel suurt midagi enam ei juhtunud. Käisime veel Aravete kardirajal, mis oli rohkem minu soov hinda uurida.

Ja niimoodi me koju jõudsime. Kõige lahedama suve lõpuks.
Ja need RMK metsaonnid on üle kõige. Kui kellelgi on vaba nädalavahetus, võiks selle seal veeta. Usun, et kahetsema ei pea.
Pildid sellest trip\'ist üritan üles panna selle nädala lõpuks, et reisi veelgi paremini iseloomustada

---------
Tsipake veel sellest õlirõhu tulest.
Kuna süda valutas, aga Automoto foorumikaaslased mind rahustasid, öeldes , et mootor ei pea 200km ilma õlita vastu, läksin ostsin Männiärist õlirõhu kella ja kruttsisin selle peale- raisk- õlirõhk 5 bari kandis. Ja mis veelgi vägevam- tuli, mis põles, näitas hoopiski laadimist. Kuradi lahe oli mõelda, et aku nii hästi vastu pidas. Sõitsin ju peale reisi veel paar päeva \"punase tulega\". 14Ah aku, kui täpne olla.

Nüüd nädalake tagasi ostsin lada laadimisrelee ja panin selle peale, kuna aga aku tühi, saan seda proovida alles selle nädala lõpus.

Praeguseks vist kõik.

Jürgen

PS! Talvel plaanis hakata taguosa ümber tegema. Valmisprodukt peaks välja nägema midagi sellist http://www.dnepr.at/ga_bogdan/bn_009.jpg
Erinevus aga selles, et numbri ja tagatule (mis koosneb kahest ümmargusest tulest) toon vasakule küljele. Varase Planeta/Jupiteri tagaporikas juba olemas ja puha.

Pots ja postivahe.


Vasta
#5

Kus metsaonnis te peatusite? Kas seal, kus Põrgupõhja Jürka maja filmi jaoks ehitati ja hiljem maha põletati?

Sorry,et offtopic.

Valdo

Eesti Jalgrattamuuseumi  looja ja eestvedaja
Tutvustame jalgratta ajalugu Eesti vaates, väljas on üle 170 muuseumiväärtusega ratta
Asume Kesk-Eestis Väätsal Pikk 9.
Vasta
#6

Jep. Just sealsamuses. Aga sinna ehitati uus maja peale, kus nüüd tasuta ööbida saab. Teise korruse seintele oli riputatud veel pildisari sellest filmist- just nagu RMK koduleht kirjeldab.
Link sellest onnist- http://www.rmk.ee/pages.php3/01031413

Pots ja postivahe.


Vasta
#7

JyrkaEE Kirjutas:Jep. Just sealsamuses. Aga sinna ehitati uus maja...

Tean, olen käinud. Nagu enamikus muudes Eesti paikades.

Valdo

Eesti Jalgrattamuuseumi  looja ja eestvedaja
Tutvustame jalgratta ajalugu Eesti vaates, väljas on üle 170 muuseumiväärtusega ratta
Asume Kesk-Eestis Väätsal Pikk 9.
Vasta
#8

Lubatud pildid mingite allkirjadega:
http://www.pilt.ee/view/573910/

Pots ja postivahe.


Vasta
#9

Täna ja eile õhtul sai siis jälle rohkem aega rattaga veeta.
Kuna jätkuvad igasugused probleemid laadimisega, laenasin eile akulaadija ja laadisin akut. Olin just ka uue süütepooli kalli 340 krooni eest poest soetanud, kuna arvasin, et see toob sädeme tagasi, mis vahepeal kadunud oli.
Panin siis ka selle uue poooli peale. Loodetavat kena sädet ei olnud kusagil.
Igaks petteks otsustasin vana pooli tagasi panna. Proovisin siis sädet uuesti ning see vana raibe- teine silinder, millel küünal peas, hakkas potsuma ning sädemed ja värgid olemas.

Kahjuks ei hakanud aga tööle uus Šigulii laadimissüsteem, mille just eelmisel nädalal installinud olin. Väike katsetus testriga ning selgus, et geneka harjadelt ei tule eriti voolu, kuigi peale panin uued harjad. Pinge umbes 10 voldi juures. Muidugi, äkki asi selles, et harja otsad pole veel geneka kommutaatori suhtes ära kulunud. Aeg näitab, kas peab uue geneka otsima või mitte.

Kuna mootori sain tööle ning ka mõned ringid tehtud, otsustasin hakata taguosa ümber ehitama. Porika sain ajutiselt kinnitatud ning hetkeseisukord on selline. Ise olen rahul, kuigi teha on veel palju. Näiteks toed, et porikas lömmi ei vaju, kui taha keegi istub.
Sellest järeldub ka veel see ülesanne, et mõelda välja meeldiva kujuga tagaiste.
Samuti peab pead murdma selle üle, kuidas kinnitada küljele reg. number ja kuhu paigutada tuled, et asi legaalne oleks...

Pots ja postivahe.


Vasta
#10

JyrkaEE Kirjutas:Väike katsetus testriga ning selgus, et geneka harjadelt ei tule eriti voolu, kuigi peale panin uued harjad. Pinge umbes 10 voldi juures. Muidugi, äkki asi selles, et harja otsad pole veel geneka kommutaatori suhtes ära kulunud.

vool tuleb ikka staatorist. harjade kaudu läheb rootorisse vool, mis rootori mähiste abil teeb rootorist pöörleva elektromagneti. harjadele antava voolu/pinge abil reguleeritakse pinget/voolu, mis tuleb staatorist läbi alaldi elektrisüsteeemi tagasi (k.a. aku laadimine).

Maasturite hankimist Ukraina sõjaväele ja nende remonti meie Põhja-Tallinna töökojas saad toetada läbi Toeta Ukrainat MTÜ a/a EE387700771008885941. Selgitusse maastur Ukraina sõjaväele.
Vasta
#11

Okei. Veel sellest laadimise jamast.

Žiguli relee ühendamisega mul vist ikkagi mingi kala. Alustan otsast peale.
Ühendasin lahti vana laadimisrelee ja kinnitasin selle asemele pisikese Žiguli relee. Sellel on peal kaks kontakti- 15 ja 67.
15 kontakti ühendasin + juhtmega, mis tuleb süütelukust ning 67 konktakti ühendasin juhtmega, mis enne ühendus vana relee \"Ш\" kontakti külge. Kaks ülejäänud juhet, mis ühendusid vana relee \"~\" ja \"ЛК\" kontakti, isoleerisin.
EDIT: Pildike: http://www.pilt.ee/photo/538382/13256556/

Praegune olukord näeb välja nõndaviisi.
Süüde sisse lülitatud, relee peal põleb punane tuli. Mootor käima lüüa- relee tulukeste peal (roheline ja punane) ei muutu mitte midagi.
Geneka kontaktid räägivad käiva mootori puhul järgmist:
Ш- vool 0 volti, kui selle juhe relee küljest lahi ühendatud. Vool umbes 22 volti, kui selle juhe on relee 67ga kontaktis.

Kuidagi kummaline tundub ning relee tulukesed näitavad ilmselt, et genekas ei lae... Kas olen midagi valesti ühendanud?

Pots ja postivahe.


Vasta
#12

Nonii. Vahepeal siis kirjeldaks tsipa täpsemalt, mis talvel plaanis teha on.

1) Paigaldada kiire neljas käik, et vähendada pöördeid kiirusel 90 km/h ning samas suurendada tippkiirust. Kloostrimetsa poest saab 4nda käigu hammikad ~200 krooni eest.

2) Arvatavasti omal käel ehitada valmis tagaiste. Väljanägemiselt peaks olema väga sarnane esiistmele. Ehk siis samuti neetide ja naharibadega. Nahk on olemas, leida tuleb veel doonoriste, kust porolooni hankida. Plekist aluse väänan samuti ise. Kokku ei tohiks üle 100 krooni eriti minna.

3) Originaalõhupuhasti vahetada koonusfilltrite vastu ning rellakaga eemaldada vana filtri hoidik käigukasti pealt. Kloostrimetsas koonusfiltrid ~250 kr/tükk. Kokku 500.-

4) Spidomeetri numbriplaat kroomida. Pindala ~ 45 cm2, seega maksma peaks minema 60 kr ringis.

5) Reg. number tuua vasakule küljele mingi plaadi peale. Selle kohale asetada kas a) ainult numbrituli b) numbrituli koos taga- ja piduritulega.
Millalgi käin Kadaka autoturul, ehk leian mingi stiilsema valgusallika.
Juhul, kui numbri kohale tuleb ainult numbrituli, tuleb tagatuli koos piduritulega tuua tagaporika alla, mis mulle nii väga ei meeldiks, kuivõrd hakkab igasugust paska oma peale koguma. Rahakulu jällegi mingi ~200.-

6) Korraliku värviga üle värvida esiporikas, paak, amordi katted, tagaporikas. Halbadest kogemustest Planeta värvimisel, ma see kord värvi ostes raha pealt kokku ei osta ja nende detailide katmiseks kuluv avärvi eest maksan ~500 kr

7) Kuna originaalsüütelukk ei hiilga just oma turvalisuse ja eriti just \"kontaktivõimekusega\", tahan peale panna ka mingi auto süüteluku. Hinnast ettekujutust eriti pole. Aga see samuti Kadaka autoturult. Eks mingi 100.- jälle läheb.

8) Kui raha üle jääb/ tuleb kusagilt juurde, tellin taha veel ka kenast kroomist sissy bar\'i ehk seljatoe. Seda värki näitab aeg.

Rahakulu kokku ~1700 (sissy bari arvestades ~2700)

Praeguseks rohkem meelde ei tule, aga eks kindlasti mõni hea idee lisandub nende pikkade lumiste kuude ajal..

PS! Vahepeal sai installitud tagu pehmed vedrud, mis ei tohiks enam kellelgi, kes taga istub, suurt pea- ja tagumikuvalu tekitada.
Siinkohal suur tänu kasutajale isandpauk, kes mulle need vedrud võimaldas.

Pots ja postivahe.


Vasta
#13

Puudu jäävad veel lux mudeli suunakad --erinevus jawa omadedest on kroomitud/nikeldatud tagapõhi. Siis oleks sul täitsa luksusmasin kevadeks koos.

Ära sa hindades alati nii kindel ole- - tavaliselt läheb tehtava peale 2X rohkem raha plaanitust-- räägin kogemusest- kuid vaatame loodame paremad.

On suur vahe, kas elada aastas 1980 või nostalgitseda aastat 1980.
Vasta
#14

Einoh, seda ma tean, et kaks korda rohkem raha võib minna ja olen juba varakult õppelaenust ~3500 krooni musta kangelase jaoks eraldanud Smile

Aga kroompõhjaga suunakate peale olen ma samuti mõelnud Wink

Pots ja postivahe.


Vasta
#15


Eile käisin Kloostrimetsa motopoes ja seal hakkas mulle silma üliideaalne kroomitud metallkorpusega kandiline tagatuli. Taga- piduri- ja numbrituli kõik ühes. Ehk siis läheb see vasakule küljele reg. numbri kohale- lahendus, mis mulle endale rohkem meeldiski.
Rahakulu 350.- ((plaanitud 200.- asemel) Unimüts teab, mida räägib Toungue)

Nädalavahetusel teen kodus pildi kah sellest siia Wink

Pots ja postivahe.


Vasta
#16

Saabusin just äsja Aalekoli remonditöökojast, kus sai mu genekas üle vaadatud. Selgus, et seal Kesk- Eesti metsade vahel, kus laadimine kadus, tegi enesetapu mähis ja katkestas voolu tootmise.
! Niiet, kui kellelgi töökorras Dnepri 12V generaator pakkuda, siis oleksin täiesti huvitatud. Privaatsõnumi teel võib ühendust võtta.

Pots ja postivahe.


Vasta
#17

OK!Kas leidub nüüd keegi, kes seletab ,kuidas saab surnud geneka korral mõõta 12V elektrisüsteemis 22V testriga???Kas Sul ikka komakoht oli testril õiges kohas, äkki oli näit hoopis 2,2V
Vasta
#18

Saab ikka. Näiteks lolli hambaarsti poolt paigaldatud erinevatest materjalidest hambaplommid võivad anda suus kümneid volte, aga lampi põlema nende voltidega ei saa Wink Sama lugu genekaga- pane kasvõi imepisike tarbija taha ning osuti kukub nagu kivi nulli.
Vasta
#19

Sassile: ei oska minagi öelda, kuidas see genekas 22 volti sai ühtpidi välja anda. Ausalt öeldes ei huvita ka enam nii väga. Vaja lihtsalt uus gene saada.

Räägiks siis sellest, mis sel nädalavahetusel tehtud sai.
Kõigepealt on rõõm teistele ja kõige rohkem muidugi endale teatada, et Dnepr hakkab vaikselt ilmet võtma ning üsna lähedane lõppilme on saavutatud. Ehk siis lähemalt.

Kõigepealt hakkasin numbri ja tule alust plekist välja lõikama. Leidsin paraja jupi, mida rellaka puudumisel tavalise rauasaega pikalt saagima pidin. Järgmisel päeval käisin kohalikus ehitusmaterjalide kaupluses ja ostsin kinnituse toru ümber, millega sain kogu krempli kenasti vasakule küljele kinnitatud.
Pilt värgist: http://www.pilt.ee/photo/538382/14177734/
Kinnitused: http://www.pilt.ee/photo/538382/14177735/
Plaat on küll roostes, aga see saab värvitud jne.

Mõtlesin välja ka koha suunakate jaoks. Ise olen küll arvamusel, et kõige ilusam oleks ilma oranzide tuledeta, kuid mugavuse ja ka liiklusohutuse seisukohalt tuleb siiski need külge panna. Seega ilma summutite ja (veel ilma) tagumise sadulata peaks tagumik välja nägema hakkama enam-vähem selline (ajutiselt suunakad maalriteibiga kinni):
http://www.pilt.ee/photo/538382/14177739/

Vaikselt hakkasin ka sadulat ette valmistama. Selle aluspleki lõikasin välja vana arvuti korpusest (jälle rauasaega)- täpselt õige paksuse ja jäikusega. Istme mõõtmed tulevad 22 x 11 x 4 (cm). Et järgmisel nädalal saaks edukalt jätkata, oleks tarvis nii suurt tükikest vanast tsiklisadula poroloonist.
Kui kellelgi on pakkuda, siis oleksin väga õnnelik järeletulija.
Alusplekile jätsin ääred kahel põhjusel:
1) Äärtesse sisse augud ning nendesse needid (sarnane esiistmega)
2) Tänu äärtele peaaegu võimatu, et nahk vastu teravat serva puruneb.
Küll jäid aga servad liiga kõrged, mis tuleb hiljem rellakaga madalamaks lõigata.
Pilt: http://www.pilt.ee/photo/538382/14177730/

Ja muud rohkem ma eriti teha ei jõudnud.

Mõlgutan mõtteid, kuidas taguporikas nii kõvasti kinnitada, et see tagaistuja (enamiku ajast ~50kg) välja kannataks (ka suurtematest aukudest läbi sõites). Selleks keevitan arvatavasti 17mm toru amordi ülemise kinnituse ja porika välimise mutri vahele nii, et keermelatt sealt läbi läheks (mõlemale poole). Praegune lahendus on vaid tühise keermelati näol võrdlemisi õrnuke: http://www.pilt.ee/photo/538382/14177741/

Praeguseks kõik.

Pots ja postivahe.


Vasta
#20

Ma ei tea, mis teised inimesed arvavad, kuid tagaporika tugevamaks tegemiseks soovitan kasutada tugevduseks rauda nii 5-6mm plaat 5-8 cm lai. Mille paned sinna vedru põhimõttel. St esiotsa keevitad esimese istme alla ja latina painutad porika peale. Teiseks poldil on suht suur tugevus. St mine treilai juurde ja lase endale korralikust materjalist treida poldid. Toru on halb paindub hästi. Kõva teras ei lähe kuhugile.

Ise panin jawa 638 amordist läbi väntvõlli siduripoolse otsa punni, mis treiti mõõtu.

Millegipärast oleks ise oodanud, et viid numbri tsiklile ligemale ja veidi veidi tahapoole. Nimelt tagatuli on seal suht varjatud.

On suur vahe, kas elada aastas 1980 või nostalgitseda aastat 1980.
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne