puukabiiniga 1. seeria GAZ-51 Lätis muuseumis
#61
Panen siia siis üles mõned pildid mis täna oma kabiinist tegin. Sain siis mõne minuti uurida kabiinikest ja tegin mõningad tähelepanekud:
1)bensiinipaak on asunud istme all. Kabiiniseinale (juhipoole) on vineerile peale pandud plekk- sellepärast tundus see auk isetehtud (originaal vineer sees alles). Samas ei suutnud ma ikkagi selgeks saada mis number siis täpselt spilkal on aastaarvuks. Siit käis nagu läbi, et 1951 aastast kolis paak istme alla küljelt. See aastaarvu number (korraliku pilti pole- valgus oli kehv ja ma pole just staarfotograaf ka) on halvasti loetav ning on kas 8 või siis 0 - loogiliselt võttes siis kas 1948 või 1950. Siis kui toomine oli, siis abimehed ütlesid, et number on 8. Mine võta nüüd kinni mis seal on. Endale tundus õues ka 8 olevat aga sees jällegi nüüd 0. Roostet on ka sildil, ehk ilusamate ilmadega on paremini näha.
2) vasak uks on hilisem toodang. Parem uks on originaal aga mingi aeg plekiga üle löödud. Plekk tänaseks auklik ning samuti on ukseraami alumine serv mäda. Õnneks mitte niipalju, et mõõtu ei saaks.
3) kabiini tagumine aken on pleksist?!? Või mingist sarnasest asjast. Igastahes on see nagu pisikesi mõrasid täis - samas on aga täiesti terve ja "pudenenud" sealt midagi ei ole.
4) tulemüüri on puuritud soojenduse eesmärgil augud.
5) kabiini siseneva õhu luuk, tundub, et on laiem kui 51A-l.
6) kabiini tagumine sein on samuti õhukese plekiga üle löödud. Ei teagi nüüd, kas taheti moodsamat välimust anda või taheti vee eest kaitstaBig Grin
ja mõned pildid siis:

[Pilt: IMG_3468.jpg]
[Pilt: IMG_3471.jpg]
[Pilt: IMG_3472.jpg]
[Pilt: IMG_3475.jpg]
[Pilt: IMG_3476.jpg][/align]
Vasta
#62
[Pilt: IMG_3479.jpg]
[Pilt: IMG_3480.jpg]
[Pilt: IMG_3484.jpg]
[Pilt: IMG_3486.jpg]
[Pilt: IMG_3487.jpg]
[Pilt: IMG_3489.jpg]
[Pilt: IMG_3490.jpg]
[Pilt: IMG_3491.jpg]
Liblikad puudu:
[Pilt: IMG_3492.jpg]
[Pilt: IMG_3493.jpg]
[Pilt: IMG_3502.jpg]
[Pilt: IMG_3503.jpg]
Vasta
#63
gruppen Kirjutas:vineer sees alles). Samas ei suutnud ma ikkagi selgeks saada mis number siis täpselt spilkal on aastaarvuks. Siit käis nagu läbi, et 1951 aastast kolis paak istme alla küljelt. See aastaarvu number (korraliku pilti pole- valgus oli kehv ja ma pole just staarfotograaf ka) on halvasti loetav ning on kas 8 või siis 0 - loogiliselt võttes siis kas 1948 või 1950. Siis kui toomine oli, siis abimehed ütlesid, et number on 8. Mine võta nüüd kinni mis seal on. Endale tundus õues ka 8 olevat aga sees jällegi nüüd 0. Roostet on ka sildil, ehk ilusamate ilmadega on paremini näha.

Soovitan teha Sul makrofunktsiooniga "pirkast" üks korralik pilt. VÄGA oleks identifitseerimisel abiks. Kasvõi võrdluses teiste sama ajastu pirkadega (2 tk nt Lätis muuseumis, mis mul mõlead detailselt pildis).

gruppen Kirjutas:5) kabiini siseneva õhu luuk, tundub, et on laiem kui 51A-l.

Peabki olema.

Ja veel - kas kaitsmekarp on küljes või ei? Tee selle asukohast pilt?
Valdo

Eesti Jalgrattamuuseumi  üks loojaid ja eestvedajaid
Tutvustame jalgratta ajalugu Eestis, väljas on üle 120 ratta
Asume Kesk-Eestis Väätsal Pikk 9, kuni septembri lõpuni oleme avatud R,L,P 11-18







Vasta
#64
Jõudu taasamisel! Loodetavasti hakkab see kabiin kunagi auto küljes meie teedel ka liiklemaWink Sa võiks sellest eraldi teema tehaWink
Vasta
#65
Tänud sm. Poljakovile!
Nii, jõudsin siis korra veel läbi sealt, fotokas polnud küll enam eluvõimeline. Igastahes peaks siis tootmisaasta olema ikkagi 1950. Spilkal hoolikalt vaadates on siiski peal 0 ja kandelambipesal on aastaarv 1949.
Kaitsmekarp kolmele kaitsmele paikneb starteripedaalist paremal pool sellel pildil (jäi ennem ülesse riputamata):
[Pilt: IMG_3482.jpg]
Vasta
#66
(26-08-2005, 01:15 AM)valdo Kirjutas:
villis1 Kirjutas:[
Tänud Valdole, aga kas oskab keegi kommenteerida, milla tuli 51 ja ka teistele GAZ- idele (sh eriti 67 ja 69) nn täis palstikuga kaetud rool, kus enam metall kodaraid paistmas ei ole

Hea küsimus... ütlen ausalt, et ei tea!

Kord püüdsime Raivo Rajuga identifitseerida 51 muutusi nii mälestuste, säiliunud isendite kui ka kataloogide põhjal. Sai ainult tuvastatud, et kataloogide maailm ja tegelikkus ei lange alati kokku ja asi on keerulisem kui algselt arvatud.

Ise arvan, et plastkodaratega rool ilmus kusgail 1960ndate algul või keskpaigas. Allikad - üks seibitäpsusega tehasekomplektsuses säilinud 1963. aasta GAZ-63 evis juba plastkodaratega rooli, samas kui 1958. aastal oli mälestuste kohaselt olnud peal veel metallkodaratega isend. Ise eriti ei usu plastkodaratega rooli olemasolusse 1950ndatel... minu 58.a. 51-le läheb igatahes metallkodaratega asi peale. Samas ei ole ka välistet, et aastail 1955-58 mitmes järgus toimunud suured muutused 51-s puutusid ka rooli....

Asja teeb keerukamaks veel asjaolu, et varasemad 51 kataloogid näitavad veel kolmandatki tüüpi -kõverate metallkodaratega rooli-, mida aga keegi \"elusuuruses\" 51del näinud pole. Samas olen kõverate metallkodaratega rooli näinud oma silmaga (ja katsunud oma näpuga) ühe puust ustega Ural-ZIS 355 peal.

Igasugune teave on muide teretulnud - kunagi tahaksin 51 modifikatsioonide ajaloo mingilgi tasemel kokku saada!
See 63 aasta võis siis olla mingi ülemineku aasta, tean komplektset Gaz 63 mis ka pärit 63 aastast ja rool oli metall kodaratega algusest peale.
Vasta
#67
Jõhvis on üks puukabiiniga 51 müüa, kaugelt vaadates näeb päris kobe. Kui on vaja, siis saan müüja kontaktid hankida. Kusagil ma justkui nägin selle auto müügikuulutust ka, enam ei leia üles.
Vasta
#68
(07-01-2018, 00:10 AM)Raudpats Kirjutas: Jõhvis on üks puukabiiniga 51 müüa, kaugelt vaadates näeb päris kobe. Kui on vaja, siis saan müüja kontaktid hankida. Kusagil ma justkui nägin selle auto müügikuulutust ka, enam ei leia üles.

     
 Pidasid silmas seda https://www.kuldnebors.ee/81393844  ?
Vasta
#69
(07-01-2018, 01:24 AM)jürimees Kirjutas:
(07-01-2018, 00:10 AM)Raudpats Kirjutas: Jõhvis on üks puukabiiniga 51 müüa, kaugelt vaadates näeb päris kobe. Kui on vaja, siis saan müüja kontaktid hankida. Kusagil ma justkui nägin selle auto müügikuulutust ka, enam ei leia üles.

 
 Pidasid silmas seda https://www.kuldnebors.ee/81393844  ?

See pole ju puukabiiniga, ainult uksed on puust. Iseenesest üsna haruldane seegi. Kui puust uksed on alles, siis äkki on mingi ime läbi kapitaalremontidestki pääsenud.
Vasta
#70
(07-01-2018, 01:24 AM)jürimees Kirjutas:
(07-01-2018, 00:10 AM)Raudpats Kirjutas: Jõhvis on üks puukabiiniga 51 müüa, kaugelt vaadates näeb päris kobe. Kui on vaja, siis saan müüja kontaktid hankida. Kusagil ma justkui nägin selle auto müügikuulutust ka, enam ei leia üles.

 
 Pidasid silmas seda https://www.kuldnebors.ee/81393844  ?

Seda mõtlesin jah, lähedalt ei ole vaatamas käinud, arvasin et on puukabiiniga.
Vasta
#71
(07-01-2018, 01:41 AM)zazik Kirjutas:
(07-01-2018, 01:24 AM)jürimees Kirjutas:  Pidasid silmas seda https://www.kuldnebors.ee/81393844  ?

See pole ju puukabiiniga, ainult uksed on puust. Iseenesest üsna haruldane seegi. Kui puust uksed on alles, siis äkki on mingi ime läbi kapitaalremontidestki pääsenud.

Too imetabane ketaskäsipidur näikse ka põhja all küljes olevat. 
Ja kuna et seda pildivääriliseks on peetud, näitab, et müüja tunneb asja.
Vasta
#72
Ma tervet teemat põhjalikult läbi ei lugenud, aga mis kohe silma hakkas oli armatuuris olev spidoplokk või instrument panel mis on äravahetamiseni sarnane 1940 Chevroleti omaga. Vanast ajast on jäänud alles ka üks korralik  ja komplektne 

[Pilt: 320_1_1940-46ChevyTruckCluster(1).jpg]
chevy 1940
Vasta
#73
(10-01-2018, 12:56 PM)hotrod Kirjutas: Ma tervet teemat põhjalikult läbi ei lugenud, aga mis kohe silma hakkas oli armatuuris olev spidoplokk või instrument panel mis on äravahetamiseni sarnane 1940 Chevroleti omaga. Vanast ajast on jäänud alles ka üks korralik  ja komplektne 

[Pilt: 320_1_1940-46ChevyTruckCluster(1).jpg]

Varase 51 ja ZIS-150 oma ongi täiesti otsene koopia jänkide pealt. Ilus asi iseenesest, hiljem ratsionaliseeriti nõukapäraseks.
Vasta
#74
Olles sellisega sõitnud, siis pean ütlema, et kui tulid uue armatuuriga isendid, siis võrdluses oli vana ikka palju ilusam.
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne