Dnepr mt9 süüde ja karburaatori reguleering
#1

paar küsimust teadjatele:

- hoorattal on 3 tähte: b , vene tähestiku P ja viimasena B. Kui P ja B on vastavalt süütehetk ja ÜSS, siis mis on b?
Kas vene tähestiku P on ehk hoopis kandilisevõitu C (nagu sashiganije)?
Kui tsentrifugaalregulaatori vastukaalud on \"laiali\" asendis fikseeritud, siis millise märgiga peab märk karteril kokku langema?
- silindri kaane tihend, kas seda annab kodustest materjalidest valmistada või peab käigu motopoodi ette võtma?
Vasta
#2

Silindrikaane tihendi saad teha õllepurgist (kui sa pidasid silmas silindri ja silindripea vahel olevat õhukest alumiiniumtihendit). Kui raha on, siis võid ju poest ka osta, peab kauem vastu ning jääb ära tülikas lõikamise protseduur.

Maasturite hankimist Ukraina sõjaväele ja nende remonti meie Põhja-Tallinna töökojas saad toetada läbi Toeta Ukrainat MTÜ a/a EE387700771008885941. Selgitusse maastur Ukraina sõjaväele.
Vasta
#3

Hea näpunäide! Eks esialgu panebki siis isetehtud tihendi- kuniksmootor rahuldavas jooksukorras on. Talvel katkun ta nagunii uuesti lahti, siis panen korralikud.
Süüdet pole siis keegi siinolijatest dnepril sättinud?
trv
Vasta
#4

B.M.T. - ülemine surnud seis vasakul ja R3 - varane süüde paremal. Seadmisel pead jälgima, et kolb oleks paremal ikka õiges kohas mitte et mõni klapp juhuslikult lahti oleks, keerad noole R3 kohakuti, lükkad eelsüüte vihid täiesti laiali, arvatavadti pead need millegagi kinni pookima ja siis keerad jagaja õigesse kohta, teoreetiliselt pead enne süüte keeramist kontakti vahe õigeks reguleerima nuki kõrgema osa järgi aga hiljem süüdet reguleerides võib juhtuda, et sul on vaja kontakti vahet muuta, et masin normaalselt töötaks, tavaliselt juhtub vahe liiga suureks jääma, endal sellist jama pidevalt olnud arvatavasti jagaja kere keeramisega liigub asi vähe vildakalt, enda omal olen viimati süüdet reguleerinud tühikäigu eelsüüte järgi nagu K-750 võimalik teha on süüte kellaga mille taga ajades ilma, et regulaatori vihke näpiks, kui vaatate A.Palu mingi 57a. raamatut (pruun ja hall kaan, suurem raamat kui uuemad).
Vasta
#5

Tänud, sain vist enam-vähem korda Smile Nüüd siis vaev ja vile alles algab- kahe karpa võrdselt tööle saamine pidi vanemate postituste andmetel olema sama kerge, kui metskassile klistiiri tegemine Big Grin
Vasta
#6

ei ütleks, et see nüüd nii raske on, kui düüsid samad, nõel mõlemal siibris samas positsioonis ja karpad margilt ka samad siis reguleerid siibrite käigud samaks all keskel ja ülemises siibri asendis, tühikäigu segu koostise saad enam-vähem nii paika, et kererad kruvid kinni ja siis mõlemat ühepalju lahti ja kontrollid mõlema silindri tööd nii et lühistad kord ühe kord teise küünla ja kuulad kas hääled on samad ja kas tundub et mootor töötab ühe kiirusega ja midagi muud keerulisemat seal polegi sest niipea kui siibrit pisut avad hakkab tööl pea pihusti ja selle töö oleneb ainult siibrist, düüsist ja karpa üldisest kulumisest nii, et sõites peab olema paigas siibrite sünkroonis liikumine ja nõelte mõlema samasugune asend ja sama düüs mõlemas karpas. tühikäigu siibri reguleerimis kruvi keerad ka täpselt samaks mis teisel karpal ja tühikäikuga mängid ainult tühikäigu nõel kruviga, sest kui siibrid erinevalt jooksevad siis hakkam mootor alguses gaasi andes valesti töötama - üks kiiremalt teine aeglasemalt, vahest vaevalt, et nii kergesti aru saaks aga nii see on. pikk jutt aga ehk said targemaks, see töö pole tegelt kaugeltki nii keeruline kui näiteks juhtmete vedamine skeemi järgi.
Vasta
#7

Kuna uued karpad said peale, siis nendega tuli kaasa reguleerimise juhend, paljus kattub Olafi õpetustega, lisana õpetus segusiibrite reguleerimisest trossi regulli kaudu. Kui kellegil huvi on, siis võin ta sisse skännida ja kuhugi üles riputada. Üks \"aga\" asja juures on- see on vene keeles.
Vasta
#8

Muutsin teemat natuke laiemapõhjalisemaks - minu lollide küsimuste ja teie õpetuste najal saab ehk kokku hea kiirkäsiraamatu algajale dnepristile Smile
Niisiis tänane seis järgmine:
- karpad üle vaadatud ja puhtad
- tühikäik karpadel reguleeritud ja töötab nagu kiisu
- segunõelad samal kõrgusel mõlemal karpal
- süüde õige
- klapid reguleeritud
Dnepri tegevus:
- tühikäigul nurrub
- kiiresti gaasi keerates tõmbab hinge nii kinni, et tahab välja surra
- õhu juurdepääsu piirates läheb pöördesse küll, aga lagi jääb saavutamata
Mida proovitud:
- segunõelu proovitud kolmes keskmises asendis- ei mingit muudatust
- jagajat keerutatud ühest servast teise- ilma muudatusteta

Karpad on uued. Kust soovitate viga otsima hakata?
Vasta
#9

Eelnevale jutule juurde, ma pole päris täpsustanud aga segusiibrite sünkroonis liikumist saabki ainult trossi kõri reguleermutrite sisse välja keeramisega muuta. Mis marki karpad sul on ning kui suur on peadüüs, kui see liiga väike on siis võid selle nõelaga mängima jäädagi. mingi 180 - 200 on originaal õhupuhastiga päris ok, üle selle hakkab uputama ja allapoole poogib suurematel pööretel ära. mul enda masinal on 280 düüsid ja see koonus õhukas, madalatel pööretel saab pisut liiga palju ja seoses sellega on kiirendus alguses vähe uimane kui ei ole just pisut mootori tuure enne gaasiga mängides üles kruvinud aga samas nii kiiruselt 60 või enam 4-da käiguga kiirendab masin ikka päris julmalt ja kiirendus tunne on olemas ka siis kui sõita üle 100 km/h. aga sellise timmingu juures pole just bensu kulu ka mitte väike 7l sajal läheb nii mis koliseb, kuigi samas enne sõites 190 düüsidega sama karpaga läks rahulikult 80 - 90 juures 4-5l sajale.
Vasta
#10

Tänud vastuse eest, Olaf. Karpa on Pekar k68Y, düüsid sees 190 ja õhufilter on orikas. Seis on niipalju julm, et neljandik pööret gaasiga ja kui kiiresti lahti ei lase, siis sureb välja. Mõlemad pütid jäävad gaasi andes vait nii, ei laksugi ei tule kummagist.
Vasta
#11

Oled sa proovinud mida mootor siis teeb kui õhufiltrit küljes pole. samas võib ka selline jama ehk olla, et kontakti vahe on vale või eelsüüte regulaator ei liigu korralikult, selline probleem on just nende mt-9 originaal regulaatoritega, vedrud võivad valed olla või vale pinge all, mul endal jamas selle regulaatoriga ka päris jubedat moodi, siis õnnestus saja eest uus mt-11 regulaator osta ja kohe teine asi. mul enda masinal on muidu samad karpad ja kahtlen kas nendes viga on, 190 düüsidega küll vähe uimasem on aga nendega peaks pöörded küll päris kätte saama ja jõudu peaks asjal ikka jaguma. ma soovitaks erinevaid regulaatoreid proovida aga kui pole siis osta uus mt-11 regulaator, need ei tohiks väga kallid just olla.
Vasta
#12

Jah, ega siis miskit muud head varianti pole, kui see, et hakata võimalikke põhjuseid välistama- täna proovin leida uue regulaatori. Samas hästi ei usu, et siin viga on- proovisin töötava mootoriga süüdet servast serva keerata ja gaasi anda- erilist vahet ei olnud...
Vasta
#13

See just ongi imelik, et erilist vahet keeramisel ei olnud. Oled sa muidu klapid ka üle vaadanud, et kuidas vahed on ja kas need kokku ikka istuvad korralikult.
Vasta
#14

Noh, süüte keeramisel niipalju vahet oli, et tühikäigu pöörded tõusid ja langesid nagu peabki, aga pöördesse minemise seisukohalt vahet polnud.... Vaatasin eile, et kogu see süütevärk oli selline ligadi-logadi ja suurte lõtkudega, ostsin täna kogu krempli uue- süüte ja karpade pealt vist ei maksa kokku hoida Smile
Eks õhtul paistab- ennegi on juhtunud, et sümptomid viitavad millegile hoopis muule ja kõige ebatõenäolisema sõlme vahetus lahendab probleemi Wink
Vasta
#15

Uus süütemäng peal aga jama kestab. Vägisi tundub, et loen märke valesti. Kaks märki hoorattal- kõigepealt vene tähestiku P ja teisena B. Sidusin täna vastukaalud laiali, sedsin süüte vene tähestiku P märgiga kohakuti, keerasin jagaja kinni ning ilma vastukaalusid lahti laskmata käivitasin. Töötas tühikäigul suhteliselt mõnusalt. Lasin vastukaalud lahti ja proovisin uuesti käivitada- käivitus viletsalt, pluterdas ja sõimas... Vägisi jääb mulje, et too esimene kriips on hilise süüte (vastukaalud algasendis) märk... Siit siis tõenäoliselt ka kõik muud hädad. Kurat, no mitte ei viitsiks hakata silindripead maha võtma hakata pelgalt süüte sättimiseks- töö käib lageda taeva all ja esialgu pole vihma eest kuhugi peitu ka minna Sad
Vasta
#16

Ishijupp Kirjutas:... ei viitsiks hakata silindripead maha võtma hakata pelgalt süüte sättimiseks...

Äkki on võimalik valmistada miski kõver odjamus (kasvõi traadist), millega Sa saad esiteks kätte ÜSS (ülemine surnud seis) ning veidi keerukama odjamuse korral ka mõõta, mitu mm enne või pärast ÜSS hetkel on... (iga liikuri tehn. kirjelduses on süüte korral see antud)?

Valdo

Eesti Jalgrattamuuseumi  looja ja eestvedaja
Tutvustame jalgratta ajalugu Eesti vaates, väljas on üle 170 muuseumiväärtusega ratta
Asume Kesk-Eestis Väätsal Pikk 9.
Vasta
#17

Hea mõte, proovin midagi aretada ühe vana supleri baasil- selle sabaga peaks saama piisava täpsuse. Sain laenuks Palu piibli, tähiste kohta sealt selgust ei saanud, aga eelsüütenurga kohta (kui õigesti mäletan) oli seal informatsiooni küll. Hakkan lugema ja aretama Smile
Vasta
#18

Mina soovitaksin Sul esimese tegevusena hankida MT-9 kasutajajuhendi. Näiteks võtta see kusagilt laenuks ja teha koopia. Siis lugeda see (vähemalt kõik, mis puudutab kõikvõimalikke reguleerimistegevusi) põhjalikult läbi. Palu piibel on liialt üldine.

Valdo

Eesti Jalgrattamuuseumi  looja ja eestvedaja
Tutvustame jalgratta ajalugu Eesti vaates, väljas on üle 170 muuseumiväärtusega ratta
Asume Kesk-Eestis Väätsal Pikk 9.
Vasta
#19

Tõsi ta on- tabelis dnepri eelsüüte kohal on pelgalt kriipsud. Asun siis otsima Smile
Vasta
#20

Nii- abiks ka teistele hädalistele:
http://www.dneprside.dk/manual_dnepr/manual.htm
samal lehel ka muude rataste manuale, üks vähestest kohtadest kus raha ei tahetud.
Seletus siis olemas- b tuleb keerata kummuli ja saame P ehk v.k. varasem süüde , vene tähestiku P ehk hilisem süüde ja viimasena B nagu ÜSS. Ilmselt on tegu vanema hooratta mudeliga, mida kasutati käsitsi reguleeritava süütega (käivituseks süüde hiliseks), Selge siis et kui sättisin varase süüte hilise süüte asendisse, siis tulemuseks oli räme sõim dnepri poolt Wink
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne