Teema on suletud

Mälestusi nõukogude ajast
#1

Need kollased putkad olid kõiksepäält Pirital.Seal oli tolle aja kohta väga hea valik.Marli kolmnurgsed mahlapakid,Soome näkkileiwad ja viilutatud vorstid,singid.Marlboro suitsu ka.Hinda enam ei mäleta,suitsud maksid 1rubla.Siis kui regatt läbi sai viidi need kioskid üle linna laiali.
#2

PETSS Kirjutas:Need kollased putkad olid kõiksepäält Pirital.Seal oli tolle aja kohta väga hea valik.Marli kolmnurgsed mahlapakid,Soome näkkileiwad ja viilutatud vorstid,singid.Marlboro suitsu ka.Hinda enam ei mäleta,suitsud maksid 1rubla.Siis kui regatt läbi sai viidi need kioskid üle linna laiali.
80-ndate algusepoole maksid Võidu väljaku oranžis putkas grillviinerid kahe saia vahel 40 kopikat, hiljem 45 kopikat.
#3

See ei ole nali.Vene ajal oli ka sääne teenus nagu pastapliiatsite täitmine.
#4

... ja sukasilmade ülesvõtmine.
#5

PETSS Kirjutas:See ei ole nali.Vene ajal oli ka sääne teenus nagu pastapliiatsite täitmine.
muuseumipapa Kirjutas:... ja sukasilmade ülesvõtmine.

... ja tulemasinate täitmine
#6

Pärnu mnt. ja Sakala nurgal oli üks pastapliiatsite täitmise punkt!
Ja see oli reeglina sinine tint mida nad ajasid sisse. Hind oli poole odavam kui uus osta, kuid üldiselt oli see üks küllaltki määrduv ettevõtmine.
Sukasilmade ülessevõtmise töökoda oli Suur-Karjas praeguse Nimeta baari vastas.

Veel mõned NSVL pirnid:

Tulemasinaid täideti Roosikrantsi ja Pärnu mnt. nurgal selle tubakatoodete poe kõrval vist (võis ka selles poes olla).

Pika ja Vana tänava nurgal (praeguses Tehase pubis) asus vihmavarjude parandus.

Balti Jaamas olid ajalehe automaadid ja 60nendatel olid Pärnus odekolonni automaadid, 5 kopika eest pritsis teine sulle haisu näkku!

Koidu tn. oli Õllekas kus olid õlle automaadid,pool kannu maksis 10 kop.

Kuskil olid ka kunagi suitsu automaadid.

60nendatel oli Tallinnas Tondi ja Kotka tn. nurgal AUTOBROKAAT (autolaenutus) laenutati Mosse 402 ja 407, kusjuures filmis Keskpäevane praam on veel juttu auto laenutuse autost.

Neljapäeviti oli üleliiduline kalapäev!!

Mäletate niinimetatud Brezhnevi pakikesi?
Ostsid lahustuva kohvi vms. ja said kaasa hulga kamarajura!

Olid väga head asjad muide INTURISTI nõud (serviisid).

Veel üks inff:
Võrus olev antiigi äri müüb palju sellist nostalgilist kraami!
Asub see Vermo külalistemajaga samal tänaval kiriku kõrval!

Just a man!
#7

Zolnoki peatuses oli pawiljon kus sai20 kopika eest kopsikutäie peeti.Õlu poes 33 kop.,bussipilet 5 troll 4 ja tramm 3kop.Õpilase kuukaart 1,50.Takso kilomeetri hind 10 kop.Õismäelt Vabaduse väljakule tuli täpselt 99 kopikat.80 aastal bussipilet Vilniusse 9 rbl 01 kop.4 toalise kortli üür Õismäel oli midagi 24rutsi ja veits pääle.Viinahinda ma ei hakka mässu vältimiseks mainima .Kes teab see las mäletab neid aegu.
#8

PETSS Kirjutas:....Õlu poes 33 kop.,bussipilet 5 troll 4 ja tramm 3kop.Õpilase kuukaart 1,50.....

Tallinnas oli bussipilet nii kallis??? Tartus oli küll 3 kopikat.
#9

Siin oli jah buss 5 kopsi,pärast kui ühine pilet tuli oli ka troll ja tramm sama hinnaga.Veits ideoloogiat ka: 60 aastate alul nimetati SSSRis parkimis probleemi,pastapliiatsit ja närimiskummi surewa kapitalismi viiaseks ohkeks.Soodus müügid kaubamajades(nagu praegast HULLUD PÄEWAD jne)oli tehtud vait selleks ,et töörahwa tähelepanu klassivõitlusest kõrwale juhtida.Lugege 60 aastate lehti.Päris naljakas.
#10

Kas keegi teab selle Tallinna teenindusmaja sildi ja CCCP aegse liikuva kirja reklaamtabloo saatust?

Viru tn.l oli ka kunagi kinode reklaamid olemas ja selle vastas kohvik kust sai häid pirukaid ja odavat lõunat.

CCCP ajal oli muideks nii,et jäätist müüdi vaid 1 maist 30 septembrini ja ainukesed kohad kust pärast seda sai jäätist olid restod ja Balti Jaama puhvet.

80nendatel oli ka nõukogude pitsat saada Olümpia hotelli restost ja Viru Hotelli esimese korra restost. Sihuksed väikesed alumiinium nõus küpsetatud. Olümpia oma oli õhem ja rohkem hakkliha aga Viru oma oli mahlasem kuna hirmsa juustu kuhja all oli palju sibulat. Mulle igastahes maitsesid mõlemad.

CCCP ajal olid moes ka taga akendel kahel pool isetehtud extra piduri tuled!! Ka olid moes need maandus ribad autodel. Pop kuid ka praktiline oli kleebitav klaasi soendus riba.

Olid veel need värvilised päikese ribad esi klaasidele.
Palju erinevaid asju oli kirjutatud neile, näiteks STP ja JPS, RALLYE ja LADA jne.

Kellel oli võimalik kaunistasid armatuure kleepsudega!

Enne RAF 977 marsuut taksosi olid veel ju ZIM marsuut taksod!

Kui Kadakas oli veel Zhiguli teenindus ja auto pesu, oli seal ka uute Ladade pood. Käisin vahest teisi piilumas kuna seal alguses oli ka katalooge ja vene mudeleid.


Just a man!
#11

Ja siis kui meie sõpradega käisime seal Lada ja Volga poes niisama siis alati ostsime Leiburist värsked saiakesed, oli vist 3 kopikat tk

Dodge WC52 1943;   Buick Century Riviera 2D 1955; Volga M21i 1960;   Cadillac Fleetwood Brougham 1967; Jensen Interceptor MK1 1967,  Rover P5B Saloon 1973;   Mercedes 280S W116 1977, Volga GAZ-24 V6 Konela 1976

Autod ja blogi.
#12

Zazi teenindus oli Weerennis ja Mosse oma praeguse KIA auto asukohas.Kui Mossed vene aig mingi aeg vabamüüki tulid seisivad inemesed Volga poe(praegu Kannu PUB ) öö otsa järjekorras.
#13

Väga moes olid Soome (Konela) kleepsud tagaklaasil. Levinuim oli LUJAA LAATUA LADA, seda olen ka Mossedel näinud. Oli ka teisi, näiteks LADA 1500 S - ÄSSÄ NIMEÄN MYÖTEEN. Mossedel oli ka oma kirju, näiteks UUSI ELITE 1500 S.

Kaþdy automobil se stane jednou veteranem, nebude-li dřive seðrotovan.
#14

Kashastanis oli Mossedel edeklaasil kiri RAHU MAAILMA LASTELE(muidugi venekeelne) veokatel tagaportel MAANTEE POLE KOSMOS ,POLE KINDEL ÄRA MÖÖDU.ZILide bensupaakidel kiri BENSIIN-MÜRK.
#15

ZIM marsuut taksod- Olen kuulnud et need sõitsid Tallinna-Rakvere liini.
#16

Vabandust, et veidi OT küsimus, aga miks see teema kaheks jupiks on?
#17

Olen just kaua aega mõelnud siin foorumis küsida, et kas keegi teab midagi Tallinnas viiekümmnendate lõpus töötanud täisautomaatsest söögikohast? Nüüd vast õige teema. Kõik pakutav, seal söögikohas saadi müügiautomaatidest. Varsti skännin pildid ja artikli selle koha kohta (otsin üles, 58 aasta kalendris vist oli...)

EDIT. Varem teiste poolt juba mainitu eemaldatud Smile
#18

80 aastal liikus ENSV rohkem välisturiste kui muidu. OSsa neist olid nähtawast pärit ka tollasest lääne Saksast.Need siis asetasid lilli Peterburi mnt le.Ju oli neil siis teada kilomeetrid ja kohad kus nende omaksetest maetud oli.Tollel teeehitusel sai päris palju vange hukka ja ega neid keegi eraldi matma hakanud.Lilledest niipalju ,et paar korda päewas sõitis sealt läbi Volga ,mis need lilled kokku korjas .Eriti palju lilli oli Jägala ja Kuusalu vahel.
#19

PETSS Kirjutas:Tollel teeehitusel sai päris palju vange hukka ja ega neid keegi eraldi matma hakanud.
[...]
Eriti palju lilli oli Jägala ja Kuusalu vahel.

Ma tean, et uus magistraal sai 1950. aastaks valmis alles Maarduni ja olen kuulnud, et edasine tee ehitati hiljem. Samas olid sel ajal vangid juba ju tagasi lastud.

Või ma eksin?

Valdo

Eesti Jalgrattamuuseumi  looja ja eestvedaja
Tutvustame jalgratta ajalugu Eesti vaates, väljas on üle 170 muuseumiväärtusega ratta
Asume Kesk-Eestis Väätsal Pikk 9.
#20

Viimased sõjavangid lasti koju alles peale Stalini surma (vennasrahvustesse kuuluvad natsionalistid), põhimass sai vabaks 1947-1948.
Teema on suletud




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne