Jawa 638 küünlad täitsa kuivad... + elektriprobleemid nüüd!
#1

Ostsin siis omale ratta ning KRT ei tea mis viga... Nimelt küünlad ei saa bensiini peale. No egas midagi, võtsin karpa maha ja puhusin läbi. Panin peale siis toorega korra lubas, kuid siis ei tee enam paukugi ja küünla maha võttes on need täiesti kuivad! Panen siis peale tagasi kraan lahti ja gaas põhja annan korra vänta, no annan veel korra, aga ei midagi jõua sinna silindritesse. Topkat andes asi töötab niipalju kui paar pauku... No, et see topka kogus ei saa ju megasuur ka olla Toungue . Mootoris uued jupid, nii, et kompressioon on ka mega! PS! pole kohvimasin, kasutaja raivoku andmetel! Eks siis peab seda uskuma ka! Mida teha? Kuidas tööle saada?

Pakun liivapritsi teenust, madalsurve pritsimine. Hind kokkuleppel!
Info: 58454535 (Tartu/Tartumaa) ; email: agent.x.007@gmail.com
Vasta
#2

Huhh. Võimalikud \"pahad poisid\":

1. Bensiinivoolik (kontrolli, kas ujukiruumi ollust tuleb)

2. Nõelklapp (kontrolli, kas peale uputamist seal ollust ikka on)

3. Kui 1-2 korras, vaata karburaator veelkord detailselt üle (kas kanalid/düüsid puhtad, kõik nii paigas ja koos nagu peab jne)

4. Kui 1-2-3 korras, siis on olemas veel teoreetiline võimalus, et Sul on poolte vahel sedavõrd suur ebahermeetilisus või on vändasimmerlingid sedavõrd \"hõredad\", et kahetaktilisele omast bensiini kolvialuse ruumi kaudu imemist/surumist kolvi peale ei toimu mitte piuksugi.


Valdo

Eesti Jalgrattamuuseumi  looja ja eestvedaja
Tutvustame jalgratta ajalugu Eesti vaates, väljas on üle 170 muuseumiväärtusega ratta
Asume Kesk-Eestis Väätsal Pikk 9.
Vasta
#3

Hmm... krt vaatasin karpa mitu x üle ja ei olnud nagu midagi viga, puhas ja kambris on ka bensiini. Pigem ei teki efekti, et bensiin üles kakutakse! Ise hakkan ka juba uskuma, et vända otsatihendid võivad seemned olla! :S

Pakun liivapritsi teenust, madalsurve pritsimine. Hind kokkuleppel!
Info: 58454535 (Tartu/Tartumaa) ; email: agent.x.007@gmail.com
Vasta
#4

proovi siibri nõelklappi kõrgemale tõsta, võibolla aitab, omal sama jama, aga pole veel proovinud(kardan ka et simmerid siiski läbi)kunagi sai igastahes nõelklapp võimalikult madalaks pandud lootuses ökonoomsust saavutada
Vasta
#5

ei pruugigi simmerid läbi olla, võibolla tuleb lisaõhk hoopis silindri ja karpaühenduse vahelt? kontrolli ka see üle ja vajadusel pane sinna hermeetikut!

Jawa 350OHV, Jawa Jawetta Standard/Sport, Jawa 550/555/typ 20/Mustang, Jawa Robot, Jawa Perak, Jawa 175/356, Jawa 250/353/559/Super Sport, Jawa 257A, Jawa 350/354/360, Jawa 634/638,  Velorex 16,  2x Riga, ET-600, Moskvits 2140 '79 ...
Vasta
#6

Kas sa käima lükata oled proovinud? Arvestades, et tegu on jawaga võib tegelik põhjus olla üsna mitmes asjas. See, et küünlad märjaks ei lähe, ei tähenda kohe seda, et viga on karburaatoris. Lae natuke akut (u. tund aega, igaks juhuks) ning proovi lükata. Esialgu ilma tooreta. Kui ei käivitu, pane toores peale ning proovi uuesti. Võid proovida vahepeal ka gaasi anda, kuigi seda ei tohiks vaja olla. Kui ikka ei käivitu, vaata küünlaid. Kui küünlad märjad, kontrolli süüde üle, kui kuivad siis kontrolli silindri-karpa vaheliste ühenduste hermeetilisust ning laena kelleltki katsetamiseks töötav karburaator.

Maasturite hankimist Ukraina sõjaväele ja nende remonti meie Põhja-Tallinna töökojas saad toetada läbi Toeta Ukrainat MTÜ a/a EE387700771008885941. Selgitusse maastur Ukraina sõjaväele.
Vasta
#7

Enda 638-l sama jama oli, 638 karburaatoril uputamisvõimalus puudub, vaid on mingi külmkäivitusklapp. Tee mis tahad külma ilmaga segu korralikut ei rikastata ja masinat käima ei saa.
Mina prooviks esiteks käivitada kätt karburaatori suudme ees hoides, käsi peab ikka märjaks- ja mootor tööle minema.
Teine variant:
Selle külmkäivitusklapi juures on karbraatori kere külge üks väike plekitükike \"stantsitud\", kust tagant siis imetakse õhku külmkäivitussegu valmistamiseks. Löö mõned korrad vänta ilma süüteta samal ajal näppu kirjeldatud kohas ees hoides, nii peaks idepoolest mootor karburaatorist rohkem bensiini/vähem õhku imema. Segusiiber peab samal ajal muidugi kinni olema
Vasta
#8

Laurts Kirjutas:Enda 638-l sama jama oli, 638 karburaatoril uputamisvõimalus puudub, vaid on mingi külmkäivitusklapp. Tee mis tahad külma ilmaga segu korralikut ei rikastata ja masinat käima ei saa.
Mina prooviks esiteks käivitada kätt karburaatori suudme ees hoides, käsi peab ikka märjaks- ja mootor tööle minema.
Teine variant:
Selle külmkäivitusklapi juures on karbraatori kere külge üks väike plekitükike \"stantsitud\", kust tagant siis imetakse õhku külmkäivitussegu valmistamiseks. Löö mõned korrad vänta ilma süüteta samal ajal näppu kirjeldatud kohas ees hoides, nii peaks idepoolest mootor karburaatorist rohkem bensiini/vähem õhku imema. Segusiiber peab samal ajal muidugi kinni olema

Okei tänx... homme proovin!

Pakun liivapritsi teenust, madalsurve pritsimine. Hind kokkuleppel!
Info: 58454535 (Tartu/Tartumaa) ; email: agent.x.007@gmail.com
Vasta
#9

Nii... Proovisin siis öösel... ning sain nagu 1 püti tööle... see hakkas nagu kätte saama mingi aeg. Hetkel seda aga enam JÄLLE ei ole, ning ma ei tea ka mis võiks selle põhjus olla.
Kätt aga ees hoides seal karbussi taga ei aita, käsi isegi märjaks ei lähe. Ise natuke kahtlen karpa ja silindri kinnituses, et sealt ehk tuleb mingit lisaõhku vms... Proovisin siis täna topkat teha ning paremasse silindrisse lasin siis norm koguses bensu. Pütt võttis taha kohe ja hakkas 1 möllama seal (vedas mootori käima). 2. pütt aga tolgendas järele lihtsalt. Kui topkaga sain mõneks ajaks tuksuma siis ei tohi gaasi anda... kooleb ära kohe. Ongi mingi kindel koht mis on kõige parem ja seda liigutades on asi perses ka kohe. PS! Mootor polnud külm... no vähemalt see silinder. Kui masin aga seisma jääb siis küünal on must ja märg. Ei tea mida see tähendab. Segukruvi on lahti 2 pööret ja külmkäivitusklapp kinni, lahtise ei taha kohe üldse midagi teha! Seda kõike tegin siis vändaga mitte lükates... Lükates sain ka ja siis hakkas ise 1 -le silindrile peale ka kakkuma.

Otsin lahendusi!

Pakun liivapritsi teenust, madalsurve pritsimine. Hind kokkuleppel!
Info: 58454535 (Tartu/Tartumaa) ; email: agent.x.007@gmail.com
Vasta
#10

Tundub nagu oleks segu lahja. Ei ole küll Jawa karbussi näppinud kuid äkki annab seal ujukikambris bena taset tõsta. Tavaliselt siis saab ujuki küljes olevat nõela allapoole lasta (sõltub karpa konstruktsioonist). Võid muidugi karpa uuesti läbi pesta, endal vahel juhtunud, et omaarust karbuss nagu korralikult läbi pestud kuid pärast teistkordet pesu ja korralikult suruõhuga läbipuhumist alles masin käima saadud.
Vasta
#11

Tän/homme simmeris vahetusse...

Pakun liivapritsi teenust, madalsurve pritsimine. Hind kokkuleppel!
Info: 58454535 (Tartu/Tartumaa) ; email: agent.x.007@gmail.com
Vasta
#12

Nii... vaatan et teema on täitsa ära vajunud. Räägin siis väheke muutustest. Ostsin siis vahepeal hoopiski teise mootori kõrvale. Ladusin selle rattale ja ülemise osa vahetasin ainult ära vana mootoriga. Seal olid need sõrmed ja nõelad uued. Nüüd on mul aga selline probleem, et mootor külmalt käima ei lähe. Kui aga lasen kütust sisse otse segusiibri pealt siis tõmbab laksust kohe käima. Siin tuleb teine konks. Käima tõmbab ainult vasakpoolse silindri ja see käib korralikult. Kui aga pöördeid tõsta hakkab vaikselt ka parempoolne pütt tööle. Päris lakke ajada siis töötab nagu vasak. Samas vasak silinder ajab sinist suitsu välja. Ei tea mis viga on. Olen proovinud vahetada kodekaid, poole, piipe, juhtmeid. Ikka sama. Proovisin ka süüdet sättida. Panin nii umbes 3mm enne ÜSS mõlemale nii täpselt kui seda nihikuga ja testlambiga teha annab. Karbussi eriti timmida ei oska. Muretsema paneb mind see bensiini tase seal karbussis. Tean, et need ujukid seal kontrollivad seda pealevoolu, kuid olen neidki näppind, et nagu rohkem jookseks kambrisse. Ei aidand see ka midagi.

Paluks mingit abi... Sad

Pakun liivapritsi teenust, madalsurve pritsimine. Hind kokkuleppel!
Info: 58454535 (Tartu/Tartumaa) ; email: agent.x.007@gmail.com
Vasta
#13

Täna siis ostsin simmerid ära ja õhtupoole lähevad need ka vahetusse. Kasvõi igaksjuhuks et saaks neis kindel olla.

Pakun liivapritsi teenust, madalsurve pritsimine. Hind kokkuleppel!
Info: 58454535 (Tartu/Tartumaa) ; email: agent.x.007@gmail.com
Vasta
#14

Okei vahetasin, ja tulemust mingit see ei andnud. Nüüd aga ilmes veel suurem probleem. Sädet pole enam kummalgi pütil. Ning ei teagi nüüd mis värk selle elektriga on. Lihtsalt ei ole ja kõik. Vaatasin kõik ühendused üle kõik oli korras! Millest alustada, et viga elektrisüsteemis üles leida?

Pakun liivapritsi teenust, madalsurve pritsimine. Hind kokkuleppel!
Info: 58454535 (Tartu/Tartumaa) ; email: agent.x.007@gmail.com
Vasta
#15

http://forum.automoto.ee/showthread.php?tid=5515&page=3

Alustuseks oleks hea kindlaks teha, kas pinge jõuab läbi süütelüliti kill switch'ini ja sealt süütepoolide kontaktideni nr 15. Kui jõuab, siis on viga kuskil skeemi detaili alternator kontaktide 1A, 1B ja massiühenduse vahel (generaatori massiühendus katki, mingi jama kontaktidega vms).
Vasta
#16

Nasa666 Kirjutas:Enda omal sarnane jama: külmalt ei lähe käima ja madalatel pööretel kaob üks pott ära. Panin lausa teise väntvõlli ja uued mansetid, aga ikka sama nali. Küünlad jäävad kuivaks käivitades. Sai pandud uued kolvirõngad ja mõlemas silindris on rõhk 10 bar. Käivitada külmalt saab normaalselt süstlaga - karpasse pritsides.
Aga enda omal tean selle vea põhjust: kolvid on kulunud-loksuvad(kuigi kompresioon on hea) ja selle tulemusel ei teki karterisse piisavat vaakumit/rõhku. Kokkuvõttes ei teki karpa ette piisavalt hõrendust (vajalik on 1,837 кПа )
Kui vasakust sumpast tuleb sinist suitsu siis see on käigukasti õli-tõenäoliselt mansett lekib.
Ja tavaliselt unustatakse rootori alla panna see laineline seib, mis surub puksi vastu väntvõlli. Nii see puks loksub seal ja toimub leke. Wink
Ja veel üks soovitus: Ärge pange liiga palju hermeetikut karteri keskmise tüki alla! Ummistate keskmiste laagrite õlitus kanalid ära ja laagrid lähevad hukka.

Hmm väga... Aitäh kasuliku info eest. Ning kui sul on selline masin siis ole rahulik, mul on täpselt samasugune. Big Grin Ainult, et ml nüüd kadus säde ära. Eks ma hakkan homme ehk seda sädet taga otsima. Wink

Pakun liivapritsi teenust, madalsurve pritsimine. Hind kokkuleppel!
Info: 58454535 (Tartu/Tartumaa) ; email: agent.x.007@gmail.com
Vasta
#17

Just tlin kuuri alt ning viskasin mõõdu peale silkule ja kolvile.
Silku: 57,8
Kolv: 57,5

Pakun liivapritsi teenust, madalsurve pritsimine. Hind kokkuleppel!
Info: 58454535 (Tartu/Tartumaa) ; email: agent.x.007@gmail.com
Vasta
#18

Säde täitsa olemas. Sureti oli ära surnud!

Pakun liivapritsi teenust, madalsurve pritsimine. Hind kokkuleppel!
Info: 58454535 (Tartu/Tartumaa) ; email: agent.x.007@gmail.com
Vasta
#19

Niisiis kuna eelmine mootori omanik ütles, et see on töökorras mootor olnud siis panin vanad kolvid peale. Nendel polnud nii suurt lõtku. Aga jama on ikka selles, et parem pütt ei taha käia jälle. Samas kõrgetel nagu käib. Mina ei oska enam midagi teha... Sad

Pakun liivapritsi teenust, madalsurve pritsimine. Hind kokkuleppel!
Info: 58454535 (Tartu/Tartumaa) ; email: agent.x.007@gmail.com
Vasta
#20

Proovi mootori töötamise ajal süüdet ja kontaktivahesid muuta.Mul oli ka jawal kunagi selline asi et üks pütt töötas ainult kõrgetel pööretel...aaa kontrolli igaks juhuks küünalde sädevahesid muuta, see võib ka aidata.
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne