Gazi roolikarbi simmer
#1

kuidas saab Gazi roolikarbil kätte rooli ristvõllil oleva simmeri, see on kohe väljast näha ja peaks tulema loogiliselt vaadates väljapoole kuid ei taha kuidagi tulla, raamatud ei ütle selle kohta midagi. kas on keegi sellise asjaga jamand või teab midagi selle asja kohta?Smile
Vasta
#2

Mina pole lahti võtnud, kuid kõigi eelduste kohaselt on see seal lihtsalt pinguga sees, nagu simmerid ikka. Mulon olemas kataloogid/ehituse kirjeldused Pobi/51 kohta, neil on nii.

Välja peaks selle (jäänuse) saama nii, et võtad karbi laiali (algul kaanega koos sektor/teoratas välja ja siis külgkaas maha ning sammas/tigu välja).
Siis võtad läbi karbi sisemuse miski varda moodi odjamuse ja togid temaga lihtsalt simmeri välja ringiratast ümber perimeetri. Kui vaja, siis teed odjamuse otsa enne kõveraks.

Kui karp väga roostes väljast, siis on võib-olla vaja MoS2-ga leotada. Karbiõli ei ole võibolla selle rõnga vahel piisavalt.

Tervelt seda simmerit niiehknii vast minu hinnangul kätte ei saa, vaid räbalatena. St välja on mõtet vana siis togida, kui vana on riknenud (õli ei pea) ja uus on olemas.

Valdo

Eesti Jalgrattamuuseumi  looja ja eestvedaja
Tutvustame jalgratta ajalugu Eesti vaates, väljas on üle 170 muuseumiväärtusega ratta
Asume Kesk-Eestis Väätsal Pikk 9.
Vasta
#3

õli ta läbi laseb ja tervelt kätte seda nagunii ei saa, eks ma siis homme katsun selle kuidagi välja urgitseda, ei saa kuiva karbiga ka ju ringi sõitaSmile. igatahes aitäh info eest valdo.
Vasta
#4

Roolikarpi laiali lammutama ei pea, küll aga tuleb eemaldada roolihoob võlli nuutidelt uue simmeri paigaldamiseks. Mõnel margil on keskkoha leidmiseks kriipsukesed või kärnid kohakuti nii võllil kui hooval, kui ei ole märke, tuleks kärnid ise peale lüüa, et hoob tagasi paigaldada samasse nuuti.
Vana tihend tuleb lihtsalt välja kangutada, tervelt või tükkidena, hoida ei ole seal enam midagi. Uue tihendi paigaldamiseks oleks abi torust, mille siseläbimõõt on suurem kui võll ja välismõõt 1-2 mm väiksem tihendi välismõõdust. Toru pikkus peaks mõistagi olema nats pikem roolivõlli väljaulatuvast otsast.
Vasta
#5

taruvaras Kirjutas:Roolikarpi laiali lammutama ei pea, küll aga tuleb eemaldada roolihoob võlli nuutidelt uue simmeri paigaldamiseks.
[...]
Vana tihend tuleb lihtsalt välja kangutada, tervelt või tükkidena, hoida ei ole seal enam midagi.

Ma ei kujuta küll ette simmerlingi väljakangutamist (ka räbalatena), kui see võll sees on, mida simmerling \"pitsitab\". Sellises olekus ei pääse simmerlingi ju eriti hästi millegagi välja udjama kuidagi. Ning \"udjamuse\" otsaga liig-agaralt tegutsedes võib kraapsida ära võlli peegelpinna, mida simmerling \"pitsitab\". Tulemuseks väike õlileke ja uue simmeri tööpinna liiga kiire kulumine.

Vähemalt Pobi roolikarp on väga kergelt osandatav - lased lahti pealmise kaane neli polti, misjärel kogu hoob koos kaane ja kupatusega tuleb kenasti kaanega koos üles välja. Ja saad vaba tegutsemisruumi simmeri väljaudjamiseks. Tigu/sammas võivad tegelikult sisse jah jääda.

P.S. Olen elus vähemalt kolm Pobi roolikarpi jäänustest kokku ladunud.

Valdo

Eesti Jalgrattamuuseumi  looja ja eestvedaja
Tutvustame jalgratta ajalugu Eesti vaates, väljas on üle 170 muuseumiväärtusega ratta
Asume Kesk-Eestis Väätsal Pikk 9.
Vasta
#6

simmer käes Smile, õnnestus see nii et võtsin lahti roolihoova, mis oli nuutidel päris kenasti kinniWink ja siis lõikasin simmeril niiöelda esimese kihi kummi umbes 1cm ulatuses maha, siis paistab juba ilusti metallosa ja selle ümber olev kumm, sinna vahele sai uditud pisike kruvikas millega õnnestus simmer välja kangutada vaikselt, ettevaatlik peab muidugi olema, kuna seal on korralik liitepind taga, kuid kätte ma ta sain ja homme pean minema siis otsima kust saada uus TallinnasSmile
aitäh vastajateleSmile
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne