#1

Tuli mõte, et võiks midagi huvitavamat ehitada kui vene mopeed. Mootoriks oli mõte võtta 50ccm sachs. Mootor ise päris võimas...7hj. Mootor läheks muidu delta raamile. No raami ehitan ka veits ümber sest ei usu, et raam vastu peaks 7hj-le (v-50 on vist mingi ~2hj) A kas keegi oskab selle mootori kohta midagi head ka öelda? Ühe kunagise kardisõitja käest sai küsitud. Kuid erilist infot ei saanud.
kaks küsimust veel...et kuidas gondleid teha. Olen aru saanud et klaaskiud riie ja EPO vaik mingisse vormi. Olen õieti aru saanudRolleyes?
Ja kuidas saaks kiivrit värvida. Sellel suuremad kriimud sees(mina neid ei teinudWink) Et kas nagu lihvin aluspinna ära ja plastikukrunt peale ja mingi metalli värv peale?


ARK-ist lugesin natuke mootorratta ümberehitamisest aga kas see puudutab ka mopeedi? Või ei olegi mopeedi ümberehitamine lubatud?link

I'd rather be scared to death than bored to death!
Vasta
#2

iz350 Kirjutas:...90 km/h tuleb viienda käiguga juba poole \"gaasiga\" kätte
Siis peaks 4hj täis gaasiga sama välja andmaWink.
A sellest ma pole ikka veel aru saanud, et kas mopeede on lubatud ümber ehitada? Tahaks masinaga ikka linnas ka sõita...

I'd rather be scared to death than bored to death!
Vasta
#3

Sa võid oma mopeedi ümber ehitada niipalju, kui soovid. Nõuded mopeedile ju väga lihtsad - töömaht kuni 50cm3 ja maksimumkiirus kuni 45km/h. Sõites lubatust kiiremini muutub sinu mopeed mootorrattaks, mis peab olema registreeritud ning mille juhtimiseks on vajalikud load (+ kehtiv ülevaatus ja kindlustus). Mõni tige politseinik pigistab sellisest rikkumisest ka 36k trahvi välja.

Maasturite hankimist Ukraina sõjaväele ja nende remonti meie Põhja-Tallinna töökojas saad toetada läbi Toeta Ukrainat MTÜ a/a EE387700771008885941. Selgitusse maastur Ukraina sõjaväele.
Vasta
#4

Seda ma mõistan küll...aga kuidas lood dokumentidega on? Kui politseinik mind kinni pidama peaks, siis mul ei ole ju põhimõtteliselt mingit tõendit, et see mopeed on.

I'd rather be scared to death than bored to death!
Vasta
#5

Hea küsimus. Samas pole ka ühtki tõendit, et see mopeed ei ole.
Ma usun, et www.ark.ee oskab sellele üheselt vastata.
Vasta
#6

isandpauk Kirjutas:Mõni tige politseinik pigistab sellisest rikkumisest ka 36k trahvi välja.

Küsimus: KAs sa räägid enda kogemustest?



Tartus pigistati minski mootoriga delta juhilt välja vaid 12 tuh.
A) keelatud ümberehitus.
B) vormistamata ratas
C) lube tüf ja kindluistus puudusid
D) ja kui arvate, et politsei tahtis keerata siis eksite, vanapapi ei olnud hakanud haukuma politseiga.

On suur vahe, kas elada aastas 1980 või nostalgitseda aastat 1980.
Vasta
#7

tahtsin ainult öelda, et sellised summad on reaalsed arvestades trahvide suurusi. Kuipalju miskile viisakale vanapapile trahvi määratakse pole siinkohal oluline.
Täpselt kokku arvutama ma muidugi ei hakanud, kuna rikkumisi sel puhul liiga palju.
Meenub discovery kanalilt nähtud sari Orange County Choppers, kus kolm taati sõitsid daytona bike weekil äsja esitletud numbrite ja dokumentideta masinatega linnas. Politsei pidas nad kinni, ning lasi ilma ühegi trahvita minema öeldes, et rikkumisi on nii palju, et tal ei ole aega neid kõiki kirja panna.

Maasturite hankimist Ukraina sõjaväele ja nende remonti meie Põhja-Tallinna töökojas saad toetada läbi Toeta Ukrainat MTÜ a/a EE387700771008885941. Selgitusse maastur Ukraina sõjaväele.
Vasta
#8

Niipalju, kui mina tean, siis rikkumiste trahvisummasid ei liideta kokku. Maksimum, mida saadakse teha, on suurima rikkumise maksimummäär, ehk sellisel puhul siis 12 000 kr (mis on siiski üsna suur summa).
Samas olen ka ise politseile vahele jäänud veidi teistsuguses olukorras, kus maksimum oleks olnud kah 12 000. Maksma pidin 600. Noorus+lollus+hea vabandus+meeletu vedamine.
Samas on väga reaalne ka see, et tõepoolest tuleb maksimum.
Eks igaüks ise teab, kuskohas millega sõidab ning milliseid riske võtab.
Suures osas nagu loto, kuid enne sõitmist peaks endalt küsima: "Olen ma valmis kõige täiega vastutama halvima stsenaariumi puhul?"

Enda kohta võin öelda, et mina poleks olnud. Mul lihtsalt vedas metsikult ja enam ma sellist värki ei tee.


Teemast endast rääkides, ei saa Eestis politsei sulle midagi teha, kui sõita tänaval ilusti 50cm³ masinaga 45 km/h, ning sellest suuremate kiirustega vahele ei jää.
Vasta
#9

Kui jutt juba trahvisummadele läks, siis mainiks siin veel ka ära selle, et ainuüksi numbrimärgi puudumise eest muidu korras masina ja paberitega, võib saada kuni 12k tarhvi.

Lihtsalt teadmiseks nendele, kes seda veel ei teadnud.
Vasta
#10

No kulla mees jutt käis 50-sest delta raamile ehitatud mopist Sachsi mootoriga( mis on küll veel plaan), siia ei tulegi ju numbrimärke.
Da henk , mul endal sama plaan, ainult et honda monkey mootor, 4 takti- 50 cc ja paen ta zidi raamile ning ehtian mingi masin kokku ,et tuled ja värgid kõik külge, tip-top korda ja kiiver pähe, ei tohiks vast probleeme tulla aga elame näeme, igatahes jõudu tööle ja anna märku mulle kas või ps-iga, kui ikka ehitama hakkad, ma ise arvatavasti asun homme juba mootori kallale, vaja see veel korda teha.
Andre
Vasta
#11

No nüüd olen selle asja peale juba päris palju mõelnud...Kui seda isegi tegema hakkan, siis see ei tule kindlasti delta raamile. Aga mul on ka hakkanud mõtted juba nelja taktilise mootori poole liikuma. Ainult see on probleem, et ma ei tea kuidas see liigub. Ja see ka veel, et kus kohast mingit 50cc 4 taktilist mootorit saada.
Siin oli kunagi üks 50cc Honda mootor aga nüüd ainult hiinakad vist. Neid hiinakaid ka ei tahaks juba ühe asja pärast, et need on kõik automaat siduriga. Või siis tuleb saksa turu poole vaatama hakata, et sealt mõni Honda Monkey tuua. Eesti turul olen suhtkoht ainult ühe korra Honda Monkeyt näinud.

I'd rather be scared to death than bored to death!
Vasta
#12

Mispärast see automaatsidur miinuseks on?
4-taktilise mootoriga Zidil on Lifani mootor (loe: hiinakas) peal, automaatsiduriga. Tegemist on Honda mootori klooniga, enam-vähem samasugune käis seega ka Monkey küljes.
Vasta
#13

No minu arust kaob sõidumõnu ära, kui juba mingi pooleldi automaat on. No maitse asiWink. Lifan peaks üks päris hea hiinakas olema. Neid mootoreid pannakse kokku kuskil samas firmas kus ka Hondale ja Bmw mootoreid tehakse.

I'd rather be scared to death than bored to death!
Vasta
#14

Minu Zidil määrab jah automaat sõidustiili. Samas kui nokka tõsta ei kavatse või ketsi kerida siis ega tal midagi ses suhtes häda ka ei ole. Vasaku käe saad vastutasuks vabaks :-)
Algul ma ka kahtlesin kas automaatsiduriga masinat tasub osta aga ostetud ta siiski sai ja senini pole veel olnud põhjust kahetseda. Talvel kui karpa ära jäätus, noh siis oli õige natuke närvikõdi kui selgus et mopeed ei tahagi enam hoogu maha lasta :-)

Mineku poolest... mul pole teda eriti millegagi võrrelda olnud. Stellast (see mida ma ositi nostalgia ja huvi pärast nokitsen) on ta igatahes tuntavalt üle. Kordades mugavam sõita ja vaiksem ka muidugi.

Esimese 1000km pidas see mootor ilusti vastu, mis ta edasi teeb seda ei tea. Esialgu ei paista veel et laguneb.

PS. Minu arust oli siiski ka selliseid 4T hiinakaid kus oli tavaline sidur. Variant on isegi et kui hiinlased on täpse Honda Monkey mootori klooni teinud siis on saadaval selline siduri-kit millega automaat tavalise vastu välja vahetub (ka originaal Honda Monkeysid oli vististi automaadiga?). Ma nii aasta tagasi otsisin ja leidsin paar sellist asjale pühendunud müügikohta.
Vasta
#15

Nelja taktilisel on suht palju plusse kahe taktilise ees:mootor kulub vähem, kütuse kulu väiksem, mõnusam häälBig Grin, jne. Paar miinust leiangi ainult et ta on vähe uimasem võrreldes kahe taktilisega. Aga no ka nelja taktilisi annab ju vähe forsseerida. Nendele vist väga palju plug and play juppe ei tehta nagu.
Aga kas keegi teab, kus kohast peale selle lehe, mis ma andsin saab osta selliseid mootoreid?

I'd rather be scared to death than bored to death!
Vasta
#16

No sellel samal lehel on ka üks kit sellele Jincheng M50 mootorile milles on kõik vajalik ümber tegemiseks, et saaks manuaal siduri mis maksab 135£ ehk 3100kr ja mootor ise 195£ ehk 4500kr. Kõik see kokku läheks siis 7600kr. Ja sinna on vaja ka karburaatorit ja elektri värki. Üks teine võimalus oleks ka, et osta 70cc mootor ja see teha ümbes 50cc SEE.

I'd rather be scared to death than bored to death!
Vasta
#17

Muidu endalgi seisab hetkel umbes 70-80a Sachs. Vaja oleks sellele isendile väntvõlli laagreid, simmerlinge ja ka kolbi ja kolvirõngaid. Mootor muidu on kontstrueeritud sellel väga hästi ja kvaliteeti on lausa silmaga näha igas detailis. Ise pole sellega kunagi sõitnud, aga tahaks tööle saada, sellest ka küsimus, kas keegi teab kust kohast Pärnus oleks võimalik osta laagreid ja simmerlinge. Pole nagu ükski pood meelde jäänud. Kolvi ja rõngad saan arvatavasti saksast tellida.
Vasta
#18

Mul on naabril üks lifani roller.Minu meelest pole just kõige tõõkindlam, sest ühte lugu starterist tõõle ei lähe ja kui vändast läheb siis peab pool tundi väntama.
Vasta
#19

teitur Kirjutas:Mul on naabril üks lifani roller.Minu meelest pole just kõige tõõkindlam, sest ühte lugu starterist tõõle ei lähe ja kui vändast läheb siis peab pool tundi väntama.

Eks see ole pigem naabri enda süü. Ratast tuleb regulaarselt hooldada, mitte oodata kuni see lõplikult pilbasteks on.
Vasta
#20

Ega see polnud eriti vana ja korralik oli ka, mitte retsitud.
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 2 külali(st)ne