Toyota Crown LS110 & MS110
Diiseltraktor on oma 35nda hooaja lõpetanud keskeltläbi tubli tulemusega. Läbitud sai 3500km ja lisaks õli vahetusele oli vaja asendada ka üks läbipõlenud parktule pirn.

MS110 ehk bensiiniõgard kolis põhjast ära lõunasse.
Pikema teekonna veetis igaksjuhuks veoki turjal ratsutades, kuigi treilerile sõitis ise.
Pole enam need ajad, kus viitsiks riskida teeääres ohutuledega plinkimisega ja paaniliselt sõpradele helistades trans-Eestilise köieveo abi otsida Smile
   
Tartusse jõudnud, selgus, et kokku ei läinud kahte aastatki, kui idee sai teoks ja nüüd on kütuserõhk mõõdetud nagu niuhti.
Meeldetuletuseks, et lisaks paljudele selgetele ikaldustele, olid tuvastamata probleemideks õlirõhu kadumine sooja mootoriga ja liiga "rasvased" heitgaasid. Lisatunnusteks vesivedel ja bensiinilõhnaline õli.
Need kõik on ilmselt tagajärg mingile põhiprobleemile, mis on seni kindlaks määramata.
Kahtlusalusteks said oletuste teel esialgu määratud pihustid, mis arvatavalt a)mootori töö ajal lasevad läbi ettenähtust rohkem kütust  b)pärast mootori väljasuretamist lubavad trassis oleva jääkkütuse sisselaskesse niriseda, ja sealt edasi läbi hõredavõitu kolvigrupi karterisse.
Internetinduse miljonitest soovitustest sai kontrollmeetodina välja valitud kütuserõhu mõõtmine. 
Kui a)kütuserõhu töösurve oleks liiga kõrge, b)tagasivool oleks nõrk ja c)jääksurve langeks liiga kiiresti, siis leiaks hüpotees kinnitust.
Tulemused. 
a)Töösurve liiga kõrge ei ole: ca 2bar on vanatüübilisele pritsele pigem igati OK.
   
b)Tagasivool täidab 5L kanistri paari minutiga.
c)jääksurve 30 min jooksul ei lange, aga 1h jooksul kukub 2bar pealt 1bar peale. Küsimus: kas see on liiga kiiresti, et selle taga kahtlustada pihustite läbitilkumist ?

Järgmisena on plaanis veelkord õlivahetus. Seekord 20w/50 peale, mis vanale kulunud mootrile võiks igati hea maitsta. Lisaselgust peaks andma ka õlirõhu mõõtmine kellaga.
On täiesti võimalik, et õlirõhk kaob igati tavapärastel põhjustel, näiteks nagu kulunud saaled või sisemised lekked/vigastused õlikanalites.
Seda peaks näitama esimene pikem töötsükkel värske õliga - kui siis rõhk töösoojalt ikkagi kaob ja on ka kella järgi niru, ei ole süüdi pikematel tööperioodidel või tööjärgselt õlisse lekkiv bensiin.
Vana õli on välja solgutatud, aga uut sisestada pole aega olnud juba nädala jagu ja ei tea kui kaua veel.

Igatahes, seni on projekti põhiväärtus olnud mitte sõidurõõm, vaid mitmete uute teadmiste kogunemine, millest korraliku algmaterjali puhul ei oleks osanud undki näha Smile
Vasta
(25-10-2018, 00:45 AM)TeeTL Kirjutas: ...
Tulemused. 
a)Töösurve liiga kõrge ei ole: ca 2bar on vanatüübilisele pritsele pigem igati OK.
...
Kui palju tegelikult olema peab? Kuidagi vähevõitu tundub...
Muidu tubli töö, et säärast õiget karva sõidukit elus hoitakse. Cool
Vasta
(25-10-2018, 11:39 AM)v6sa Kirjutas:
(25-10-2018, 00:45 AM)TeeTL Kirjutas: ...
Tulemused. 
a)Töösurve liiga kõrge ei ole: ca 2bar on vanatüübilisele pritsele pigem igati OK.
...
Kui palju tegelikult olema peab? Kuidagi vähevõitu tundub...
Muidu tubli töö, et säärast õiget karva sõidukit elus hoitakse. Cool

Kusagilt jäi silma, et FPR peaks tegema 37 psi ehk 2,55 bar.
_______________________
KKK all the way...
Vasta
1,8 (teadmata täpsusega manomeetrist) pole ka paha, kui peaks olema 2,55. 

Pihustite tilkumist saab välistada AINULT pihusteid survestades. Tuletame siis meelde, et tilkumise tuvastamiseks peab pihusti ikka laual olema, mitte kollektoris.
Vasta
Kas minule paistab või ongi manomeetril kg/cm2 ? Selle teisendus ei ole päris 1:1 bar'iks. Rolleyes
Vasta
(25-10-2018, 00:45 AM)TeeTL Kirjutas: Tartusse jõudnud, selgus, et kokku ei läinud kahte aastatki, kui idee sai teoks ja nüüd on kütuserõhk mõõdetud nagu niuhti.
Meeldetuletuseks, et lisaks paljudele selgetele ikaldustele, olid tuvastamata probleemideks õlirõhu kadumine sooja mootoriga ja liiga "rasvased" heitgaasid. Lisatunnusteks vesivedel ja bensiinilõhnaline õli.
Need kõik on ilmselt tagajärg mingile põhiprobleemile, mis on seni kindlaks määramata.
Kahtlusalusteks said oletuste teel esialgu määratud pihustid, mis arvatavalt a)mootori töö ajal lasevad läbi ettenähtust rohkem kütust  b)pärast mootori väljasuretamist lubavad trassis oleva jääkkütuse sisselaskesse niriseda, ja sealt edasi läbi hõredavõitu kolvigrupi karterisse.

Seda pihusti läbilaskmist ma ei usuks. Kogu see majandus on seal pärast sõitu ju üsna kuum (bensiinile meeldib aurustuda) ja siis oleks kogu pajaümbrus (õhufilter) ja sumps bensiinihaisu täis nagu karpaga pemmil. Kuskil on ikka ju mingi klapp lahti, nagu nad parasjagu seisma jäävad. 
Rõhusüsteemis on veel mitte vblla just tuttuus rõhuregulaator, Audi külmkäivituspihusti  Toungue ja bensupumbas metall vastu metalli mitte eriti ülitihe klapp. Tunni ajaga kaobki järelikult rõhk ära, sellega ma ei tegeleks.
Seda, palju tagasi peaks jooksma ja rõhk olema, saab kuskilt andmetest leida. (google search)
Läbilaskev pihusti peaks kas küttekulu lakke ajama, kuda sellega on?
Ma saan aru, et nagunii võtab palju, aga kui palju?

Aga õli pane mootorisse normaalne vanaauto õli (mis on Castroli edge racing 10W-60 täissünt) ja ei lange see rõhk enam kuumalt alla ning ei pane bensiin kolvist mööda.

See 20W/50, mida seal plaanid, sry, aga see ongi kuumalt täiesti kusi. Proovisin oma tankide peal (meh kell ja teisel elktrikell) ja see 10W/60 on ainus, mis toimib vanas autos.
Kallis muidugi ta on, aga hea asi ongi kallis.

Enne võib moto muidugi puhta disla/mingi seguga läbi kah pesta, aga see toiming on ikks väga edasijõudnutele.... Big Grin 
See eest ei maksa mitte midagi. 

.
Vasta
(25-10-2018, 20:31 PM)Dexter Kirjutas: Selle teisendus ei ole päris 1:1 bar'iks. Rolleyes

Samas on ka selle jupstüki mõõteviga suuremas suurusjärgus kui õige teisenduse (1:0,98) erinevus 1:1'le teisendusest.
Vasta
Hm. Omastarust otsisin küll õli, mille tagumine viskoossusnumber oleks kõige suurem, aga et ka w-60 om saadaval, jäi märkamata.
Võib juhtuda, et proovin mõlemad ära, w50 ja w60. Kui see 10w60 on parem kui miski muu, siis tekib kohe kahtlus, kas saab nii hea olla. Ja siis on vaja muidugi ise järgi proovida Smile
20w50 on juba olemas, selle 4,5L maksis 12€ ehk vähem kui 10w60 1L, mis lubab arvata, et eks ta üks kusine asi on küll.

Pihustitelekkimise ideest hakkasin pärast rõhumõõtmist ka ise loobuma. 
Igaksjuhuks tasus kontrollida, et ega pumbast mingi 5 baari peale ei tule, või et rõhuregulaator üldse ei toimeta. 
Selleks eesmärgiks sobis suvaline kalibreerimata mõõtekell kenasti.
Pealegi, väljalastud õli ei paistnud enam nii hele ja vedel kui õlivarda peal, kus ta näis järjest heledamaks muutuvat. 
Ja ka õlikogus oli selline, et bensiini arvelt sinna lisa ei ole tulnud.
Pärast mootori seiskamist mingit bensiinilõhnapilvepahvakat kapoti all ka ei lehvi.

Üheltpoolt, - pole see õlirõhu lugu nii hull miskit - kuuma mootori õlirõhk muutub hädiseks mitte lihtsalt tühikäigul või neutrali peal, vaid siis, kui käigukast Drive peal ja pidur põhjas, ning pöörded päris maha langevad. Paksema õli asemel võiks ju lihtsalt ka tühikäigupöördeid peale keerata. Külma mootoriga tühikäigupöörded ongi kõrgemad kui soojalt ja siis drive+pidur olukord õlituld põlema ei saa.
Teiseltpoolt, mingit imelist lahendust ilma mootorit lahtivõtmata ilmselt ka ei tule.
Vasta
SAE viskoossusklass ei ole ainus õli kvaliteedi näitaja! Aga hea indikaator küll, mida sissevalatud olluselt võiks oodata.

Enne suuremaid ümberehitusi tasuks kasvõi sellesama manomeetriga üle mõõta tegelik üõlisurve. Et seal poleks paanitsev andur mulgus...
Vasta
Enda 1.8T on ettenähtud 5w30, aga spetsialisti soovitusel on sees 10w60 ja enne mind ka see õli seal sees olnud. Kõige odavam just pole (ise kasutan liqui-moly, 5L maksab 55 euri), aga anutd mootori puhul vajalik, sest on teada tuntud kuumalt õlitusprobleemide tõttu 5w30 puhul. Seega võiks õlisurve probleemide puhul hea olla küll.

10w60 originaalis mõeldud sportlikumatele ja kallimatele autodele ka - maximas ja suvalises autopoes ei müüdagi.
Vasta
Sai see õlirõhu dünaamikakõver siis ka üle mõõdetud. Värskelt sissevalatud 20w50ga seekord.
Kuna rõhuanduri koht plokis paikneb ebardlikult ebamugavas kohas väljalaskekollektori taga, siis on ehk pisut mõistetav, miks see mõõtmisahel alles nö viimases hädas külge poogitud sai. 
Mõõtekella ühendasin rõhuanduri asemele, kolmikut ei taibanud kohe lisaks pista, et ka anduriga kokku ühendada.

Niisiis, 4 mõõtepunkti:
1)Külmalt kohe pärast käivitust käib kell põhja, ehk rõhk astub reipalt üle 4,5 bar. (Või õigemini "4,5 ühikut tundmatu täpsusega skaala järgi. Las siis olla ühikuks tinglikult bar, sest kg/cm2 on keerulisem trükkida ja olulist vahet ju ei ole Smile )
   
2)Seejärel langeb rõhk koos pööretega - poolsoojalt ca 2 bar.
3)Lõpuks on 1,2 bar tühikäigul täielikult soojenenud mootoriga.
   
4)Käigu sissepanemisel ja piduri allhoidmisel langevad pöörded veelgi ja rõhunäit kukub 0,75 bar peale.
Käik väljas, gaas peal, saab ka kuuma õli rõhu jälle kõrgele üles ning 4 ühiku saamiseks ei pea isegi pedaali põhja vajutama.

Erinevatest foorumitest lugedes paistis, et kõlblikud kuumaõlirõhud tühikäigul varieeruvad üsna suurtes piirides sõltuvalt konkreetsest mootorist. 
Teatud juhtudel on ka 1,2 bar normaalseks loetud, mõnedel ikka 2 ligi.
0,75 bar, mis on mõõdetud mootori allosas ja mis ka armatuuri rõhunäidiku hõõguma paneb, ei ole ilmselt liiga hea tulemus mistahes mootorile.
Toyota 5M-E mootoriraamatus pole paraku öeldud, palju spetsifikatsiooni järgi olema peab.
Kütuserõhu info on raamatus olemas, selle norm on 2,3-2,7 kg/cm2, - eelnevalt mõõdetuna sama kellaga oli 1,8-1,9. (vähemalt näitab see seda, et rõhumõõdik eksib pigem allapoole kui ülespoole)

Kokkuvõte on vast selline, et õlirõhu poolest kannatab selle asjandusega rohkem sõita kui foori taga seista Smile 
Eks variant on toda 10w60 kvaliteetsemat õli sissevalada. Teoreetilis-sportlikust huvist võiks seda isegi teha - et kuipalju siis tühipööretel rõhk kõrgem oleks,  +0,5 ühikust täitsa piisaks juba. Kui mingitel segastel asjaoludel peaks juhtuma, et lähebki rohkem sõitmiseks kui remontimiseks, siis ikka tuleb proovida Smile
Vasta
Täiesti ootuspärased numbrid ühele paljusõitnud, kuid elusale mootorile. Ilma kapitaalse remondita ilmselt olukorda oluliselt ei paranda.

Kui on see pada peaks olema ülanukaga, siis võiks südamerahustuseks kaeda, ega mõni nukk pole siniseks muutumas.

10W60 võiks teoorias nii vähendada külma kui kergitada sooja rõhku. Kui võimalik, siis mind huvitavad tulemused väga.
Vasta
(06-11-2018, 02:35 AM)TeeTL Kirjutas: ...0,75 bar, mis on mõõdetud mootori allosas ja mis ka armatuuri rõhunäidiku hõõguma paneb, ei ole ilmselt liiga hea tulemus mistahes mootorile...

Lada tule anduri tundlikkus on 0,35 -0,45 atti. Kui tuli on kustus, siis on keik OK. Kuskilt mäletan, et tuli võis kuuma mootoriga tühikäigul isegi veidi põleda. 
Mosse kohta leidsin, et uue mootori tühikäigu õlirõhk on 0,8 atti ja võib mootori kuludes langeda.
Ülemise piiri kohta on kostetud järgmist. Et õlirõhk ei lõhuks kanaleid ja muid mootori detaile, on rõhk reduktsioonklapiga piiratud 4,5 ati peale.
Mina oleks sinu viidatut õlirõhuga rahul ja sõidaks rahuliku südamega. Ega rõhk ei pea olema "miljon", peaasi, et teda ikka on. Olen sõitnud kuu aega (andsin puhkust) ühe GAZ51-ga, millel õlirõhu näidik oli sooja mootoriga peaaegu kogu aeg nullis. Külma mootoriga seier veidi liigutas ennast. Autojuhi sõnul oli nii ennem ja oli ka peale mind edasi. Mootor oli vana ja kulunud, aga mittekihutamisel pidas vastu. Tunniautoga polnud ka kiiret kusagile.
______________________________________________________________
Müüa Peugeot 406 osi. Küsi, teen hinna.
http://forum.automoto.ee/showthread.php?tid=50520
http://forum.automoto.ee/showthread.php?tid=55704
http://tulepesa.wordpress.com/


Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne