PAZ-i katuse toonklaasid
#1

Täna hommikul ärkasin üles ja pead hakkas vaevama küsimus, et kuidas tehti nõukogude ajal PAZ bussi toonklaas. Need kumerad katuseaknad. Väiksena sõites olin ilgelt sillas kui läbi nende lillade klaaside taevast sai vaadatud Toungue Kas on kiletatud, või ongi kohe tehtud spets värviline klaas?

[Pilt: bus_paz.jpg]
Vasta
#2

wax Kirjutas:Täna hommikul ärkasin üles ja pead hakkas vaevama küsimus, et kuidas tehti nõukogude ajal PAZ bussi toonklaas. Need kumerad katuseaknad. Väiksena sõites olin ilgelt sillas kui läbi nende lillade klaaside taevast sai vaadatud Toungue Kas on kiletatud, või ongi kohe tehtud spets värviline klaas?

[Pilt: bus_paz.jpg]
Mina pakun ,et ahjus kuumutati/tooniti, olen näin pilti M407-st millel klaasid ahjus kunagi veneajal toonitud.
Vasta
#3

Mulle ei tulnud kohe hetkel meelde, kas PAZil olid katuseaknad (vanasti sai PAZ-iga kapotil istudes igal pool käidud, juht oli mu onu).
Nüüd hakkab tasapisi meenuma see sinine pilt mida ma läbi nende klaaside vaadates nägin... Klaasid tunduvad ka tuttavamana nüüd.

Maamees linnast.
Vasta
#4

Aa, muide, kuidas PAZ-il uksed lahti käisid? Hüdraulika?

Maamees linnast.
Vasta
#5

andris Kirjutas:Aa, muide, kuidas PAZ-il uksed lahti käisid? Hüdraulika?
Pneumaatika. Täpsemalt, süsteem töötas sisselasketorustikust saadaval alarõhul (nagu pidurivõimendi). Süsteemis oli ka vaakumimahuti, mille abil pidi saama uksed lahti ja uuesti kinni, kui mootor seisis. Alati ei saanud, siis käis juht käsitsi kangutamas. Ajami hoob asus juhiistme kõrval vasakul pool.

Kaþdy automobil se stane jednou veteranem, nebude-li dřive seðrotovan.
Vasta
#6

wax Kirjutas:Täna hommikul ärkasin üles ja pead hakkas vaevama küsimus, et kuidas tehti nõukogude ajal PAZ bussi toonklaas.

Tule kunagi vaata Smile PAZ-652 üks katuse toonklaas mul täiesti olemas. 672-le küll ei sobi, sest on lühem.

Valdo

Eesti Jalgrattamuuseumi  looja ja eestvedaja
Tutvustame jalgratta ajalugu Eesti vaates, väljas on üle 170 muuseumiväärtusega ratta
Asume Kesk-Eestis Väätsal Pikk 9.
Vasta
#7

Mul miskipärast meeles, et tegu oli triplex-klaasiga, mitte staliniidiga. Kuidagi on silme ees sellised pikkade pragudega klaasid... Seega kasutati värvilist kilet. PAZ'il olid klaasid lillakad, kuid mingitel isenditel olid ju ka rohelised? Kas mitte vanal LAZ'il ja tollel Kaukaasia Vangi väikebussil?
Vasta
#8

PlyVal64 Kirjutas:Mul miskipärast meeles, et tegu oli triplex-klaasiga, mitte staliniidiga. Kuidagi on silme ees sellised pikkade pragudega klaasid... Seega kasutati värvilist kilet. PAZ'il olid klaasid lillakad, kuid mingitel isenditel olid ju ka rohelised? Kas mitte vanal LAZ'il ja tollel Kaukaasia Vangi väikebussil?
Maal peaks olema alles üks vana ЛАЗ-i roheline klaas, varem oli neid kaks, aga praegu tuleb ette ainult üks. Pärast Jõule saab vast pilte ka näha.
Vasta
#9

smolin Kirjutas:
andris Kirjutas:Aa, muide, kuidas PAZ-il uksed lahti käisid? Hüdraulika?
Pneumaatika. Täpsemalt, süsteem töötas sisselasketorustikust saadaval alarõhul (nagu pidurivõimendi). Süsteemis oli ka vaakumimahuti, mille abil pidi saama uksed lahti ja uuesti kinni, kui mootor seisis. Alati ei saanud, siis käis juht käsitsi kangutamas. Ajami hoob asus juhiistme kõrval vasakul pool.
No ei ta olnud siis pneumaatilise ajamiga.Töötas ja hõrendusel,seega siis tegelikult vaakumiga.Sellest ajast ju ka näiteks GAZ-püttide vaakumiga töötavad püti täitepumbad.Ja ehk oskaks näiteks TAR või siis keegi teine öelda millest ja kuidas olid valmistatud TA-9 sarja masinate juhipoolsed ja vägagi masiivsed KLAASIST päikese sirmid?
Flanagan
Vasta
#10

Kui ma ei eksi, siis oli ju juhile ka uks neil PAZidel? Kunagi ammu, kui sellisega sai sugulastel külas käidud, tõmbasin ma sellelt ukselt lingi küljest, siis oli pahandustBig Grin

Maamees linnast.
Vasta
#11

Vabandust oma ebakompententsuse üle aga toonklaasid  katusel olid  vist ju ka mingitel vene trollidel.Kas toonklasid olid ka katuseakendega RAF il ja ka ZIL 119?Mäletan,et neid juhi sinise ,rohelise  klaasiga päikesesirme kasutati tulede ees  Läti ,Leedu ja Wenest tulnud Ikarus busside tulede ees.
Vasta
#12

PETSS Kirjutas:Mäletan,et neid juhi sinise ,rohelise  klaasiga päikesesirme kasutati tulede ees  Läti ,Leedu ja Wenest tulnud Ikarus busside tulede ees.
Mille poolest need head on?

Vahetan käiku enne mootori piiraja sekkumist...
Vasta
#13

Tollaste juhtide jutu järgi kaitsesid need kiwide eest.Kindlast mäleted ka Läti Ladadel tulede ette pandud nn lendawaid taldrikuid.
Vasta
#14

Tal olid need klaasid ju tripleks ,seega oli vahekile värviline !
vs
Vasta
#15

PlyVal64 Kirjutas:Mul miskipärast meeles, et tegu oli triplex-klaasiga, mitte staliniidiga. Kuidagi on silme ees sellised pikkade pragudega klaasid... Seega kasutati värvilist kilet. PAZ'il olid klaasid lillakad, kuid mingitel isenditel olid ju ka rohelised? Kas mitte vanal LAZ'il ja tollel Kaukaasia Vangi väikebussil?
Nüüd lõpuks sain pildid ka tehtud kuna eelmine kord läks väga kiireks, üldse sain kuidagi palju tehtud seal. Aga klaasid on rohelisest klaasist, mitte rohelise kilega, kuna neid nurki on lihvitud ja oli näha et kogu klaas(plastik) on rohelist värvi. LAZ- klaasid ja eriti head üllatust näeb sellelt pildilt.
Vasta
#16

Paz-idel triplex klaasid toonitud kilega.LAZ-il värvitud orgaaniline klaas.

Igal korralikul maamehel peab olema vähemalt üks Moskvitš.
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne