Poolitatud teema: Uunikute Talveralli, arvamused "uunik-kriteeriumist"
#1

PlyVal64 Kirjutas:Autode vanusereeglid on samad, mudeli esmamainimine enne 1980, auto kuni 1984.

Minule on vanasõiduk või uunikum ikka seostunud selliste sõidukitega, mida igapäevaliikluses enam ei kohta. Tervitan igati korraldaja poolt vanusepiiri karmistamist (eelmisel aastal võis osaleda ka 1985 sõidukiga, esmamainimisaastaga 1980), kuid minu hinnangul oleks veelgi parem kui konkreetse sõiduki vanusepiir asuks vähemalt 25 aasta peal. Selline on ju tänase päeva seisuga ka vanasõiduki vanusepiir kokku lepitud.

Talveralli on kindlasti kasvulava suvistele üritustele ning sellele ilmselt väga unikaalset tehnikat ei satu, kuid stardinimekirja aitaks kindlasti stiilipuhtama hoida kõrgem vanusepiir. Kui ööpäevaga kogunes üle 30 soovija, siis ilmselt on registreerijate arv sellel aastal kaugelt üle 60.

Minul puudub vaimustus ka Nõukogude autotööstuse laiatarbekaupade nagu Ladad ja kandilised Moskvitsid vastu. Võib-olla on neid liiga palju veel üldises liikluspildis näha. Samas tekitavad aga mitmed 70-ndate autod minuski tugevat hingevärinat - seega võib käesoleva lõigu liigitada ka rubriiki "Maitse üle ei vaielda".


Indrek

Eelnev ei olnud mõeldud kriitikana, vaid sõbraliku ettepanekuna. Kuna minule on jäänud mulje, et tegemist paari entusiasti ennastsalgava tööga, siis pole mul kõrvaltvaatajana mingit õigust kritiseerida korraldajate otsuste üle. Hoopis rõõmustan, et selline vanatehnikaga seotud üritus olemas on.



"13piisab" kommentaar: poolitasin teema "Uunikute Talveralli 2006", kuna käesolev arutelu võib ju jätkuda - aga pigem ikka eraldi/siinses teemas; mitte "huvinäitamisteemas"
Vasta
#2

Tsitaat:Talveralli on kindlasti kasvulava suvistele üritustele ning sellele ilmselt väga unikaalset tehnikat ei satu, kuid stardinimekirja aitaks kindlasti stiilipuhtama hoida kõrgem vanusepiir. Kui ööpäevaga kogunes üle 30 soovija, siis ilmselt on registreerijate arv sellel aastal kaugelt üle 60.

Minul puudub vaimustus ka Nõukogude autotööstuse laiatarbekaupade nagu Ladad ja kandilised Moskvitsid vastu. Võib-olla on neid liiga palju veel üldises liikluspildis näha. Samas tekitavad aga mitmed 70-ndate autod minuski tugevat hingevärinat - seega võib käesoleva lõigu liigitada ka rubriiki "Maitse üle ei vaielda".


Indrek

Eelnev ei olnud mõeldud kriitikana, vaid sõbraliku ettepanekuna. Kuna minule on jäänud mulje, et tegemist paari entusiasti ennastsalgava tööga, siis pole mul kõrvaltvaatajana mingit õigust kritiseerida korraldajate otsuste üle. Hoopis rõõmustan, et selline vanatehnikaga seotud üritus olemas on.

Kas mitte nõukogude autotoodang VAZ, Moskvich, ZAZ pole sammuti autotööstuse ajalugu? Minu arvamus, et täidavad need masinad hoopis väga tähtsat rolli mix mitte ka üldise autotööstuse ajaloos.
Küll aga nõustun kasutaja Indrek poolt tehtud muude ettepanekutega.
Samas ei taha tekitada mingit teravat ja kurja vaidlust siin (pole korraldaja ning esimest korda ka rajale).

Jõudu!

Varuosad, uued ja kasutatud rehvid! maario@carbox.ee 5659502
Vasta
#3

Indrek, ma olen Sinuga 99% päri. Kuid enne tuleb jõuda mingi kriitilise piirini, kes on üldse huvilised ja siis hakata osalejaid valima juba auto stiilsuse või vanuse järgi. Väga tõenäoline, et järgmine aasta saab asi veel karmim olema. Reaalselt on tänasel päeval saadaval igasuguseid piisavalt vanu ja sõiduvõimelisi autosid ja seda suhteliselt vähese raha eest. Ideaalis võiks ju jõuda isegi selleni, et nendele rallisõiduvanakestele toimub aastas 2-3 üritust. Üks suurem Talveralli ja paar väikest võiduajamist. Aga ikka stiilset ja võimalikult ohutut. Et huvilised soetavadki endale lausa spetsiaalsed jõuvankrid, millede otstarve ongi nendel paaril üritusel osaleda. Kui on piisavalt "rallikad" ja need ka ajastule vastavalt disainitud, siis vaevalt Te neid ka Lustisõidult eemale ajaksite.
Üldiselt on ju maailmas nii, et vanaautoralli eelarve meeskonnale on 150-200K krooni. Fun ei pea odav olema, mina näiteks viitsiks ja otsiks selleks kindlasti midagi põnevat. Tooks kasvõi Rootsist mõne Eesti oludes harulduse.
Kui selline auto maksab Stockis 10K sek ehk Eestisse kohale 21-22K krooni ... olgem ausad, paljudele inimestele ei ole selline raha just kuigi ületamatu probleem. Ega seda pea ju puruks sõitma. Selline Saab ilustaks peaaegu iga vanaautoüritust. Aga küll me kunagi ka sinnamaani jõuame.
[Pilt: 2248899931.jpg]
Vasta
#4

[quote=Chobram]
[quote]


Kas mitte nõukogude autotoodang VAZ, Moskvich, ZAZ pole sammuti autotööstuse ajalugu? Minu arvamus, et täidavad need masinad hoopis väga tähtsat rolli mix mitte ka üldise autotööstuse ajaloos.

[/quote]

Kindlasti omavad kõik kunagi toodetud sõidukid oma rolli autotööstuse ajaloos. Täiesti kindlasti 1990-ndate ning käesoleva aastatuhande sõidukidki. Käesoleval juhul räägime aga Uunikute Talverallist, mitte "Nõukogude autotööstuse" tähtsast rollist maailma autotööstuse ajaloos. Kui panid tähele, siis vastavas lõigus ka möönsin, et maitse üle ei vaielda. Mulle on jäänud mitmetelt vanatehnikaüritustelt kõrva inimeste halvustavad märked, et mis uunikum see veel on - tavaliselt seistes M-412, VAZ 2101 vm taolise kõrval. Lihtsalt sellisel sõidukil puudub tavamõistes unikaalsus. Samas on see tänuväärne kasvulava - ise tahaksin lihtsalt näha, et enne analoogsele üritusele tulekut oleks sõiduki unikaalsuse nimel ka vaeva nähtud. Nagu Priit kirjutas, pole ju kuigi raske 2-3 tuhande krooniga osta 25 aastat vana auto, kuid mingi elementaarne sündsustunne peaks siiski säilima.

Priit hüppas jälle teise äärmusesse 150-200 tuhandesest eelarvest rääkides. Suund on igal juhul praegu õige ning kui uuel aastal vanuse ja seisundinõuded karmistuvad, siis minu hinnangul paraneb ka ürituse kvaliteet (soovimata seda ka hetkel mingilgi viisil halvustada).

Rahulikku meelt ja unetuid öid autosid poleerides-timmides

Indrek
Vasta
#5

indreksirk Kirjutas:
PlyVal64 Kirjutas:Autode vanusereeglid on samad, mudeli esmamainimine enne 1980, auto kuni 1984.
Minule on vanasõiduk või uunikum ikka seostunud selliste sõidukitega, mida igapäevaliikluses enam ei kohta. Tervitan igati korraldaja poolt vanusepiiri karmistamist (eelmisel aastal võis osaleda ka 1985 sõidukiga, esmamainimisaastaga 1980), kuid minu hinnangul oleks veelgi parem kui konkreetse sõiduki vanusepiir asuks vähemalt 25 aasta peal. Selline on ju tänase päeva seisuga ka vanasõiduki vanusepiir kokku lepitud.
vabandan ette teema risustamise pärast...
aga kui ma sooviksin tulla näiteks 86a skoda 120-ga või 88a volvo 245-ga või millise iganes tänavaliikluses haruldase autoga siis poleks ma teretulnud? või olen ma, nagu alati, millestki valesti aru saanud?
Vasta
#6

margus16 Kirjutas:
indreksirk Kirjutas:
PlyVal64 Kirjutas:Autode vanusereeglid on samad, mudeli esmamainimine enne 1980, auto kuni 1984.
Minule on vanasõiduk või uunikum ikka seostunud selliste sõidukitega, mida igapäevaliikluses enam ei kohta. Tervitan igati korraldaja poolt vanusepiiri karmistamist (eelmisel aastal võis osaleda ka 1985 sõidukiga, esmamainimisaastaga 1980), kuid minu hinnangul oleks veelgi parem kui konkreetse sõiduki vanusepiir asuks vähemalt 25 aasta peal. Selline on ju tänase päeva seisuga ka vanasõiduki vanusepiir kokku lepitud.
vabandan ette teema risustamise pärast...
aga kui ma sooviksin tulla näiteks 86a skoda 120-ga või 88a volvo 245-ga või millise iganes tänavaliikluses haruldase autoga siis poleks ma teretulnud? või olen ma, nagu alati, millestki valesti aru saanud?
Vanusepiiridesse mahuks ka sierra aga ausalt mina neid seal küll kohata ei tahaks, sest tegu on lihtsalt vana autoga mitte uunikumiga. Need on kaks täiesti iseasja. Kuigi škoda 120 on tänavaliikluses üpris haruldane tegelt.
Vasta
#7

Eks igaühel oma tänavad, millel nad liiklevad ja milliseid autosid seal näevad. Täpsustan oma mõtet veidi - sellistel üritustel võiksid osaleda sõidukid, mis ei oma enam tarbimisväärtust kui sõiduvahendid.

Üsna mõttetu on samas arutada selle üle, milline sõiduk millisele inimesele on tarbimisväärtus, kuid Margus16 viidatud sõidukid võiksid küll osaleda mõnel teisel üritusel. Näiteks on populaarne autoorienteerumine, kus stardimaks ja tegevus üsna sarnane talverallile. Jätkem vanad autod muuks otstarbeks ning jätkem selle ürituse ikka Uunikute Talveralliks, mitte romuralliks.

PS Skoda 120 mudelivahetus toimus 1982 ning 1988 aasta Volvo 245 ei ole ka ilmselgelt sama mis enne 1980 valmistatud 200 seeria. Tänavaliikluses ei kohta me üldse kuigi palju erinevaid sõidukeid, kuid jäägem siiski mingi vanusepiiri juurde.
Vasta
#8

Paneks siis ka mõned mõttevälgatused kirja mis tekkisid mul seda teemat lugedes. Ütleme et vanusepiir tuleb 25a, paljud sõidukid selle pärast tulemata ei jää, kuna enamus ikkagi vanemad, kuid kas see on nii vajalik, palju neid 1980-1984a autosi ikka on kes tulevad. Minu meelest on olulisem see, et auto oleks korras, mitte mingi viimane sara, roostetab igaltpoolt, värv koorub, rullnoka kleepse tagaaken täis jne.
Omal siis 22a Saab99, ei pea teda mingiks eriliseks masinaks, täiesti tavaline, 5a tagasi võis näha selliseid autosi liikumas väga palju, kuid tänaseks on enamus aiaääres. Eesti tänavapildilt on põhimõtteliselt Saab99 ära kadunud, olgugi, et neid on kunagi nii palju olnud, usun et nii on ka paljude teiste automarkidega. Alati ei saa kõike võtta vanusejärgi...
Kahel viimasel aastal olen osalenud sellel üritusel, minu mäletamist mööda olen mõlemal korral olnud ainuke Saab99, auto on olnud ilus, puhas ja korras. Enda meelest pole ma oma autoga kummalgi aastal ürituse kvaliteeti alla vedanud.
Palju aitaks kvaliteedi tõstmisele kaasa kui igamees mõtleks enne üritusele tulemist, et kas ka teised rallil osalejad oleksid sellise väljanägemisega autoga kohale tulnud. Alati on ka inimesi kes nii mõelda ei oska, aga kui näeb et rohkem selliseid romusi rallil pole ehk jätab järgmine aasta tulemata...
Vasta
#9

Kas esimeses postituses toodud nimekirjas olevate nimede järjekorral on ka seos autode rajale laskmise järjekorraga, või määratakse see viimane hiljem?
Vasta
#10

indreksirk Kirjutas:... Jätkem vanad autod muuks otstarbeks ning jätkem selle ürituse ikka Uunikute Talveralliks, mitte romuralliks.

PS Skoda 120 mudelivahetus toimus 1982 ning 1988 aasta Volvo 245 ei ole ka ilmselgelt sama mis enne 1980 valmistatud 200 seeria. Tänavaliikluses ei kohta me üldse kuigi palju erinevaid sõidukeid, kuid jäägem siiski mingi vanusepiiri juurde.
esiteks ei ole vast selles foorumis mingit romuralli juttu mõtet üles võtta. kui auto on läbinud teh.ül. edukalt, siis ei lähe ka keegi vähegi endast lugupidav vanatehnika huviline temaga r.rallile.
teiseks ei tea ma ka mingeid olulisi muutusi skoda 120-el vahemikus 1984-1990 ja volvo 245-el vahemikus 1981-1993. võimalik et sa liigud tõesti sellistel tänavatel kus skoda 120 täiesti tavaline nähtus. need automargid olid lihtsalt näiteks toodud.
ma võiks ju tulla ka täiesti pädeva 1979a toyota hiacega kui see vanusepiir nii määrava tähtsusega on, aga kindlasti leiduks ka siis keegi kellele ei meeldiks riisikalõhn Big Grin. minu poolt teema ammendunud. Cool
Vasta
#11

indreksirk Kirjutas:[quote=Chobram]
Tsitaat:Kas mitte nõukogude autotoodang VAZ, Moskvich, ZAZ pole sammuti autotööstuse ajalugu? Minu arvamus, et täidavad need masinad hoopis väga tähtsat rolli mix mitte ka üldise autotööstuse ajaloos.

Kindlasti omavad kõik kunagi toodetud sõidukid oma rolli autotööstuse ajaloos. Täiesti kindlasti 1990-ndate ning käesoleva aastatuhande sõidukidki. Käesoleval juhul räägime aga Uunikute Talverallist, mitte "Nõukogude autotööstuse" tähtsast rollist maailma autotööstuse ajaloos. Kui panid tähele, siis vastavas lõigus ka möönsin, et maitse üle ei vaielda. Mulle on jäänud mitmetelt vanatehnikaüritustelt kõrva inimeste halvustavad märked, et mis uunikum see veel on - tavaliselt seistes M-412, VAZ 2101 vm taolise kõrval. Lihtsalt sellisel sõidukil puudub tavamõistes unikaalsus. Samas on see tänuväärne kasvulava - ise tahaksin lihtsalt näha, et enne analoogsele üritusele tulekut oleks sõiduki unikaalsuse nimel ka vaeva nähtud. Nagu Priit kirjutas, pole ju kuigi raske 2-3 tuhande krooniga osta 25 aastat vana auto, kuid mingi elementaarne sündsustunne peaks siiski säilima.

Priit hüppas jälle teise äärmusesse 150-200 tuhandesest eelarvest rääkides. Suund on igal juhul praegu õige ning kui uuel aastal vanuse ja seisundinõuded karmistuvad, siis minu hinnangul paraneb ka ürituse kvaliteet (soovimata seda ka hetkel mingilgi viisil halvustada).

Rahulikku meelt ja unetuid öid autosid poleerides-timmides

Indrek

Mõistan ja pooldan, seda, et Talveralli(sõit) võix olla rohkem unikaalsematele ja tõsisematele uunikumidele mõeldud, kuid näitex tõesti korras Zigulid vähemalt Tln kuigi palju ei näe (pean silmas originaal korras). Samas enda plaanidex tulla Nõukogude autosporti meenutava masinaga ja arvatavasti pole ka neid kuigi tihti tänavapildis märgataSmile
Ei oskagi öelda, äkki on asi lapsepõlve sentimentaalses meeldetuletamises..siis nähtu meeldetuletamine, aga vene masinad kuidagi hingelähedasemad ja enne pooldax kõiksugude muude "rahvaautode" hulga vähendamist. Ja üleüldse vaadates praegust soovijate nimekirja, pole vist vaja karta, et "paljulevinud vazid ja muud nõuka inimese autod" massiliselt osa hakkax võtma.

Asi kipub vist OT-ks minupoolt ja seega lõpetan oma sellekohased sõnavõtud (vist Big Grin)

Kena õhtut..ööd

Varuosad, uued ja kasutatud rehvid! maario@carbox.ee 5659502
Vasta
#12

Hohoo mis arutelu siia tekkinud Smile
Kui juba 30 aasta vanuse M-412 kõrval pomisetakse, et ei sobi uunikumi nime kandma, siis on mu 1989 aastal tehasest välja veerenud Nysa lausa VÄGA uus. Olgugi et valmistatud muutumatul kujul 1960-test kuni 1992-ni. Ma nüüd ei teagi, kas tahan olla meelepärane mõnedele osavõtjatele, või tunda ise üritusest täit mõnu, pannes tropid kõrva kui keegi auto vanuse kohta midagi pomisema kukub Rolleyes

Igaljuhul - ei midagi isiklikku ega pahatahtlikku! Lihtsalt kui tähte näritakse, siis tahaks ise kah sama teha Cool

wax,
alati avatud tõeliselt vanade autode müügipakkumistele
Vasta
#13

Mis sest tähest ikka närida.
Vist on öistel arutlejatel kahe silma vahele jäänud topiku esimesest postist läbi lipsav sõna 'hing', mis minu arusaama järgi on ürituse a ja o.
Smile

väike korrektuur: sõna 'hing' on küll kaduma läinud viidatud postist, aga mälu järgi kõlas lause umbes '...aga /sõiduki/ hing peab jääma vähemalt 70ndatesse'
Elik üritus on minu jaoks tugeva romantilise alatooniga, kus lendab fantaasia ning paberid ja numbrid hoiduvad alandlikult tahaplaanile Smile
Vasta
#14

Jansa Kirjutas:väike korrektuur: sõna 'hing' on küll kaduma läinud viidatud postist, aga mälu järgi kõlas lause umbes '...aga /sõiduki/ hing peab jääma vähemalt 70ndatesse'
Elik üritus on minu jaoks tugeva romantilise alatooniga, kus lendab fantaasia ning paberid ja numbrid hoiduvad alandlikult tahaplaanile Smile

Täpselt! Uunikute Talveralli ongi just selle hingelise alatooniga, kus peamine on seltskond, huvitavad autod ja talvine loodus. Tõsisematele üritustele, a'la Sajandi Suursõit - sinna ei julgeks mina igatahes enne minna kui pole olemas ~1930 aasta masinat. Aga Talveralli (vähemalt need aastad kui mina käinud olen) tundub niiöelda mitteametlik fun-üritus. Loodan et Priit ei solvu Smile
Kohtumiseni rajal! Wink
Vasta
#15

Eile kirjutasin aga sinna sõidu teemasse ei tahtnud postitada. Ootasin just seda adminnide teemapoolitust.

Oh poisid, mis me ikka vaidleme. Mõnikord on mõnus, täna ja selle teema all kuidagi pole. Miks, oskagi kohe öelda.
Tegelikult on nii, et iga vähegi vana ehitusega auto on siiski vanasõiduk. Mina unustan selle väljalaskeaasta tihtipeale ära. Nii mahub Saab99, kui ka Skoda minu nägemuses täiesti Uunikute Talveralli võistlusnimekirja. Seejuures tõesti enne, kui Hiace Big Grin Samas tahaks vanu ilusaid japse rohkem näha. Kus kõik Crownid, 220C, 100A jne on??? Vaat Volvoga on raskemad lood. Kuna neid saab ikka kohe eriti odavalt, siis selline võiks küll aastaarvult seal 80te alguses olla. Kuigi jah, vahet neil ju palju pole...
Ärgem unustagem, et auto ja meeskonna ajastukohasel disainil on väga tähtis osa kogu ürituse õnnestumisel. Piisavalt "totakas" välimus ja "õigete" kleepsudega võistlusvahend ruulivad. Kui auto liiga väikest vanust OSKUSLIKULT varjata, on kõik ideaalne. Näiteks RedBaroni 21.sajandi Wranglerit pidas enamus Suursõidu pealtvaatajatest vanaks Willyseks ja nad keeldusid uskumast, et tegu 2002 aasta autoga! Pangem rõhku stiilile ja kõik sujub! Martin ... vabandust ... araablased näitasid selge suuna 2005 ette.

Ma saan Indrekust täiesti aru(on ta ju kasvanud tõeliste rariteetide keskel) ja kogu nende pere on tõsised vanade autode taastajad. No ja et Indrek ja ja tema isa on alati "tegijad" mehed ka igasugustel vanatehnikaüritustel, siis temal peabki selline mõte tekkima: mis kuradi uunikum see Mosse ikka on? Näiteks mulle meeldib Indreku suhtumine. See viib edasi harrastust ja toob juurde tõesti väärilist vanatehnikat. Siit koorub välja vajadus üksteist paremini tunda, et asjatut solvumist välistada. Selleks ongi Uunikute Talveralli ja sellele järgnev viinavõtt. Tutvuge teiste vanatehnikasõpradega!

Selle rahalise äärmuse tõin sisse ka selle pärast, et Eestis on autosid, mis võiks ka sellise suure raha eest korraldatavatel sõitudel osaleda. Aga 90% selliste omanikest tuleb üldse kodust välja parimal juhul korra viisaastakus... või valimistel, et savipätsile 500 eegu eest oma hing müüa. Mitu tõeliselt vana autot suvel ikkagi oli? Eestis on ikka kordi rohkem, kui viis kodarratastega autot. Selliste tegelastega vanatehnikaharrastust ei arenda. Siiski tuleb täna alustada noorte tegijatega, sellistega, kes midagi teha ka tahavad. Kasvõi 300 krooni eest Talverallil osaleda. Kodarrattad ei tule ju never-ever välja. Aga nendel noortel ei ole võtta hulgakaupa kompressoreid, lahtiseid bemareid, lehekonnasid, dixsisid, zephire jne. Õigemini on küll aga autode aastaarv on vastavalt ka 30-40 aastat uuem. Et II MS oli vahel, siis võib võrdsustada 38-47 toodetud autod ühemoodi 47 aasta masinateks. 1977 olid need autod sama, mis täna 77 aasta auto. Ja 1958 aasta EMW täpselt sama, mis täna 86 aasta Skoda või Mosse. 2006 talverallile tulev Buick on juba samaväärne, kui Kirsi Fiat... mis mäletamisel traadi, tati ja joptvajumatiga koos püsis(teeb seda tänaseni). Aga uunikum, missugune!
Tänased vanainimesed olid siis edukad ja tahtmisttäis noored mehed, kui Autom Unic asutati. Mõned nooremad on poisikesteks jäänud tänaseni ja käivad ka üritustel aga nemad olid siis veel lausa noormehed ja suur habe oli unistus. Ja hädaldati ka siis, et mis uunikum see EMW või 1949 Pobeda ka on? Aga näed, täna panin allkirja kahele Musta Numbri serdile, takso-Pobile ja 70'te Land Roverile.
Aeg on edasi läinud. Täna osalevad ka muu maailma väga rikaste meeste vanaautoüritustel XJ Jaguarid ja Porsche 911'ned kõrvuti 20'te aastate masinatega. Mina sõidaks 70te Jagiga hea meelega iga päev Big Grin

Aga mis peamine: nende Ladade ja Mossedega, teistest uuematest rääkimata, tuleb Talverallil vältida rahvarallistumist. Talveralli mõistes ebaadekvaatselt sportlik käitumine ja lollakas rabelemine võidu nimel saab kiire disklaffi. Vastuvaidlemise võimaluseta. Selleks on muud üritused.

Ahjaa, stardinimekiri on viimane asi, mille teatavaks teen. Nagu alati, püüan kuidagi grupeerida ja sellega turvalisust tagada. Noh selles mõttes, et ees ja taga oleks ikka mõni väljavedaja ka Big Grin
Vasta
#16

Eks see olegi üks lõputu vaidluse teema. Kuna üritusel on väike võistlusmoment ka juures, siis võiksid osalejad enam-vähem võrdsed olla. Või vähemalt võiks olla mingi ühine läbiv joon.

Mina ei virise ega näita näpuga kellegi peale. Hing ongi oluline, minule isiklikult aga tundub, et tõelised vanatehnika pärlid hoiavad sellise lähenemise korral ettevõtmisest kõrvale. Iseenesest on huvitav mõte, et alustame madalamate nõuetega ning aja jooksul karmistame osavõtjale esitatavad nõuded. Võib-olla ongi meie vanatehnikaharrastuse üldine olukod selline, et huvi kasvatamiseks on vajalik selliste meetmete rakendamine. Kasvulava on igal juhul vajalik - Piibur vist tõi käibesse selle termini Uunikute Talveralli kontekstis.

Tulles tagasi hinge juurde - Priit ei saa ju teada, millised on osalejate sõidukid. Kui korraldaja annab loa, siis on see absoluutne ja vaidlustamisele ei kuulu. Kui aga starti lubatud sõidukis ei ole seda lubatud hinge, siis on ka ürituse hing tühjem.

Korraldaja määrab ka selle, kui tõsine on üritus. Mina olen enda jaoks seadnud Uunikute Talveralli samale pulgale muude vanatehnikaüritustega. On ju korraldajaks kõlavaima nimetusega vanatehnikaklubi - Unic. Seejuures praktiliselt ainus Unicu korraldatav vanatehnikaüritus. Selle võib nimetada ka "mitte-ametlikus fun-ürituseks seltskonna, huvitavate autode ja talvise loodusega" - sellisel juhul aga küsiksin, miks on selle nimetus seotud uunikumidega. Kas ehk on uunikumil uus sisu - unikaalne sõiduk.

Mina ei ole ennast kunagi pidanud absoluutse tõe kuulutajaks. Käesolev arutelu aga aitab kindlasti kaasa vanatehnikaharrastajate eelistuste kaardistamiseks. Uue tasandina tahaksin mina tuua sisse vanatehnikaharrastajate seisukohtade kujunemise seonduvalt nende vanusega.

Mina olen täheldanud, et üldjuhul seavad vanemad inimesed vanatehnikale kõrgemaid nõudmisi kui nooremad. Siin foorumis on üldjuhul noored ja väga noored liikmed. Minagi pole vana, kuid oma harrastuse raames suhtlen eelkõige vanema generatsiooni harrastajatega. Seetõttu on ehk ka minu arusaamad veidi stagneerunud ning ma ei oska näha 80-ndatel valmistatud sõidukites nii suurt väärtust vanatehnikaharrastusele kui nooremad mehed.

Indrek@hoiab lihtsalt diskussiooni üleval
Vasta
#17

indreksirk Kirjutas:... Seetõttu on ehk ka minu arusaamad veidi stagneerunud ning ma ei oska näha 80-ndatel valmistatud sõidukites nii suurt väärtust vanatehnikaharrastusele kui nooremad mehed.

Indrek@hoiab lihtsalt diskussiooni üleval

Et täpsustada sinu nägemust vanatehnika kohta siis esitan sulle küsimuse.
Minu autod võib ju liigitada 80-ndatel valmistatud sõidukite alla.
Kui suur väärtus on minu autod (e23 728A 78a., e12 520 81a. ja fiat 127 81a.) vanatehnikaharrastusele?

Priit.

EDIT:
Väljalaske aasta mul 1972 ja minu jaoks on minu autod enam-vähem seal hallistsoonis mis on piiriks niiöelda uue ja vana vahel.

``E23 728 1978a.``
www.e21.ee "Klassikalised BMW'd"
Fiat-i foorum Fiati Sõbrad
Priit Peljo 51 79 063
Vasta
#18

Täiesti nõus Priidu ja Indreku arvamusega. Tore, et selline diskussioon
Eestis leiduva vanema tehnika ja vanatehnika osas on kerkinud üles.

Lisan veel seda, et Talveralli kogemus endal puudub, küll olen aga korduvalt osalenud suvistel vanatehnika üritustel. Paraku Eestis leiduvaid tõeliselt rariteetseid uunikume kohtab sellistel uunikumide üritustel äärmiselt harva.
Vasta
#19

minu jaoks on vana auto selline, mis on minust vanem. ehk siis 1981 ja sellest vanemad.

väga vana, võibolla suisa puuraami ja puukodaratega autot oleks mul suisa kurb praeguse lume- soola soga sees sõitmas näha.

ja priit: täiesti "offtopic," kuid keeleinimesed teevad hästi kurja nägu, kui ütled: "kordi rohkem," tuleb öelda: "mitu korda rohkem."

Lugupidamisega,

ka:rel

________________________
IZ 2125 "Kombi" '81
Skoda Octavia Combi 1,6 Elegance '02
Vasta
#20

indreksirk Kirjutas:Seetõttu on ehk ka minu arusaamad veidi stagneerunud ning ma ei oska näha 80-ndatel valmistatud sõidukites nii suurt väärtust vanatehnikaharrastusele kui nooremad mehed.

PlyVal64 Kirjutas:Siit koorub välja vajadus üksteist paremini tunda, et asjatut solvumist välistada. Selleks ongi Uunikute Talveralli ja sellele järgnev viinavõtt. Tutvuge teiste vanatehnikasõpradega!

Aga mis peamine: nende Ladade ja Mossedega, teistest uuematest rääkimata, tuleb Talverallil vältida rahvarallistumist.

Kui juba on selline arutelu käima läinud, siis ütlen kah oma vaatenurgast sõna sekka:
Pean ennast vanatehnikaharrastuse ja vanasõidukitega suhteliselt seotud olevaks ja mitte kõige nooremaks ega kõige vanemaks inimeseks ... aga probleem sellise toreda ürituse, nagu talveralli puhul see, et kuna minu põhiline masinate kollektsioon on antud üritusel osalemiseks kahjuks sobimatu. Olemasolevate ja selleks PEAAEGU sobivate sõidukite (näiteks IZ kombi) sünniaasta ja liigne tänavapildis figureerimine välistavad jällegi paljude arvates üritusel osalemise. Seda, et hakata jälle spetsiaalselt kord aastas toimuva ürituse tarvis omale sõidukit, mis minu põhikollektsiooni ja huvidega kokku ei lange ja kaudselt ikkagi nende arvelt tuleks, soetama, et saaks pärast teistega koos laua taga lobiseda, ei luba jälle süda teha.
Ja nii jääbki minul kahjuks teiste vanatehnikahuvilistega integreerumata... ja jään ka edspidi mingiks foorumis õelutsevaks kahtlaseks metsas elavaks tegeleaseks, kes mingite imelike asjadega tegeleb ja kelle arvamus päriselt kedagi ei huvita.

P.S. See postitus ei ole kantud mittemingist solvumusest ega irisemisest, tegu on lihtsalt teoreetilise teemaarendusega!
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne