K: Valge triibuga kummid Nõukogude ajal
#1

Tere, leidsin maalt ühe pildiraamatu, mis tutvustas Eesti NSV-d (oli vist välja lastud 1980), seal oli tehtud pilt ühest tänavast, mille ääres seisis valge triibuga kummidega VAZ. Siit küsimus: kui haruldased olid sellised kummid vene ajal?

Maamees linnast.
Vasta
#2

Meil oli Soomest tagasi toodud Moskvitch 408 . Sellel olid ees mingid Jaapani rehvid valge triibuga . Hiljem kui isa tahtis need K-Järvele
protti viia ,öeldi seal ,et neid ei võeta . Olevat niipalju erinev materjal ,
et see tahm mis nad sinna rehvikestadele panid ,ei nakkuvat .
Aga Volgadel Gaz 21 ja 24'l olid velje ja rehvi vahele aetud niisugune
valgest kummis 'lörakas' ,mis paistis triibuna .

v

Vasta
#3

Oli esialgu plaanis volgadele originaalis valge triibuga kummid. Läks nii nagu tavaliselt
[Pilt: Gaz24_68_2.JPG]
[Pilt: gaz_24_volga_1.jpg]

1968 - Proovipartii Ees juba standartne võre ja kaks tuld. Disainielementide hulka kuulusid mõnikord musta värvi veljed koos poleeritud rattakilpide ja valge triibuga rehvidega. Samas ei pruugi see olla reegel. Osadel piltidel on näha ka kroomitud rattakilpe, mis katavad terve velje (nagu Tšaikadel). Kui peeglid üldse olid, siis kindlasti esitiibadel ja mõlemal poolel.

info võetud:

http://www.volga.ee/modules.php?name=Con...page&pid=6
Vasta
#4

Ise leidsin ka Harkust sellise ühe .
Mis autodel neid siis üldsegi oli ?

Vajad enda autost pilte ? Saame kokkuleppele ! Küsi varajasemaid töid.
Vasta
#5

Eksportmosse: http://www.hot.ee/elitemoskvich/pildigal...527JUY.jpg
Vasta
#6

Neid velje vahele käivaid valgeid kummitriipe müüdi erinevatele veljemõõtudele. Poes oli neid saada. Nii, et neid võis panna mistahes autodele.
Oma mosselgi olid kunagi need küljes. Viskasin lõpuks minema,kuna päikse käes vedasid lõpuks kollakat värvi. Ka venisid vastu äärekivi sõites välja. Uuelt seisis külg väga ilusti vastu kummi. Hiljem hakkas liitumise äär lainetama.
Vasta
#7

Mede peres oli M 2140,saadud uhiuuena ja koju toodi see auto 31.dets .1977.Oli ta küll ostuloaga eraldatud 78 aastasse,aga "Volga"poest helistati ja paluti veel viimasel päeval järele minna.Lume tänava lattu.Mindigi ja toodigi ära ja pidu oli ikka asjakohane.
No sõbrad,ärge nüüd minge ärevile-polnud sel autol all mingeid valge triibuga kumme.Olid vaid uue mustriga 6.45-13 diagonaalid.Aga uuel autol ju varuks kõvasti põnevust.Eriti tollal.Jah tagatulede vaheline osa oli mustaks värvitud,tagapiilaritel olid ülal seisutuled.Veidi teistsugused kui 412-el ja sai neid põlema panna kas vasakule või paremale.Taga oli veel "eriti" vahva.Ühel pool oli tagurdus latern,teiselpool smas mõõdus metallist, kiiskav silt-1500.Vot nii.Ja oh imet.Pagasnikust sai leitud veel üht teist vahvat.Sumpari otsa käis otsik.Selline kahe nelinurkse avaga.Jube uhke.Ja mis veel-servapidi ilukilpide alla,ilukilbi ja velje serva vahele käisid alumiiniumist rõngad.Mõnusa disainiga,tegelikult kasutati neid ka juba viimastel 408/412-tel.Ja ilma igasuguse irooniata ,nägid nad tõesti head välja,ainult vahest ei tahnud nad auto ratta küljes püsida.Samas on sellet autost need võrud ainsana mul säilinud.
Aga kummid va fekaal ikka ühte karva.Aga vaid kevadeni 1979.
Veli tõi Moskvast midagi sellist millele ei oskagi nime anda.Jällegi oli tegu rõngastega,sedakorga kummist ja mitte eriti paksust kummist.Laius oli neil mäletamist mööda umbes 4-5cm.Kuidas neid siis paigaldati?Lasid kummi tühjaks,kummi välimise-st. ilukilbi poolse serva pidid veljest lahti saama.Sinna siis asetasidki selle rõnga.Ja pumpasid siis õhku täis.Juba kuulen ohkeid-no kuidas on võimalik rehvile õhk sisse saada kui serv lahti?Sõbrad-siis oli ka sisekumm olemas.Noh ja kokkuvõttes oli ju asi eriti vahva.Kummil valge serv,selle sees 10mm laiune must reljeefne riba.Igavesti efektne.Ja nüüd veel-kummil õhk sees,sobitad sinna veel need alumiiniumist dekoratiiv rõngad ja siis paigaldad lõpuks ilukilbi.No kurat-no küll on ilus.Suisa unistus.Ja imal.Ja vot seda ei tohi olla
Tervitades,Flanagan
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne