unic-härra Kirjutas:Kas on mõtet hakata taastama GAZ 51... masin aastas 61
Palju oleneb selle väidetavalt 1961. aastast pärineva tooriku korral ka see, kas tegu on tehasetoodanguga või Nuiast läbikäinud ümberehitusega.
Kui masin on Nuias käinud, võib ta passis ilutseda mis tahes aastaarv, auto ise on ikka 1970-80te aastate komplektsuses ja erineb algsest masinast paljude osade/detailide/nüansside poolest. Valdav enamik (hinnaguliselt 95-99%) Eestis säilinud 51sid on Nuiast läbi käinud ja õnneseen oled, kui Sinu käes on sealt läbikäimata isend.
Mina väärtustaksin eelkõige tehasekomplektsuses autot, kuigi kui Sulle asi südamelähedane, miks mitte taastada ta ka Nuia kapitaalremondi komplektsuses. Viimasel juhul on mul ehk miski Nuia pirkagi pakkuda.
Mõned erisused 1961.a. tehasekomplektsus versus 1980te Nuia:
1. Hingedega avatav tuuleklaas / statsionaarselt poltidega kinni pandud tuuleklaas.
2. Spidomeetri osuti tagaots ümar / tagaots kandiline
3. Istmepadjad terasvedrudel ja kaks erinevat istumispatja / poroloonil ja üks ühine padi
4. Esiamordid hoobtüüpi (kuni 1964) / tavalised teleskoon-tüüpi
5. Stangetagune plekk ulatub stange otsani ja ots on keeratud veidi alla / ei ulatu otsani ja ots ei ole keeratud alla
6. Nn lahtise vedruga haagisekonks / kinnise vedruga
7. Nn allakeeratav varurattakronstein / lihtne varuratast hoidev lapakas
8. Tiheda rihveldusega gaasipedaal / hõreda rihveldusega gaasipedaal
9. Nn "sarvedega" kastisulgurid / nn "paremale/vasakule keeratavad" kastisulgurid
10. Ümara profiiliga laternavõrud (võru serv ulatub tiiva eendi servani) / lameda profiiliga nn 52-tüüpi võrud (võru serv ei ulatu tiiva eendi servani). Tegelikult on lambikorpused ja tiibade lambi kinnituskohad ka erinevad
Vist sai olulisim kirja, mis iseloomustab 1961. aasta 51 erinevust 1980te aastate Nuia isendist.
Valdo
Eesti Jalgrattamuuseumi looja ja eestvedaja
Tutvustame jalgratta ajalugu Eesti vaates, väljas on üle 170 muuseumiväärtusega ratta
Asume Kesk-Eestis Väätsal Pikk 9.