andke nõu BMW 321 ostul
#1

nii probleem selline et tahaks osta endale peale sõda ehitatud bmw 321 hinnaks 9000 eeku auto on vene ajal ümber ehitatud, peal on pobeda mootor, tagatuled on vaz 2101 omad ja nii edasi.rääkisin oma tuttavaga kes tegeleb juba aastaid autode ja mootorrataste taastamisega ja tema ütles et tema seda autot sellise hinna eest ei ostaks kuna ta on ümber ehitatud ja neid bemme tootis saksamaa peale sõda hulgim ja tõi venemaale sõjakulude katteks. ja selle autol on vanaraua hind. mis te arvate kas mu tuttaval on õigus? tasub seda autot sellise hinna eest osta, kere on talutavas olukorras.
Vasta
#2

Pole küll Sulle erilise väärtusega nõuanne minu poolt, aga vaata näiteks restauraator Märt Aarne titaanlikku tööd vanaautode taastamisel ja Sa näed, et algmaterjali ehk restaureerimata vanasõiduki hind on tühine võrreldes nende summadega mis lähevad taastamisele. Raha tuleb muidugi lugeda, aga arvestades seda, et masina taastamisele kulub vähemalt 100 tuh krooni pole suurt vahet, kas soetasid ta 9000 või 5000 krooniga.

Huvitun GAZ 12 ZIM-i varuosadest ning selle sõidukiga seotud kirjandusest, dokumentidest ja mälestustest.
Vasta
#3

noh seda nüüd küll aga mind ei huvita originaali taastamine vaid ümber ehitus, originaali taastamine maksab muidugi väga palju, konkreetse isendi puhul tuleb otsida mootor, sisu, tagatuled jne. küsimus sai natuke valesti esitatud: mind huvitab vaid kere, kas see kere on 9000 väärt? kuna nägin ümber ehitatud 321 mis oli arvel ja sõidukorras ja ülevaatusega isendit mis oli müügis 30 000 eeguga
Vasta
#4

Eks sa ise tead, kas raatsid 9000 selle eest väülja käia. Mina ostsin oma ümberehitatud aga sõitva 321e suvel 14 000 ja olin ka jube rahul et soodsalt sain
Vasta
#5

Minu imestamise peale ei pea austatud lugejad nüüd omakorda imestama, aga mina imestan, et selliste asjade eest küsitakse raha.

Kunagi väljus tehasest tavaline auto, sellega sõideti kõik vajalikud sõidud ära. Loodetavasti arvestati selle auto ostu puhul ka amortisatsiooniga. Auto lagunes kasutamise käigus ära, seejärel pikendas keegi amortiseerunud ehk 0 väärtusega auto kasutamise võimalusi töötavate detailidega teiste autode küljest ja sõitis sellega veel mõnda aega. Teadaolevalt remonditud tarbeeseme väärtus ei tõuse kui seda remontida garantii alla mittekuuluvate varuosadega.

Mis võiks olla sellise asja hind: leida romulast 300 seeria BMW kere, toppida sinna alla Volga sillad ja Pobeda mootor, Lada tuled ja sisse Mosse istmed. Lisaks võiks selle rooste augud kleepida kinni ajalehe ja EPO liimiga, lõpuks võiks veel auto koduhoovis tolmuimejaga üle värvida ja pärast klaasid kaltsuga värvist puhtaks pühkida.

Kogu loo mõte on poliitiline, et katsuks tasapisi nõukogude mõtlemisest lahti saada - välismaa auto on parem kui nõukogude auto järelikult maksab rohkem kui samal tasemel Moskvitch.

Sellisel EMW-l on väärtus ainult ajastu "skulptuurina", sellisena tasub see panna seisma näiteks Järva-Jaani, sest valdavalt on tegemist nõukogude inimese autoga, või mõnda teise muuseumisse, kus see peegeldaks mingit ajastut ja mõtlemist. Seega "kunstihuvilisena" ma maksaks sellise eseme eest 9000 krooni, aga liiklusvahendina on selle väärtus 0 (null).

Tõnu Piibur
5116265
Vasta
#6

Hr. Piibur, Eesti ongi üks imedemaa, kus kõik vanaautodesse-puutuv peapeale pööratud on...

Järvamaal müüb üks sepp sellist asja:

[Pilt: HorchvistPullmLima.jpg]

Olevat metsast tükkideks saetuna leidnud ja keevitas sama siva, kui ta katkigi tehti, uuesti kokku.
Tagatiivad on klaasplastist ja koledad, esikapott, iluvõre, klaasid jne, jne on puudu ning küsimuse peale, kas on ka tehnikast midagi originaali alles, kostab omanik, et "kus kurat, ma põle neid näindki kunagi..."

Kogu selle "metsaleiu" eest küsib ta aga 90 tuhat eesti krooni ja lisab elutargalt, et "küll turg paneb hinna paika..."

Ja panebki, sest alati leidub meil unistajaid, kes selle risuhunniku ära ostavad.


Niiet pole siin midagi arutada, unistus 321st tuleb aega viitmata 9k eeguga ära võtta....
Vasta
#7

Niikaua kui paremat pakkumist ei ole, on see ju parim hind tegelikult.
Aga paraku on nii, et paremad pakkumised tulevad a)kohe pärast ostu b)pärast valusaid kogemusi ja pikaajalist "teemas püsimist" - näiteks et alles mõnda jubinat otsides pakutakse tervet autot soodsalt juurde.
Vasta
#8

Hr. Stihli jutu kommentaariks mõned faktitäpsustused, kuigi postitus ei olnudki mõeldud ilmselt eriti täpselt infot andma vaid rohkem emotsioone kandma! See Horchi jäänus ikka rublade eest soetatud kuigi eelmine omanik oli ta juba enne pooleks või 4-ks lõiganud ei põlanud temagi raha küsimast. ja kokku on seda "keevitatud" pea 30 aastat. Ja julgen ütelda, et plastikust tehtud tiivad küll nii väga koledad ei ole ,sest mees tööd teha mõistab. Kapotid, lluvõre jm on tõesti omavalmistatud ja originaali pole püütud teha ka. Originaalist peaks olema tagasilla reduktor, käigukast ja radiaatori embleem! Ja küll turg asja paika paneb -selle all mõtleb omanik, et kui 90000.- ei saa,siis saab midagi muud. Igatahes tööd on tehtud, kahjuks enamus vanal nõuk. ajal kui võimalused olid teised kui praegu ja siis oli hea meel kui Avia mootori kätte said kusagilt! Ja huvilisi on küll olemas ,kes käivad asju uurimas, et kas saab 1000.- kätte mõne asja et siis seda 100000.- eest müüa! Ja hr. Piiburi 0 amortisatsiooni jutu kohapealt arvan, et juba vanaraua hind määrab nende sõidukite alginda, päästeaktsioonide teemades enamasti alati kajastatud ka. Muidu ei saa enam naljalt midagi, vast siis need , kes on juba ennast näidanud ja tuntuks saanud, muuseumide ja varaaitade peremehed. Nemad muidugi ei saakski (kallist) hinda maksta kui eksponaate järjest juurde soetada tahavad.
Vasta
#9

Kuna algselt vajas kodanik Saabotska nõu, et kas tasub osta või mitte, siis ilma igasuguste ilulausete ja emotsioonideta soovitan mina seda mitte osta.

Samas soovitan:
1. Alustada vanatehnika huvi rakendamist odava nõukogude laiatarbe tehnikaga.
2. Koguda rahulikult raha ja alustada tunduvalt korralikuma projektiga, maailm on neid täis.

Sestap oli väga tark tegu püstitada küsimus eelnevalt laiale ringile. Kui veel natuke maailmas ringi vaadata ja inimestega suhelda, ning kuuritaguste ja veebilehekülgedega tutvuda, siis ei jõua ära imestada, millega meie koduplaneet kaetud on. Jõudu!

Tõnu Piibur
5116265
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne