Leidsin sugulase liivakastist sellised masinad:
[attachment=26583]
[attachment=26584]
[attachment=26585]
Jawa 350OHV, Jawa Jawetta Standard/Sport, Jawa 550/555/typ 20/Mustang, Jawa Robot, Jawa Perak, Jawa 175/356, Jawa 250/353/559/Super Sport, Jawa 257A, Jawa 350/354/360, Jawa 634/638, Velorex 16, 2x Riga, ET-600, Moskvits 2140 '79 ...
hehhee.... esimene ja viimane toovad mälestusi tagasi
selline Ural peaks endalgi kuskil veel alles olema... väiksena sai sellise kallurvariant ära purustatud...
ja see viimane nö Willy's on ka lahe - mul oli neid 2-3tk, siis rauasae ja supertsement liimiga sai igasugu tuuningut tehtud neile (ka näiteks slick'id alla "viilitud" jms )
Enda lapsepõlves oli selle "Ural"-tüüpi mänguautole sarnane ka üks furgooniga variant. Helerohelist värvi.
Kabiin oli mäletamist mööda sama kujuga, ainult et kasti asemel oli taga plekist furgoon, millel siis kahel pool külgedel valget värvi lükanduksed.
Nüüd täiskasvanuna mõtled küll vahel, et tol ajal vanemate keelamine, üht või teist asja puutuda või mängida, olgu selleks siis kas automudelid vms. veerev/sõitev mänguasi, olid ikka asja eest.
Praegu oleks võibolla nii mõnigi mänguauto terve püsinud ja vahel, teda riiulil seisvana, kerge muigega vaadatud.
Väikese lapsena ei tule muidugi selle pealegi, et kui mõne mängu- või mudelauto vastu süvendatult hakata huvi tundma, siis ta on õige pea laiali.
Aru hakatakse saama sellest juba hiljem- siis, kui vastavast east juba väljas ja teised huvid/eesmärgid tekkinud.
Oma lapsepõlves tuleb ka selline Willys meelde. Neid oli veel mitut sorti, rohelised ja kollased, disainis kerged erinevused. Mäletan, et ühel rohelisel kulusid pika sõitmise peale rattavõlli augud ära ja rattad vajusid koopasse.
Mul Ferrari 312 täitsa olemas koos tehasekarbiga. Kui õieti mäletan, siis tungraud ka, vaid rattavõti on puudu. Kui kellelgi huvi selle vastu, siis olen nõus täitsa vahetama mõne mopeedi külge või juurde kuuluva asja vastu.
Endal meenub suht täpne (kuigi vähestest detailidest vormitud) oranz T25(?) traktor, kus oli valge plastmassist sisu ja juht ka sees. Mängisin sellega ühe esimese asjana avariid, nii et sellest jäi vaid mälestus.
Näärivana tõi mulle kusagil 86-87a plekist T-150 traktori. See oli päris suur, sain mõlema käega kabiinile toetada mängides, nii et katus vajus õige pea lömmi.
Meenub ka samast ajastust loomaaia veoauto (plekist, rohekas, joonistatud puuris vist lõvid vms), mille omandamise nimel ei pidanud siinkirjutaja paljuks poes põrandale pikali visata ja oma soovi mitterahuldamise tõttu seda valjuhäälselt korrata. Kui hiljem see auto käes oli, siis teravate loomapuuri metallnurkade tõttu tõi tema ekspluatatsioon kaasa väiksemaid vigastusi.
Linnainimestena ei olnud kahjuks võimalik katkiseid lelusid säilitada, vaid tuli nad uutele ruumi tegemiseks igaviku teedele saata.
Alles on aga üks väike GAZ-66 80ndatest. Muidu tänu ühes tükis tugevale metallkerele hästi säilinud (ainult 90ndate alguse musta markeri tuuningut ei võta isegi spetsialne eemaldi maha - ilmselt tuleks see vaid originaalvärviga koos) Skaalat pole toodud, aga panin pildil võrdluseks 1:43 2105'ga.
Lisaks veel üks väike veoauto, mis värviga plötserdatud ning tagumine agregaat puudu (ei mäletagi, mis seal oli).
Kui sa pead seda drägsteri moodi vormelimassinat silmas, tagaosas "mootor" millel punane kate ja seal all välgukivi.. siis pilt tuleb õhtul. Seisab mul üks tuttuuena karbis .. kahjuks küll välgukivita versioon Kuid välisel vaatlusel vahet ei tee.
(Seda postitust muudeti viimati: 16-01-2008, 03:51 AM ja muutjaks oli Sm. Volgahuviline.)
Lapsepõlves oli endalgi taoline "vormel". Ja kärinat tegi ta sõites tõepoolest.
Aga et autohuvi ikka süveneks, siis selle kinnituseks sai aparaat mingi moment jälle pulkadeks võetud, et vaadata, misasi see seal "mootori" sees niiviisi sähvib.
See võis olla kusagil 80-ndate alguses, mil neid tegema ja müüma hakati.
kulac Kirjutas:See on see pilt siis ... Kuid mõtlema hakates peaks veidi uuemaaegsem olema kui 70'ndad.
selline aparaat endalgi kodus olemas, pisut kannatada saanud ja tagatiivast jäänd vaid mälestus. Õigupoolest ei ole mina selle küljes kunagi tiiba näinudki. külap vanem vend selle ära ruvis küljest.
Praegast vedeleb aga kapi peal eiteakust ilmunud veneaegne plekist sinist värvi auto kirjaga "aeroflot", millel katusel olevat vilkurilaadest nuppu keerates ka esirattad keerasid.
Meeletu unistus on mul aga sellisest autost mis kolimise ajal kaduma läks. Rohelist värvi niva, millel oli toimiv vedrustus. tatina sain seda aga ainult kapi ülemiselt riiulilt vaadata ja ema valvsa silma all ka katsuda mõned korrad. ise veel nii kõrgele ei ulatunud.
Aga meelde tulevad mulle veel plastmassist tank. toru liikus, kummist lindid olid sel veel, mis ka liikusid. ning mäletan ka mingisugust patakatel töötavat ufolaeva, millel tuled vilkusid ja sõitis ringiratast ja tegi häält.
Täna aga tegin investeeringu ja ostsin endale puldiga Mercedes Benz ML500. lahe asi on igatahes.
Igaühes meist elab poisike kellele on vaja ainult tuult tiibadesse anda.
Endalgi selline asi, kuid lihtsalt märgiks ära, et juba silmnähtavalt GAZ-52 ta ei ole; kuigi sellemoodi välja näeb. Kannel on pigem -53F oma, väljaarvatud, et GAZ on asendatud ATZ'ga. Tuuleklaasipost on ka asi, mida tegelikkuses ei eksisteeri... See kõik on ainult juuksekarva pooleks ajades. Välimuselt ikkagi, nagu GAZ-52