detonatsioon ja hõõgsüüde?
#1

Mis vahe on detonatsioonil ja hõõgsüütel? Mina tean, et tegemist on erinevate asjadega. Hõõgsüüde tekib kokku puutumisel kuuma detailiga ning detonatsioon tekib süüteküünla sädemest kui segu on lahja. Infot sain A.Palu raamatust "Mootorrattad ja Motorollerid", 1965 a. Tänud!
Vasta
#2

Detonatsioon tekib põlemata kütusejääkide süttimisel silindris, hõõgsüüde on meelega esile kutsutud (diiselmootorites).

Maamees linnast.
Vasta
#3

Nagu ma Kw107 postitusest aru saan, läheb hõõgsüütega autodel küünal lihtsalt nii kuumaks et kütuse süütab?

Maamees linnast.
Vasta
#4

esilagu läheb hõõgküünal kuumaks ning siis peab silindris väga suur rõhk ka tekkima, ja siis lähebgi
Vasta
#5

Detonatsioon- kütusesegu PLAHVATUSLIK põlemine. ca10x kiirem leegi levimiskiirus, vastavalt ka suurem koormus kolvile-väntmehhanismile jm detailidele. tunnuseks järsemal koormuse suurenemisel terav plagin mootoris, e. nõuka inimese öeldud: klapid klõbisevad. Kõik see jama bensiini erinevate markidega, ongi võitlus detonatsiooni vältimisega, erineva surveastmega mootorites.

(soovimatu) Hõõgsüüde tekkib kütusesegu ise-eneslikul süttimisel silindris, hõõguvatest (tahma)osadest, võivad hõõguda teravad servad vms. Vanematel mootoritel, millel puudub el. klapp mis sulgeb kütusevoolu karburaatorisse, süüte väljalülitamisel, võib mootor süüte väljalülimisel tuksuma jäädagi.

Soovitud hõõgsüüde on segu süütamine spets hõõgküünlaga, mis esiteks elektri vms soojendatakse ja hiljem hõõguma jääbki. Mudelite mikromootorid ja mõned diisel/petrooli madalapöördelised mootorid.

edit:
Andris, diiselmootoris kasutatakse süütamiseks füüsikast tuntud gaasi omadust kokkusurumisel soojeneda. kütusesegu kokkusurudes 20-30x süttib see iseenesest. Hõõgküünlaid kasutatakse ainult külmkäivitusel.


Vasta
#6

Väga tublid olete! Big Grin. Seda hõõgküünla süsteemi ma teadsin juba. Hulgusele eriti suured tänud, sest see mida kirjutasid soovisingi näha. Aga näitan teile midagi, mis kirjutati teises foorumis samal teemal: http://www.tqhq.ee/forum/viewtopic.php?tid=17400&page=99

EDIT: Ma ei ürita tekitada kahe väga hea foorumi vahel tüli ja vaenu. Üritan ennast rohkemate inimeste abil harida. Ja võib-olla saavad ka mõned targemaks.
Vasta
#7

Täpsustaksin ülaltoodud detonatsiooni definitsiooni.
Detonatsioon on kütusesegu plahvatuslik süttimine temperatuuri ja rõhu mõjul (ehk siis ennem süüteküünla poolt tekitatud sädet).
Normaalne kütusesegu põlemiskiirus mootoris on 10...30 m/s, detoneeriv põlemine toimub kiirusel 1500...2000 m/s (ehk siis 100x kiiremini).
Mootorikütuse oktaaniarv näitabki kütuse võimet vastu panna rõhule ja temperatuurile ennem iseeneslikku plahvatuslikku süttimist.

Connecting technologies
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne