I: Koeru Autoremonditehas?
#1

tere olen kuulnud et mingi aeg modifitseeriti volgasid , ehk teab kust võiks leida rohkem infot selle kohta
Vasta
#2

Koerus oli autoremonditehas, kus tehti Volgadele kapitaalremonti.

Terv. Märt Aarne
www.vanatehnika.ee
Vasta
#3

Vaata volga.ee foorumisse. Sääl kuskil Koerus tehtud ART-2 nimelisest autust päris hulka juttu.

loll on loll olla.
Vasta
#4

Kes väga asjast huvitub, võib külla tulla - meie käes on kaheksakümnendatel tehtud film Koeru tehasest.
Vasta
#5

Kas nad ka mitte kõiki mootoreid ei kapremonditud? Mul mosse 434 ploki külge Koeru alumiinuimbirka kleebitud.
Vasta
#6

wax Kirjutas:Kas nad ka mitte kõiki mootoreid ei kapremonditud? Mul mosse 434 ploki külge Koeru alumiinuimbirka kleebitud.

Kui, siis küll üsna ammu. Aga mul mitu tuttavat, kes seal tehases kunagi töötanud - uurin järele.
Vasta
#7

Minuteada on seal väikepartii, vist oli 10 tk GAZ 24(10?) kokku pandud varuosadest.
Vasta
#8

Mingil ajal remonditi Koerus ka Moskvitse. Mootoreid minuteada seal ei remonditud ,neid tehti vist Tartus. 90-ndatel tehase territooriumil kolades vedeles seal päris palju mosse juppe. Aastal 2000 oli osades uue omaniku poolt veel kasutamata ruumides hulgaliselt uusi Volga osasid ,hiljem läksid osa või kõik vanametalli konteineritesse ,juhtusin seda ise nägema ,kuna sel hetkel seal töötasin. On võimalik ,et "tehasevaim" (üks seal töötav inimene) osa juppe kuskile alles jättis.
Vasta
#9

mossepower Kirjutas:Minuteada on seal väikepartii, vist oli 10 tk GAZ 24(10?) kokku pandud varuosadest.

Kaldun arvama, et ikka rohkem kui 10! Kui ei, siis on üks kümnendik sellest partiist varjupaigas - isend nr 66 kataloogis.
Vasta
#10

muuseumipapa Kirjutas:
mossepower Kirjutas:Minuteada on seal väikepartii, vist oli 10 tk GAZ 24(10?) kokku pandud varuosadest.

Kaldun arvama, et ikka rohkem kui 10! Kui ei, siis on üks kümnendik sellest partiist varjupaigas - isend nr 66 kataloogis.

Ma kardan, et me ei saa täpset arvu kunagi teada. Nimelt nõukaajastu (defitsiidiajastu) kapitaalremont oli oma olemuselt üsna "kummist" mõiste.

Lihtsamal juhul tähendas see tõesti täielikku osandamist, kere oluliste plekkide vahetamist ning mootori puurimist / vända lihvimist / pisemate detailide asendamist nagu üks kapitaalremont tüüpliselt tähendama peaks.

Samas tähendas tollane kapremont tihti aga ka seda, et vanast masinast olid alles täiesti taastamiskõlbmatud (loe: ekspluatatsioonis lõpuni läbikulutatud) osad ning kapremondi sildi all pandi tegelikult varuosadest kokku uus auto.

Olen ka kuulnud, et nt 24de korral kehtis Koerus veel selline "seadus", et tutvuse/vastuteene korral sai ka üsna läbikulunud auto (nt vana takso) vastu uutest varuosadest kokkupandud 24. Paberites sel juhul jälle kapremont, faktiliselt aga uue auto ehitamine.

Ametlikult päris "numbrist-ämbrist" muidugi ei kapitaalitud, aga usun, et ka seda tuli tegelikult praktikas ette...

Valdo

Eesti Jalgrattamuuseumi  looja ja eestvedaja
Tutvustame jalgratta ajalugu Eesti vaates, väljas on üle 170 muuseumiväärtusega ratta
Asume Kesk-Eestis Väätsal Pikk 9.
Vasta
#11

muuseumipapa Kirjutas:Kes väga asjast huvitub, võib külla tulla - meie käes on kaheksakümnendatel tehtud film Koeru tehasest.
Fantastiline film  Kes veel pole näinud, peaks tegema kõik endast sõltuva, et see film ära näha.




`73 Hanomag-Henschel F46KA
Vasta
#12

valdo Kirjutas:Olen ka kuulnud, et nt 24de korral kehtis Koerus veel selline "seadus", et tutvuse/vastuteene korral sai ka üsna läbikulunud auto (nt vana takso) vastu uutest varuosadest kokkupandud 24. Paberites sel juhul jälle kapremont, faktiliselt aga uue auto ehitamine.

Ametlikult päris "numbrist-ämbrist" muidugi ei kapitaalitud, aga usun, et ka seda tuli tegelikult praktikas ette...

Neil kuuldustel on tõepõhi all. Olen isegi seal palju aastaid tagasi kahe Volga komplekteerimise juures kolhoosi "esindajaks" olnud. Liiniauto ja tellimusauto erinesid omavahel kui öö ja päev ...
Vasta
#13

Koeru autoremonditehas asutati 1959. aasta mais. Aastate jooksul remonditi autosid: Gaz-20-Pobeda ,Gas-21-Volga ,Gaz-24-Volga ,Moskvits ja Uaz. Parimad aastad olid 1980-aastad ,aastas remonditi üle 600 auto. 10000-s Volga väljus tehase väravast 1983.a.
Andmed raamatust "Koeru vald".
Vasta
#14

valdo Kirjutas:[ Nimelt nõukaajastu (defitsiidiajastu) kapitaalremont oli oma olemuselt üsna "kummist" mõiste.
80-date teisel poolel olin ühelt juriidiliselt isikult ostmas/vahetamas töökorras Žigulli vastu Koerus "remonditud" ja halli värviga ülevõõbatud Gaz 24 "Volgat". Aga Taevataat hoidis mind tegemast seda lolli tehingut. Isegi vaatamata oma noorusele sain aru, et Koeru remont oli ikka väga jubedalt tehtud küll-ukse roosteaugule lihtsalt plekist tükk keevitusega poolumbes peale lastud ja valmis. Ei lihvi, ei isegi pahtlit. Tollane Kadaka tee VAZ teenindus oli oma kvaliteedilt igatahes Koerust ees. Ka seal ehitati autod stendis praktiliselt eimillestki üles, aga et oleks 35 rubla maksnud ukse lappimisega mässatud seda küll ei olnud.

Huvitun GAZ 12 ZIM-i varuosadest ning selle sõidukiga seotud kirjandusest, dokumentidest ja mälestustest.
Vasta
#15

valdo Kirjutas:Olen ka kuulnud, et nt 24de korral kehtis Koerus veel selline "seadus", et tutvuse/vastuteene korral sai ka üsna läbikulunud auto (nt vana takso) vastu uutest varuosadest kokkupandud 24. Paberites sel juhul jälle kapremont, faktiliselt aga uue auto ehitamine.
Täpselt nii! Üks sugulane töötas seal ja rääkis vennale, et "kahju, et sul siksa - saaks muidu sulle uue Volga". Volgat aga pold suurt kusagilt tol ajal saada. Vähemalt meie peres selliseid kohti ei tuntud Smile
Veel oli sugulane rääkind, et mingi aeg toodi rongiga kusagilt Venest (või Kasahstanist - millegi pärast nii meenub) Volgasi rongiga. Need seisid siis Tartus, kust neid portsude kaupa tehasesse toimetati. Ja kui see ešelon kap.remondituid Volgasi tagasi teele läks, oli esimestel tagasi tuknutel juba pooled osad sisse vehitud. Smile
Vasta
#16

Enda valduses oleva Koeru päritolu gaz 24-02 kohta oskan öelda niipaljukest, et eelmine omanik oli ta komisjonimüügist ostnud, makstes tol ajal auto eest väidetavalt kolme või isegi nelja sama ajastu "Žiguli" hinna.
Tolle aja all ma pidasin siis silmas aastat 1987.
Ning et konkreetselt sellel 1987-ndal aastal oli neid konkreetseid autosid müüki tulnud väidetavalt ainult 2 tükki ja mõlemad olid värvitud mustaks.
Ühe sai siis selle "Volga" eelmine omanik ja teine auto olevat kusagile Viljandimaale rännanud. Mis sellest teisest saanud on, ma ei tea.
Ilmselt vist kõige kaduva teed läinud.

Kuna eelmine "Volga" omanik selline paadunud autoentusiast ei olnud, siis ta ei osanud ka eriti vahet teha Koeru päritoluga "Volgadel" ja Gorkist pärit eksemplaridel. Tema ostis selle auto ära ja sõitis temaga siis niikaua, kuni ta sõitis.
Võibolla pettis eelmise omaniku ära ka selle auto, jällegi, "tolle aja" kohta suhtkoht korralik komplektsus. Ses mõttes et hea küll, punasest termantiinist uksepolstrid olid käsitsi masina all kokku vuristatud ja tolle väljalaskeaastaga masin ei kandnud ka enam ammu musta põhjaga lintspidomeetrit, kuid sellel konkreetsel mustal eksemplaril olid tagumiste uste sisemised käepidemed samasugused, nagu nad detailide kataloogi alusel pidid olema, ehk siis kroomitud ja metallist- mitte mustast plastmassist, nagu näiteks esimeste uste omad.
Kuna neid kroomitud tagumiste uste käepidemeid, nagu ma aru olen saanud, liikus juba tol ajal suht vähe, siis ma arvan, et ilmselt oli Koeru tehasel piisavalt põhjust taolised detailid külge panna ning see masin korralikult koostada, et pealiskaudsel vaatlemisel asjatundmatu klient midagi eriti kahtlustada ei oskaks.[attachment=24834]

Lisasin siis juurde ühe pildi sellest kõnealusest kroomitud tagaukse käepidemest, juhul kui mõni võibolla veel ei tea, milline ta välja võib näha.
Vasta
#17

muuseumipapa Kirjutas:
wax Kirjutas:Kas nad ka mitte kõiki mootoreid ei kapremonditud? Mul mosse 434 ploki külge Koeru alumiinuimbirka kleebitud.

Kui, siis küll üsna ammu. Aga mul mitu tuttavat, kes seal tehases kunagi töötanud - uurin järele.

Volga Gaz 21 ja 24 mootoreid remonditi eranditult Tartu Autode Remondi Katsetehases.
Vasta
#18

Kas mitte siin praegu Koeru tehasest väljunud Volgade originaalsust või mitteoriginaalsust võrreldes Gorki toodanguga üle ei tähtsustata? Kaldun arvama, et tolleaegsetel volgaomanikel polnud küll sooja ega külma kas tema auto pagasniku lukk oli originaal või tagumise ukse polster ise tehtud. Mõtleme kasvõi samast ajastust pärit niiöelda vanaaegsete välismaiste sõiduautode pronograafilisele ümberehitusele ideega "peaasi et liigub". Nii, et üks asi on omada tänapäeval originaalselt säilinud või taastatud Volgat kuid teine, vähemalt sama oluline asi, on oskus hinnata "Eesti autoehitust" Smile
Eesti tehnikaajaloo mõttes on "Koeru originaal" küll tähtsam ja vähemalt sama palju säilitamist väärt kui originaalseisus Volga.
Vasta
#19

Noh.... vaevalt et siin teemas keegi miskit väga ületähtsustada tahaks.
Pigem tegu rohkem mälestuste muljetamisega ja aruteluga, kuidas need tolle aja tavainimese jaoks suhtkoht kättesaamatu sõidukiga seonduvad olmeasjad olla võisid.
Vasta
#20

OT: ei käi üldse KARTi alla, aga, kui me töötasin RAS Autoteenindus (Järvel), käisime kollegidega ühte angaari korrastamas - sinna pidi mingi rentnik sisse kolima - sis vedasime sealt välja (õue seisma) mitut a la kuupmeetriset konteinerit, kus olid hunnikus tutikad esiklotsid, tagaklotsid, rooliotsad ja mingi muutaoline kraam. Aasta oli siis mingi 92-93, jupid olid kindlasti vene päritoluga.
Enne seda oli tühjaks tõstetud Järve keskladu - sinna kolis sisse nüüdne Amserv, arvatavasti jupid olid kesklaost pärit, edasist saatust juppidele ei tea - jäid õue lahtiselt seisma.
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne