M21406, Talveralli on alanud...
#1
juba eelmine aasta lootsin, et jõuan seisva mosu talveralliks viisakaks teha - aga toona läks aeg natuke teiste asjadega tegelemiseks ning mõte sai enne tegudeni jõudmist maha maetud.
see aasta parandame selle vea (talveralli-nädala pühendan puhtalt puhkusele garaazhis). Pean õige siin väikest "päevikut". Innustab ka ennast rohkem garaazhis istuma ning mitte mõlgutama mõtteid alternatiivsest masinast, mis "riiulist võtta" Toungue

masin on M21406, aastast '87. 21406 on 2140 põllumajandus-variant:
- madal surveaste (76 kolvid tehasest)
- 4*trummelpidur
- jäigemad (taga-?)vedrud

Läheme konkreetsemaks. Pühapäeval alustasin tegutsemisega. Põhirõhk on muidugi kerel - ning just väljapaistval osal; põhjaga tegelemine ootab aega, mil õhutemperatuur lubab väljas toimetada.

Mootor on täitsa töökorras, aga siiski kulunud (160Mm) - seda asun näppima pärast rallit. Plokikaant sai 1.5a tagasi natuke katsutud, niiet seal on kõik peale juhtpuksi-vahetuse tehtud. Karbuss+süüde vajavad ülevaatamist. Kökimöki. Pidurid vajavad kordategemist - ühe pikema õhtu töö. Sidur on olemas, roolimehhanism on enne mind korda tehtud.

aga kere tahab karpide+tagumiste tiivakaarte+tagauste vahetamist, tagumiste tungrauakinnituste "ehitamist" ning (vähemalt) tagumiste poolraamide vahetust. Poolraamid jäävad põhjategemist ootama. Muu saab tehtud+värvitud+kokku pandud lähema 2.5 nädala jooksul Smile

pilte peamist tööd nõudvast, kerest:
http://zone.ee/teedu/2140/01_yld.jpg
http://zone.ee/teedu/2140/02_kylgligi.jpg ("uued" tagauksed on juba terasharjaga puhastatud, saavad maalritöid koos esiustega)
http://zone.ee/teedu/2140/03_kylg2.jpg - siin jätan tiivakaare ilmselt vahetamata
http://zone.ee/teedu/2140/04_raudajatkub.jpg - põhi ise on ok, ainult poolraamid on mädanenud Smile
http://zone.ee/teedu/2140/05_tungialus.jpg - kellegi "kätetöö", selle eemaldamine toob küll mõned sõimusõnad huulile

pildikesi väikestest mehaaniku-töökestest:
http://zone.ee/teedu/2140/06_elusmootor.jpg
http://zone.ee/teedu/2140/07_rotidviisidkarpa22.jpg - karbuss läks ja sai remontkomplekti vidinad külge
http://zone.ee/teedu/2140/08_kustkyllgaasidtulevad.jpg - esialgu laheneb väikese sumpsikeevitamisega
http://zone.ee/teedu/2140/09_mikskyllk2s...puudub.jpg

enamus puuduvaid/vahetamist nõudvaid asju on olemas (ning näiteks uusi vedrusid-amorte ma enne põhja tegemist külge ei panegi). Puudu on hetkel korralikud (plastmassotstega) stanged ning viisakas-korralik uksepolster (kollast värvi). Ehk leiab neid asju kaasfoorumlastelt?
ka hüva nõu on teretulnud - kui on mingeid margispetsiifilisi (keretegemis-)nõkse; või kui on veel kohti, mida kurjema pilguga vaadata tuleks (tagumised vedrukinnitused on mulle juba tuttavad)

te,
teet
insenerlik lähenemine: kui suurusjärk on õige, on kõik korras
Vasta
#2
eile sai mõned tunnid lammutamisega tegeletud. Eralduvatest keredetailidest jäid veel külge esitiivad:
http://www.zone.ee/teedu/2140/11_usteta.jpg

eraldatud detailidelt on juba omakorda kõik eemaldatavad detailid eemaldatud Smile

täna ööseks/homme varahommikuks (sest kes ikka enne südaööd garaazhist ära tuleb) on ka stanged-(esi)tiivad-tuled maha kistud; kindlasti on roostest puhastatud esiuksed, aga ehk ka kapott+tagaluuk+tiivad

tagaluugi kohta on KÜSIMUS:
kas on loomulik, et ta selline "löts" on - või on mu massinal teda vintsutatud ning kerehermeetik/liim on järele andnud?

väike pildike ka garaazhi üldpildist. Joonele on pandud 52kW mosu ja 110kW kadett
http://www.zone.ee/teedu/2140/12_seisamev6idu.jpg
kumb võidab kiirendamises väravani?
vastus on ilmselge: mosu Big Grin
insenerlik lähenemine: kui suurusjärk on õige, on kõik korras
Vasta
#3
Jõudu Mees!

Mis sa selle "lötsi" all mõtled?
Kuna endal peres 2140 olnud siis tean, et pagassi/kapoti jne. plekk võrdlemisi pehme (peale istuda ei kannata).
Muidu kui jubinaid siis vaatame, kahjuks stanget ei ole

Edu
MB 260E W124
G3 GTI
Nissan Qash Ai-Ai
Vasta
#4
Edu sulle selle projektiga Teet. Vaatan et sa tegutsed kiiresti.
Aga mida kurat sa oma Kadetiga teinud oled?

Valts@soovib jõudu
1950 M-400; 1962 K-175A; 1984 Accord, 1973 Mopar power, Swedish daily-driver Wagon
Vasta
#5
Ta kuulis läbi une, kuidas roosteuss aia taga luusib ja viis kähku kõik lahtikäivad jupid sahvrisse peitu. Opel on sellele loomale peaaegu ju nagu mõmmikule mesi Big Grin

Edu!
Vasta
#6
nii. Praegu kõlbab mult küsida: "sa oled nädal aega lammutanud - ja asemele ei mõtlegi ehitada?"
vastus on otseloomulikult: "einomiksmaeimõtle. Mõtlen küll. Näete, värviproovid juba käivad"
Big Grin

pilte:
http://www.zone.ee/teedu/2140/21_istekole.jpg - sisu oli kõik selline s*tane
http://www.zone.ee/teedu/2140/22_istepuhas.jpg - said kõik pestud ja tulemus hää

õpetusi karbivahetuseks (Valtsi soovil):
põhiasi on vana võimalikult kultuurselt kätte saada ("käige mu sõnade, mitte tegude järgi!"). Siis läheb uus "lupsti" asemele.
http://www.zone.ee/teedu/2140/23_karpylal.jpg - liitekoht puhtaks, siis on keevituskohad hästi näha
http://www.zone.ee/teedu/2140/24_karpall.jpg - alt on keevituskohad veel eriti hästi näha
http://www.zone.ee/teedu/2140/25_karpkadunud.jpg - keevituskohad tuleb läbi (mitte päris läbi) puurida - ja karbi saab suht kultuurselt kätte
http://www.zone.ee/teedu/2140/26_karbita.jpg - alumist poolt ma mosul ei puurinud; nagu esiotsast häha, lõhkus seal puurimine päris kõvasti (puurisin põhja alt, sisemist karpi). Kuna "karpall" pildilt on näha, et keevitused olid väga ääres, lõikasin hoopis sisemiselt karbilt ca 4mm ääre maha (alles jäi ca 5mm). Sellest piisas. Hulka lihtsam ja viisakam. Kuna see on sel masinal ilmselt viimane karbivahetus, siis ma 20a pärast juhtuda võiva uue karbivahetuse pärast ei põe Smile

üht uut karpi lähen täna Volga poodi ümber vahetama. Oli teine nii tõsiselt valtsitud, et lausa pragu oli sees Smile

Jesper Kirjutas:Ta kuulis läbi une, kuidas roosteuss aia taga luusib ja viis kähku kõik lahtikäivad jupid sahvrisse peitu. Opel on sellele loomale peaaegu ju nagu mõmmikule mesi Big Grin
tõsi, valgel kadetil sai just roosteussiga sõda alustatud. Sinna tuleb sõltumatu tagasild alla ja ka muud "ümberehitamist" on plaanis... Kuna mul aga puudub veel visioon tervikust on see ettevõtmine praegu pausil.
Aga miks opel roostetab? Sest opel tegeleb peaasjalikult sõitmisega (erinevalt mõnest konkreetsest fordist). Ning on loomulik, et siis ta ka roostetab Wink
insenerlik lähenemine: kui suurusjärk on õige, on kõik korras
Vasta
#7
Kas selline drell, mida võib näha siin pildil elu kallale ei kipu?
Sellel on korpus valmistatud Aluminiumi sulamist ning lühise või muu rikke korral võivad tagajärjed hullud olla. Jõudu on sellel aga mõnusalt, üks kord lasin samasugusega elektrikarjuse traadi katki nii et ise sain sellega pihta.
Isa oli kunagi veel vanem, päris Aluminiumust( ka Al värvi) ning lülitiga oli tihti probleem, ning lõpuks lülitit enam ei olnudki, käima läks sel hetkel kui "Narvaga ühendada". Ükskord jäi aga puur metalli kinni ning drell hakkas ringi käima kuni keris juhtme enda ümber ning tõmbas lihtsalt katki. Oma Mosse ja Gaz 21 põhja puhastamiseks kasutasin selliseid tööriistu.
Vasta
#8
Martti Kirjutas:Kas selline drell, mida võib näha siin pildil elu kallale ei kipu?
Sellel on korpus valmistatud Aluminiumi sulamist ning lühise või muu rikke korral võivad tagajärjed hullud olla.

Pildiloleval ju sabapool plastmassist. Toda kardetud alumiiniumdrelli nägin suht hiljuti tutikat, karbis ja puha. Ei söandand aga endale tahta, mine hullu tea. Läbi paksema ja vedelama on käidud ja (peaaegu) terveks jäänd, ei ole tahtmist miski nii lollaka juhtumi läbi otsa saadaSmile
loll on loll olla.
Vasta
#9
Eks see Moskvitši plekk ole pehme jah, onupoja 21251 bagassiluugile saab ikka vahel istutud/toetatudm vahel läheb mõlki, siis saab rusikaga võmmu mõlgi kõrvale virutatud ja tuleb mõlk kohe välja.
Edu Sulle!
Maamees linnast.
Vasta
#10
Kui nüüd vähe OT-tada, siis- see drell tundub olema nn käigukastiga :) elik sinna metallkorpuseni ei jõua mingit voolu, seal kiire/aeglane ülekanne ainult, no ja löögi.. eee... mehhanism? Mul on selline.
Venelased tegid küll kunagi üleni al-ist vigureid :)
Vasta
#11
OT jätkub,
Antud poolenisti plastkorpusega drell tundub olema Läti "Rebir" tehase toode, mida 90 aastate alul (ja muidugi ka varemgi) edukalt ja kirves kallilt (1400eek) Eestis turustati. Ei ole seal ei lööki, ei sujuvalt reguleeritavat kiirust.
"Inimesetapja" oli tõsine jurakas täis alum. korpusega, ilma maanduseta, omal kodus üks suveniiriks alles. Muideks sama "Narvaga otseühenduse lüliti". Et poiste elu säästa, lõikasin (töökorras drelli!) korpuses toitejuhtme pooleks. Nüüd hea hantlina kasutada.

Aga see nn põllumajandusvariant on kahtlaselt sarnane Tartus kasutatud takso mosuga. kuskil 80 teises pooles toodi Tartusse tere partii 2140-d, indeksit ei mäleta, mis olid väidetavalt spetsiaalselt taksodeks ehitatud. Värv on sama tooni (tumebeez/helepruun), Tagavedrudel 1 leht rohkem (mis hiljem ülearuseks osutus), odavama bensuga sõitmiseks 412 D mootor, miskise mustavakstuga kaetud istmed jms muudatused. Eriti kaua neid näha ei olnud, tulid ju kooperatiivitaksod peale.
Vasta
#12
Less than a week to go!

Teet, 153 tundi stardini, kas ikka jõuad?
Igatahes edu ja unetuid öid sulle.

Valts@loodab et siiski rallil kohtume
1950 M-400; 1962 K-175A; 1984 Accord, 1973 Mopar power, Swedish daily-driver Wagon
Vasta
#13
külmast garaazhist saadud tatitõbi hoidis mu puhkuse aal massinast eemal. Pärast seda ei kippunud kah varbaid külmetamas käima.

aga nüüd nokitsen vaikselt edasi.
KÜSIMUS mosuomanikele: kui suur on vahe ukse alaserva ja karbi vahel (küljelt suletud uksega vaadates)?
mulle tundub nimelt, et see ca 1cm, mis mul jääda tahab, on (hoolimata sarnasest pilust tagatiivakaare-ukse vahel) siiski liiast. On mul õigus?
pilt originaalkarbiga mosust oleks väga teretulnud - veel on mul võimalus uute karpide "lävepakku" järsemaks väänata.

üldiselt võtsin ka põhja ikka käsile - et kiiret ju enam pole ning üks tegemine on ikka üks tegemine.
eelkõige nõuab tähelepanu tagaosa, kus rattakoopad olid põhjast irdunud, kus pagasnikupõhi tuleb kogu täiega eemaldada ning kus tagatiiva alaääred+pagasnikupoolne plekk tuleb ära vahetada. Poolraamidest niipalju, et üht pole siiski vaja keevitada, teise lapin aga ära.

teet,
üritab täna veel kaubandusvõrgust võimalikult palju plekke leida
insenerlik lähenemine: kui suurusjärk on õige, on kõik korras
Vasta
#14
13piisab Kirjutas:kui suur on vahe ukse alaserva ja karbi vahel (küljelt suletud uksega vaadates)?
mulle tundub nimelt, et see ca 1cm, mis mul jääda tahab, on (hoolimata sarnasest pilust tagatiivakaare-ukse vahel) siiski liiast.

1cm tundub tõesti palju olevat. Lähen teen pärastpoole oma autost pildi, ja mõõdan ära, palju mul seal vahe on.

http://www.wax.pri.ee/flash/M/azlk/1975%20album/01.jpg

Edit: minu mosul on ukse alumise ääre ning karbi vahe 0,6-0,7mm.
Vasta
#15
Aitäh, Allan. Ajan siis lävepakud maapinnaga täpselt paralleelseks - peaks aitama. Piilarite-karpide kohtumiskohad toetavad kah seda, et umbes nii see olema peab (oleksin võinud juba enne selle peale tulla!).

tüüpiline vene varuosa - vajab hella haamripatsutust, et sobida. No küll ma teda patsutan - rõõmuga Smile
insenerlik lähenemine: kui suurusjärk on õige, on kõik korras
Vasta
#16
mul venib teema juba rohke jutu ja minimaalsete tegudega nagu Jesperi Escort (ässitan Jesperit tegudele mitte ei tambi teda maasse!) Smile

aga noh, vaikselt nokin ikka - kuna ilm lubab nüüd taas garaazhis käia.
lisaks väikese pildipäeviku siis - teadupärast üks pilt enam väärt kui tuhat sõna. Kokkuhoid seega >37000 sõna Toungue
koristada pole üldse garaazhis viitsinud (läheb jälle sassi ju...) - niiet vabandan koleda tausta pärast.

vasakpoolne karp ää kistud:
http://www.zone.ee/teedu/2140/020406/00algus.jpg
http://www.zone.ee/teedu/2140/020406/00karpkadunud.jpg
http://www.zone.ee/teedu/2140/020406/00p2riskadunud.jpg
enne uue panekut kidlasti uksed külge ja proovida, kuidas nood käima hakkavad:
http://www.zone.ee/teedu/2140/020406/01ukseproov.jpg
teisel pool paremini näha, mis eemaldada tuli:
http://www.zone.ee/teedu/2140/020406/02teinepool.jpg
http://www.zone.ee/teedu/2140/020406/03teinelahti.jpg
http://www.zone.ee/teedu/2140/020406/04teinelahti.jpg
http://www.zone.ee/teedu/2140/020406/05teinealt.jpg
no ja mis ikka - kui eemaldatud on karp võimalikult kultuurselt, läheb uus asemele nagu legoklots:
http://www.zone.ee/teedu/2140/020406/06karpkyljes.jpg
"kirvetöö":
http://www.zone.ee/teedu/2140/020406/07eioleilus.jpg
http://www.zone.ee/teedu/2140/020406/08karpalt.jpg
alles kui uus karp oli all, märkasin, et unustasin sisemisest karbist mõlgi välja taguda. Niiet hiljaks jäin:
http://www.zone.ee/teedu/2140/020406/09krtununes.jpg
tagumiste rattakoobaste alumine serv oli puhta mäda. Sinna tulevad "paigad":
http://www.zone.ee/teedu/2140/020406/09tahabplekki.jpg
http://www.zone.ee/teedu/2140/020406/10tahabplekki.jpg
keegi asja juba lappinud - aga see tuleb kah välja lõigata:
http://www.zone.ee/teedu/2140/020406/11samaseest.jpg
http://www.zone.ee/teedu/2140/020406/12jateinepool.jpg
karbivahetusega paralleelselt tuleb teha taha uued tungrauakinnitused:
http://www.zone.ee/teedu/2140/020406/13kuhutungraud.jpg
http://www.zone.ee/teedu/2140/020406/14tungsiia.jpg
http://www.zone.ee/teedu/2140/020406/15umbesn6nda.jpg
tagatiibade alaosad tahavad kah väikest näputööd:
http://www.zone.ee/teedu/2140/020406/16tagatiib.jpg
http://www.zone.ee/teedu/2140/020406/17jateine.jpg
http://www.zone.ee/teedu/2140/020406/18tagatiibalt.jpg
http://www.zone.ee/teedu/2140/020406/19oikuikole.jpg
poolraamid tahavad vahetamist. Õigemini vaid osad, mis on pagasniku all - ei tee endale liigset tööd. Kuna uued täispikad raamid maksavad nii 600eek/tk, panen sinna pigem 40x60 3mm seinapaksusega karbid - teevad sama töö; pagasnikupõhja varuosana niikuinii pole, niiet originaalset asja ei tule niiehknaa:
http://www.zone.ee/teedu/2140/020406/19poolraam.jpg
http://www.zone.ee/teedu/2140/020406/20a...leviga.jpg
põhjal endal on vaid pindmist roostet:
http://www.zone.ee/teedu/2140/020406/21n...esk6va.jpg
nipet-näpet näputööd:
http://www.zone.ee/teedu/2140/020406/22tagapaneel.jpg
mõned asjad, mis irdusid ning liivapritsi lähevad:
http://www.zone.ee/teedu/2140/020406/23liivapritsi.jpg
tagasild läheb samuti pritsimisele (kuid enne selle eemaldamist vaja tungikinnitused korda teha):
http://www.zone.ee/teedu/2140/020406/23s...pritsi.jpg

mõningaid noppeid:
http://www.zone.ee/teedu/2140/020406/24uksealused.jpg
http://www.zone.ee/teedu/2140/020406/25vanakarp.jpg
esiosaga asun tegelema ilmselt suvel - siis kui mootoriga:
http://www.zone.ee/teedu/2140/020406/26esisild.jpg
http://www.zone.ee/teedu/2140/020406/27eespoolraam.jpg
http://www.zone.ee/teedu/2140/020406/28t...tiivad.jpg (aitäh, Kerri)
hää liitekohtade roostetamise soodustaja. Plastitaoline mögin, mida tehas on kasutanud, mis aga metalli küljest irdub (külm/kuum/kondents) ning niiskust koguma asub:
http://www.zone.ee/teedu/2140/020406/29jamaasi.jpg
prügi:
http://www.zone.ee/teedu/2140/020406/30n...ausalt.jpg
mingi imelik pidurivärk. Kahtlen, kas see töötabki:
http://www.zone.ee/teedu/2140/020406/31i...uinjaa.jpg
insenerlik lähenemine: kui suurusjärk on õige, on kõik korras
Vasta
#17
See viimane pidurivärk pildil on pidurdusjõuregulaator esi- ja tagarataste pidurdusjõu reguleerimiseks. Näiteks mina oma mossele seda peale remonti alla tagasi ei pannutki ja selle puudumine midagi ei muutnutki,tagarattad ei läinud enne esimesi rattaid plokki isegi ka talvel libedaga.
Ennast huvitab,kas teh. ülevaatusel selle olemasolu ka kontrollitakse?
Vahetan käiku enne mootori piiraja sekkumist...
Vasta
#18
Ei kontrollita.
Vasta
#19
natu on asjad edenenud. Ebameeldiv üllatus oli, et uued karbid on ca 5mm lühemad, kui peaks. Vasak karp sai eest õigesse kohta rihitud - nüüd pean tagumise poole lahti lõikama ning vahele plekiriba keevitama (see rikub karbi sisevärvi Sad ). Mudu jääb uksevahe väga koledaks sealt tiivakaare juurest. Parema karbi puhul mõtlesin kaval olevat ning sättisin ta tagant paika - et ette laon tiba pahtlit. AGA siis ei tahtnud enam esimene pool ülemise osa sisekarbi külge keevitamise järel alumise sisekarbi servani ulatada. Praegu võtsin "mõttepausi" - nädalavahetusel lendan ilmselt "kuvaldaga" peale. Pahtel ravib kõik mõlgid Toungue

ABIPALVE kaasfoorumlastele: kuna Kuressaares on pakkuda täiskomplektne (uus) esisild täitsa sobiva raha eest, siis kas on meil mõnd saarlast, kes aeg-ajalt suurema liikuriga manneri vahet liigub? Ehk saaks logistika osas kaubale - ajanappuse tõttu ise ei taha liikuda - seda enam, et ekstra selle pärast liikumine ajab silla hinde hulka kõrgemaks. Praegusel sillal sillatala päris ussitanud - niiet teda ma küll alla ei jäta. Uus sild -> liivapritsi -> korralikud värvid selga - ja ongi sellega korras.
pakutav sild on trummelpiduritega - kuna mu põllumajandusvariant on kah trummel, siis peaks piduriosa sama olema? Kas võib pakutav sild olla 412 oma? Olid nad trumliga? Kui nii, siis küllap on 412 ning vedrustus peaks olema sama pehme kui tavalisel 2140-l? Taha on mul pehmem vedrustus juba olemas, hea oleks ette sama saada. Põllumajandusvariandi vedrustus on ikka liig karm meie teedele...

'täh ette,
teet
insenerlik lähenemine: kui suurusjärk on õige, on kõik korras
Vasta
#20
paneks siia ka puuduolevate asjade nimekirja (M2140 on masin siis):
- korralikud esiuksed (just kõrvalistuja oma - teine enam-vähem ning krunditud-pahteldatud juba). Ukse alaserva valts on märksõna.
- viisakad stanged (soovitavalt plastmassotstega nn uuem tüüp). Eriti hea oleks tuttuued leida - Volga pood ei suutnud aidata...
- tagapaneeli liistud (sirged ja ilma roosteta)
- logariääred (ette, see presendiosa)
- korralikud uksepolstri ülemised osad + vasaku tagaukse (kollane) polster (või miks mitte komplekt korralikku sisu)
- salongis tagumine plastmassist "mütsiriiul" (enda oma ei õnnestunud puhastada)
- uus esiklaas
- mootor/plokk, mida natu aretada (plokikaas ning kolled olemas; kuri plaan passitada peale 1.6 monopritse-opeli pritse+süüteosa, mis hetkel riiulil tolmu kogub)
insenerlik lähenemine: kui suurusjärk on õige, on kõik korras
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne