M21406, Talveralli on alanud...
#81
mosu seisis kuu-kaks ja väljutas teisel sõidupäeval lahkelt pidurivedeliku. Ühe tagumise piduritrumli seest ja mulle paistab, et suutis kuidagi töösilindri kolvi nn tööpiirkonnast välja suruda. Võtsin lahti, puhastasin, uurisin, sügasin kõrvatagust ja kehitasin õlgu: tagusin kergelt deformeerunud klotsiotsad sirgeks ja panin asjad tagasi. Paistis usutav enne trumli paigaldust, selle järel ja ka õhutades. Täna istub aga sama tagumine ratas õliloigus ja ilmselt näen lahti võttes sama pilti, mis avanes eile kohe trumli eemaldamisel. See on manusena lisatud: oskab keegi arvata, mis häda seda trumlisisu vaevab (kuidas töösilindri kolb oma pesast välja saab / mahub) ning mille vahetamisega seda ravida? Trumli+klotsi kulumise tõttu (mu hinnangul ei ole need küll veel "piirkulunud") ei saa ju ometi töösilindri kolb välja sõita? Kahe klotsi vaheline "distantspulk" on tõttöelda küll imelik, aga see tundub juba imelikuna disainitud olevat. Mosu remondiraamat selle täpset kuju ei anna. Imelikud asümmeetrilised pulgad, mida uurisin mõnd aega ja mille sain omaarust justkui usutavana paika...

kui kellelgi head koostejoonist / pilti, oleks see teretulnud: saaks kindluse, et see "distantspulk" mul ikka õige poole oma ja õiges kujus on - kahtlustan sellega mingit jama, aga ilmselget häda sel ei ole.


Manustatud failid Pisipilt (pisipildid)
   
insenerlik lähenemine: kui suurusjärk on õige, on kõik korras
Vasta
#82
No siin suurt viga polegi. Lihtsalt nii juhtubki. Klotsid kuluvad,trumli läbimõõt suureneb seestpoolt...ja tulebki kolvike kõvema pedaalivajutusega silindrist välja. Tasuks üle mõõta trumli seestpoolt mõõt ja võrrelda seda tutika trumli mõõduga. Kui nüüd panna uued katted siis asi laheneb mõneks ajaks. Tasuks panna kõik ajutiselt mängult kokku,keerata käsipiduri eksentrikust ka niipalju peale kui kannatab ja vaadata siis palju jääb trumli ja klotside vahele ruumi.... Tasub ka pidurisilindri tolmukaitse ajutiselt eemale tõmmata ja vaadata palju kolb on väljas.... see annab ka aimu asjade seisust. Kui trumlid väga kulunud,läheb ring suuremaks.... ja sel juhul oleks hea panna paksemad katted või siis 1 mm. plekist klotsile ring peale ja kinni keevitada. Sinna peale neetida uus tehase kate. No eks neid nõkse on veel. Olen veel keevitanud klotsi otstele metall juurde... maitse asi siis. Kõike seda selleks ,et asi korda saaks ja raha tasku alles. Big Grin
Üleliigne kraam vahetusteks ja realiseerimiseks...... http://nagi.ee/photos/TALUPOEG/sets/298633/

Pakkuda erinevaid veneaegseid kiilrihmasid. Uuri asja!

Üleliigsed veljed ja kummid:
http://nagi.ee/photos/TALUPOEG/sets/407007/
Vasta
#83
(14-04-2016, 14:51 PM)13piisab Kirjutas: mosu seisis kuu-kaks ja väljutas teisel sõidupäeval lahkelt pidurivedeliku. Ühe tagumise piduritrumli seest ja mulle paistab, et suutis kuidagi töösilindri kolvi nn tööpiirkonnast välja suruda. Võtsin lahti, puhastasin, uurisin, sügasin kõrvatagust ja kehitasin õlgu: tagusin kergelt deformeerunud klotsiotsad sirgeks ja panin asjad tagasi. Paistis usutav enne trumli paigaldust, selle järel ja ka õhutades. Täna istub aga sama tagumine ratas õliloigus ja ilmselt näen lahti võttes sama pilti, mis avanes eile kohe trumli eemaldamisel. See on manusena lisatud: oskab keegi arvata, mis häda seda trumlisisu vaevab (kuidas töösilindri kolb oma pesast välja saab / mahub) ning mille vahetamisega seda ravida? Trumli+klotsi kulumise tõttu (mu hinnangul ei ole need küll veel "piirkulunud") ei saa ju ometi töösilindri kolb välja sõita? Kahe klotsi vaheline "distantspulk" on tõttöelda küll imelik, aga see tundub juba imelikuna disainitud olevat. Mosu remondiraamat selle täpset kuju ei anna. Imelikud asümmeetrilised pulgad, mida uurisin mõnd aega ja mille sain omaarust justkui usutavana paika...

kui kellelgi head koostejoonist / pilti, oleks see teretulnud: saaks kindluse, et see "distantspulk" mul ikka õige poole oma ja õiges kujus on - kahtlustan sellega mingit jama, aga ilmselget häda sel ei ole.

Küllap seal on trummel "liiga avaraks" kulunud. Kindlasti aitab paigast ära minemisele kaasa ka puuduv alumine vedru (vt viidatud joonisel nr 17)
[Pilt: 3465_939323567.jpg]
Mis puutub distantspulka, siis seda sai paigaldada kahte pidi. Lühem pikkus algul, kui klotsid olid vähe kulunud, ja hiljem siis pikem vahe. See pulk on siis vajalik ainult selleks, et käsipidur töötaks. Ja hoolimata laialt levinud arvamusest, et mosse käsipidur ei pea, oli võimalik teda nii reguleerida küll, et pidas. Kas nüüd päris 30% kallakul aga nii, et siledal pinnal tuul peale tõmmatud käsipiduriga autot minema ei lükanu, kohe täitsa vabalt.
Vasta
#84
hmm - tänud. Ma eeldasin, et kulumise tõttu ei saa selline asi juhtuma hakata, aga kui saab, siis vene insenerid suudavad ikka jätkuvalt üllatada...

"nunu" - tänud, see pilt on mulle eilsest Mosuraamautu lappamisest tuttav. Tundsin just "pulga" asetust kirjeldavast pildist puudust, aga see polegi siis relevantne. Kõrvatagust sügades tundus mulle kah, et nn päris-piduri liikumine (ja kolvi silindrist väljasõitmine) ei tohiks sellest pulgast sõltuda, aga paistis kõige konkreetsem asi, mida justkui mitutpidi panna sai. Tõele au andes jäi pulk ka kõige "laiemas settingus" nii, et klotse trumli ligi pressides ja vabastades ei toetunud pulk korralikult mõlemale klotsile. Vihjab ilmselt kulumispiiride ületamisele.
niiet kuulutame häda labaseks kulumiseks ja asume uusi trumleid (+klotse, kui mul neid riiulis ei leidu) otsima.
muide alumise vedru kadumine mu pildil on ilmselt siiski tagajärg ja mitte põhjus - see tuli trumlist peaaegu "tehasekorras" olevana välja. Oli lihtsalt oma asukohta muutnud Smile

muide eile mosu raamatut lapates jäi silma üks huvitav asi - trummelesipiduri puhul on esiklotsidel küljes nn lisaraskused. Raamat nimetab neid helisummutajateks (või midagi sinnapoole). Ma arvasin, et need on miskipärast vajalikud klotsi "kaalukamaksmuutmiseks" - seost mingite helide summutamisega ei osanud arvatagi Smile
insenerlik lähenemine: kui suurusjärk on õige, on kõik korras
Vasta
#85
Selle lati ülessanne on ainult käsipiduri teema... seal võivad vahed ja lõtkud olla mida iganes. Selle käsipiduri hoova poldi eksentriku keeramisega saab lõtku vähendada...  Kui lõtk suureks läheb siis käsipidur lihtsalt ei toimi. Hoob klotsi küljes tõmmatakse vasta pooltelge ja pidama ei hakkagi.....
Põhiasi toimib ikka ainult pidurisilindri toimel. No näiteks olen näinud,et selle lati ja klotsi vahele torgatakse rahumeeli 6 mm. lühike polt. Lihtsalt töllab seal soones ja ei juhtu sellega midagi.... aga käsipiduri saab toimima.
Kui kõik kokku laduda siis tuleb trummel panna pea-aegu paika ja trossist tõmmata.... kui mõlemad tagumised klotsid hakkavad ühe maapeal võtma siis peaks asi hea olema.
Üleliigne kraam vahetusteks ja realiseerimiseks...... http://nagi.ee/photos/TALUPOEG/sets/298633/

Pakkuda erinevaid veneaegseid kiilrihmasid. Uuri asja!

Üleliigsed veljed ja kummid:
http://nagi.ee/photos/TALUPOEG/sets/407007/
Vasta
#86
Sama seis võib juhtuda juhul kui uute piduriklotsihõõrdkatete paigaldusel käiatakse maha klotside metallosasi ülevalt pidurikolbide toetuskohtade ja alumise toe juurest et tehaseoriginaalist paksemate pidurikatete korral trummel peale mahuks. Ajapikku kui katted ära kuluvad siis saavadki kolvid ebanormaalselt palju välja tulla.
Nüüd saan aru miks uute katete paigaldusel tuleb vajadusel hõõrdkatet raspliga madalamaks (tahtlik hõõrdkatte kulutamine) töödelda mitte metallosa, vastasel juhul võibki ette tulla pidlil nähtav olukord  Big Grin.
Nii et ma enne võrdleks neid piduriklotse uute v. teise masina omadega, et ega keegi neid trumli alla sobitades eelpoolmainitud viisil töödelnud ei ole.
Vasta
#87
eile selgus tõde. Lahkasin pidurit (üks manuspilt - olukord üleeilsega kole sarnane) ja sügasin taas kõrvatagust: trumlil pole kulumisrantigi, klotsid on ok-d (pidurid keretööde ajal uuendatud - sõitnud vast 10..15Mm).

probleemi põhjus oli täitsa omapärane ja "mossepoweri" viide läks ses osas väga õigesse auku - piduriklotside alumine tugi oli needipesas korralikult liikuma saanud ning klots pressis ennast toe pealt toe ja tagumise pleki vahele. Toetus needile ehk siis oli alt mitu mm ettenähtust seespool. Teine manuspilt annab aimu.

puurisin needid välja ning asendasin poltidega. Keevitus jäi kaugeks, niiet mutter-polt jäid kokku täppimata - suures plaanis vajalik, niiet püüan meeles pidada.

"so far so good".


Manustatud failid Pisipilt (pisipildid)
       
insenerlik lähenemine: kui suurusjärk on õige, on kõik korras
Vasta
#88
mälestuseks: "salamahti märgamisega tegelev mosu" Smile


Manustatud failid Pisipilt (pisipildid)
   
insenerlik lähenemine: kui suurusjärk on õige, on kõik korras
Vasta
#89
mosu ei taha TÜV-le minna: mõned päevad tagasi soojendasin hoovil mootorit ning plaanisin minna, aga ühtäkki masin "minestas" ning enam käivituda ei tahtnud: starteri toel tegi käivitumis-nägu, aga käima ei läinud. Vahetasin variaatori koos süütepooliga. Igaks-petteks ka kondensaatori. Ka olid süüteluku taga klemmühendused "vedelavõitu" - korrigeerisin. Tundus, et viga kadus. Paar päeva hiljem taas TÜV-le liikudes "minestas" jälle. 5..10min pärast käivitus ning keerasin nina kodu poole: kes teab, kus taas tõrkuma hakkab.
eile oli hea päev - masin ei käivitunudki. Sellist viga on ju lihtsam otsida, kui aeg-ajalt esinevat. Piilusin jagaja kaane alla - kõik on kena. Ujukikambris on kütusetase samuti ilus 20mm. Proovisin variaatorit lühistada - ei aidanud.
lõhnab süüteprobleemi järele, aga ma ei mõista seda lokaliseerida - on kellelgi mõtteid?
kontrollisin täna veel ka süüteluku ja pooli ühenduste õigsuse (aitäh Allanile nende skeemide pidamise eest mosuklubis: http://mosseklubi.ee/skeemid/) ja kaitsmed üle - nendega on kõik hästi. Jäi täna isegi korraks tööle, aga seda rõõmu polnud pikalt.

taustana: masina elektrisüsteem sai enne talveund väikese shoki - likvideerisin massilülitit ja selle käigus juhtus väike jama ning hunnik süütelukus olnud juhtmeid eemaldus oma kohalt. Olin laisk ja panin tagasi katse-eksitusmeetodil ning selle käigus põlesid läbi kõik 4 suunatulepirni. Võimalik, et praeguse süüteteema algpõhjus on selles juhtumises...

vanadest muredest:
(21-04-2015, 15:44 PM)13piisab Kirjutas: hädad:
1) kohati lööb maanteekiirusel sisse vibra. Kiirus 90+. Püüan masina tõstukile saada - ehk saab seal aimu. Kahtlustan äravajunud ja muidu vedelaid tagavedrusid
2) üks esipidur on kergelt peal. See häda on olnud pidevalt ning kuna töösilindrid liiguvad kenasti, on probleem ilmselt peasilindris. Ei kibele vahetama, kuna trummel on maanteel lihtsalt soe - kuumaks ei lähe
3) sademevesi pääseb kusagilt salongi, mõlema eesistuja jalge alla. Ilmselt on süüdi kas esiklaasitihend või salongiventileerimise luuk.
p1 põhjus ei ole selgunud - ei tõstukil, ei rattaid üksikuna üles tõstes ja masina all roomates.
p2 põhjus on ilmselt hoopis kõver trummel (EP).
p3 probleem on alles - põhjus on ilmselt soendusradika õhuvõtt, millele ma keretööde järel tihendeid tagasi pannud ei ole.

edit: ja heas korras kollane / beezhi sisu (istmed, uksepolstrid) on mul jätkuvalt puudu: jupikaupa ühtkomateist paranenud on, aga viisakate juppide pakkumine on jätkuvalt teretulnud!
insenerlik lähenemine: kui suurusjärk on õige, on kõik korras
Vasta
#90
loodetavasti on häda põhjus kollektiivse mõttearenduse abil leitud (siinkohal tänud mosseklubi Sassile) ja likvideeritud: vahetasin vahetatud kondensaatori vana vastu ja masin käib kui kulda.
eelnevalt jõudsin muidugi puhastada karbussi, toita masinat kanistrist ja ka jagaja kaane aluse üle käia.
insenerlik lähenemine: kui suurusjärk on õige, on kõik korras
Vasta
#91
(01-05-2017, 12:56 PM)13piisab Kirjutas: p3 probleem on alles - põhjus on ilmselt soendusradika õhuvõtt, millele ma keretööde järel tihendeid tagasi pannud ei ole.

Looda sa!!!! Siin otsingu esimese lingi peal leiab mees neid kohti nagu kahe käe sõrmi järjest ja veel. Москвич 21406 вода под ноги пол мокрый
Itaaliast tulnud VAZ-il oli kummilutt, mis üleliigse vee ara juhtis. Ja BMW katuseluugil äravoolutorustik. Selle esimese lingi lõpus on mosu kere konstruktorit korralikult mõnitatud ka.
Инвалид информационной воины.
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne