vana ajakiri
#1

katsetasin siis scannerit ja lasin arvutisse ühe artikli(vabandan, et vales formaadis ja üldse mu esimesed scaneerimised).
Mootorspordi ajakiri "Auto" 7 1939
Uusi automudeleid- Borgward 1939 a.
Borgward 1(väike)
Borgward 1(suur)
Borgward 2(väike)
Borgward 2(suur)
Lisaks fordi reklaam
Kahjuks on ajakirjas asjalikku juttu vähe, enamuse sisust moodustab reklaamToungue aga kui viitsimist otsin veel mõne artikli.
Vasta
#2

Huvitav kuis EW ajal autode kättesaadavusega asjad olid?

Maamees linnast.
Vasta
#3

andris Kirjutas:Huvitav kuis EW ajal autode kättesaadavusega asjad olid?

Kallid olid, eriti just tavalise palgaga võrreldes. Ja ega bensiingi odav polnud. Pidi olema ikka väga hea töökoht, mis seda pidada võimaldas.

Mootorrattas oli palju levinum ja odavam liiklusvahend ja seda kasutati palju rohkem. Veelgi rohkem kasutati jalgratast.

Kui hindadest rääkida, siis üks sõiduauto maksis ca 2500 ja 5000 kr vahel, olenevalt suurusest,võimsusest ja luksusastmelt. Mootorratas maksis ca 300-400 kroonist kuni tuhandeni, jalgratas umbes 100-150 krooni. Kui võrrelda kuupalgaga, siis jalgratta hind oligi umbes nii tavalise töölise kuupalk.

Valdo

Eesti Jalgrattamuuseumi  looja ja eestvedaja
Tutvustame jalgratta ajalugu Eesti vaates, väljas on üle 170 muuseumiväärtusega ratta
Asume Kesk-Eestis Väätsal Pikk 9.
Vasta
#4

valdo Kirjutas:...Kui võrrelda kuupalgaga, siis jalgratta hind oligi umbes nii tavalise töölise kuupalk...
Nii ka praegu, Eesti keskmisest palgast võib tööline (vähemalt Tallinnast kaugemal) ainult und näha.
Vasta
#5

valdo Kirjutas:Ja ega bensiingi odav polnud. Pidi olema ikka väga hea töökoht, mis seda pidada võimaldas.
Mulle on kuskilt meelde jäänud, et bensiin maksis tollal keskmiselt 20 senti liiter-sama palju kui ajalehe "Päewaleht" üksiknumber. Palka 150 krooni kuus võis saada staažikas, suurte kogemustega töömees või tehasemeister. Majateenija palk oli Tallinnas 30-40 krooni.

Huvitun GAZ 12 ZIM-i varuosadest ning selle sõidukiga seotud kirjandusest, dokumentidest ja mälestustest.
Vasta
#6

Olen kah kunagi teinud väljakirjutusi ajakirjast Auto erinevatest aastatest:
bensiini hind 1933 oli 29 senti/liiter.

mõnede autode hinnad:
Fiat 500 Topolino - 2150 Kr.
Opel Kadett de Luxe - 3100 Kr.
Renault Primaquatre - 4250 Kr.

kiirusepiirang Eesti linnades oli 40 kmh, maanteedel piirangut polnud.

palgad 1938: keskmine tööline - 80-90 krooni kuus
eestööline (vene aja mõistes siis brigadir) - 110 krooni
insener - 220 krooni.

Eestis oli 1925. aastal ca 900 autot,
1930 - 2500 autot,
1935 - 3200 autot,
1939 - 6000 autot.

1939 oli sõiduautodest 46% Tallinnas, 9% Tartus.

Kaþdy automobil se stane jednou veteranem, nebude-li dřive seðrotovan.
Vasta
#7

rattur Kirjutas:[...]
Kahjuks on ajakirjas asjalikku juttu vähe, enamuse sisust moodustab reklaamToungue
[...]

Selline märkus, et tihtilugu on vanas ajakirjas sisalduvad reklaamid põhitekstiga võrdväärse tähtsusega. Hetkel on täiesti uskumatu, et saja aasta pärast võidakse lugeda tänastest trükistest huviga just reklaamide osa.
Jutu illustreerimiseks soovitan sirvida EW aegset liikluseeskirja, või ka näiteks 70ndate National Geographic'ut.
Vasta
#8

Minu kooli geograafiaklassis vedelevad saksa ajakirja Geo numbrid aastatest 1987-89. Väga huvitavad on neis tollased autoreklaamid! (Audi 100 sigar, Honda Civic, Golf 2 jne - autod, mis praegu Eesti teedel juba rondiks sõidetud) Huvipakkuv oli ka pikk ja piltidega artikkel BMW 5. seeria (E34) projekteerimisest, disainimisest jne. Saaks ainult saksa keelest rohkem aruSmile
Vasta
#9

smolin Kirjutas:Opel Kadett de Luxe - 3100 Kr.
Ega siis mõnele peale sõda pilt automaailmas palju muutunudkiBig Grin Opeli nimi asendus lihtsalt ajapikku nimega Moskvitš.

Maamees linnast.
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne