Väga halb uudis (1958.a. LAZ vanarauaks)
#1

Täna saime info, et varjupaigast vaid 11 km. kaugusel on saadaval vana  Laz. Peaaegu tulekahjule sõidu kiirusega olime kohal ja pidime tunnistama kurba tõsiasja - jäime hiljaks ... Juba mõni kuu tagasi olid kuusakoski vennad meist ette jõudnud ja nüüd te ei usu omi silmi : oma lõpu leidis täiskomplektne, 1958.a vl., ümara tagaosaga, üle miljonilise läbisõiduga Laz 695 ... Muidu võiks ka seda juttu ehk mitte uskuda, kui tunnistajateks poleks olnud kolm mulle tuttavat isikut, kes kõik täpselt ühte rääkisid. Hing on nii haige, et ei oska midagi lohutavat välja mõelda ... Kui siis veidike see, et sellist juhust võib ehk kunagi elus veel ette tulla?! Aga ei suuda endale andeks anda, et praktiliselt sündis intsident naaberkülas. Ja et keegi foorumlastest ka ei juhtunud teda aastakümnete jooksul märkama ... Siit üleskutse : hoidkem edaspidi veelgi rohkem silmad-kõrvad avali. Püüan ise ka.  
Vasta
#2

jube lugu Sad kurdan oma samasuguse mure kah siia... oli üks austin allegro, 318 pac, mis väga heas korras ja erilise mootoriga. ja mitmeid aastaid käisin ma seda piilumas, vahepeal oli müügis ka lausa võileivahinnaga ja ma ei ostnud teda siis ära! ning nüüd, kus tekkisid võimalused ja tahe oli kõige suurem, varastati see ära ja ta maine teekond tõenäoliselt kuusakoskis lõppes kah... võrreldes eelmise looga, kus kõrvalkülas midagi himustamisväärset käest lasti, lasin mina käest auto, mida aegajalt ööhämaruses silitamas käisin... Sad jaah

Facebook @accelerista
Instagram @accelerista
www.accelerista.com
Vasta
#3

fekaal lugu. Mäletan isegi Audru-Tõstamaa tee ääres ühes õues sarnast bussi seisnud olevat. Seisis samas paigas umbes kümmekond aastat. Paistis suht-koht, niipalju kui 150-200 meetri päält paista saab. Vahepeal olin ära põhjanaabrite juures komandeeringus ja ongi näe, õnnetus käe... olen ikka mööda sõites kiiganud sinne suunda aga bussi netu. Küllap kõige kaduva teed läinud vahepeal.

loll on loll olla.
Vasta
#4

Tunnen Muusemipapale ja kogu Eesti vanatehnikahuviliste seltskonnale selle kurva sündmuse puhul kaasa.

Mis silmade lahtihoidmisse puutub, siis meil kõigil on loomulikult 10 paari silmi alati kogu perimeetri ulatuses lahti aga... alati see ei aita. Eesti peal ringi liikudes näed Sa reeglina eelkõige just teede läheduses seisvat tehnikat, mis ei ole hoonete taha peidetud või muul viisil varjatud. Arvestades Eesti taludena laiali olevat hajaasustust on see aga murdosa tehnika seismise võimalikest paikadest.

Kui nt kusagil on talu, mis asub läbisõiduteedest kaugel ning mille sissesõidutee läheb ainult selle talu juurde, siis sinna ei satu ma oma rännakutel ju üldse! Ja ma ei tea, mis seal seisab või ei seisa. Kuna tavaliselt on see ümbrus + talu + tee sel juhul ka eravaldus, siis ei ole mul ka mingit põhjust sinna minna. Sel juhul on ainsaks allikaks teadasaamiseks sealkäinute sõbrad/tuttavad, kes võivad teada, et kodanikul on selline asi vedelemas, ta sellega midagi ei tee ja et see võiks vanaraua asemel huviliste kätte sattuda.

Täpselt sama kehtib taluhoovide kohta, mis avanevad läbisõiduteede poole vaid ühe küljega - mis tagapool on, seda ei tea me keegi.

Palju aitab ringikäimine aegadel, mil puud lehes ei ole, aga ka see jätab ma julgeks öelda et 70-80% või enamgi seisvat tehnikat varju.

Aga ka vedelevat tehnikat jääb järjest vähemaks. Kui ma 1990ndate keskpaigas hakkasin sihiteadlikult Eesti mõisaid läbi käima ja jäädvustama, siis oli tavaline pilt, et taluhoovis seisid/vedelesid GAZ-51-d, LAZid, PAZd TA-d jms - neid oli lausa igal sammul. Kui nüüd Eesti peal ringi käia (ega ma oma mõisatejäädvustamistegevust lõpetanud ei ole), siis on neid ikka kordades vähem! Nt Hermanni mõisa läheduses veel 2000.a. vedelenud kaks GAZ-51 olid selleks sügiseks sealt kadunud.

Valdo

Eesti Jalgrattamuuseumi  looja ja eestvedaja
Tutvustame jalgratta ajalugu Eesti vaates, väljas on üle 170 muuseumiväärtusega ratta
Asume Kesk-Eestis Väätsal Pikk 9.
Vasta
#5

Aitäh kaasatundmise eest! Aktsepteerin täielikult Valdo seisukohti. Aga antud juhtumi puhul on kõige kurvem see, et isend seisis väga pikki aastaid asulas, asfaltteest ca 80 m kaugusel, individuaalmajade vahel! Võib-olla ei äratanud ta tähelepanu seetõttu, et teele oli paistnud vaid bussi esiosa, kumer tagaosa tõenäoliselt mitte. Aga Valdo soovitus sõprade-tuttavate käest infot ammutada on hea. Muide meie puhul toimib asi päris hästi. Palju oleme teavet saanud kaasfoorumlaste käest. Aitäh selle eest! Aga ikka ja jälle meenub paari aasta tagune postitus foorumis, kus keegi avaldas arvamust selle kohta, kuipalju tehnikat võib veel garaažides, kuurides, küünides peituda ... Kinnitust annab sellele oletusele möödunud suvel nähtud pilt kusagilt Lõuna-Eestist, kus õuele oli lükatud küüni põlemise järgselt tõenäoliselt TA buss...
Vasta
#6

muuseumipapa Kirjutas:... suvel nähtud pilt kusagilt Lõuna-Eestist, kus õuele oli lükatud küüni põlemise järgselt tõenäoliselt TA buss...

Kas Sa mõtled õnnetu sündmuse tõttu hävinud Kirmsi TA-6-t, mis oli enne põlemist lausa ideaalkorras?

Valdo

Eesti Jalgrattamuuseumi  looja ja eestvedaja
Tutvustame jalgratta ajalugu Eesti vaates, väljas on üle 170 muuseumiväärtusega ratta
Asume Kesk-Eestis Väätsal Pikk 9.
Vasta
#7

valdo Kirjutas:
muuseumipapa Kirjutas:... suvel nähtud pilt kusagilt Lõuna-Eestist, kus õuele oli lükatud küüni põlemise järgselt tõenäoliselt TA buss...

Kas Sa mõtled õnnetu sündmuse tõttu hävinud Kirmsi TA-6-t, mis oli enne põlemist lausa ideaalkorras?

Võis küll olla ...
Vasta
#8

Sant lugu.Ja tuleb meelde tuletada,et üks sarnane LAZ läks möödunud aastal ka minu elukoha läheduses kõige kaduva teed (seda oli mh talvisel ajal ka Tallinna-Haapsalu maanteele näha,üks viletsakvaliteedine pilt on ka mingis teemas näha).
Aga...väga suur hulk sellist huvitavamat vanemat tehnikat kuulub just vanematele inimestele,kes selle tegelikust väärtusest pahatihti aru ei saa.Tuleb meelde,kui eelmisel aastal sai mõnele kaasfoorumlasele Läänemaal leiduvat huvitavamat tehnikat näidatud ning ühe teise haruldase bussi juures tädi ahhetas umbes nii "...mida te selles risus nii erilist leiate..."
Vasta
#9

Kui mõned fotokesed siia saaks, siis oleks muidu tore.
Äkki annab veel mingeid juppe tuua?
Vasta
#10

Regardman Kirjutas:Kui mõned fotokesed siia saaks, siis oleks muidu tore.
Kust sa neid enam võtad, kui buss juba kuu või rohkem aega tagasi emexisse läks. Võib ju loota, et bussi endisel omanikul mõni leidub. Kui keegi kaasfoorumlastest oleks enne kuusakoski-vendi sinna sattunud, oleks ta kindlasti kuskile siia foorumisse mõne sõna jätnud.

Kui telefon ei tööta, siis helistage riketesse!
Vasta
#11

Ma sain aru, et seal pidi nagu midagi alles olema, ainult, et tükkidena.
Vasta
#12

muuseumipapa Kirjutas:
valdo Kirjutas:
muuseumipapa Kirjutas:... suvel nähtud pilt kusagilt Lõuna-Eestist, kus õuele oli lükatud küüni põlemise järgselt tõenäoliselt TA buss...

Kas Sa mõtled õnnetu sündmuse tõttu hävinud Kirmsi TA-6-t, mis oli enne põlemist lausa ideaalkorras?

Võis küll olla ...
Sellest bussist on tõesti kahju, asjal oli ainult vigane tagasild, mis oli plaanis asendada uuega.
Vasta
#13

Avaldan sügavat kaastunnet, pühin leina märgiks virtuaalseid pisaraid. 50ndate lõpu LAZ-ist ilmajäämine on tõeline kaotus igale ühistranspordihuvilisele, eriti veel komplektse isendi puhul.
Oskan hästi ette kujutada tunnet, kui oled osaliselt oma süül jäänud ilma millestki, mida enam tagasi ei saa: 2001/02 aastavahetuse paiku käisin korduvalt Tartu bussipargis filmimas ühe Ikarus 260 lammutamist, et vähemalt ühe bussi manalateele minekust põhjalik materjal saada. Lolli peaga panin uuel korral filmima minnes kaamerasse sama kasseti, millele olin eelmisel nädalal juba filminud, ja tühise intervjuuga lasin palju väärtuslikuma materjali lihtsalt maha. Lõppu jäi alles vaid mõni kaader bussi Emexisse vedamisest, aga kõige magusam, mille montaaži ma pikisilmi ootasin, oli lännu mis lännu - võimatu on kirjeldada viha, mida ma enda vastu tundsin... Aga aeg läks edasi ja säilinud kaadreid tagantjärele vaadates tunnen ehk isegi kergendust, et sain taolise kogemuse kätte juba suhteliselt alguses, kui ma filmiasjandusest veel suurt midagi ei jaganud. Küllap saab seetõttu tulevikus mõni muu asi jällegi paremini tehtud...
Äkki pidi ka LAZ olema näidisohvriks, et me edasipidi silmi rohkem lahti hoiaks - varjupaik hakkab endale kindlasti veel palju väärtuslikke isendeid saama.      
Vasta
#14

Väga kurb, et leidub kodanikke ("Inimene" pole siinkohal vist kõige õigem sõna.), kellele pole enam mitte miski püha... No kurat raha teenimiseks on ju tuhat muud võimalust peale metalliga äritsemise=harulduste hävitamise.
Valdo seisukohtadega 100% nõus: usun, et minulgi jääb isegi spetsiaalselt sellel otstarbel ringi sõites ehk nii 70-80% huvi pakkuda võivast tehnikast märkamata Valdo poolt juba mainitud asjaoludel. Tuttavatelt neile teadaoleva võimaliku huvipakkuva tehnika kohta küsimine on kahtlemata ideeliselt hea, kuid minu kogemustel jääb neil sageli asjatundlikkusest vajaka otsustamaks, missugune tehnika nimelt minule huvi pakkuda võiks.

mrali Kirjutas:Aga...väga suur hulk sellist huvitavamat vanemat tehnikat kuulub just vanematele inimestele,kes selle tegelikust väärtusest pahatihti aru ei saa.Tuleb meelde,kui eelmisel aastal sai mõnele kaasfoorumlasele Läänemaal leiduvat huvitavamat tehnikat näidatud ning ühe teise haruldase bussi juures tädi ahhetas umbes nii "...mida te selles risus nii erilist leiate..."
Täitsa võimalik, ehkki mõneti võiks just vanematelt põlvkondadelt eeldada rohkem oskust selliseid väärtusi hinnata. Aga sellist suhtumist, et "Ah, mis sa sellest risust ikka pildistad?!", olen ka ise vahetevahel kohanud, kusjuures tavaliselt ei tähenda see siiski õnneks pildistamise keelamist.

Vanade traktorite omanikud ja huvilised Facebook`is: https://www.facebook.com/groups/vanatraktorid/

Minu kanal YouTube`is: http://www.youtube.com/user/Kolhoos1?feature=mhee
Vasta
#15

Sillu Kirjutas:Väga kurb, et leidub kodanikke ("Inimene" pole siinkohal vist kõige õigem sõna.), kellele pole enam mitte miski püha... No kurat raha teenimiseks on ju tuhat muud võimalust peale metalliga äritsemise=harulduste hävitamise.
Ja pealegi selle eest ei saa ju mitte s...agi. Kuigi tõenäoliselt arvas omanik et see pole midagi väärt peale vanaraua eest makstava hinna. Väga kahju vanast ЛАЗ-st.
Aga tegelikult on võimalik kõik taluhoovid ka läbi käia aga liiga tihti ei ole mõttet sellist taktikat kasutada, ja korduvalt ka mitte. Pealegi loll on see kes vabandust ei leia, ehk alati on võimalik end välja vabandada, või lihtsalt teed küsida ja seetõttu hoovi sõitaWink Ma isegi olen püüdnud nii teha, aga paar ebaõnnestunud katset midagi teada saada ning pärast seda loobusin suure ajakulu tõttu.
Ja taluhoovides on tõesti palju huvitavat kraami, millest jutt levib tavaliselt ainult tuttavalt tuttavale, näiteks leidsin endale Moskvich 412 1969 täpselt nii. Oli teine juba 2 aastat õues seisnud. Ja see oli just selline talu, kus lõppes ka sinna viiv tee hoovis.
Vasta
#16

Ehkki otseselt ei vaidle Marttile vastu kardan siiski, et igaks juhuks igasse taluhoovi sisse sõites kaldume jälle teise äärmusesse, kuna enamikes taludes arvatavasti siiski meile huvipakkuvat tehnikat ei leidu, talusid jääb igal ringsõidul meie teele ikka meeletult palju ja päris kõiki neid ei jõuaks ikkagi mitte iialgi läbi sõita. Pealegi, "teed küsides" kuuri all, küünis või muus säärases kohas seisvat tehnikat ikka ei näe... Aga kui kellegil õnnestub seda taktikat kasutades mõni haruldus leida, siis on see loomulikult väga tore.
Endal on kusjuures korduvalt ka niimoodi olnud, et nähes kusagil taluõuel või muul mitteavalikul territooriumil mõnda huvitavat masinat, olen esimese hooga mõelnud, et "las ta olla peale praegu, ehk satun kunagi veel siiakanti jne.", kuna tuju pole hetkel kuhugi rääkima ja luba küsima minna, aega vähe vms. Edasi sõites, kui meeleolu veidi selginenud, olen aga auto ümber keeranud, mõnikümmend kilomeetrit tagasi sõitnud, vajaliku inimese üles otsinud ja pildid ikkagi ära teinudToungue

Vanade traktorite omanikud ja huvilised Facebook`is: https://www.facebook.com/groups/vanatraktorid/

Minu kanal YouTube`is: http://www.youtube.com/user/Kolhoos1?feature=mhee
Vasta
#17

muuseumipapa Kirjutas:Juba mõni kuu tagasi olid kuusakoski vennad meist ette jõudnud ja nüüd te ei usu omi silmi : oma lõpu leidis täiskomplektne, 1958.a vl., ümara tagaosaga, üle miljonilise läbisõiduga Laz 695 ... Muidu võiks ka seda juttu ehk mitte uskuda, kui tunnistajateks poleks olnud kolm mulle tuttavat isikut, kes kõik täpselt ühte rääkisid.
Kas ma saan õigesti aru, et need 3 isikut teadsid sellest LAZist juba enne lammutamist? Iga "muuseumipapa" tuttav teab ju vanatehnika varjupaigast ja see on tõsiselt imestama panev, et talle sellest LAZist kunagi varem poldud räägitud.
Vasta
#18

andres22 Kirjutas:
muuseumipapa Kirjutas:
Kas ma saan õigesti aru, et need 3 isikut teadsid sellest LAZist juba enne lammutamist? Iga "muuseumipapa" tuttav teab ju vanatehnika varjupaigast ja see on tõsiselt imestama panev, et talle sellest LAZist kunagi varem poldud räägitud.
Teadis ilmselt ka bussi omanik...

Vanade traktorite omanikud ja huvilised Facebook`is: https://www.facebook.com/groups/vanatraktorid/

Minu kanal YouTube`is: http://www.youtube.com/user/Kolhoos1?feature=mhee
Vasta
#19

Sillu Kirjutas:Ehkki otseselt ei vaidle Marttile vastu kardan siiski, et igaks juhuks igasse taluhoovi sisse sõites kaldume jälle teise äärmusesse, kuna enamikes taludes arvatavasti siiski meile huvipakkuvat tehnikat ei leidu, talusid jääb igal ringsõidul meie teele ikka meeletult palju ja päris kõiki neid ei jõuaks ikkagi mitte iialgi läbi sõita. Pealegi, "teed küsides" kuuri all, küünis või muus säärases kohas seisvat tehnikat ikka ei näe... Aga kui kellegil õnnestub seda taktikat kasutades mõni haruldus leida, siis on see loomulikult väga tore.
Niimoodi hoove kammides peaks üldiselt hoidma väga madalat profiili ja kasutama väga tavalist autot, et mitte inimestel liiga pikaks ajaks meelde jääda. Praegugi tegelen ühe sellised "harulduse" hankimisega, paraku on selle kohta tulnud info tuttavalt mitte ise kuskilt välja uurides, kuigi pidin ikka pikka aega tüübiga rääkima enne kui täpsed kordinaadid sain.
Vasta
#20

Martti Kirjutas:
Sillu Kirjutas:
Niimoodi hoove kammides peaks üldiselt hoidma väga madalat profiili ja kasutama väga tavalist autot, et mitte inimestel liiga pikaks ajaks meelde jääda.
Njah, minu Ford Sierra peaks olema suht usaldustäratav auto; ehkki teisalt: kui mul oleks ainukeseks autoks miski rullnokkade Bemar, ega mul ju valikut ei jääks, kui ma just spetsiaalselt sellel sihtotstarbel autot vahetama ei hakkaks. Aga vahel olen täitsa mõelnud, et kui näiteks miski kolmes-neljas lähestikku asuvas kohas pildistan, et ei tea, kui palju ma siis hiljem kõneainet annan kohalike elanike hulgasToungue

Vanade traktorite omanikud ja huvilised Facebook`is: https://www.facebook.com/groups/vanatraktorid/

Minu kanal YouTube`is: http://www.youtube.com/user/Kolhoos1?feature=mhee
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne