Gaz 51/52 mootorile BMW jagaja
#1

Kas keegi on paigaldanud Gaz 51/52 rida 6 mootorile BMW jagajat(koos sinna juurde kuuluvaga). Kui on, siis millist ja mis tuleb paigaldamisel silmas pidada.
Vasta
#2

Kas siis tõesti keegi pole sellist asja ette võtnud.
Vasta
#3

Soovitan minna rallikrossile, seal uuri rallikrossi masinaid lähemalt. Tean, et  on BMW 525 jagaja süsteem GAZ 52 mootorile peale pandud mingi vahetükiga ja jagaja töötab ilusti ka kõrgetel pööretel, annab efekti, kui pöörded tõusevad üle 4000 p/min.
Vasta
#4

kamee1 Kirjutas:Soovitan minna rallikrossile, seal uuri rallikrossi masinaid lähemalt. Tean, et  on BMW 525 jagaja süsteem GAZ 52 mootorile peale pandud mingi vahetükiga ja jagaja töötab ilusti ka kõrgetel pööretel, annab efekti, kui pöörded tõusevad üle 4000 p/min.

Kas see mootor kannatab nii kõrgeid pöördeid? Mina nt tean, et 51 karburaatoril K-22Г on "jala" sees vedruga pöördepiirik, mis ei lase pööretel üle 2800 rpm tõusta. Et see on ohtlik mootorile. Max kiirus ja võimsus on ka sel autol antud ju 2800 rpm pealt...

Olen vanadelt autojuhtidel kuulnud, et isegi kiirusega 70 km/h ei tohi GAZ-51ga pikka maad sõita - võtab saaled läbi. Et ohutu on sõita pikki otsi kiirusega 60 km/h, ei enamat ning 70 km/h vaid lühiajaliselt...

Seda tean omastki kogemusest, et 51 mootor on üsna aeglasepöördeline - veab juba miski 800 rpm juures üsna stabiilselt ja vaikse jorinaga...

Valdo

Eesti Jalgrattamuuseumi  looja ja eestvedaja
Tutvustame jalgratta ajalugu Eesti vaates, väljas on üle 170 muuseumiväärtusega ratta
Asume Kesk-Eestis Väätsal Pikk 9.
Vasta
#5

Seoses jagajaga tekkis nüüd selline küsimus, et 51 originaaljagajal on otsas see pikk nn varras(parandage selle õiget nime), mis läheb õli pumpa. Originaalil on ta pandud kahe diftiga nii, et see varras või jalg annab mingil määral liikuma või siis loksuma(mite küll palju). Kas sellel on mingi eesmärk ka(liikumisel ma mõtlen) või võib panna selle jala ka jäigalt, et ta ei loksuks.
Vasta
#6

ants11 Kirjutas:Seoses jagajaga tekkis nüüd selline küsimus, et 51 originaaljagajal on otsas see pikk nn varras(parandage selle õiget nime), mis läheb õli pumpa. Originaalil on ta pandud kahe diftiga nii, et see varras või jalg annab mingil määral liikuma või siis loksuma(mite küll palju). Kas sellel on mingi eesmärk ka(liikumisel ma mõtlen) või võib panna selle jala ka jäigalt, et ta ei loksuks.

51 jagaja saab oma ülekande õlipumbalt selle võlii otsas asuvalt sälgult. Arvatavasti ei ole õlipumba võlli telg ja jagaja kinnituskoht plokil viidud piinliku täpsusega ühele teljele. Jäiga võllikinnituse korral hakkab ta ju juba vähimagi mittetelgsuse korral jagaja võlli murdma.

Tean vaid seda, et juba 1920ndate aastate Dodge'i mootoril oli säärane veidi liikuv tihvtühendus jagajal. Mille Liphart otse 1930ndatel üle võttis GAZi jaoks.

Ehk siis mina soovitan jätta selle ühenduse siiski veidi liikuvaks.


Valdo

Eesti Jalgrattamuuseumi  looja ja eestvedaja
Tutvustame jalgratta ajalugu Eesti vaates, väljas on üle 170 muuseumiväärtusega ratta
Asume Kesk-Eestis Väätsal Pikk 9.
Vasta
#7

Aitäh
Vasta
#8

Rallikrossis on pöörded ikka 4000 -5000 peal, ega need mootorid polegi eriti kestvad. Muidugi kasutatakse seal teisi õlisid ka.
Vasta
#9

Ah jaa, unustasin mainida, et rallikrossis kasutatakse harilikult ZIL -ilt pärit karburaatorit.
Vasta
#10

Mis selle Zil'i karburaatori mark täpselt on. Ja mitu tal neid nn "kõrisid" on. Tavalisel 51-l vist ühe kõriga karbuss ning 53-e oma kahe kõriga.
Vasta
#11

Minu mäletamist mööda oli kahe lõõriga siselaskekollektor. Kas zimmil polnud Gaz 51/52 forseeritud mootor zilli karburaatoriga?
Vasta
#12

Zim-i karburaator on täiesti midagi muud.

Asp

Life\'s journey is not to arrive at the grave safely in a well preserved body, but rather to skid in sideways, totally worn out, shouting \"Holy s--t!....What a ride!
Vasta
#13

6 fordi jagaja läheb suht väikse vaevaga peale alumine võll koos reguleerimis osaga tuleb gas jagajalt mingi 2h nokitsemist ja valmis
Vasta
#14

No nii kui kedegi huvitab, siis E28 kerega 528 jagaja hakkab täpselt. Gaz originaaljagajalt on vaja ainult võtta alumine jalg ning see bemari võlli otsa panna ning diftiga kinni ja valmis ta ongi. Süsteem jääb täpselt samasugune nagu Gaz 51 originaaljagal.
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne