Väntvõlli tasakaalustamine
#1

Otsing ei andnud midagi ja endal kokkupuude puudub. Kindlasti oleks seda vaja teha koos hoorattaga, kuna viimane läks vahetusse...(kergema vastu)
Kas kellelgi on Eestis kogemusi?

Ilma balanseerimiseta hooratta näppimise õppetund on mul olemas, noor ja üliagar (loe: -ogar), nagu ma olin, sai hooratas sisuliselt poole kergemaks treitud, mille tagajärjel mootor hakkas küll imehästi pöördesse minema, kuid teatud pööretel (1400-1500 p/min) oli ikka tuntav vibra sees...Smile
Vasta
#2

Endal sama asi ootab ees, igasugune kontakt tere tulnud.

Vasta
#3

Vahepeal endal niipalju sis välja uuritud, et endiselt tegeleb TTÜ mehhaanikateaduskonnas väntade tasakaalustamisega hr. Siimpoeg (tel. võin tõsistele soovijatele privada).
Mees on küll vahepeal pensionile läinud (mina õppisin sääl ~10a tagasi,), kuid suure häda korral aitab ikka.
Vasta
#4

R4 puhul pole vahet, kas tasakaalustada vänta ja hooratast eraldi või koos. Õigemini viisakam oleks, kui mõlemad oleks ka eraldi võttes tasakaalus.
Vasta
#5

Aga kust ma seda teada saan, kas mu 1600se ja 1300se mootori hoorattad on eraldi võttes tasakaalus või mitte...?

Loomulikult nii saab, et paned mootori kokku ja käima ja siis vaatad, kas viskab juhi kõrvalistmele või ei...Toungue
Sis võib aga hilja olla...?

Seetõttu soovitavadki mootoritegijad alati enne kokkupanekut balanseerida...
Muidugi nende maade mootoritegijad, kus selliseid probleeme pole nagu meil....

Ahsoo, selle mitte-"meiega" seoses mul tuli veel üks asi meelde. Nimelt olen viimasel ajal väga palju erinevaid inglise ja soome (muid keeli mees ei oska ju...Rolleyes) escordi/fordi foorumeid lugenud ja praktiliselt kõik, kes Kentidega (see on see Fordi vana altnukaga mootor) tegelenud on, soovitavad vända enne kokkupanemist kindlasti balanssida....

Mis viib vägisi mõtted sellele, et tehasest ta 69ndal aastal kindlasti väga hästi balansitud ei olnud....ToungueToungueToungue
Vasta
#6

Väntvõll ja hooratas tuleb kindlasti koos balansseerida, muidu ei ole asjal mõtet. Ja mitte ainult hooratas - ka sidur ja rihmaratas tuleb külge panna, et kogu pöörlev krempel oleks täpselt nii nagu mootoris. Mõnedel autodel on siduri kinnitus selline, mis ei tsentreeri teda päris üheselt hooratta suhtes - kui nii, siis tuleb kinnitust vastavalt modifitseerida.
Minu projekti väntvõlli tasakaalustas isand Siimpoeg paar kuud tagasi:

[Pilt: PB1037721.jpg]
Vasta
#7

Vända eesotsas on ilmselt see "porbeller", mis õhkjahutusega pillile jahutust puhub...?
Väga lahe.

Aga oled Sa, Marcello, mootori kokku ja käima ka tänaseks pannud?
Et kuidas siis on? Kas käib nagu mööda "siidi"...?
Vasta
#8

See mootor on valmissaamisest veel väga kaugel. Kui on huvi, siis siin on temaatiline veebipäevik.
Aga eelmise (kah õhkjahutusega) mootori vända lasin 6 aastat tagasi sealsamas tasakaalustada ja see käib küll väga mõnusalt.
Vasta
#9

stihl Kirjutas:Seetõttu soovitavadki mootoritegijad alati enne kokkupanekut balanseerida...

Ma pole väitnud, et ei pea tasakaalustama. Lihtsalt R4 puhul peab vänt olema üksikuna tasakaalus, samuti hooratas üksikuna tasakaalus jne.

External balancing, kus vända tasakaalustamiseks hooratast viilitakse, on rohkem V8 teema.
Vasta
#10

Väga hariv lehekülg Sul, Marcello....Ja suht töömahukas projekt.

Aga vändaga, tundub, peab end siiski herr Siimpoja juurde vedama...
Kui just raske raha eest Soome tasakaalustama minna ei taha.
Ja praegu ei taha...Smile
Vasta
#11

Kas keegi oskab öelda mis sellise tasakaalustamise maksumus võiks olla?
väike küsimus Sthil.-le kas sa võiksid öelda kus kohas sa galvaniseerid oma asju? vaja paar vanema volvo jupi ära teha.
Vasta
#12

Tasakaalustuse maksumust ei tea veel, aga usun, et midagi üle mõistuse see ei tohiks olla. Vast paarsada midagi....



Galvaanikat teevad Vasar, Norma, Lõuna Eestis Võru Galvaanika jpt...

Mina käin juba 5a Normas, kuigi nad lõpetasid juba ammu kollase passiveeringu (EUs keelatud, mürgine pidi olema...Rolleyes  )  tegemise, aga õnneks on sattunud viimasel ajal vanemad masinad, niiet valge tsink on minu jaoks ok.
Vasar ja Võru teevad minuteada kollast ka...
Vasta
#13

800 raha
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne