Vanatehnik hoiustamine
#1

Tere,
Ei tea kas teema on õiges kohas (kui pole võib kustutada ja suunata mind sinna, kus on sellekohane info juba olemas, tänud), kuid mõtlesin, et siin on kindlasti teadjaid inimesi, kes võiks mõnele küsimusele vastuseid teada.

Soov hoiustada vanatehnikat (mootoratas ja mõned autod), õigemini asi juba seisnud viimased 10a ja seisab vast samapalju edasi...
Mootoratas seisab toa tingimustes, seega soojas. Autod seisavad aga varjuall, kuid kütteta ruumis

- kas mootor tuleks jahutusvedelikust tühjaks lasta või kahjustab see tihendeid kui asi kuival?
- kas kütusepaagi peaks bensiiniga täitma või täiesti tühjaks laskma (paar karburaatoritega varustatud masinat ja mõned sissepitsega)?
- kui mootorit pole käivitatud (lastud vaid starteriga ringi käia mõne korra), siis kas peab mingeid protseduure ka tegema enne mootori käivitamist (küünla aukudesse õli laskma vms)?
Kõik masinad muidu väga vähe sõitnud (8000- 100 000km), et pole kulunud mootorid jms.


Tänud ette Smile

[Pilt: 070640303d7d64.jpg]
Vasta
#2

Kohe tulevad kogemustega mehed õigeid õpetussõnu jagama, aga kunagi ütles üks Soome vanatehnikakoguja nii:
kõige paremini säilib auto stardivalmina - vedelikud sees, rehvid täis, aku laetud, kuid lahti ühendatud. Eesti oludes peaks kütusepaagis siis olema ilmselt 98. Kuigi 10 aasta perspektiivis pole vahet, kuna osa kergeminiaurustuvat on selleks ajaks juba välja ventileerunud. Rolleyes

Enne käivitamist oleks kaval mootorit ringi ajada ilma süüteta, et õlitussüsteemi täita.

Väga hea teema üle hulga aja. Cool
Vasta
#3

Väga mõnus teema jah.

Annaks ka nõu kohe. Nimelt mul on kõik autod väljas lageda taeva all seisnud kõige paremini. Ja just sellepärast sellist säilitamist kiidangi, teised on oma ilusad asjad  juba mitmed korrad ümber vahetanud,müünud või vanarauaks viinud. Minu kärud on ikka sama koha peal ja näevad täitsa kõbusad välja. Big Grin
Vasta
#4

(17-11-2017, 23:32 PM)TALUPOEG TALUJA Kirjutas:  Väga mõnus teema jah.

Annaks ka nõu kohe. Nimelt mul on kõik autod väljas lageda taeva all seisnud kõige paremini. Ja just sellepärast sellist säilitamist kiidangi, teised on oma ilusad asjad  juba mitmed korrad ümber vahetanud,müünud või vanarauaks viinud. Minu kärud on ikka sama koha peal ja näevad täitsa kõbusad välja. Big Grin

Kunagi ammu oli ju siin mingi hoiustamise teema ,aga siis tõstsid ju kõik kära ,et kes vastutab jne... Rolleyes
Vasta
#5

Rehvid tasuks veidi ümmargusemaks pumbata enne hoiustamist, aga pean tunnistama et ka endal see paraku ununeb. Vedelikud ikka sees, aga ise olen ikka vähemalt korra aastas käivitanud ja vanake tahab ikka jalutamist ka, mingi 300km sõitu, et pidurid teaksid mida nad tegema peavad.

Triumph GT6, Corvair Spyder, Datsun 280Z, BMW E21, VW Buss
Vasta
#6

(18-11-2017, 00:24 AM)spitfire Kirjutas:  Rehvid tasuks veidi ümmargusemaks pumbata enne hoiustamist, aga pean tunnistama et ka endal see paraku ununeb. Vedelikud ikka sees, aga ise olen ikka vähemalt korra aastas käivitanud ja vanake tahab ikka jalutamist ka, mingi 300km sõitu, et pidurid teaksid mida nad tegema peavad.

Rehvide osas olen kuulnud ka varianti, et kasutatakse teist ringi rattaid pikaks hoiustamiseks. Ehk siis selliseid, mille rehvid nagunii sõitmiseks pole. Aga vot ei oska öelda kui kasulik see on. Oma kogemus ütleb, et mingil määral vajuvad allolevad rehvid kandiliseks küll, isegi normaalse rõhu all.

Kütusepaak peab kindlasti täis olema, samuti kõik vedelikud sees. Soovitavalt panna uued mahlad sisse enne pikka hoiustamist. Ja no korra suve jooksul peaks võimaluse korral ikka iga mootor korra soojaks käima ja auto sõitma. Kui selline võimalus on muidugi.
Vasta
#7

Stardivalmiduses hoiustamisele kirjutan alla.
Aku jätaks siiski lihtsalt jahedasse ruumi, aga mitte läbikülmuvasse hoiukohta.

Külmal garaažil ja külmal garaažil on ka vahetevahel vahed sees. Autosäilitamisele parimaks võib vist pidada paksude (kivi)seintega, kuid paraja tuulutusega ja soovitavalt ka loomuliku valgustusega ruume.

Meie kliimas on eriti just viimasel ajal sagedaseks saanud järsud temperatuurimuudatused - tugevast miinusest äkiliselt sulale ja vastupidi. Rääkimata tavalisest kevadilmast märtsikuus.  
Sellistel puhkudel tekib äkitselt sooja õhu kätte sattunud külmale autole rohkelt kondensvett või -härmatist, eriti külmade vedelikega täidetud anumate peale. Seevastu ehitise materjalidesse akumuleerunud "külm" või "soe" ei lase sees oleval õhutemperatuuril nii kiiresti kõikuda ja kondensi ei teki või tekib vähem.
Vähem niiskust ja rohkem välisvalgust on ka hallitusele ebameeldiv keskkond.

Kui see tundub liiga keeruline või kasutu, siis tuleb tehnika viia Talupoja juurde hoiustamisele, seal näikse ka lihtlabasel õueshoiustamisel ideaaltingimused valitsevat , sadagu vihma või rahet Wink
Vasta
#8

(18-11-2017, 00:51 AM)TeeTL Kirjutas:  Meie kliimas on eriti just viimasel ajal sagedaseks saanud järsud temperatuurimuudatused - tugevast miinusest äkiliselt sulale ja vastupidi. Rääkimata tavalisest kevadilmast märtsikuus.  
Sellistel puhkudel tekib äkitselt sooja õhu kätte sattunud külmale autole rohkelt kondensvett või -härmatist, eriti külmade vedelikega täidetud anumate peale. Seevastu ehitise materjalidesse akumuleerunud "külm" või "soe" ei lase sees oleval õhutemperatuuril nii kiiresti kõikuda ja kondensi ei teki või tekib vähem.

Olen märganud, et garaazi rauduksed, kui on suunaga päikese poole ehk lõunasse on halb kombinatsioon. Päike kütab selle raua oi oi kui kuumaks. Ilmselt just see temperatuuri kõikumine, tekitab kondenssi.

Kui auto pole pimedas, siis istmetele ja roolile ka mingi kate peale, valguse katteks. Pakk vanu ajalehti kah salongi ja pagassi, ja kevadel välja võtta. Kui, sedaan siis pagass ikka lahti, ja uksed esimeses klõpsus.

Triumph GT6, Corvair Spyder, Datsun 280Z, BMW E21, VW Buss
Vasta
#9

Viimane koht kus hoiustada on väljas. Parim on kuiv, väikese loomuliku ventilatsiooniga ruum ( ei pea olema köetav). Kui on metallist paak, siis paak silmini täis. Aku laadituna soojas ruumis, talvel võiks teha veel ühe laadimise. Õlid tuleks vahetada kevadel, enne kasutamist, sest talvel võib õli sisse minna kondensvett. Uksed võiks olla suletud esimeses astmes või selle puudumisel praokil(tihendid puhkavad ja ei tule autosse hallituse, koppimise haisu). Ideaalne oleks tõsta kergelt pukkidele, et vabastada vedrud ja rehvid koormusest. Auto ja kroomosad võiksid olla vahatatud. Kindlasti tuleb ruumi panna ohtralt rotimürki ja selle kogust eriti sügisel ja talve hakul pidevalt kontrollida. Käsipidurit ei tohiks peale jätta. Olen katnud auto õhukese kattelooriga, see ei võta niiskust sisse, laseb õhu läbi ja on tolmukaitseks.
Vasta
#10

(18-11-2017, 00:51 AM)TeeTL Kirjutas:  Kui see tundub liiga keeruline või kasutu, siis tuleb tehnika viia Talupoja juurde hoiustamisele, seal näikse ka lihtlabasel õueshoiustamisel ideaaltingimused valitsevat , sadagu vihma või rahet Wink

Ma olen näinud kivigaraazis seisnud autosid.... Olen saanud ka ühe autu omale mis seisis kivigaraazis millel katus on läbi sadanud... jne... keldrigaraazis seisnud auto rohelised istmed olid kenad...aga tegelt kasvas seal mingi hallitus.... Big Grin
Ei ole kunagi ühelegi autole kütust silmini valanud.... siiani kõigil paagid terved. Olen käinud aga mitmel sellil külas,kellel garaaz haiseb meeletu bensuleha järgi.... ise vaatan pealt,et no on raiskadel raudne tervis,kooberdavad seal ka ise ringi.... Big Grin  (tehke järgi)
Üldiselt ärge siin minu järgi joonduge,katsuge ikka oma naha peal kõik ära proovida.
Aga see on ikka õige küll,et minul siin soolavesi üle kapoti ei lenda,seega kärab paremini kui kuskil mere äärsetel aladel. Big Grin Ja ärge arvake,et väljas seisva autoga ei tule tegeleda ja jätate lihtsalt vedelema. Ei,ikka tuleb aeg-ajalt roheline maha pesta,lehti rookida ja uksi,pedaale jne. liigutada. Vaeva peab ka nägema. Wink
Vasta
#11

Tere jälle ja tänud kõigile vastamast Smile 

Kas kütusepaak tuleb tsiklil täis valada ka siis, kui tsikkel seisab toas soojas ?
Vasta
#12

(18-11-2017, 16:11 PM)HenryS Kirjutas:  Tere jälle ja tänud kõigile vastamast Smile 

Kas kütusepaak tuleb tsiklil täis valada ka siis, kui tsikkel seisab toas soojas ?

No mis Sa sõber ka ise arvad? Kui Sulle ja Su perele meeldib toksikomaania,liim nuusutamine,igasuguste mõnuainete tarbimine ja tahad 45-selt saada kohalike ajalehtede eelviimasele lehele siis lase aga minna. Big Grin Kui juba praegu ei tea keegi müüdava bensiini koostist siis... Big Grin
Vasta
#13

(18-11-2017, 17:02 PM)TALUPOEG TALUJA Kirjutas:  
(18-11-2017, 16:11 PM)HenryS Kirjutas:  Tere jälle ja tänud kõigile vastamast Smile 

Kas kütusepaak tuleb tsiklil täis valada ka siis, kui tsikkel seisab toas soojas ?

No mis Sa sõber ka ise arvad? Kui Sulle ja Su perele meeldib toksikomaania,liim nuusutamine,igasuguste mõnuainete tarbimine ja tahad 45-selt saada kohalike ajalehtede eelviimasele lehele siis lase aga minna. Big Grin Kui juba praegu ei tea keegi müüdava bensiini koostist siis... Big Grin

Kütusepaagi täitmine on vajalik keskkonnas, kus esineb suurt temperatuurikõikumist. Kodused eluruumid omavad vast piisavalt stabiilset temperatuuri, et mitte muretseda kondensaadi tekke pärast.
Vasta
#14

(18-11-2017, 18:00 PM)zazik Kirjutas:  
(18-11-2017, 17:02 PM)TALUPOEG TALUJA Kirjutas:  
(18-11-2017, 16:11 PM)HenryS Kirjutas:  Tere jälle ja tänud kõigile vastamast Smile 

Kas kütusepaak tuleb tsiklil täis valada ka siis, kui tsikkel seisab toas soojas ?

No mis Sa sõber ka ise arvad? Kui Sulle ja Su perele meeldib toksikomaania,liim nuusutamine,igasuguste mõnuainete tarbimine ja tahad 45-selt saada kohalike ajalehtede eelviimasele lehele siis lase aga minna. Big Grin Kui juba praegu ei tea keegi müüdava bensiini koostist siis... Big Grin

Kütusepaagi täitmine on vajalik keskkonnas, kus esineb suurt temperatuurikõikumist. Kodused eluruumid omavad vast piisavalt stabiilset temperatuuri, et mitte muretseda kondensaadi tekke pärast.
külmas ühi või pooltühi paak seistes eriti kui käre pakane kaob ja läheb soojaks siis metallist paagile tekib higi kiht peale ehk kondens,kuivades kondens niriseb paagi põhja kütusesse ja imestame,et vesi paagis.
Vasta
#15

Ei tea mis tehnika Talupojal on, et nii väga haiseb. Pole vist haisul vahet, kas tühi või täis paak. Ka tühjal paagil on põhjas surnud jääk ja aurumispind ehk suuremgi kui täis paagil. Kui paagi kork õige, ei tule sealt mingit haisu.
Vasta
#16

(18-11-2017, 19:59 PM)andres21 Kirjutas:  Ei tea mis tehnika Talupojal on, et nii väga haiseb. Pole vist haisul vahet, kas tühi või täis paak. Ka tühjal paagil on põhjas surnud jääk ja aurumispind ehk suuremgi kui täis paagil. Kui paagi kork õige, ei tule sealt mingit haisu.

Üksõik mis tehnika,kuskilt ikka see bensuhais välja pääseb. Oli see vanasti VAZ-iga ja ka Mossega. Niipalju kui sai tehnikamehi vanasti külastatud,garaazid lehkasid. 

Talupojal on vanatehnika. Big Grin
Vasta
#17

Bensul on päris suur paisumine temperatuuri mõjul. Kui temp kõigub siis paagis olev kraam paisub ja kahaneb, eks sealt ka see lõhn, õhk pressitakse vendi august välja ja hiljem jälle imetakse sisse.

Triumph GT6, Corvair Spyder, Datsun 280Z, BMW E21, VW Buss
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne