Valitsuse autopark
#1

Teemast mööda küll,kuid mis autod siis veel valitsuse autoparki kuuluvad.Kui see oli 003, siis on veel ka 001 ja 002. Ja ka arvatavasti registreerimata.
Vasta
#2

Presidendi auto number peaks olema tõesti 001 AAA. Aga kas tänane matuseauto siinset päritolu?Minu teada sai asi laenatud.Parandage kui eksisin.
Vasta
#3

Kui SLÕhtulehte uskuda siis presidendi auto number on 291 APL
Vasta
#4

presidendi autol number täitsa olemas. kui presidenti sees ei ole siis autol täiesti tavaline number, kui aga sees siis vapp.

Priit Kuldsaar
priit@made.ee
+372 510 9332
www.vanaautod.eu- kollektsioon piltidel
Vasta
#5

maniwald Kirjutas:Teemast mööda küll,kuid mis autod siis veel valitsuse autoparki kuuluvad.Kui see oli 003, siis on veel ka 001 ja 002. Ja ka arvatavasti registreerimata.

Minuteada ei kuulu valitsuse autoparki midagi - kõik on kas liisitud või laenatud/renditud. Nt presidendi ametauto Audi on juriidilises mõttes hoopiski liisitud ja kannab numbrimärki 291 APL. Kui ta veab presidenti, siis on numbrimärgi asemel riigivapp.

Mis puudutab AAE seeriat (vähemalt selle 00X algust või ka 0XX algust), siis need kuuluvad minu meelest Julgestuspolitseile ja ei ole vast konkreetsetele masinatele kinnistatud. Nt lugupeetud President Meri sarga-auto Binz H4 (pikendatud kerega E-seeria Mersu) oli Saksamaalt laenatud ning kandis numbrimärki 003 AAE vast ainult käesoleva kurva sündmuse puhul. Üks politsevärvides saate-autodest kandis leinarongkäigul numbrimärki 001 AAE (mis vast ei ole ka selle auto "õige" number). Olen "pisikesi" AAE-seeria numbreid näinud ka presidendikorteežis tihti.

Tuleb meelde veel Tony Blairi visiit Tallinna, kus kõrget külalist vedas ka ka laenatud kuulikindel limusiin, millel ka minu mäletamise järgi olid Tallinnas kasutamisel ees AAE-seeria numbrid.

Muide - nõukogudeajal ei olnud ka ЭСТ-seeria registreeritud Autoinspektsioonis, vaid need olid samalaadsed "paralleelnumbrid".

Valdo

Eesti Jalgrattamuuseumi  looja ja eestvedaja
Tutvustame jalgratta ajalugu Eesti vaates, väljas on üle 170 muuseumiväärtusega ratta
Asume Kesk-Eestis Väätsal Pikk 9.
Vasta
#6

Minu teada on Eesti üleminekul normaalse demokraatliku riigi transpordi küsimuse lahendamisele, ehk ei osteta kalleid luksuslimusiine garaazi seisma vaid liisitakse neid. Mitmetes riikides näiteks ostetakse teenust limusiinirendi firmadelt, kes tagavad pidevalt korras tehnika ja ei teki ka kunagi probleemi autode arvuga. Alati saab koostööpartneritelt limusid juurde tellida ja vastavalt üritusele varustust valida.

Hetkel on muidugi kummaline, see numbrite vahetamine. Mida see annab? Ja milleks üldse autodele numbreid vaja on, kui neid on vaja ainult selleks, et taga sõitev politseinik saaks arvutist andmeid vaadata, siis on ju eriti jabur nende numbrite vahetamine. See oli retooriline küsimus.

Kodanikuna ja maksumaksjana küsiks, kuidas toimub vahetatud numbriga liiklusvahendi kohustuslik liikluskindlustamine? Ja millise seaduse alusel võib välisriigis arvel olevale sõidukile paigaldada Eestis kehtivaid registreerimismärke? Kas tehnilisse passi tehakse ka vastav märge?

Tõnu Piibur
5116265
Vasta
#7

Seaduse kohaselt peab sõiduk kandma registreerimisnumbrit, millega on ta registreeritud liiklusregistris või kaitsejõudude sõidukite registris. Erandiks on jälitustegevuses osalevad sõidukid. Sõiduk ei kaota oma kindlustuskaitset kui ta kannab temale mittekuuluvat registrimärki, tegemist on juhi poolt toime pandud väärteoga.

Matuseautole oleks sobinud riigivapp.

Kui keegi tunneb ennast puudutatuna, et mõnele autole on paigaldatud temale mittekuuluvad registrimärgid, siis võib teha avalduse politseile. Liiklusregistri andmete ja auto kokkulangevust saab registreerimisnumbri järgi kontrollida läbi SMS päringu ( vt www.ark.ee ).

Vasta
#8

Mina isiklikult spekuleeriks, et need erinumbrid võimaldavadki lihtsalt autosid parajasti sobivast allikast laenata-rentida-kantida, ilma et tekiks "järelturg" stiilis "Rendi meie firmast sama Mercedes, millega sõitis Tony Blair!".

Juriidilist poolt ei oska kommenteerida ja ei viitsi otsida kah. Pseudoprobleem.
Vasta
#9

Ei tea kas juhus,aga täpselt selline matuseauto liikus täna läbi Pärnu lõunapiirile ja küljes olid tal saksa numbrid.(pean silmas sellist masinat millega Härra President viidi viimsesse puhkepaika)

Lugupidamisega Lune
Vasta
#10

lune Kirjutas:Ei tea kas juhus,aga täpselt selline matuseauto liikus täna läbi Pärnu lõunapiirile ja küljes olid tal saksa numbrid.(pean silmas sellist masinat millega Härra President viidi viimsesse puhkepaika)

Eks laenuauto viidi Saksamaale tagasi. Tähtis riiklik missioon oli läbi ja loomulikult võeti 003 AAE autolt taas maha, et seda kunagi taas kasutada. Ega Sa pilti ei teinud?

Valdo

Eesti Jalgrattamuuseumi  looja ja eestvedaja
Tutvustame jalgratta ajalugu Eesti vaates, väljas on üle 170 muuseumiväärtusega ratta
Asume Kesk-Eestis Väätsal Pikk 9.
Vasta
#11

Kahjuks pole sellist pilditegemis võimalust.

Lugupidamisega Lune
Vasta
#12

Minule jäigi arusaamatuks, miks ei võinud selle "suvalise" numbri asemel katafalgi küljes Riigivapid olla, nagu Presidendi autole kohane.
Vasta
#13

Mina võtaks asja pigem sedapidi, et riik, see oleme ju meie! MINA KA!

Politsei eskordi saatel võib transportida teedel ja tänavatel mida tahes, kasvõi allveelaeva. See ei tähenda, et sellele allveelaevale peab külge riputama numbri 003 AAE, sellel ei pea üldse mingit numbrit olema.
Seaduses on öeldud, millised on alarmsõidukite ja jälituseks kasutatavate sõidukite tunnused ja liiklemise kord, loetletud on ka erijuhud.
Registreerimismärkide vahetamine saab toimuda minu seniste seaduste otsingute alusel ainult registri toimingu alusel. Võib-olla ei ole mulle lihtsalt kätte sattunud mingid ametkondlikud käskkirjad, mis seda reguleerivad, kuid sellest hoolimata ei saa ka madalamad õigusaktid olla omavahel vastuolus.

Loomulikult kodanikuna ma ehk pöördun kuhu vaja (kui entusiasm ei rauge, sest tegelikult on see tõesti pseudoprobleem). Minu probleem seisneb ka selles, et meie tagasihoidlikus vanatehnikakollektsioonis on esimene Lennart Meri ametiauto ja sellest tulenevalt olen huvitatud ka viimase soetamisest. Ja seda sugugi mitte selleks, et sellega nalja teha, vaid pigem selleks, et tulevases tehnikamuuseumis oleks ka mingeid arvestatavaid kollektsioone ja temaatilisi stende. Kui keegi teine kodanik on huvitatud selle tehingu teostamisest nimetatud eesmärgil, siis seda rõõmsam ma olen, sest raha jääb alles.
Minu arusaamist mööda tuleks demokraatlikus riigis ajalugu dokumenteerida, mitte sellega hämada.
Selles mõttes on tervendav tunda Rootsi Kuningriigi suhtumist. Nimelt pöördusin ühe oma kasutuses oleva auto asjus kuhu vaja ja sain palju rohkem infot kui maamatsina küsida oskasin. Ehk teisisõnu peavad riigijuhid olema huvitatud sellest, et kodanikud hoiaksid ja austaksid lisaks kõigele muule ka meie valdkonda, ehk tehnikaajalugu. Mitte ei pea eeldama, et kodanikud on igavesed aferistid ja tahavad hiljem ainult oma valitud riigijuhtide autodega kummi suitsetada.

PS Ostan Pätsi Packardi, võib remonti vajada.

Tõnu Piibur
5116265
Vasta
#14

Politsei eskort ei vabasta seaduse täitmisest, ka registreerimisnumbrite kandmisest.


JÄLITUSTEGEVUSE SEADUS

§7. Jälitusasutuste õigused

4) kasutada konspiratsioonivõtteid, mis võimaldavad varjata jälitustegevuses osalejaid, samuti toimingute otstarvet ning kasutatavate ruumide ja transpordivahendite kuuluvust;


Vasta
#15

Piibur, kahtlemata võtad sa asja õigetpidi, aga sa oled vähemuses.
Tseki seda Valdo lauset:
Tsitaat:Muide - nõukogudeajal ei olnud ka ЭСТ-seeria registreeritud Autoinspektsioonis, vaid need olid samalaadsed "paralleelnumbrid"
Ehk siis 'sittagi pole muutunud'.
Mitu neid sugupõlvi pidi peale kasvama, kuni 'vaba rahvas' valmis saab? Kuningriigis, millest räägid on see olemas, selge see.
Vasta
#16

Vapiga numbrid oleksid ja sobinud, sest suht ebaotstarbetu on autot arvele võtta üheks ürituseks.Kui ta ka ajutiselt oleks registreeritud...
Vasta
#17

Mis aga on saanud president Meri Mersust?See läks ju oksonile.Omal ajal RTV töödates kuulsin nii mõnegi loo kuidas riigiisad tollaste AAA seerianumbrite pärast kaklesid.Igaüks ju tahtis olla kõwem ,mida väiksem nummer seda tegijam.Nii,et SSSR ´aegadega polnud miskit muutunud ja waevalt see praegugi teistmoodu on.Ise kehtivale korrale lojaalne ,paluks mitte süüdistsda KE liikmelisuses.
Vasta
#18

Lennarti Mercedes oli pärast Rüütlile uue auto liisimist antud Kaitseliidule. Väidetavalt siiamaani seal kasutuses.
Vasta
#19

mrali Kirjutas:Lennarti Mercedes oli pärast Rüütlile uue auto liisimist antud Kaitseliidule. Väidetavalt siiamaani seal kasutuses.

Aastaid tagasi rääkis mu vend, et Lennarti Mersu seisis nende garaazhi (ehk siis Kaitseliidu) juures, rakendust ei leitud. Seal olla teisigi huvitavaid KL-le kuuluvaid masinaid olnud, mis lihtsalt seisid.
Vasta
#20

Lähenegem praegusel hetkel asjale hoopis teisest küljest. Et tegu oli kinnisel(avalikuks teeliikluseks suletud) trassil toimuva sõiduga(oli kooskõlastatud tee valdaja ehk linna ja politseiga), siis on tegu täpselt sama asjaga, nagu näiteks Linnaring Lasnamäel. Kinnisel rajal toimuval sõidul ei ole registreeritus Liiklusregistris oluline. Nagu võidusõiduautodel on identifitseerimiseks võistlusnumbrid, olid selles kurvas eskordis identifitseerimiseks riiklike numbritega sarnased numbrid.
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne