MZMA 401 1955
#1

No ma mõtlesin siis, et paneks Mosse siia rubriiki kirja. Mootor siis 408 oma ja sillad ja kast pärit 412. Käigukang on põrandal. Auto on suhteliselt täielikult ümber ehitatud, peale kere ja muude asjade v.a. esi ja tagaporitiivad mis on laiendatud. Istmed ja polstrid on punasest nahast ja armatuur pruuni nahaga kaetud. Uuema mosse kellad ja kojamehed töötavad eraldi mootoriga. Taga vaz 02 tuled, suht hästi sobivad minuarust. Ainuke probleem on, et auto pole u. 12 aastat liikunud ja eelmine suvi panime auto tööle ilusti läks käima aint isa sõnul ei töödanud tal enne seisma jätmist üks silinder, survet ei pidanud olema. Peale nüüdset käivitamist ka vist see ei töödanud, mootor ei käi nii ühtlaselt. Aga tõmme on suht hea isegi nüüd.

Ega eelmise suvega ei jõudnud suurt midagi sellega teha, peale sisustuse ja veits välimuse korrastamise. Roostet ka pole eriti. Mõnes kohas pindmiselt esineb aga see on ka kõik. Tagaots tahab kõige rohkem korrastamist ja stanged, mis on ise valmistatud mingi teise masina omadest, tahavad ka üle värvida. see armatuuri lisa mis pildil näha on sellele sai ka korpus tehtud ja sinna ka 6 kroomlülitit pandud. Põhi on bituumenmastiksiga üle lastud ja sinna peale ostsime heli summutavad pigimatid.

Aaa......seda, et sisse sai installeeritud ka miski stereo ja ELEKTRIantenn. Alla tulevad arvatavasti mosse laiendatud veljed, kunagi vihuris teha lastud. Ilukilbid on ka normaalsed, sobivad auto värviga hästi.

Tegelikult on riiulis seismas ka madalamaks freesitud 408 plokikaas mida isa kunagi peale plaanis panna. See peaks võimsust juurde andma, kui selle ühe silindri tööle saaks.

Tegemist ikka masina kallal oleks. Muidu auto on ilusti registris, nimeks on tal passis miski MZMA 423 vms. ma täpselt ei mäletagi. Vaja oleks ainult masin sõidukorda seada ja ülevaatusele.

Äkki oskab keegi selle silindri kohta mingit asjalikku nõu anda, et mis viga võib olla ja nõu anda kuidas midagi paremaks teha, väiksema eelarvega muidugi.

Seda kah, et väga hullusti pole mõtet ka sõimama tulla, et klassika rüvetamine jne. sest sel ajal kui mu isa seda tuunis siis polnud 401 nii väga haruldus.

Pildid:

[Pilt: mosseimage001.jpg]
[Pilt: mosseimage002.jpg]
[Pilt: mosseimage003.jpg]
[Pilt: mosseimage004.jpg]
[Pilt: mosseimage005.jpg]
[Pilt: mosseimage007.jpg]
[Pilt: mosseimage009.jpg]
[Pilt: mosseimage008.jpg]
Vasta
#2

soovitan alustada plokikaanest. võta vana maha, siis saad selgeks, kas viga klappides või kolvis...
Vasta
#3

no ok jätan kõrva taha. Eks kevadepoole näeb.
Vasta
#4

kindlasti kasuta natuke originaali ka palju ilusamad kui teistel masinatel,kasvõi stanged.
muidu ilus masin ,kui juppe vaja võid alati küsida .midagi leiab.
jõudu ehitamisel.
Vasta
#5

no aitäh aga ma arvan, et neid stangesid ära ei hakka vahetama, need head laiad ja suured, et kui keegi autole kõksu paneb siis pole suurt häda ja ette on hea lisatulesid kinnitada. Stanged on kinnitatud muidu originaalkronsteinide külge need pidid isa sõnul väga kasulikud olema, sest tal ükskord sõitis üks tagant sisse ja need kronsteinid vetrusid nii et auto põrkas lihtsalt eemale. Autol polnud midagi viga, teisel autol, vist mingi sigull, oli esiots päris mõlkis.

Originaalosadest oleks puudus esiklaasist kuna praegune on päris palju kriibitud ja tihend on tehtud gaz-i omast ja see on veidi nikats.
Aga noh ega karjuvat vajadust just pole.
Vasta
#6

Minuarvates on see auto ka sellisena väga stiilne liikur. Kui selline asi minu kätte satuks, jätaksin ma ta selliseks nagu on (võimalusel) ja teeksin tehniliselt viimasepeal korda. 55. aasta 401 ei ole nii suur haruldus, et igat säilinud isendit peab originaaliks tagasi tegema. Kui ka kunagi ümber ehitatud on saanud, siis las ta sellisena ka jääb. Võib-olla ainult rooliratta ja näidikuploki paneks stiilisema (vanemate isendite omad).

Mis klaasi puutub, siis minu teada saab Elvexis lasta seda teha teatud raha eest... klaas ju ka sirge ja töö ei tohiks olla keeruline.

Valdo

Eesti Jalgrattamuuseumi  looja ja eestvedaja
Tutvustame jalgratta ajalugu Eesti vaates, väljas on üle 170 muuseumiväärtusega ratta
Asume Kesk-Eestis Väätsal Pikk 9.
Vasta
#7

rooliratta asemele me plaanimegi mingi väiksema sportrooli panna, vana on liiga suur kah pole eriti mugav sinna rooli ja istme vahele pugeda.

Aga ei tea milliseid odavaid sportroole leiab mis mosse nuudiga kokku läheks.

Näidikuploki isa vahetas ka ära kuna mootor juba läks vahetusse ja selle tõttu siis, aga kindlasti oleksid stiilsemad mingid kroomäärisega seierid.



Vasta
#8

Planett2 Kirjutas:Näidikuploki isa vahetas ka ära kuna mootor juba läks vahetusse ja selle tõttu siis, aga kindlasti oleksid stiilsemad mingid kroomäärisega seierid.

Samasse auku passiks ehk too 408 oma, mil nood VODA ja MASLO näitajad ilusad ovaalsed on..?

loll on loll olla.
Vasta
#9

Rooli paneksin mina tagasi vana ilusa 400-401 oma. Ei ole ka see väga suur.

Ja näidikud... kas tõesti vanad Mosse/Pobi/Volga jm omad ei sobi praeguse mootoriga? Neid peaks ikka liikuma... vähemalt stiilse välimusega on.

Valdo

Eesti Jalgrattamuuseumi  looja ja eestvedaja
Tutvustame jalgratta ajalugu Eesti vaates, väljas on üle 170 muuseumiväärtusega ratta
Asume Kesk-Eestis Väätsal Pikk 9.
Vasta
#10

Ajastukohase väljanägemise ja suhteliselt väikese diameetriga on mitmesugused invamasinate ja ka näiteks mõne kaatri või väiketeerulli roolid. Viimaseid tasuks otsida mõne TREV-i koluplatsidest -ladudest või ka emeksitest.

Huvitun GAZ 12 ZIM-i varuosadest ning selle sõidukiga seotud kirjandusest, dokumentidest ja mälestustest.
Vasta
#11

Nii. Peaaegu terve aasta sai hoogu võetud mootori laiali lammutamiseks ja nüüd on mootor nii laiali kui võimalik. Kolbidel ega ka rõngastel pole minu kogenematu silmaga vaadeldes midagi viga, klapipesad ja klapid vist kah korralikud. Mootor ise sõitnud ainult 40000km niiet silindrid on kah alles peeglid. Karteripõhja alt ära saamisega oli suuri raskusi, kuna mõni kruvi oli sellises haiges kohas, täpsemalt siis esisilla kohal kuhu pääses ainult mingisuguse isearetatud kõvera padruni ja kuuskantvõtme ristsugutisega.  

[Pilt: dsc00022nd0.jpg]

[Pilt: dsc00023dp3.jpg]

[Pilt: dsc00024hb3.jpg]

[Pilt: dsc00025iu3.jpg]

Ka kere tahab keevitust näha
[Pilt: dsc00026xl3.jpg]

[Pilt: dsc00028zg2.jpg]

Nagu piltidelt näha on tehtud ka väike tuuning kummidele, täpsemalt siis whitewall rehvid.

Rool kah veidi teistsugune nüüd

[Pilt: mosseimage012.jpg]
Vasta
#12

Tahtsingi just küsida, et kas homemade värvitud whitewallWink?

Või need nö irtovalkosivut?

Dodge Aspen 1980 "Air Morse One"
Diskustom Magazine - http://www.diskustommagazine.com
One Eyed Morse Kustoms pinstraibid | sildimeisterdamine | custom paint
http://www.kustom.ee


Vasta
#13

Ikka homemade jah. Proovisin kuidas jääb, lasin valge aerosooliga. Vanad kummid niikuinii. Tegelikult jäi päris ilus.
Vasta
#14

Planett2 Kirjutas:Karteripõhja alt ära saamisega oli suuri raskusi, kuna mõni kruvi oli sellises haiges kohas, täpsemalt siis esisilla kohal kuhu pääses ainult mingisuguse isearetatud kõvera padruni ja kuuskantvõtme ristsugutisega.

No karteripõhi võetakse tavaliselt siis maha, kui mootor autolt maas ja pukki tõstetud Wink
Aga muidu jõudu ehitamisel.
Vasta
#15

Tsitaat:No karteripõhi võetakse tavaliselt siis maha, kui mootor autolt maas ja pukki tõstetud
Aga muidu jõudu ehitamisel.

No seda küll aga arvasin, et pole mõtet hakata mootorit maha tõstma, saab ka niisama selle lahti võetud.

Igatahes nüüd on jupid ka asjatundlikuma inimese poolt üle vaadatud ja arvatavasti on viga klappides, klapid ebatihedad, kuna kolvipealsed ja põlemiskamber paistis ülemäära tahmane olevat. Saaled tahaks ka vahetust kuna oli näha väikseid ebatasasusi nende pinnal
Nüüd siis plaanid sellised, et peale läheb see eelmainitud madalamaks freesitud plokikaan millel enne vaja siis klapid ja klapipesad ära lihvida (või soveldada, vist nii nimetatakse seda protsessi). Samuti on plaan ka sisselase ja väljalase ebatasasustes puhastada/lihvida. Niiet loodetavasti hakkab kõik ilusti tööle ning äkki liitub ka paar hobust juurde seda vankrit vedama.Big Grin
Vasta
#16

Usu mind, mootori maha tõstmine ning pukki panek on umbes 1000000000 korda lihtsam kui kõike kapoti all teha Smile Proovi järgi kui ei usu. Lisaks on kapoti all tegemisega see jama, et väga raske on piisavat puhtust hoida, kuskilt serva pealt midagi ikka pudeneb.
Vasta
#17

Võibolla küll, eks kui seda õlivanni enam niisama tagasi ei saa siis peab mootori üles tõstma.

Tehtud sai ka väike katse. Nimelt siis kallasin tilga bensiini sisselaskesse ja näha oli, et klapid pidasid küll. Siis kallasin bensiini väljalaskesse ja 3-st väljalaske klapist tilkus vahelt läbi. Viga siis leitud. Järgmine nädal viib uue plokikaane koos klappidega soveldamisesse ja vaja oleks ka freesitud pind korra üle lihvida.
Vasta
#18

Isiklik kogemus ütleb, et klapid kestavad parema bensiiniga 5 kuni 10 tuhat kilomeetrit, kuna madalama surveastme tõttu ei põle kogu bensiin silindris ära ja põlemine jätkub väljalaske tsükli ajal, st klapi avanedes käivad tulekeeled silindrist kollektorisse, mis põletavadki klapid ära. Minu arvamus ütleb, et lahenduseks madalama oktaanarvuga bensiin.
Vasta
#19

Asi eriti edasi liikunud pole, peale selle, et kolvid, rõngad, saaled on nüüd küljes. Asi seisab plokikaane taga, mida pole veel töökojas ette võetudSad.
Hiljuti oli mul siis ka sünnipäev. Nüüd siis ametlikult täisealine, load kah käes, niiet kui Mosse liikumisvõimeline saan ka tänavatel masinaga loodetavasti liigelda. Sünnipäevakingiks sain Mosse nüüd täielikult omale, anti vabad käed sellega siis, natukene parem tunne masinat ehitada kah, kui ikka enda omaCool.
Vasta
#20

Palu õnne tagantjärgi. Selle masinaga landid küll külatibisid nii et murdu Smile
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne