jama GAZ 51 süütega!!
#1

Tegu siis üpris vana gaz51 ga. Mure om selles et elektrisüsteemis on mingi viga, paned käima ja sõidad ütleme 20. km ,jätad seisma ja enam pärast käima ei lähe!! Kui jagaja kaane maha võtad siis on tavaliselt
üks kahest:1. Kas on kontaktid ära põlenud.
2. Või on söe pulk ära põlenud.
Milles võib viga olla??? Ise arvan et süütepool on läbi ,aga kui teise panin peale oli ikka sama jama, (süütepool läheb kuumaks).
Või on juhtmed mingit moodi valesti peal, aga ei usu sest mootor käib ilusti , kui töötab!!
Vasta
#2

Kui suur on jagaja rootorivõlli lõtk ?
Vasta
#3

Kas süütepooli lisatakisti (variaator) on ikka vahel?
Vasta
#4

motamees Kirjutas:Kas süütepooli lisatakisti (variaator) on ikka vahel?

Täpsustuseks 51ga enne mitte-kokkupuutunutele - 51  jalgpedaaliga starteri kontaktkarbi peenemate kontaktide ülesanne on see lisatakisti käivitamise ajaks lühistada. Kui starteri pedaal vabastada, peab lisatakisti taas süüte madalpingeahelas järjestikku vahel olema.

Võib-olla aitab see fakt vea lokaliseerimisel (elektriskeemis näpuga järje ajamisel)?

Valdo

Eesti Jalgrattamuuseumi  looja ja eestvedaja
Tutvustame jalgratta ajalugu Eesti vaates, väljas on üle 170 muuseumiväärtusega ratta
Asume Kesk-Eestis Väätsal Pikk 9.
Vasta
#5

see et ta hästi käib ei välista seda,et juhtmed valesti ei ole.nagu juba eelnevalt öeldud,kontrolli kas vool läbib süütepooli läbi takisti.
Vasta
#6

Tundub variaatori viga olevat jah.
Vasta
#7

Ei taht uut teemat tegema hakata, loodan, et see haakub natuke olemasolevaga. Tegemist sellega, et Gaz 52 säde kadunud. Mootori ringiajamisel jagajast süütepooli vool läheb ja süütepoolist tuleb vool ka mööda kõrgepingejuhet jagajani, aga sealt enam edasi ei jõua. Mis võivad probleemideks olla. Proovinud vahetada ka rootorit, kuid tulemusi ei andnud(polnud küll tegemist uute rootoritega), küünlajuhtmed samuti vahetatud.
Vasta
#8

ants11 Kirjutas:Ei taht uut teemat tegema hakata, loodan, et see haakub natuke olemasolevaga. Tegemist sellega, et Gaz 52 säde kadunud. Mootori ringiajamisel jagajast süütepooli vool läheb ja süütepoolist tuleb vool ka mööda kõrgepingejuhet jagajani, aga sealt enam edasi ei jõua. Mis võivad probleemideks olla. Proovinud vahetada ka rootorit, kuid tulemusi ei andnud(polnud küll tegemist uute rootoritega), küünlajuhtmed samuti vahetatud.

Kui rootorit püüdsid vahetada, siis jääb üle ainult jagaja kaas. Seda eeldusel, et kui jagajasse kõrgepinge tuleb, aga jagaja poolt laialijagatud juhtmetele teda enam ei tule.

Valdo

Eesti Jalgrattamuuseumi  looja ja eestvedaja
Tutvustame jalgratta ajalugu Eesti vaates, väljas on üle 170 muuseumiväärtusega ratta
Asume Kesk-Eestis Väätsal Pikk 9.
Vasta
#9

Ka kaane vahetasin ära aga ikka ei midagi. Kuigi tuleb tunnistada, et ka küünlad on vanad aga seda ikka ei taha uskuda, et kõik kuus küünalt ühtemoodi läbi on. Mingi õrn säde justkui vahepeal oli aga see oli ka kõik. Ostsin täna uue rootori ja proovin sellega.
Vasta
#10

ants11 Kirjutas:Ei taht uut teemat tegema hakata, loodan, et see haakub natuke olemasolevaga. Tegemist sellega, et Gaz 52 säde kadunud. Mootori ringiajamisel jagajast süütepooli vool läheb ja süütepoolist tuleb vool ka mööda kõrgepingejuhet jagajani, aga sealt enam edasi ei jõua. Mis võivad probleemideks olla. Proovinud vahetada ka rootorit, kuid tulemusi ei andnud(polnud küll tegemist uute rootoritega), küünlajuhtmed samuti vahetatud.

Olen kohanud kahte tüüpi jagajaid. Ühed kõrge korpusega, teised madalad. Kaaned on mõlemal varijandil ühed, erinevus on rootorites(ühed kõrged ,teised madalad), kui nüüd on juhtunud selline asi,et kõrge korpusega jagaja sisse on saanud madal rootor, siis ei ulata söepulk vastu rootorit.Sellisel juhul säde puudub või on väga nõrk. Sinu jutust jääb mulje ,et just sellise variandiga on tegu. Proovi jagaja servast rootori peale mõõt võtta ja siis kaane servast söe- pulgani. Söepulgale peab jääma ka väike vedrupinge.
Vasta
#11

Tänud kõigile, kes nõu ja jõuga kaasa aitasid aga viga siiski hoopis lihtsam ja seda kummalisem, et kõik 6 süüteküünalt ühel ja samal ajal lepingu lõpetasid ning lihtsalt sädet ei andnud. Teab keegi soovitada, et mis küünlaid kasutada 52 mootoril, millised oleksid kõige kõige...
Vasta
#12

Auto käima pannes ja külma mootoriga järsku gaasi andes, tahab nagu turtsuma hakata(see ka vist normaalne, kuna mootor külm). Mootori soojenedes anomaalia natuke kaob, kuid ikkagi nagu järsemal gaasivajutusel tahab natuke puterdada ning paukuda. Kas võib siin tegemist olla süüte jamaga, et äkki on natuke hiline. Kui kõrgematel tuuridel gaasi vajutada, jookseb ilusti pöördesse. Autoks siis Gaz 52 R6
Vasta
#13

Kui Su masinal on kiirenduspump kinni (kehv bensiin) .Ma tean omast käest .
Vasta
#14

Kui oleks kiirenduspump, siis peaks ta ju sooja mootoriga ka nii tegema, aga mootori soojenedes asi paraneb. Ei tea, kas temp peaks mootorit soojaks lugema. Praegu tõuseb sinna 40 kraadi kanti ja natuke alla seda ning siis hakkab paremini tööle. Mõtlen, et äkki lihtsalt pole mootor saavutanud oma õiget temperatuuri. Karpa muidu ilma tooreklapita(asi demonteeritud). Kahtlustan ikkagi süüdet, kuna justkui taob algul sumpsi ning peale seda ka karbussi.
Vasta
#15

ants11 Kirjutas:..Mõtlen, et äkki lihtsalt pole mootor saavutanud oma õiget temperatuuri. Karpa muidu ilma tooreklapita(asi demonteeritud)...

Esmalt monteeri asi külge tagasi, reguleeri soojal mootoril tühikäigupöörded paika ja siis läheb edasi.
Kui 51-52 mootori karburaator oli normaalseks reguleeritud, (rõhk ökonoomsusel) siis koormaga kiirendusel, tahab õhuklapi osalist sulgemist (1/3 nn turboklapp), et tõmme korralik oleks. Kütusekulu jäi sellisel puhul maks 24-26l kanti.
Lugedes Su eelnevat postitust "6 küünalt korraga" kahtlustaks väga rikast küttesegu, mis külmkäivitusele küll heaste mõjub, aga praegusel kalli bensiini ajal...
Süütemoment märkide järgi paika, kuid kontrollimiseks parim, kui lahja bensiiniga (76/80) 4. käiguga 40km/h tunnis kiirendades, õrna detonatsiooni kuuled, mis hiljemalt 50-60km juures lõppema peaks.


Vasta
#16

Mootor tühikäigul töötab ideaalselt ja küttekulu pole ka eriline probleem, kuna masinat linnaliikluses ega igapäevaliikluses ei kasuta. Karburaatoriks on K126(mingi modified on ka). Ja eks küttesegu on meelega natuke rikkamaks viidud.
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne