Jawa 354 `64
#41

Kas tõesti on vaja leegitorude tihendeid küsida 638-le?
Spidomeetri asja sai uuritud, ja tõesti leidsime ka ise sealt simmelringi. Mõõdud 7x16x8mm.
Gaasirtossi asja lahendasime ka ära. Mul oli varnast võtta teine tross, mille pikkus sobis. Seega on mul jõude üks 559(360 mõndade mudelite) gaasitross(tooreklapp). Kui kellegil huvi on siis võtke ühendust.
Homme poodlema minek - õli, küünlad, väntvõlli tihendid, spidomeetri tihend.
Kui kõik hästi läheb siis järgmisel nädalal arvele võtmine.
Vasta
#42

Jagaks informatsooni. Poole päevaga leidsin päris palju vajalikke asju.
Tartu lahtise turu jalgrattapoest sain uued kontaktid - 150kr
Samast kohast ka tihendikomplekti, 2004 aasta toodang, korralikud, elastsed - 150 kr. Puudu vaid käiguvända võlli tihend.
Autoeksperdist küünlad NGK BP6H (BP6HS), tuttaval jägi proovitud - 35kr
Japanpartsist õli Liquid Moly kaigukastiõli W85-90 - 105kr

Turu peal oli ka PAL märgiga Tðehhi küünlaid.

Järgmisel nädalal peaks Jawa tadasi kokku saama, eks siis näeb mida veel vaja.
Vasta
#43

Teisipäeval sai ratas arvele võetud. ARK tahtis teada mis oli vana reg. number. Dokumendid ja vana numbrimärk jäid mulle. Ilma vanaisata ei oleks nii lihtne see asi olnud. Siis oleks pidanud dokumendid loovutama.
Omanikuvahetus ja registri uuendamine maksis 1350kr.
Kindlustus Ergos kaheks kuuks maksis 500kr.
Ülevaatus 255kr.

Vaja vahetada ketihammasratta tihend ja ilusa ilma korral esmaspäeval esimesele sõidule. (Täna tuleb ARK-st load ära tuua Cool )
Vasta
#44

Sa võiks oma rattast mõnikord natuke pilte ka tehaRolleyes
Vasta
#45

Jah ,pilte ei ole teinud tõesti. Proovin end parandada.
Homme on Tartu raekojaplatsil üks üritus, kus ma kohal peaksin olema(kui kõik hästi läheb). Pole jõudnud uurida mis üritusega täpsemalt tegu on, aga mina pidin kohal olema 15.00 - 18.00.
Vasta
#46

Juhtus nii, et üritusele ma ei jõudnud. See toimus muidu Vanemuise tänava alguses. Aga linnapeale tiirutama jõudsin, oli kuradima äge.

Vaja minevate asjade nimekiri
Leegitorude tihendid
Süütelukk
Esiratta rummu kaas, soovitavalt ilma kruviaukudeta
süütepoolid
sidurilink
kontaktiplaat
kummitihend spidomeetri ja lennuki vahelt
eboniitkate kaitsmele aku juures
(asjad on mul olemas, aga tahaksin neid välja vahetada)
Vasta
#47

Tervitused!

Viimasest postist on mööda läinud kaks ja pool aastat. Selle ajaga on palju vett merre voolanud aga ratas on mul ikka alles.

Ratas sai käima pandud 2009 aasta suvel. Suuur tänu kasutajale Kroomtiib ilma kelleta poleks see juhtunud!

Pildid aadressil: Jawa 354'64
[Pilt: 50261125]

2009 suve lõpus ratas sõitis ja hooaeg kestis päris pikalt.
2009/2010 talv sai mootor esimest korda lahti võetud.
2010 suvel sai rattaga liigeldud - see oli päris ilus. Näiteks 1. sept läksin ülikooli avaaktusele Jawaga ja ülikonnas Cool
2010/2011 talv ei olnud aega midagi nokitseda.
2011 suvi olin kogu suve StudentTour'i Work&Travel programmiga Ameerikas.
Mikimaalt tagasi, hakkasin Tallinnas koolis käima ning 2011/2012 talvel olen harva Tartusse ratta juurde sattunud.

Nüüd räägiks natuke ka rattast.
Kui kaks talve tagasi mootoriga tegeldes sai uued kolvid ostetud ja silindrid mõõtu puuritud.
Kolvid ostsin Tartust turu pealt, nende kvaliteet ei ole just kiita, aga paremaid ei olnud ka kusagilt saada.
Kolvid käisid alguses veidi liiga raskelt. Kuna läbi silindri lükates jäid kolvile kindlatele kohtadele jäljed peale, siis sai need kõrgemad kohad viiliga tasasemaks tehtud.
Sisse sai ka uus 364 väntvõll(kolvid nõellaagrite peal).

Eismesed kilomeetrid uue mootoriga - Mootor tiksub aga ei lase üldse kiirendada vaid jookseb väga kiiresti kinni. Ok, vajab veidi sissesõitu.

Kõige alguses lasin mootoril koha peal tiksuda, suur ventilaator jahutamas. Mõne aja pärast kannatas 30 km/h sõita, siis käisin jahedamatel õhtutel vaiksel Ilmatsalu teel tiksumas.
Nii paarisaja kilomeetri järel sai "juba" 40 km/h sõita - sai ka linnas sõidetud.

Muret teeb see, et lõpuks jäigi suurimaks kiiruseks 50-65 km/h (sõltuvalt õhutemperatuurist), kiiremini sõites hakkas paremat kolbi kinni kiskuma. Seda ka siis kui sissesõitu oli umbes 500 km ja õhutemperatuur alla 10 kraadi.

Kuna see ei tundunud normaalne, siis võtsin sellel kevadel silindri maha.
Piltidelt on näha, et ülemise ja alumise rõngaluku juures on kolb natuke sulanud. Kolvirõnga soone serv on faasitud aga kahes kohas on faas täisnurgaks saanud.
Silinder on ühtlaselt kulunud, ainuke erinevused, mis nende kohtadega kohakuti jäid olid sellised nagu siin punase ringi sees.

Kas kellegil on sarnast asja juhtunud ja mida sellel puhul ette võtsite? Igasugused soovitused teretulnud.

[Pilt: 50261125]
[Pilt: 50261125]
[Pilt: 50261125]




Pildid aadressil: Jawa 354'64
Vasta
#48

Silindrid pole mõõdus. Kolvid ehk saab veel korda arstida aga silindrid tuleb minimaalselt ära hoonida aga võib-olla ka puurida. Oleneb mõõdust...
Vasta
#49

Tänud. Silindrite mõõtmine on plaanis küll.
Vasta
#50

Neljapäeval, 3. mai sai vanaisa ja kasutaja "Kroomtiib" nõu ja jõud abiks võetud ja rattaga veidi tegeletud - tulemuslikult.

Otsustasin, et proovin need koledad kohad kolbidelt maha viilida ja kokku laduda ning sõitu proovida. Kõik need tööd olid pärastlõunaks tehtud.
Paigaldatud sai ka uus siduritross.

Käima panemine.
Esimesed 3-4 korda vändast lubas, aga siis enam mitte. Lükates läks kergesti ja soojana ei olnud ka probleemi. Liikus normaalselt, jõudu oli ja mingeid ebatavalisi helisi ei kostnud.
Kuna mul kindlustust polnud, siis ei saanud ka maanteel proovida, kas mootor jookseb endiselt kinni või mitte. Väiksematel kiirustel ei olnud seda probleemi ka enne.
Kui ülejärgmisel nädalavahetusel Tartu liigun, siis proovin ka maanteesõitu. Kui töötab, on hästi, kui ei tööta, siis jääb nädal korda tegemiseks, et osaleda sellel ja sellel üritusel.

Igatahes olen selle päevaga rahul. Nagu pildilt näha, tõi naeratuse näole.

Tänud jällegi Kroomtiivale ja vanaisale.
Vasta
#51

Tervis.

Õhtuhämaruses tegin väikese maanteeotsa. Tulemus - mootor jookseb ikka kinni. Kiirust lubas nüüd küll veidi rohkem aga ca. 80 km/h hakkas jälle kostma seda kinnijäämise häält ja kohe kui sidurit vajutasin ja gaasi maha lasin suri ka välja.

Lähipäevil tegelen sellega.
Vasta
#52

Ma lappan ka sama mootorit hetkel kokku-lahti pidevalt.
Tundub jah, et peaksid kolvid ja silindrid viima puurimisse/hoonimisse.
Kuid kui sa kokku panid, kas sa kolvirõnga lukuvahesid ka paika viilisid?

See peaks käima nii, et paned rõnga silindrisse, ülalt otsast 3cm sügavusele, nihiku pulgaga võrdsele kõrgusele ja rõnga lukupilu vahelt peab läbi mahtuma tihkelt 0,2mm paksune plekk.
Kõige ülemisele rõngale jätsin vaheks 0,3mm.

Kui see pilu on väiksem kui 0,2 siis soojenedes hakkabki pooma.
Kui see pilu on suurem kui 0,8mm siis on rõngad vaja välja vahetada.


Info:
http://www.scribd.com/doc/6824084/Jawa-W...-model-354
Vasta
#53

Miks te mehed silindreid lihtsalt üle ei mõõda ja sinna õigeid kolbe/rõngaid ei paigaldada. Tarose'l ilmselt silindrid natuke liiga tihedad, mõõtmine näitaks ära ja siis saaks edasi mõelda, et kes ja kus asja ära praavitaks. Neid kolbe võib sulaalumiiniumist puhastama jäädagi nii...
Vasta
#54

Eilsed tegemised:
Hommikupoolikul sai kindlustus ja ülevaatus tehtud.
Siis sai väike tiir tehtud ja tundus, et asi ei ole sugugi paremaks läinud. Eelmisel korral ei sõitnud ma kogu mootorit soojaks. Kiirendasin peaaegu ühe hooga niikaua kuni lubas ja saingi ca. 80 km/h kätte. Seekord, pärast linnas tiirutamist, hakkas maanteel juba 50 km/h kinni pooma ja 60 km/h pikalt sõita ei saanudki.
Võtsin suuna kasutaja „Kroomtiib“ töökoja poole. Kahtlustasin ise, et näen sama pilti – kolbide lukukohtade juurest kinni tõmmanud, aga seda ei olnudki. Mõõtes selgus, et nendelt kohtadelt on läbimõõt 2 – 3 sajandikku väiksem ja need kohad ei olnud enam silindriga kokku puutunud.
Raamatutest võis lugeda, et kolb peaks silindrist 5 sajandikku suurem olema.
Siseindikaatoriga mõõtsime üle ka silindrid ja selgus, et suures osas on kolvi ja silindri vahe väiksem kui 5 sajandikku. Üldiselt tundus, et juurde on vaja 2 sajandikku. Hoonides saime selle üsna täpselt kätte.
Mõned mõõdud ka kirja:
Kolb keskmiselt 58,28 mm
Silindri mõõt kõikus palju, keskmiselt vahemikus 58,30...58,32 mm
[Pilt: 50261125]
Siit tabelist saab lugeda palju mõõtude vahe võiks olla.
Peale hoonimist saime silindri väikseimaks mõõduks 58,33 mm(ühes kohas jäi 58,32).
Lukuvahesi sel korral mõõtma ei hakanud. Silindreid peale pannes oli üks neist aknast näha ja see oli hinnanguliselt vähemalt 0,3 mm. Kaks aastat tagasi sai raamatu järgi paika viilitud.
Ladusin kokku, paar kilomeetrit sõitsin väga vaikeslt, lootused olid suured aga maanteel selgus, et asi oli ikka endine. Ühtlaselt sõites on segu lahjem ja seetõttu ka õli vähem.

Linnas sõit ei olnud ka enne probleemi, niisiis tegin ühe 40 km tiiru ümber Tartu(polnud kaua aega kodulinna näinud).

Pärast linnasõitu maanteel rahulikult kiirendades hakkas endiselt 50-60 km/h kinni pooma aga kui jõudsamalt kiirendada(rikkam segu) siis nii hullu moodi pooma ei hakanud. Peaaegu 70km/h kannatas mõne km sõita ja 80 km/h sai ka kätte.

Võib olla jõuan veel neljapäev-reede midagi teha aga üldiselt olen ka sedasi valmis laupäevasest sõidust osa võtma.

PS. Spidomeetri tross tuleb 80km/h lahti(kõri on kinnitatud) ja spidomeetri näit langeb ära. Tross läheb pesasse tagasi kui korraks seisma jääda.
PSS. Originaal süütepoolidega peaks silindrid maha saama paaki eemaldamata.
Vasta
#55

Ehk peaks rohkem õli panema bensu sisse?
Vasta
#56

(22-05-2012, 12:01 PM)tõnn Kirjutas:  Ehk peaks rohkem õli panema bensu sisse?

tjah, ka seda võiks proovida.
Vasta
#57

Palju praegu õli ja bensiini vahekord on ja mis õli see on täpsemalt? bensiin 95 või 98? Mis nägu küünlad muidu on, mis värvi isolaatorid siis? Õhupuhastajasse ei tao tagasi mingil momendil?
Vasta
#58

Praegune segu on 1:50, bensiin 95 ja täissünt 2 takti mootoriõli(Agip)
Nii küünlad kui ka isolaatorid on ilusad pruunid.
Pole aru saanud, et tagasi taoks. Selleks peaks süüde vale olema.
Vasta
#59

ei ma pidasin õhupuhastajasse tagasi löömist, mitte käivituspedaali. Ehk, et ega segu liiga lahja ei ole.

Jaga selle õli täpset marki ka palun kui viitsid. Kui pruunid need küünlad on? Või kui väga viitsid, ehk suudad mingi video mootori töötamisest ja käivitumisest tekitada. Mind see huvitaks suisa kuulata.

Kus astmes nõel on praegu? Peaks ehk proovima ühe astme võrra tõsta, et kuidas siis käitub, eriti kui sa arvad, et segu on pidevalt lahja.
Vasta
#60

Õli on jah isesegunev seguõli.
Kohe alguses panin nõela kõige ülemisse asendisse.

Eile sain tuttavalt veel ühe mõtte - kui süüde on vale siis mootor on ülekoormatud ja võib liiga kuumaks minna. Süüde peaks praeguseni ikka paigas olema.

Eilne väike tähelepanek: parem silinder on palju kuumem kui vasak.
Tihendile vaatamata peksab silindri ja leegitoru vahelt põlenud õli ja tahma segu välja mis siis mööda leegitorusi voolab.
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne