Jawa 354 `64
#61

Natuke vähe on seda 5sajandiku, aga kuna jawa kipub veidikenegi suurema loksu korral kolisema,siis ära tee nüüd enam midagi.Sõidatki niimoodi vaikselt asja sisse ja peaks väga hea saama.
Vasta
#62

Reede õhtul, enne Old Iron Weekendile minemist lugesin siit foorumist üht teemat kus räägiti kütuse-õli segudest 1:30 ja 1:23. Kuna juba selliseid numbreid välja pakuti, siis julgesin ka ise natuke õli juurde kallata. Reede õhtuseks Tartu-Elva otsaks tegin segu ca. 1:40. Ilm on ka jahedam ja sain ühtlaselt sõita umbes 70km/h - õli juurde segamisest oli kasu. Seejuures vähenes ka silindrite ja leegitorude vahelt immitsemine ja summuti otsad jäid ka kuivaks.

Järgmisel päeval tsiklitalli ühissõidust osa võtmseks tegin natukene veel õlisema segu. See võis olla ca. 1:37. Kõik toimus samamoodi, erilist vahet ei tundnud.
Üks pilt tsiklitalli peatusest Otepääl.
   

Edaspidi sai päris palju sõidetud ja kui paagis oli alles umbes 4 liitrit kütust proovisin natuke rohkem õli lisada. Raputasin ja segasin selle korralikult läbi ja tulemuseks oli ca. 1:27 segu(üsna umbmääraselt hinnates). Selle seguga kadus mootoril võimsus mistõttu pidin rohkem gaasi andma. Kaks võimalust - kas selline segu annabki vähem võimsust või ei voola see segu läbi düüside piisava kiirusega ja mootor saab vähem kütust. Igatahes pidin sõitu jätkama 55 km/h.

Järgmisel korral teen karburaatori puhtaks ja kui siis võimsust ei tule proovin 1:35 segu teha.
Ka sellise seguga immitses silindrite ja leegitorude vahelt vähem õli välja.

Panin tähele, et vasaku sumbuti ots oli veidikene õline, parem mitte. Parem kolb oli ka enne rohkem probleeme tekitanud. Kas võiks eeldada, et vasak silinder saab rohkem kütusesegu kätte? Sisselaske juures on üks detail mis juhib gaase. Võib-olla oleks selle keeramisest kasu?

Järgmisele sõidule saan 2 nädala pärast. Selleks on tarvis uus õli muretseda.

Vasta
#63

Mina segan õli 1:20, tossab mõnuga ja tilgub õli, kuid see pole mind eriti seganud Big Grin

Kui vasakust tuleb rohkem suitsu, siis võib olla siduri poolne väntvõlli simmer läbi, kas küünal on ka õline/tumedam?

Mõõda surved ka ära.

Vasta
#64

Summuti suitsemine või "õli" välja ajamine sõltub ka sellest, mis sealt ennem läbi käis. S.t. hetkel ei pruugi mingit üleliigset õli olla ja ajab vana sodi lihtsalt välja.
Vasta
#65

Sumbutid seestpoolt umbes äkki. Kui sõelad sees. Ega ma Jawast palju tea aga sapakal oli kord siuke viga, üle 65 enam ei läinud. Kui viilisabaga sumpsi augud sisse said tehtud, lippas nagu uus. Sapik 4-takti ja pigitas ära, sest neelas õli.

Инвалид информационной воины на фронте Пярну-Хииу. 
Tsiteerides John McCaini: "Venemaa on peamiselt bensiinijaam, mis teeskleb riiki"," rääkis Basse.
Vasta
#66

Täna plaanis selline ring.

Algus Tartus Ringtee Selveri kandist. kell 14.00
Sõit:
Maanteemuuseum - Kanepi - Otepää - Tartu või Maanteemuuseum - Kanepi - Otepää - Rõngu - Pühaste(seal vanaisa suvila)

Kui on huvilisi koos sõitmiseks, siis 5344 5805. Praegu on tulemas sõber Voshodiga.
Vasta
#67

Eelmises postis märgitud pikem tiir jäi ära aga sai tol päeval niisama asju aetud ja ligi 100 km sõidetud.
Segu tegin selleks korraks 1:25. Veidikene suitses ja veidi tilkus(vasak pool rohkem kui parem) aga sõita lasi ka 80 km/h ja küünal oli väga ilus tumepruun.

Järgmisel nädalal on jälle plaan Tartus liigelda. Igasugused pakkumised koos sõitma minna on oodatud.

Kui 29. juuli ilus ilm on, siis lähen Viljandisse Laidoneri sõidu masinaid kaema. Kell 14.00 seal ja siis mingi aeg ehk õnnestub nende järel Otepääle sõita. Laidoneri sõidu marsuut on selle lehe lõpus http://www.vanatehnika.ee/modules/galler...+kaart.png
On veel huvilisi? Koos oleks kindlasti lõbusam.
Vasta
#68

Uus õli ja uus segu.
Täna ostsin õli: CASTROL ACT>EVO 2T , Tartust Autoeksperdist 7.38€

Tegin segu 1:33,(3) ehk 10 l kütusele segasin 300 ml õli. Minek on erksam kui eelmise, 1:25 seguga. Maanteel kergelt allamäge kui segu lahjaks läks hakkas ka kinni pooma. Kui tuleb pikem maanteesõit, siis võib olla panen õli juurde.

Laupäeval väike plaan teha umbes selline tiir Tabivere - Kolga-Jaani - Viljandi - Võrtsijärve põhjakallas.

Jawa 354 `64
Vasta
#69

mõnus tiir tulemas. põltsamaa ja kolga-jaani vahel saab mõnusat sõitu kui mootor kenasti jookseb. Wink kahjuks ise vist jaaniks maale ei sõida. muidu saaks "ukse eest" liituda. kivi kotti!
Vasta
#70

Reede öösel tuli tahtmine Jawa Tallinna tuua. Niisiis Laupäeva hommikul kell 7.30 bussi peale ja Tartu.

Eile tegin üht-teist ka jawa juures.

Siit lugu neile kes tahavad teiste vigadest õppida.
Eelmisel nädalavahetusel kuulsin mootori käimisel kerget kriipimishäält generaatori juurest. Võtsin kaane maha ja seal see oligi - vilditükk kontaktide juures oli kuiv, kulunud ja terasvedru käis vastu nukka. Sättisin natuke vilditükki, tilgutasin sellele õli ja asi oli lahendatud.
Järgmistel sõitudel hakkas jama pihta. Vasaks silinder hakkas vahele jätma. Peagi töötas ainult parem. Vasak väljalase paukus ülejäänud kütusesegust. arvasin, et see on mingi suurem mure - süüte tegemine või äkki isegi süütepool.
Sõber, kes väikesest kõrvalisest õlitamisest midagi ei teadnud sättis karbat. Sain jälle koju sõita ja nii ta jäi.
Eile, laupäeval, võtsin asja ette. Kui parem kaas maas oli (olin jõudnud ka süütepooled ära kontrollida) vaatas kasutaja Kroomtiib peale ja nägi kohe, et kontaktid on õlised. Mis seal ikka, kontaktid lapiga üle ja proovima - mure lahendatud ja suu kõrvuni Big Grin

Õppetund: hoia kontaktid puhtad!

Kuna olin selleks suureks remondiks rohkem aega planeerinud, siis vaatasin ka süüte üle. Nukk, mis oli vahepeal vastu terasvedru käinud oli nii kulunud, et kontaktivahe oli 0.35 asemel 0.05 mm. Sai kogu süüde üle tehtud.

Eile õhtul lasin paagi silmini ja siis oli küll meri põlvini. Kesköö paiku tegin veel väikese tiiru kauni suveõhtuse tartu peal - superluks.

Täna plaanin veel Tallinna jõuda. Tartu - Põltsamaa olen suure maantee peal ja peale seda pööran tagateedele. Saab põnev olema.
Teekond siin http://goo.gl/maps/jC4z

Kui keegi tahab kusagil ühineda, siis 53445805.

Tallinna sisenen Rapla poolt(viljandi maanteelt pööran ära valdeku tänavale, et läbi Nõmme Mustamäele saada)

Lugu ka Cool

Jawa 354 `64
Vasta
#71

Sõit tehtud. Tartust alustasin 16.30, Mustamäele jõudsin 21.30.
Emotsioonid:
Väsinud natuke, pole enne nii pikalt sõitnud, seljakott ja spordikott seljas lõpus hakkas veidi jahe ka.
Näitan parem pilte, neid on endal ka hea vaadata.
Album

Peale Põltsamaad tuli väike kruusalõik. See oli värskelt hööveldatud ja tegi ratta tolmuseks. Muidu oli Põltsamaa - Türi lõik kõige ilusam. Sealt ka suur osa pilte.
Türi - Kehtna - Rapla - Kohila - Tallinn lõik oli natuke liiga tavaline tee. Põhja-Eesti teedega tuleb veel tutvuda. Siin ei oska nii lihtsalt häid lõike valida nagu lõuna pool.


Sõitmisteni!

Jawa 354 `64
Vasta
#72

Eelmise pika sõidu kohta veel niipalju, et segu tegin 1:25. Sellega ühtlaselt gaasi hoides hakkas ikka veel juba 60 km/h kinni pooma. Sõites vahelduva gaasiga sai 60 km/h kiirust hoida.

Kütust kulus ca. 3,2 l/100 km.


Väike abipalve ka: Kas leiduks siin Tallinnas mõni vanatehnikasõber, kelle juures ma saaksin ratta puhtaks pesta? Kurtna üritus on ju juba sellel nädalavahetusel.

Jawa 354 `64
Vasta
#73

Kurtna Moto 2012 käidud. Nähtud väga põnevaid rattaid, saadud palju uusi tuttavaid ja meeldivaid mälestusi. Tänud korraldajatele ja osavõtjatele - selles meepotis polnud ühtegi tilka tõrva Smile

Sõitsin seal uue õliga(Gastrolit polnud saada).
Shell Advance VSX 2 Automaailmast 8,5€.
Segu 1:25. Ostes oli väike kõhklus - eestikeelse teksti: "Sünteetiline määrdeaine kõigi autunduses, tööstuses ja põllumajanduses kasutatavate kahetaktiliste mootorite tarbeks." aga mootor jooksis hästi ja suitses vähem kui gastroliga. Seda ostaks ka edaspidi. Eks mootori jooksule aitab kaasa ka läbitud kilometraaž.

Olgem muhedad!
taros


Jawa 354 `64
Vasta
#74

(22-05-2012, 16:48 PM)taros Kirjutas:  Praegune segu on 1:50, bensiin 95 ja täissünt 2 takti mootoriõli(Agip)
Nii küünlad kui ka isolaatorid on ilusad pruunid.
Pole aru saanud, et tagasi taoks. Selleks peaks süüde vale olema.
1:50-le ?
Tee bensiinisegu 1:25-le või 1:30-le
Omasin aastaid tagasi JAWA 634 -ja, tol ajal muidugi lääne õli saada polnud, aga ikkagi, parem olgu õli bensiinis pisut rohkem kui vähem.
Eks mul tekkis ka probleeme (hakkas kinni jooksma) aga alles siis kui sai 3-5 kilomeetrit kiirusega 130 läbitud Smile
(aasta oli siis 1982 -83)
Sel vanema põlvkonna JAWA- l polnud probleemiks 140 km/h kätte saada Smile
Mõned lingid lugemiseks
http://www.hot.ee/nowhere/tehno.html
http://www.ekspressauto.ee/est/forum/sho...read=68272
http://www.ekspressauto.ee/est/forum/sho...e=1#476866
P.S. foorumite arutelus ei tasu kõike tõena võtta, seal on "naljamehi/pullimehi" ka Smile
Edu ja sõidurõõmu JAWA -ga Cool

Vasta
#75

5 lehekülje alguses on juttu sellest rohkema õli katsetamisest. Praeguseks olengi hakanud tegema 1:25 segu ja peale Agipit olen kasutanud ka Gastroli ja nüüd on ostetud üks Shell'i õli.

(15-07-2012, 16:12 PM)Indy Kirjutas:  
(22-05-2012, 16:48 PM)taros Kirjutas:  Praegune segu on 1:50, bensiin 95 ja täissünt 2 takti mootoriõli(Agip)
Nii küünlad kui ka isolaatorid on ilusad pruunid.
Pole aru saanud, et tagasi taoks. Selleks peaks süüde vale olema.
1:50-le ?
Tee bensiinisegu 1:25-le või 1:30-le
Omasin aastaid tagasi JAWA 634 -ja, tol ajal muidugi lääne õli saada polnud, aga ikkagi, parem olgu õli bensiinis pisut rohkem kui vähem.
Eks mul tekkis ka probleeme (hakkas kinni jooksma) aga alles siis kui sai 3-5 kilomeetrit kiirusega 130 läbitud Smile
(aasta oli siis 1982 -83)
Sel vanema põlvkonna JAWA- l polnud probleemiks 140 km/h kätte saada Smile
Mõned lingid lugemiseks
http://www.hot.ee/nowhere/tehno.html
http://www.ekspressauto.ee/est/forum/sho...read=68272
http://www.ekspressauto.ee/est/forum/sho...e=1#476866
P.S. foorumite arutelus ei tasu kõike tõena võtta, seal on "naljamehi/pullimehi" ka Smile
Edu ja sõidurõõmu JAWA -ga Cool


Jawa 354 `64
Vasta
#76

Vägev teema see õli ju! Mis neil jawameestel muud ikka arutada kui seda, et mis õli kasutavad. Ülejäänud aja sõidavad. Smile

Isiklikult sõidan 1:50 seguga. Suvaline poolsünt hinnaklassist ~9€/l. Viimati pikalt (spidomeeter põhjas) sõites lekkis karpast kõvasti kütust (kuni karpa sodipunn täitsa ära kukkus) mis segu eriti lahjaks tõmbas ja mootorisse uued kahinad tegi. Aga käib veel käredalt. Wink
Vasta
#77

(27-07-2012, 23:07 PM)Erik Kirjutas:  Vägev teema see õli ju! Mis neil jawameestel muud ikka arutada kui seda, et mis õli kasutavad. Ülejäänud aja sõidavad. Smile

Hästi öeldud! Samas mainiks, et 9€/l ei tohiks enam mingi suvaline õli olla.

Üks mure tekkis, siduritross läks katki. Kui kellegil on vana jawa siduritrossi, siis võib kuulutada. Eelmine tross ei olnud originaal ja seda taastama ei hakkaks.

Jawa 354 `64
Vasta
#78

(01-08-2012, 08:26 AM)taros Kirjutas:  
(27-07-2012, 23:07 PM)Erik Kirjutas:  Vägev teema see õli ju! Mis neil jawameestel muud ikka arutada kui seda, et mis õli kasutavad. Ülejäänud aja sõidavad. Smile

Hästi öeldud! Samas mainiks, et 9€/l ei tohiks enam mingi suvaline õli olla.

Üks mure tekkis, siduritross läks katki. Kui kellegil on vana jawa siduritrossi, siis võib kuulutada. Eelmine tross ei olnud originaal ja seda taastama ei hakkaks.

Vb. veidi hilja juba, kuid Tallinnas Teletorni juures on uus siduritross müügis. 5€ sain mina sealt kätte.
Vasta
#79

Siduritrossiks sain jalgrattapoest jalgratta piduritrossi. Oli natuke peenem aga maksis 0,7€. Eks pean lihtsalt jälgima ja valmis olema, et see võib jälle puruneda.

Jawa 354 `64
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 2 külali(st)ne