Jah, õige vastus. Subaru P1 valmis aastal 1954. Seeriatootmisest siiski asja ei saanud, tehti vaid 20 autot. Ju oli uuel firmal Jaapani tollal üsna ahtakesel keskautode turul vanade olijate Toyota ja Datsuni kõrval raske läbi lüüa. Uuesti prooviti 4 aastat hiljem 360 ccm pisiautoga ja siis juba edukalt. Muuseas, Subaru P1 olevat olnud esimene Jaapanis valmistatud kandekerega auto.
Kaþdy automobil se stane jednou veteranem, nebude-li dřive seðrotovan.
Jep, Franco Scaglione joonistatud väike kupee NSU Prinzi baasil, toodeti 1958-67.
Sama auto lahtine variant nimega Spider oli aastal 1964 maailma esimene vankelmootoriga seeriaauto.
Vahelduseks üks pildita küsimus ehk pilt tuleb siis, kui õige vastus antud. Küsimus puudutab enimmüüdud autosid meie põhjanaabrite juures Soomemaal. On ju hästi teada, et 70-ndate teisel poolel oli Soome müügitabeli eesotsas Lada (kõik Ladad loeti üheks mudeliks). 80-ndate algul sai esinumbriks Datsun Cherry, siis üsna pikaks ajaks Toyota Corolla, siis Opel Astra. Aga mis auto oli müügitabelis esikohal aastal 1969 ??
Kaþdy automobil se stane jednou veteranem, nebude-li dřive seðrotovan.
1971. aastal oli Soomes müüduim auto väike Fiat 600, edestadest lähimat konkurenti, Opel Kadetti, enam kui kahekordselt. Seega võiks arvata, et Fiat 600 oli juba 1969. aastal päris popp...?
Õiget vastust seni pole. Üllatav, et tegu polnud mitte mõne odava sõidukiga, vaid keskklassi kuuluva autoga. Pole need Soomemaalt kadunud ka tänaseks, näiteks nägin ülemöödunud suvel Ahvenamaal üht kenasti restaureeritud eksemplari.
Kaþdy automobil se stane jednou veteranem, nebude-li dřive seðrotovan.