Vene päritolu rasketehnika kasutamise eelistest
#1

tere!!

On aasta 2006 ja igal ehitusel võib näha veel liikvel Kamaz,Maz,gaz,Zil tüüpi veoatuosid,miks küll? Neil peaks kütusekulu olema ju meeletu + nad ise on ka vananenud igasmõttes. Odavam ja mõtekam oleks ju vanu scanne ja muud siukest osta.

Pealegi miks ikka vanad kamazid ja muud siuksed maksavad nii palju ?
Vasta
#2

See on ju hea, et nii on. Pmst need on vastupidavamad ja ega ma eriliselt mingeid vanu Scaniaid selle otsatarbega näind ka pole.
Vasta
#3

No ega neid nii väga palju nüüd ka alles enam pole. Ma näen MAZ kallureid vast korra-paar nädalas liikumas,olen viimased kuud üritanud neid ka pilti võtta aga siiani pole saanud. MAZ kraanasid liigub enamasti,portesid pole juba ammu-ammu näinud. Paari kuu jooksul nägin ka ühte sadul-MAZi,rohkem ei midagi.
KAMAZe liigub jah rohkesti veel,kallurid enamasti. Portesid tunduvalt vähem.
ZIL-dest on kallurid ja korvtõstukid enamasti liikvel,portesid pole juba ammu näinud.

Las nad olla,ega need vanad scannid,Volvod jms nüüd ka nii väga head pole ja loomulikult maksavad need rohkem ka.

Vahetan käiku enne mootori piiraja sekkumist...
Vasta
#4

Vastuseid on mitu
1-autode hind erineb kordades
2-varuosade hind erineb kordades
3-leidub suht palju kodanikke ENSV aegadest kes neid remontida oskavad
4-osadele inimestele meeldib teda eluaeg teeninud mark voi mudel
5-omanikud ei usu kapitalislikku saasta osta,kardavad osavat petukaupa ja miljonitesse ulatuvaid remondiarveid jargmise nadala kolmapaeval
6-kamaz oli ikkagi vene veoautotoodangu lipulaev,seda saab veidi vorrelda sitemate importmarkidega,scaniaga kyll mitte

Kui vene veokad ei meeldi,siis ei ole vist midagi teha.Pean tunnistama et hullunult suitsev kamaz pole mingi ilus vaatepilt,keskkond jne.

Karateturbo-kolm purki ja tiguWink
Vasta
#5

mis puutub MAZ kalluritesse, siis kuressaare peal on neid liikumas umbkaudu 5- 10 tükka (numbrite järgi ei viitsi eristama hakata, muidu suhteliselt ühesugused) ning vanu scaniaid vastavalt 2- 3, volvosid pole üldse kui öieti mäletan. ise ka imestasin...
Vasta
#6

Käisin täna rattaga sõitmas marsruudil Tallinn-Muraste-Tallinn. Tuleb tunnistada, et MAZ kallureid jagus ikka pea igale kilomeetrile. Olgugi, et töörahva püha. Ja pola ka haruldased GAZ ported.


Otsin juba pikemat aega korralikku sõitvat KAZ 4540

Aga nagu juba ütlesin, hoia silmad ja kõrvad lahti !

Üks 2001a Busso ongi ainult.
Vasta
#7

Ju need KAMAZid sõidawad veel niipalju kui kannatab.Ega neid kellelegi ei müü ka.Ja Eesti veohinnad on ju teada,ei jõuagi uut osta.Kamzat veel jõuab ülal pidada aga wanemate Scannide ,Sisude ja Volvode remont läheb kallimaks kui auto ise maksab.Saksas ossi poole peal paneb neid KAMAZe ja ka KRAZe senini lõbusalt ringi.
Vasta
#8

Samas võiks Eesti riik ka päästeametit sponsoreerida väheke kütusega. Usun , et ZIL 131/Kamaz käigushoidmine tuleks soodsam, kui uue 6x6 läänetuletõrje auto ostmine. Vaadates Eesti olusi ning kasvõi kulu- ja metsapõlenguid , kus Scaniad lihtsalt kinni jäävad.
OK Ural oleks tõesti majanduskuritegu

Aga nagu juba ütlesin, hoia silmad ja kõrvad lahti !

Üks 2001a Busso ongi ainult.
Vasta
#9

Mis puutub päästeametisse ja Kamazi siis eile (30.04) jäi nõmme keskuse juures seisma zil130 ja siis kutsuti kamaz järgi.See kamaz oli päris ära tehtud.Kõik sillad vedasid,multilift süsteem oli peal ja siin seal oli veel ühtteist juures.norm nägi välja ja see V8 tegi head müdinat ka.

Ma mõtlen,et näiteks odavam oleks liisida mingi vanem veoauto kui meeletult zilli näiteks kütet sisse valada.Maze ja Kamaze ju uuendatakse ka.

Vasta
#10

Olen pidanud transpordiga seotud ameteid ja võin aidata majandusliku poole pealt seda põhjendada: veoauto omahind koosneb peamiselt kolmest, ligikaudu omavahel võrdsest komponendist - kütuse hind, juhi palk ning auto amortisatsioon koos remondikuludega.
Kuigi ehk vene päritolu sõiduki võtab pisut rohkem kütust, siis tänapäeval on bensiin ja diisel peaaegu ühes hinnas, seega olulist vahet nagu ei ole. Juht küsib üldjuhul seda tüüpi autodel vähem palka kilomeetri kohta ning kuna autod on ajast ja arust, siis nende amortisatsioonikulu on pea olematu, seega jääb vaid remondikulu, mis lääne masinatega võrreldes on samuti odav.
Sellest tulenevalt pole imestada, kui vene päritolu masin võib olla kaasaegsemast isegi odavam kilomeetri kohta, eriti kui on vaja teostada mingeid abitöid nagu kraana kasutamine, mingite rakiste toomine-viimine jne.
Seal kus astuvad mängu suured mahud, siis pole tegu enam hinnaga kilomeetri kohta, vaid tonni kohta ja siis on väljamaa tehnika vaieldamatult soodsam, samuti on määravaks ka kandevõime ja töökindlus.
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne