#1

Lõputööd kirjutades sattus muuhulgas kätte 1964. aastal kirjutatud diplomitöö "Autobussitransport Kagu-Eesti rahvastiku teenistuses". Ja seal on selline lõik:

"1950. aastaks komplekteeritit autopark juba põhiliselt kodumaistest masinatest. Vanad trofeeautobussid vahetati välja GAZ 03-30, ZIL-16, ZIL-155 jt. poolt. 1953. aastast varustab meie vabariiki ka Tartu Autoremonditehas, kus toodetakse autobusse TA-1, TA-6 jt."

Google abiga leidsin midagi GAZ 03-30 ja ZIL-155 kohta, aga ZIL-16 kohta ei midagi. Siit küsimus, mis liikuriga tegu ja kuidas ta välja peaks nägema?

Vasta
#2

ZiL-16 bussi ei olekunagi olemas olnud, ilmselt on selle all mõeldud ZiS-16 bussi (toodetud 1938-41). Neid oli tõesti Eestis liikvel. http://denisovets.narod.ru/zil/zilpages/zis16.html
Vasta
#3

Ilmselt on tegu väikese näpuveaga, sest selle ZIL-i all mõeldakse ilmselt ZIS-16 autobust, mille kohta saad informatsiooni siit:
http://www.autogallery.org.ru/zis16.htm

EDIT: mrali oli kiirem loetud sekundid
Vasta
#4

See ei pruukinud olla näpuviga, vaid sihilik valeinfo, seoses ZIS-i tehase ümbernimetamisega ZIL-iks. Kuna Stalin oli ju põlu alla läinud, siis ehk eelistati tollal kasutada tehase uut nime ka vanade toodete puhul.
Vasta
#5

Mingil ajal (1950ndate lõpp ja 60te algus) nimetati teatud seltskondade poolt tõepoolest kõiki ZISi ajaloolisi mudeleid ja ZILideks. Nii "tekkisid" sõiduautod ZIL-101 ja ZIL-110, veoauto ZIL-5 jne...

Valdo

Eesti Jalgrattamuuseumi  looja ja eestvedaja
Tutvustame jalgratta ajalugu Eesti vaates, väljas on üle 170 muuseumiväärtusega ratta
Asume Kesk-Eestis Väätsal Pikk 9.
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne