Gaz 51 kabiin
#1

Ei osanud seda teemat kuhugi postitada - aga.. On kellelgi aimu kui palju võib maksta Gaz 51 (Molu) kabiin - koos uste ja klaasidega? Ja kus kandis võib neid viimati nähtud on?
Vasta
#2

Hinnad kindlasti seinast seina. Ostma minnes tasub tähele panna kolme 51 kabiini nõrka kohta (mis kindlasti küll kajastuvad ka hinnas).

1. Põhjapleki ning põhjatalade uste hingepoolsete piitade piirkonna läbiroostetamine (väga aldis roostele).

2. Katuse lömmiistumine (kui seda on korduvalt tehtud, siis korralik õgvendamine ilma paksu pahtlita on tulutu tegevus).

3. Juhiukse alaosa plekkide ja linkide/lukkude korrasolek (parempoolseid uksi liigub miskipärast palju enam kui juhiuksi).

Ka minu 51-l on kõik eelnimetet kolm puudust - eks põhjaga tuleb ette võtta suuremahulised keevitus-plekiasendustööd, korralik juhiuks mulõnnmeks on ja katusega vaatab mis saab.

Valdo

Eesti Jalgrattamuuseumi  looja ja eestvedaja
Tutvustame jalgratta ajalugu Eesti vaates, väljas on üle 170 muuseumiväärtusega ratta
Asume Kesk-Eestis Väätsal Pikk 9.
Vasta
#3

Ma ei imestaks ka üldse, kui kellegil vedeleks küüni taga otsas tutikas kabiin pukkidel ja veneaegse grundi all. Ca 10 aastat tagasi kohtasin isiklikult veel sellist eksemplaari, kui esmakordselt töökojas käisin. (Tänaseks pole isegi enam maja olemas)
Seega kõik on juhuse asi. Veneaegseid remonditud "taastatud" kabiine peaks ka veel leiduma vast, mida ei ole peale remonti peale monteeritud.


NB Juhiuks on seetõttu rariteet, kuna gaz 51 ga sõideti talvel, ning juht pidi ka kabiinist välja saama. Ning kõrvalreisijaid ei olnud alati kaasas, mis tõttu kasutati paremat ust väga minimaalselt.

On suur vahe, kas elada aastas 1980 või nostalgitseda aastat 1980.
Vasta
#4

unimüts Kirjutas:NB Juhiuks on seetõttu rariteet, kuna gaz 51 ga sõideti talvel, ning juht pidi ka kabiinist välja saama. Ning kõrvalreisijaid ei olnud alati kaasas, mis tõttu kasutati paremat ust väga minimaalselt.

Aga "Liiklemise õpik jõuvankrijuhile" aastast 1957 väidab, et ohutuse huvides pidi juht justnimelt paremast uksest sisenema ja väljuma. On ka 2 pilti, kus soni, kirsade ja kalifeedega onu Molotovist välja ronib. Pilt, kus onu väljub vasakult, kannab allkirja "väär", paremast uksest väljumine on aga "õige" Big Grin Kahjuks ei tea, kaua selline kord kehtis, ja kui palju reaalselt niimoodi toimiti.
Vasta
#5

Oltsberg Kirjutas:Aga "Liiklemise õpik jõuvanrijuhile" aastast 1957 väidab, et ohutuse huvides pidi juht justnimelt paremast uksest sisenema ja väljuma. On ka 2 pilti, kus soni, kirsade ja kalifeedega onu Molotovist välja ronib. Pilt, kus onu väljub vasakult, kannab allkirja "väär", paremast uksest väljumine on aga "õige" Big Grin Kahjuks ei tea, kaua selline kord kehtis, ja kui palju reaalselt niimoodi toimiti.

Tõenäoliselt väga harva või isegi mitte kunagi. Teoorias olid aga juba tehasekonstruktorid selle peale mõelnud, sest lukk (see võtmega keeratav) oli 51-l ainult parempoolsel uksel.

Valdo

Eesti Jalgrattamuuseumi  looja ja eestvedaja
Tutvustame jalgratta ajalugu Eesti vaates, väljas on üle 170 muuseumiväärtusega ratta
Asume Kesk-Eestis Väätsal Pikk 9.
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne