UAZ 3741 Agri
#1

Bla bla bla Smile sellised ilusad plaanid olid aluguses:
Tsitaat:Lugu sai alguse juba päris mitu head aastat tagasi, kui koos oma hea sõbraga tulime ideele minna matkama aafrikasse. Kohe alguses sai ka paika pandud, et kõigeõigem oleks seiklema minna mõne väikese bussiga, mis saaks hakkama erinevatel maastikel. UAZ bussist muid variante kõnealla nagu ei tulndki, mis oleks sobinud ka meie planeeritava eelarvega.

Aega läks veel mööda, vahepeal on paar seltskonda sarnase ettevõtmisega ka hakkama saanud. Need 2 eksipaazi, kes UAZidega aafikasse läksid jätsid oma masina sinna, meil on plaanis ikka sama autoga tagasi ka jõuda.
Siis tuligi selline võmalus soetada soodsalt UAZ buss, mis tehniliselt üsnagi heas korras oli. Passis on esmaseks registreerimiseks märgitud 1990 ja tegu on poolenisti kodumaise toodanguga.
Nimelt on see kaubikuks ümber ehitatud Nuia PMTs. Venemaalt osteti kastiga UAZ ja sellelt siis võeti kast maha, lõigati kabiini tagumine osa lahti ja vahepeale ehitati kaubiku osa ning tagasein keevitati otsa tagasi. Muidugi tagumised uksed tehti ka ikka sisse. Sellest ehituse kvaliteedist ma parem ei räägiks... Eks piltidelt paistab see tohutu pahtli kasutamine ja kehva ehituskvaliteet ilusti välja.

Ostes nägi ta välja nii:

[Pilt: AUT_0137.sized.jpg]

ning pärast 3 eestimaist talve ei pea muretsema vana värvi eemaldamise pärast:

[Pilt: P1015230.sized.jpg]

Siin on näha ka pahtliauk mille sügavust ma otsustasin kontrollida, Kõige paksem koht oli pea 10mm.

[Pilt: P1015232.sized.jpg]


Hetkel on käsil kapitaalremondi tegemine kerele ja diiselmootori paigaldamine. Kere tõmbasin garaazis lakke rippu ja raami sai alt välja tõmmata:

[Pilt: P1015234.sized.jpg]

[Pilt: P1015239.sized.jpg]

Mootori asendan MB 2 liitrise diiselmootoriga ja käigukast tuleb ka mersult 4 käigu asemel hakkab olema 5. Edasi läheb moment GAZ-69 vahekasti.

Mootorite võrdlus:
UAZil moment: 159,8Nm @ 2500 p/min Võimsus: 55kw @ ??? p/min
MB moment: 123Nm @ 2800 p/min. Võimsus: 55kw @ 4600 p/min

Käiguosast veel niipalju et GAZ-69 vahekast ei anna "Aeglusti väljas" asendis 1:1 ülekannet vaid aeglustab 1 :1,15. Õnneks on mersu 5 käik 0,83 suhtes ja seega saab 5 käiguga 1:1 tagasi
Vasta
#2

Mis asi see esistange ja radiaatori vahel on?
Vasta
#3

korba28 Kirjutas:Mis asi see esistange ja radiaatori vahel on?
Täpselt ei näe,aga tundub pidurivõimendaja.Alates 1989 a.lõpust paigaldati hästi suuri (u.300mm) läbimõõduga võimendajaid.Minul oli selline üheksakümnendama aasta UAZ 31512-l küljes.Samasuguseid paigaldati ka 3303-dele ja modifikatsioonidele.

Igal korralikul maamehel peab olema vähemalt üks Moskvitš.
Vasta
#4

Vaatan siin keegi kodanik veel oma UAZi timmib siis tegelikult on mul ka progressi olnud:

[Pilt: P1015563.sized.jpg]

[Pilt: P1015565.sized.jpg]

[Pilt: P1015567.sized.jpg]

[Pilt: P1015568.sized.jpg]

[Pilt: P1015968.sized.jpg]

[Pilt: P1015969.sized.jpg]

[Pilt: P1015970.sized.jpg]

[Pilt: P1015976.sized.jpg]

Vahepeal nagu ikka sai muude asjadega tegeletud ja nüüd nokitsen edasi. Põhitööks on nüüd keretööd.
Vasta
#5

Kas projekt on veel elus?Huvi just siseosa lahenduste vastu...
Vasta
#6

Kuna käsil on stressimaandus pingelisest tööst, mida mina oskan teha ainuvõimalikul viisil: keevitades, lõikudes ja ehitades.

UAZ on lõpuks leidnud oma õige eesmärgi, väike arvutigraafiline renderdus sellest:

   

Ehk siis agrikultuurne koduabiline väiketalu metsades ja põllul. Kast kallutama, talviseks hooajaks lumesahk ja ehk veel mõned funktsioonid.

Tänaseks on bussi tagumine osa läbi metallihundi taaskasutusse saadetud ja alles jäänud originaalosa ootab raamile tõstmist.

Jätkub...
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne