Tartu maantee remondi kummaline logistika Tallinnas
#1

Täna oli mul päeval (tippkoormuse välisel ajal) aega süveneda veidi sellesse, millised tänavad on seoses suurremondiga suletud ja millised kuhu ümber suunatud. Esimesed päevad vältisin kogu piirkonda sihilikult.

Ma ei saa aru ühest kummalisest asjast - miks on linnavalitsus võtnud ette mitu asja korraga - Tartu maantee rekonstrueerimise (laiendamise) ning ümberehitustööd Türnpu, Odra ning Juhentali tänaval?

Tallinn on kummalise kujuga linn, mis on välja venitatud ida-lääne suunas ning kesklinnas on kõik sellesuunalised (vahel võiks öelda ka kagu-loode suunalised) liiklusvood suletud paarikilomeetrisse koridori Ülemiste ja vanalinna vahel. Seetõttu peab neid vooge "liigutatavate" tänavate sulgemise juures olema üliettevaatlik, et mitte tekitada megaummikuid.

OK, ma saan aru, et Tartu maantee rekonstrueerimine praeguses kitsal lõigul Paberi ja Odra tänavate vahel eeldab selle teelõigu sulgemist - ringi tuleb tõsta hulganisti trasse, lammutada mitu maja (Tartu maantee 40, 44 ja 46) jne. Selge on aga see, et säärane sulgemine toob kaasa koormuste äkilise kasvu kõikidel naabertänavatel. Need tuleks seepärast võimalikult "lahti" hoida - keelata parkimised jne. Nii toimitigi, aga... ainult Kunderi tänaval.

Üldse ma ei saa selles valguses aga aru, mis toimub sihil Türnpu-Odra-Juhkentali. Kui eelnimetet Tartu maantee lõik suletud, siis oleks just see üks loogilisemaid ümbersõite suletud lõigust koos Kunderi ja Gonsiori tänavaga. Kuid Türnpu tänava kesklinna poole suunduv niit on... suletud (sic!), samuti on suuremahulistest ümberehitrustöödest haaratud ka Odra ning Juhekentali tänava kesklinna suunduvad niidid. Kas tõesti poleks siis saanud Tartu maantee kinnioleku ajal neid töid edasi lükata ning jätta ida poolt kesklinna suunduva arvestatava alternatiivtrassina Türnpu-Odra-Juhkentali sihi lahti? Ehk siis need lõigud sulgeda alles siis, kui Tartu maantee on kasvõi ühes suunas lahti? Lugesin mitmeid kordi linnavalitsuse pressiteateid, kuid sealt vastust ei saanud.

Praegune olukord sarnaneb piltlikult öeldes sellega, kus punktist A punkti B läheb neli erinevat ülekoormatud teed ning ühel hetkel otsustatakse neist neljast tervelt kaks korraga sulgeda. Ja seda ilma pealtnäha mõjuva põhjuseta, miks peab kaks korraga sulgema?

Äkki keegi kaasfoorumlastest teab ümberehituse "hingeelust" veidi enamat, seega ka põhjuseid? Mulle on senini jäänud nt selgusetuks ka lammutustööde maht. Selge on see, et kaovad puumajad Tartu mnt 40, 44 ja 46. Aga mis juhtub mõnisada meetrit sossi pool ehk majadega 50 kuni 64? Tartu mnt 50 ja 58 asetsevad nt tänavahoonest üsnagi kaugel ja võimaldavad vabalt ära mahutada neljarajalise liiklustee koos eraldiseisva trammiteega ja kõnniteedega mõlemas servas. Aga majad Tartu mnt 52, 60, 62 ja 64? Nt Tartu mnt 52 ja 63 vahel on tänav väga kitsas, samuti majaridade 60-64 ja 67-71 vahel?

Lisaks igapäevasele liiklemisele on mul teine soov veel - jäädvustada kõik lammutamisele määratud majad ajaloo jaoks pildile...


Valdo

Eesti Jalgrattamuuseumi  looja ja eestvedaja
Tutvustame jalgratta ajalugu Eesti vaates, väljas on üle 170 muuseumiväärtusega ratta
Asume Kesk-Eestis Väätsal Pikk 9.
Vasta
#2

Tartu mnt 62 ja 64 said kunagi linnavalitsuselt lammutushoiatuse. Aga küllap siis õnnestus tee ikkagi sinna pilusse kokku suruda. Huvitav ehk, kuhu nad trammi ja bussipeatuse panevad
Vasta
#3

Asi vist kooskõlastamatuse taga.Juhkeintali Odra ristmiku oleks võinud ikse enne walmis saada kui Tartu mnt kinni pandi.Ja Liiwalaia foorid töötawad ikka samas reziimis ,mis ennegi.Lisaks veel remont Paldiski mnt ja Balti jaama juures.See järgnew  muidugi minu probleem aga täna saawutatud rekord Mõigust Betooni tn jõudmiseks kulus 50 minutit.
Vasta
#4

PETSS Kirjutas:Asi vist kooskõlastamatuse taga.Juhkeintali Odra ristmiku oleks võinud ikse enne walmis saada kui Tartu mnt kinni pandi.

Ja mina mõtlesin et... enne kui Tartu maantee suurehitusega pihta hakati, oleks võinud Lastekodu tänava väikese muldkeha  lõpu lisamisega sujuvalt välja tuua Odra tänava peale ning panna selle toimima kahesuunalise teena suunaga kesklinnast välja. See oleks võimaldanud Kunderi tänava teha mõlema raja osas suunaga linna sisse (kaks rada). Ehk siis need kaks tänavat koos oleks mõlemad kompenseerinud Tartu maantee kinnioleku - üks ühes, teine teises suunas ning suuremad ummikud oleksid ehk hoopiski olemata olnud!

Kahju, et ma ei teinud seda ettepankut juba pool aastat tagasi Tallinna Linnavalitsusele - võibolla oleksin neid ümber veennud?

PETSS Kirjutas:See järgnew  muidugi minu probleem aga täna saawutatud rekord Mõigust Betooni tn jõudmiseks kulus 50 minutit.

Mina läbisin selle "kadalipu" kaks korda - esmaspäeva hommikul ja õhtul ning mulle aitab. Nüüd liigun Kehrast Tallinna kesklinna... üle Aruküla, Jüri ning Kurna ja sõidan linna sisse ning linnast välja Viljandi maanteed (sic!) pidi. 8 km on  pikem aga ajas võidab ning isegi palju.

Valdo

Eesti Jalgrattamuuseumi  looja ja eestvedaja
Tutvustame jalgratta ajalugu Eesti vaates, väljas on üle 170 muuseumiväärtusega ratta
Asume Kesk-Eestis Väätsal Pikk 9.
Vasta
#5

Martin256 Kirjutas:Tartu mnt 62 ja 64 said kunagi linnavalitsuselt lammutushoiatuse. Aga küllap siis õnnestus tee ikkagi sinna pilusse kokku suruda.

Kas Sul on kindlaid andmeid, et need majad siiski paika jäävad?

Ma vaatasin täna tükk aega Tallinna kaarti ning mina ei oskaks küll korralikku laia maanteed ehitada ilma, et Tartu mnt 52, 60, 62 ja 64 maha ei võetaks.

Lihtsalt mul on silme ees võrdlus, mida tehti Pärnu maanteega alates Väike-Ameerikast kuni Koidu tänavani 1967-68. Tehti umbes kolm korda laiemaks.

Valdo

Eesti Jalgrattamuuseumi  looja ja eestvedaja
Tutvustame jalgratta ajalugu Eesti vaates, väljas on üle 170 muuseumiväärtusega ratta
Asume Kesk-Eestis Väätsal Pikk 9.
Vasta
#6

Aga näiteks Suur Sõjamäed (seal ka remontööd käsil)tulles jääb ka ainuke wõimalus kasutada Ülemiste ristmikku.Tee Lagedi poolne ots täielik kuumastik ,vähemalt LKWle.Ja koorma säilivuse huvides ei saa toda Lagedi warianti kasutada.Ametnikuhärrassid säänsed asjad vist ei huvita.Siin võiks ju pika nimekirja teha kohtadest ,mis vajaks kiiremas korras lahenduse leidmist.
Vasta
#7

Tartu mnt 62 ja 64 lammutamisest pole ajakirjanduses juttu olnud. Suured korrusmajad ja nende lammutamisest ikka räägitaks. Aga hea, et alles jäävad
Vasta
#8

Lammutamisest nii palju, et lisaks keskturu juures olevale kolme hoonele likvideeritakse ka Tartu mnt. 75. Teeremondiga elamul küll otsest seost vist pole.

MB 260E W124
G3 GTI
Nissan Qash Ai-Ai
Vasta
#9

North Kirjutas:Lammutamisest nii palju, et lisaks keskturu juures olevale kolme hoonele likvideeritakse ka Tartu mnt. 75. Teeremondiga elamul küll otsest seost vist pole.
Paksude ja tugevate müüridega paekivist maja, sellest põhimõtteliselt müürid järgi ongi, sest katus ja teine korrus on seest põlenud.
Vasta
#10

Täna siis püstitatud uus rekord,tänu tollele ,et Tartu mntl peale wiadukti, oli üks kallaja ära koolenud .Wahemaa läbimiseks Wesse viaduktilt Tartu mnt risti 1tund ja 5 minutit.Alul kannatas ära aga siis said suitsud otsa ,ja ette juhtus tossaw ATKO saan.Kui teedeehitusest weel kõnelda siis mida arwate Järwevana teele rajatud jalgrattatee ja raudteele walminud ülesõidust.Eriti waadake just Mustamäele minewa suuna lõppu.
Vasta
#11

Täna arutasime PETSSIga, et kui ehitada valmis Tehnika tn ikkagi Vana-Lõunast Filtri teele. Mitte selle projekti järgi nagu kunagised lollid aktvistid tegid (kahe kalmistu vahelt) vaid otse Filtri tee lõppu, sinna 23. bussi lõpp-peatusse.

vabandust OT eest.
Vasta
#12

Regardman Kirjutas:Täna arutasime PETSSIga, et kui ehitada valmis Tehnika tn ikkagi Vana-Lõunast Filtri teele. Mitte selle projekti järgi nagu kunagised lollid aktvistid tegid (kahe kalmistu vahelt) vaid otse Filtri tee lõppu, sinna 23. bussi lõpp-peatusse.

vabandust OT eest.


Rätsepmeister mõisavalitseja Kiir: " Mida tead sina sitavares geograafiast?" Wink

loll on loll olla.
Vasta
#13

Ma räägin ühe loo mis tõele vastab : Merivälja tee keskele jooniti eraldussaar ühe sõidurea laiuses põhjendades seda : " siis on helikopteri pealt ilus vaadata " . Ütleja VELLO LÕUGAS TLN. TRANSPORDIAMETIST , MATI SONGISEPA alluv. On tase , või mis?
Vasta
#14

Olen esitanud kirjalikult 2 ettepanekut TLN TRANSPORDIAMETILE ja 1: muuta Lastekodu tn. kahesuunaliseks ja muldkeha kasutades avada pääs Masina tn. kaudu Tartu mnt. le , sama-aegselt keelata peatumine Tartu mnt. ümbersõiduteel , ja üldse arvestada avalike huvidega : st. tagada võimalikult sujuv , häireteta ja minimaalseltkeskkonda saastav ja kiire liiklus . Resultaat 0 . Ei vastust ega muud emotsiooni peale selle : " mida sa tahad ? Meil ei ole see tähtis, sõita saab. " Seekord nime ei nimeta , tegu minu otsese ülemaga, kes äärmiselt kiuslik ja pahatahtlik on. Aga see ei tähenda seda et häid ettepanekuid esitama ei peaks , tuld ! Mulle meeldib mõtteid vahetada .
Vasta
#15

Täna saavutatud uus rekord :Liimi tänavast Betooni 1,45 tundi.Omaarust palju näinud aga see ,mis täna toimus juba üle mõistuse.Kurb see ,et mitte ühtegi reguleerijat.Asi toimus isewoolu teed.Mul jäi küll koorem üleandmata (see savi) aga bussijuhtidest hakkas küll kahju.taksod panid Liiwalaias  juba mööda kõnniteed.Napoli tunne tuli peale.Ja minu jaoks arusaamatu miks bussijaama juures esimene rida kinni pandud kusjuures Juhkeitalis ei viita üksi märk sellele ,et peale vassakpööret Odrasse üks rida ära rida ära kaob.Ja foor reguleeritud juba sellse süsteemi nagu Tartu mnt oleks juba lahti.Aga samas juba kujutan vaimusilmas ette milline eneseimetlus läheb lahti siis kui see asi toimima hakkab(juhul kui hakkab).Meie Keskerakondlased tegime seda ja linnapea Ratas saab jälle matkida suure juhi EDGARI kõnemaneeri .Liikluses paraku wist suurt ei muutu.Ma lihtsalt hetkel tige selle praeguse liikluskorralduse üle nii et ärge valesti aru saage.
Vasta
#16

Ja kõige hullem on see, et IMO Tartu mnt. avamisega ei lähe see asi paremaks! Nagu see Ülemiste ristmiku ümberehitus juba näitas.
Vasta
#17

Ülemiste ristmik ka omajagu nähtus.Senini pole aru saanud miks see operaator KÕPSU kaamera sääl üleval on.Kõige jubedamad ettepööramised toimuvad just sääl.Aga keda pole kohal seda pole kohal,tema mõõdab kiirust Sõjamäel Dvigateli juures ,Lennujaama juures või siis Wesse viaduktilt laskumisel.Ning weel kas ehk oleks targem ehitada Weepuhastsjaama juurde jälajäijatele estakaad nii üle Järwevana tee kui ka raudtee.See foor käitub wahetevahel üsna kummaliselt ja seetõttu staud ka Mustamäe suunal.
Vasta
#18

PETSS Kirjutas:See foor käitub wahetevahel üsna kummaliselt ja seetõttu staud ka Mustamäe suunal.
Kummaliselt käitub ta siis, kui keegi nuppu näpib.
Ja ega sealt Filtri jupist muude vahenditega välja ei saagi vast.

Aga muidu, kõiksugu tegurite peale tungides ja kupli all laagerdudes hakkab tunduma, et maad mööda ei lahendu Tallinnas ida-lääne suunal midagi. Üks tubli postide otsas olev ühendustee kulub varem või hiljem marjaks.
Mis ei tähenda muidugi, et need muud head mõtted, tehnika pikendused ja mahasõidud Pärnu mnt viaduktilt ja kanali normaalne ühendamine linnaga jm sada asja mõtetud oleks.
Ja Tartu maantee saab ka väga kena ikka olema, käisin ükspäev vaatamas, ehk toob uue hingamise kogu sealsele kandile. Siiani oli see paras twilight zone oma turu ja pandimajade riviga.
Vasta
#19

See foor ka mitte aińult vajutamise pääle.Lükkab sulle lihtsalt punase ette,mitteühtegi weetöölist üle minemas.Enamik stausid õhtul ongi just tolle foori pärast.Peale toda kulgeb liiklus suht sujuwalt kuni Tammsaare Tondi ristini.
Vasta
#20

Selle kohta öelnud sssongissepp ,et muidu(ilma veepuhastusjaama foorita) ei jõua autojuhid teha tagasipööret järvevanast veerenni tänavale. Ise arvan et jõuaks küll, kui õpiks kasutama kiirendusrada.No LKW ga vähemalt pole mul küll siiani probleemi olnud, sõltumata foorist.
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne