Rehvi paigaldamine veljele
#1

Palun siinkohal kirjeldada, kuidas keegi paigaldab rehvi taastatud veljele. Mõtlen just värskelt värvitud velgedele, nagu on M-72, K-750, IZ-350 jne. Oluline on ju, et värv kahjustatud ei saa. Loodetavasti on tegijatel nii mõnigi näpunäide või koguni abinõu selleks loodud. Või tuleb kasutada rehvitöökodade abi?

Ette tänades,

Puhh.
Vasta
#2

Sama siin - oleksin tänulik kui keegi jagaks kogemust kuidas kõige valutumalt paigaldada rantmantelrehvi (nn. Beaded Edge). Selleks mõeldud spetsiaalset eeblit ei õnnestu tänapäeval ilmselt enam kusagilt leida.
Vasta
#3

Tavaline kummieebel, relakaga servad ümaraks, niiskuskindel teip 3-4 tiiru ümber otsa (ca 10 cm), üks kangutamine, eebel välja, vana teip ära ja uus asemele- ja uuele ringile. Midagi paremat ei suutnud välja mõelda, aga värv jäi terveks. Uuesti teibi mähkimine oli vajalik sellepärast, et eeblit välja nihutades tõmbas teibi rulli Sad Muidugi- häääästi ettevaatlik peab olema....
Vasta
#4

Kasutan kummiheeblit rehvi paigaldamisel ainult äärmisel vajadusel. See võib vigastada sisekummi või värvi. Rehvi paigaldamisel kasutan kummihaamrit. Sellega kummi serva järjest tagudes läheb ta üpris hõlpsasti velje peale. Tuleb ainult jälgida, et juba paigaldatud rehvi serv oleks velje sügavamas soones, st. kodarate kohal ja lõpetada ventiili juures. Töö läheb libedamalt, kui velje ja kummi serv teha kokku seebiga.Kasutasin sama meetodit paar päeva tagasi oma 500-se DKW esiral- asi toimis. Peale värvimist oleks mõistlik paar nädalat lasta värvil lõplikult kuivada, siis värvi vigastamise oht väiksem. Sama meetodit olen kasutanud ka rantmantel rehvidel.

Kurtna Mootorrattamuuseum; külalistemaja,saun www.teearu.ee
Mootorite plokikaante remont; alumiiniumi keevitus, töötlemine. tel.5087150, Urmas Teearu.
Vasta
#5

Kui selliste kodaratega ratastega ikka sõidate ka, mitte ei ole see ainult näituste jaoks, siis soovitan teostada vähemalt staatiline tasakaalustamine, dünaamilise tasakaalustamisega teid vaevalt et keegi jutule võtab.Efekt on olemas.
Vasta
#6

Olen ka ise selle probleemiga kokku puutunud. Äärmiselt ebamugav tegevus. Ma arvan, et rehvi pealt maha saamine iseseisvalt on problemaatilisem. Kui esimest korda üritasin IZ-i värvitud veljele originaalkummi peale saada, mis vanadusest tingituna ka äärmiselt jäik, siis õnnestus sisekumm ka lõhkuda. Otsustasin minna suvalisse rehvitöökotta ja auto rehvi pingis lasta rehvid uuesti peale panna. Töö läks libedalt, kuid siiski mitte defektideta. Auto rehvipingis saab peale küll, kuid oleks targem töömehel kõrval seista ja teda vajadusel assisteerida, garanteerib parema kvaliteedi. Ilma seebita ei maksaks üritadagi.
Olen kuulnud, et motodepoos pidavat olemas pink, millega pannakse tsikli veljedele rehve peale. Soovitan ka sealt järgi vaadata. Võib-olla ka veel mõnes teises motopoes???


Vasta
#7

pirital enne top-i mere ääres kummiputka oma r35-ele rehvid ilusti pealeja 50 raha
Vasta
#8

Kas keegi oskab öelda, kuidas on "rantmantel" saksa ja inglise keeles?
Vasta
#9

mina kasutasin seebi asemel roolivõimuõli.
Vasta
#10

tõnn Kirjutas:mina kasutasin seebi asemel roolivõimuõli.

Kummitöökojad kasutavad selleks ostarbeks veljevaha.

Vahetan käiku enne mootori piiraja sekkumist...
Vasta
#11

sass Kirjutas:Kas keegi oskab öelda, kuidas on  "rantmantel" saksa ja inglise keeles?

Inglise keeles kasutatakse nimetust Beaded Edge või Clincher. Ostsin just hiljuti ühest Inglimaa e-poest. Saksa keeles nimetavad minu DKW Luxus 200 varuosa- ja remondikataloogid rehvi Laufdecken ja Wulstreifen.
Vasta
#12

Oma esimese rehvi vahetasin ma väga edukalt kummieebli ja suure kruvikeerajaga. Pärast ei võtnud õhku sisse kuidagi, avamisel selgus, et selleks oli 29 põhjust e. sisekummis oli ringiratast 29 auku Big Grin
Aga jah kummihaamiga saab tõesti edukamalt ja lihtsalt kuid üks lisa siia juurde! Vahest ei ole käsi nii täpne ja väriseb ikka peale reedet, siis oht vasta velge lüüa ja vähemalt minu omal kohe mõlk sees Sad , siis hakkasin kasutama puuklotsi(mina kasutasin puuhaamrit hea varrest hoida), hoiad klotsi selle kohapeal kus rehv poeb ja lööd haamriga vasta puuklotsi. Saab lüüa tapselt ja vigastamatta, ise seidad vastas küljel, et rehv sealt välja ei poeks, seal peab rehv olema velje kõige madalamas punktis. Õlisid ja muid vahendeid ei kasuta libestamiseks ei kasuta, võtab rehvi libisema veljel ja ventiil kadunud jälle.
Vasta
#13

EdR Kirjutas:
tõnn Kirjutas:mina kasutasin seebi asemel roolivõimuõli.

Kummitöökojad kasutavad selleks ostarbeks veljevaha.

Muidugi saab ka tavotti vahele panna või siis kahuri määret. Näiteks niimoodi saab valuvelje peale ise kummi panna.Wink

Otsin Türil olnud jalgratta poest ,,Raidaru,, pilte ja jutustusi!

Tulihingeline asjaarmastaja retro ralli teemal !
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne