ETKVL KITis 1950ndatel(?) ehitatud auto
#1

Mulle sattus tuttava kaudu kätte kaks fotot väidetavalt ETKVL KITis (praeguse KITMANi eelkäija, kunagise ETK jalgrattatehase järeltulija) iseehitatud autost.

Väidetavalt oli iseehitatud auto peamine valmistaja ning omanik Guido Saarits, ehitamisprotsessis osalesid ka Henno Kriiska ning Erik Kuusk.

1. Kas kellelgi kaasfoorumlastest on lähemat infot selle auto kohta (mille agregaate kasutati, kuidas ehitusprotsess sujus jms)?

2. Mis oli selle auto saatus edaspidi? St kelle käes see hiljem oli ning ehk on sellest meiegi päevini midagi säilinud? Kuna tollal liikus meie teedel üsna vähe eriilmelisi autosid, pidi see tänavapildis silma paistma.

Ma võin vaid kerekuju ning numbrimärgi järgi oletada, et auto valmistati 1950ndatel ning selle juures kasutati mõningaid Pobeda ja Moskvitši detaile.

[Pilt: kitauto1.jpg]

[Pilt: kitauto2.jpg]

Valdo

Eesti Jalgrattamuuseumi  looja ja eestvedaja
Tutvustame jalgratta ajalugu Eesti vaates, väljas on üle 170 muuseumiväärtusega ratta
Asume Kesk-Eestis Väätsal Pikk 9.
Vasta
#2

Meil on yhine tuttav. see on minu isa ehitatud auto. mootor on DKW 2he silindriline, kubatuuri täpselt ei mäleta, kuid alla liitrine kindlalt.Värvid on corridapunane/elevandiluu
Vasta
#3

Kas Hobiklubi 2005 märtsinumbris ei olnud ka ühest suusavabriku leidurist tehtud jutu juures üks üsna sarnase auto pilt. Võibolla võtsid mehed teineteise töödest snitti.

Huvitun GAZ 12 ZIM-i varuosadest ning selle sõidukiga seotud kirjandusest, dokumentidest ja mälestustest.
Vasta
#4

See on tõesti Kitmani meeste poolt ehitatud auto. Rääkisin täna kohalike taatidega, kes on siin aastakümneid töötanud ja nad heietasid sellel teemal jupp aega. Nende andmetel oli autor selle maha müünud 70- ndatel, kellele seda ei teatud.
Põhimõtteliselt kui keegi teab kas see on kuskilt välja ilmunud ja jälle müügis siis Kitmani omadel võib selle vastu tõsine huvi olla täpselt nagu nad tahavad komplekti jalgrattaid kokku saada.
Vasta
#5

moiva Kirjutas:Nende andmetel oli autor selle maha müünud 70- ndatel, kellele seda ei teatud.
Ei tea kuidas selle autoga tehing tehti, aga vene-aegu oli omatehtud autode ja haagiste müük keelatud.

Huvitun GAZ 12 ZIM-i varuosadest ning selle sõidukiga seotud kirjandusest, dokumentidest ja mälestustest.
Vasta
#6

Jään vastuse võlgu, sest taadid rääkisid seal alguses veel, et oli selle vahetanud lausa sapaka vastu, mis tundus veel uskumatum. Siiski rääkisin nii auto endise omaniku garaaži naabri kui ka töökaaslastega.
Vasta
#7

Tundub et väikselt DKW-lt pärinevad ka veljed ja uksed, mis veidi ümber ehitatud
Vasta
#8

[Pilt: 15392861_10154778235899054_4015918548433...e=58BA27C1]
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne