tollimaks auto ületoomise eest
#1

tollimaks auto ületoomise eest

Kui palju maksaks sõiduauto ületoomine lätist eestisse ja leedust eestisse (ei mõtle reisi, vaid auto eestisse toomist ja registreemisit)? millest sõltub hind (väljalas. aasta, võimsus vms.)?
Vasta
#2

sellest on küll padratud, vaata natuke ringi siin.
kas lätist või malaisiast, see ei oma maksu puhul tähtsust.
Vasta
#3

Kui võimalik, siis käi kuskilt tollist läbi ja küsi järgi. Siis saad täpseima vastuse ja siiani pole endal probleeme olnud, egas siis alati küsija suupeale lööda Smile
Vasta
#4

Jansa, just nimelt - padratud ! Minu jaoks samuti aktuaalne (ja endiselt suht segane) teema - pole siiani veel KEEGI täpselt osanud ütelda, mis täpselt kaasneb auto maaletoomisega (alates kuskil x-maal ostu-müügi sooritamisest kuni selleni, et ma auto siit tollist lõplikult enda kätte saan)
Vasta
#5

a no ega see paha mõte pole et tolli minna küsima (isegi väga hea) aga laisk inimene nagu ma olen tahaks siin foorumis selle juba teada saada!Smile
Vasta
#6

minagi asjast huvitet. ISE toomise kohta olen leidnud vaid sealt:
http://www.autosaksasta.info.
sääl öeldakse, et kohapealt ISE minema vuramiseks vaja:
-\"tollinumbrid\" (maksavad 45 Eurotugrikut). Nende saamiseks on omakorda vaja portsu dokumente - Saksa riik tahtvat MILLEGIPÄRAST väga oma 16% käivet saada (kuigi muidu ekspordil käivet ei maksta). Vajalik siis tõend selle maksuga ühele poole saamise kohta (osadel masinatel on vabastus - nagu aru sain, on need firmaautod?).
-kindlustus (min.15 päeva, 80 EURi)

no ja meie kohalike asjade kohta on siitki foorumist läbi käinud link http://www.tqhq.ee/forum/viewtopic.php?tid=5599. Viimane post on päris paikapanev.

...ja ARK kergendab esmaregistreerimisel inimeste rahakotti 1600 kohaliku ühiku võrra (koos numbritega; oli vist 600- nummeri-raha).

muidugi see topeltkäibemaks: kuna ekspordilt ei võeta tsiviliseeritud maailmas makse, ütleb loogika, et tollinumbrite taotlemisel ju masin just ekspordiks läheb... Aga mine ja vaidle mõne ametnikuga! Siiski peaks selle vastu rohtu olema.

teet,
kah asjadest huvitet

Foorumite vanarahvatarkus: "üks troll suudab rohkem arvata, kui sada tarka teada"
Vasta
#7

Nonii - keegi kena siinaolija suunas meid lingiga veebileheküljele, kus üks noorsand jagas oma värskeid kogemusi ameeriklase (jutt käib siis autost Toungue) Soomemaalt Eestimaale toimatamisest. Jutt poisil järgmine:
\"...Soomest autot ostes on vaja teha müüjaga ostu-müügi leping, auto hinnaga, auto, omaniku ja ostja infoga ja allkirjadega. Meie leidsime miskid blanketid keltaisest pörssist, kuid võib ka suvalisele paberile kirjutada. Soome ARK\'i peab minema vaid selle jaoks, kui tahetakse saada transiitnumbreid (saab eestis kohe sadamast minema sõita), kuna kohalikud numbrid korjatakse soome tollis ära.
Ilma numbriteta autol peab olema treiler sadamas vastas, muidu piirilt üle ei lasta. Võib ka öelda, et treiler tuleb, siis vast lastakse edasi kohe, ei proovinud.
Tollis täidetakse lihtsalt mingi paber , millelt vist ARK vaatab, et võib tegutseda. Vististi saab ka ARK\'ist mehed sadamasse kutsuda, et auto seal üle vaadata, ei oska öelda.
Arkis auto regamiseelne ülevaatus. Capricel olid kõik klaasid/tuled eurospec, ei olnud mingit probleemi, käidi ainult mõõdulindiga pikkusi laiusi mõõtmas.
Sealt ülevaatuselt saadud paberiga tagasi sadamasse - tolli. Tollimaks võetakse jah suurema hinna pealt. Ise kartsin, et hakatakse piiril peedistama ja norima, kui liiga tillukese hinna panen aga hind piiri ületades kedagi ei huvitanud. Oleks vabalt võinud panna hinnaks 100 euri vms. Igal juhul võetakse suurem number. Ei ole vahet kas kataloogi ja ostu-müügi lepingu hindade erinevus on 1 kroon või 100 000 krooni. 85.a. Caprice on nende kataloogis ~18 000.- EEK. Ma ei saanudki aru mida tähendas koefitsent 0.65, mille järgi käibekat makstakse. Käive võeti ikka auto hind * 0,18.
Noh käive makstud, siis sealt saadud paberiga ARK\'i, ja seal juba arvelevõtmine ja numbrid. !
Vasta
#8

kallis lõbu see suhteliselt...

Aga mulle tundub et lätis ja leedus on (kasutatud) autod siiski odavamad kui eestis...
Vasta
#9

tekkis küsimusi: kas keegi on läbi osta.ee tollioxjonilt mõne masina soetanud? kas on vaja kindlasti arki tüüp kohale kutsuda? kas on vajalik kohe ka registrisse arvele võtta? kui keegi on seda teinud võix samm sammult toimetusi kirjeldada.:keersilm
Vasta
#10

kuidas muistsed eestlased Saksast masinat tõid
striitreissile omaselt on teema risustatud mõttetute kommentaaridega - teemaga haakub vaid esimene postitus (kuid see ON hea!).

Foorumite vanarahvatarkus: "üks troll suudab rohkem arvata, kui sada tarka teada"
Vasta
#11

Jah, väga kasulik lugu, kuid mina sattusin selle krdi koefitsendiga nüüd jälle segadusse. Soomest auto toonu kirjutas, et mingit 0.65 ei rakendatud kuskil ja et hind kataloogis sisaldavatki juba seda.
Saksas käinu ütleb, et tema auto kataloogihind korrutati koefitsendiga läbi. :???

Mine võta nüüd kinni.
Vasta
#12

enam ei ole 0,65 vaid 0,79 on see koefitsent.kon.instituut või tolliinfo ütleb sulle auto kataloogi hinna-see tuleb korrutada 0,79-ga ja sa saad teada kindla auto turu keskmise hinna ja selle pealt maksad käibeka e.18%
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne