Nonii - keegi kena siinaolija suunas meid lingiga veebileheküljele, kus üks noorsand jagas oma värskeid kogemusi ameeriklase (jutt käib siis autost
) Soomemaalt Eestimaale toimatamisest. Jutt poisil järgmine:
\"...Soomest autot ostes on vaja teha müüjaga ostu-müügi leping, auto hinnaga, auto, omaniku ja ostja infoga ja allkirjadega. Meie leidsime miskid blanketid keltaisest pörssist, kuid võib ka suvalisele paberile kirjutada. Soome ARK\'i peab minema vaid selle jaoks, kui tahetakse saada transiitnumbreid (saab eestis kohe sadamast minema sõita), kuna kohalikud numbrid korjatakse soome tollis ära.
Ilma numbriteta autol peab olema treiler sadamas vastas, muidu piirilt üle ei lasta. Võib ka öelda, et treiler tuleb, siis vast lastakse edasi kohe, ei proovinud.
Tollis täidetakse lihtsalt mingi paber , millelt vist ARK vaatab, et võib tegutseda. Vististi saab ka ARK\'ist mehed sadamasse kutsuda, et auto seal üle vaadata, ei oska öelda.
Arkis auto regamiseelne ülevaatus. Capricel olid kõik klaasid/tuled eurospec, ei olnud mingit probleemi, käidi ainult mõõdulindiga pikkusi laiusi mõõtmas.
Sealt ülevaatuselt saadud paberiga tagasi sadamasse - tolli. Tollimaks võetakse jah suurema hinna pealt. Ise kartsin, et hakatakse piiril peedistama ja norima, kui liiga tillukese hinna panen aga hind piiri ületades kedagi ei huvitanud. Oleks vabalt võinud panna hinnaks 100 euri vms. Igal juhul võetakse suurem number. Ei ole vahet kas kataloogi ja ostu-müügi lepingu hindade erinevus on 1 kroon või 100 000 krooni. 85.a. Caprice on nende kataloogis ~18 000.- EEK. Ma ei saanudki aru mida tähendas koefitsent 0.65, mille järgi käibekat makstakse. Käive võeti ikka auto hind * 0,18.
Noh käive makstud, siis sealt saadud paberiga ARK\'i, ja seal juba arvelevõtmine ja numbrid. !