18-01-2007, 12:05 PM
valdo Kirjutas:Ikkagi kummaline- milleks sinna planetaar? Kas tavaline paar ei ajaks sama asja ära? Või on miskil põhjusel seal miski eripärane ülekandearv, mida tavalise paariga on üliraske saavutada (ehk see ei jää 3 ja 8 vahele)? Mina kujutaksin küll ette, et kui käimakasti kõrgeimal käigul läheb mootori pöörlemine (suurel diislil vast max 2000-2500 rpm) "otse läbi" tagasilda, siis miski 90-100 km/h kiiruse nende pöörete juures peaks vast tüüpse ülekandearvuga küll kätte saama?
Ma pead muidugi ei anna, aga üks variantidest võib ju olla näiteks koormuse vähendamine muudele ülekandeosadele, mis jäävad planetaari ja mootori vahele, ehk siis diferentsiaal ja käigukast. Kui pöörlemissagedus vähendatakse vajalikule tasemele alles n.ö lõpus, vahetult vedavate rattapaaride juures, saab ülejäänud veoosa pöörelda kiiremini. Suurem kiirus pöörlemisel tähendab aga väiksemat väändemomenti ja ka väiksemaid jõude-koormusi...
Bussipargimehed on korduvalt rääkinud Ikaruse tagasilla reduktorist -
et seda saab vahetada aeglasema ja kiirema vastu. Ma alles praegu hakkasin mõtlema, et kas reduktori all mõeldakse neidsamu planetaarülekandeid või diferentsiaali sisse jäävat süsteemi?