17-03-2008, 00:06 AM
(Seda postitust muudeti viimati: 17-03-2008, 00:07 AM ja muutjaks oli Volli.)
6631 Kirjutas:Aga see 100 uut Ikarust enne olümpiat on mingi müüt, mis ka Nermani raamatus taas sees. Suvest 1979 olümpiani saadi täpselt 45 Ik-260, lisaks juunis 1979 ja märtsis 1980 kummaski 20 Ik-280. Ei oluliselt rohkem ega vähem, kui kogu sel perioodil (1973-1989).See 100 uut Ikarust on tõenäoliselt pärit mõne tollase punase parteigenosse kiidukõnest mõnel järjekordsel pleenumil, kus taaskord kiideldi sellega, kuidas nõukogude võim oma alamate eest hoolitseb! Samas...üht-teist enne olümpia purjeregatti Tallinnas ju ette ka võeti: ehitati ümber suur hulk tänavaid (Liivalaia, Narva mnt., Pirita tee), rajati terve rida vajalikke hooneid (Postimaja, hotell Olümpia, Purjespordi keskus, teletorn j.n.e.). Tänavatele lubati esmakordselt ka lääne päritolu autosid, et vähegi kirjumaks muuta senist nõukogude päritoli autoparki. Isegi sellist kapitalistlikku rämpsu, nagu närimiskumm lubati esimest korda NSVL-i ajaloos Tallinnas tootma hakata
Lõime 6631-ga üheskoos kokku, kui palju saabus uusi Ikarus busse aastatel 1973-1981 Tallinna linnaliinidele ja saime sellised arvud (esimene nr. näitab lühikesi, teine lõõtsaga busse):
1973 24+15=39
1974 32+ 0 =32
1975 46+15=61
1976 27+10=37
1977 67+10=77
1978 29+25=54
1979 52+20=72
1980 26+25=51
1981 14+25=39
Mina näen siit tabelist ikkagi, et 70-ndate lõpus tuli Tallinnasse oluliselt rohkem uusi busse, kui varasematel aastatel või kui aastal 1981 (tabelis pole arvesse võetud Ikarusi, mis saabusid tollasesse Ülemiste filiaali). Ka 1980 aasta 51-st bussist saabus 2/3 enne suve, seega enne purjeregatti. 1977 uute busside suurem hulk oli kindlasti seotud ka Õismäe uute avatavate liinidega, aga 79-80 ilmselt pandi rõhku veeremi uuendamisele.