Ikarus, osa 5
(29-11-2015, 22:09 PM)aavu Kirjutas: Tundus, et etteandepumba mutter oleks tulnud peale õhutamist ja käivitamist kinni keerata. Sealtkaudu võttis lisaõhku. Aga siit ekraanitagant on muidugi raske diagnoosida.

Selles klipis oli mitte käimise põhjus kinni jäänud etteandepump.Pärast tolle remonti käib ilusti...
Vasta
Ikarus 260.01 906, Viljandi, 1981. Olev Bendi kogust.

   

http://muis.ee/museaalview/1424084
Vasta
(30-09-2016, 15:47 PM)cesium Kirjutas: Ikarus 260.01 906, Viljandi, 1981. Olev Bendi kogust.



http://muis.ee/museaalview/1424084

See on no suurte õhuakendega buss, ka esipaneelil luuk, ma kahtlemata kas tegu 1981 aastaga...
Vasta
(01-10-2016, 13:40 PM)Telepoiss Kirjutas:
(30-09-2016, 15:47 PM)cesium Kirjutas: Ikarus 260.01 906, Viljandi, 1981. Olev Bendi kogust.



http://muis.ee/museaalview/1424084

See on no suurte õhuakendega buss, ka esipaneelil luuk, ma kahtlemata kas tegu 1981 aastaga...

Eks ta ole ikka http://www.ebus.ee/verhicle/8957/#vid8957 kui andmeid uskuda.
Vahetan käiku enne mootori piiraja sekkumist...
Vasta
Minuarust need Ikarused tulid Viljandisse kas 1980 või 81 aastal. Olin koolipoiss ja sai neid vahitud kõvasti. Kui need uued bussid tulid,kadusid linnaliinist kohe vanad LIAZ-id ja LAZ-id. Mäletan,et linnaliini sõitis üks väga räbal LIAZ millel olid uste alumised ääred nii ära mädanenud,et kass oleks vabalt läbi jooksnud...... Big Grin  Oma noore aruga mõtlesin,et huvitav,keegi ära ka ei paranda. Need hiina ikarused kadusid imekähku ära,ei saanudki teada,et kuhu. Kas lõhuti ära või läksid ida poole. OLeks huvitav teada. Järsku keegi mäletab veel.
Linnaliini sõitis samal ajal üks kumera ninaga ja punnis silmadega LAZ. Mäletan,et piletiaparaat oli selline vanem mudel peal. Toredad ajad olid.
Uued Ikarused olid ikka ilusad vaadata küll. Sõita oli ka mugav. Mäletan ka,et vandaalid põletasid hirmsasti nende istmeid..... 

T.
Üleliigne kraam vahetusteks ja realiseerimiseks...... http://nagi.ee/photos/TALUPOEG/sets/298633/

Pakkuda erinevaid veneaegseid kiilrihmasid. Uuri asja!

Üleliigsed veljed ja kummid:
http://nagi.ee/photos/TALUPOEG/sets/407007/
Vasta
Enne olümpiat vahetati palju busse välja, vähemalt olümpialinnas Tallinnas ja need, mis võisid sattuda mujalt Tallinna. Võibolla oli olümpia ajal linnas rohkem busse vaja inimeste veoks ja hiljem muutusid need ülearusteks ja jagati mujale. Olümpia kavandati ju suurelt, tehnika telliti prognoosi järgi. Pärast boikoti kuulutamist saadi vähemaga läbi aga tellitud oli ju aastaid varem.
Инвалид информационной воины.
Vasta
(01-10-2016, 13:40 PM)Telepoiss Kirjutas:
(30-09-2016, 15:47 PM)cesium Kirjutas: Ikarus 260.01 906, Viljandi, 1981. Olev Bendi kogust.



http://muis.ee/museaalview/1424084

See on no suurte õhuakendega buss, ka esipaneelil luuk, ma kahtlemata kas tegu 1981 aastaga...
Kõik õige, pildil uus buss ja sellisena nad alates 1981 ka tulema hakkasid.
Vasta
(03-10-2016, 00:13 AM)Regardman Kirjutas:
(01-10-2016, 13:40 PM)Telepoiss Kirjutas:
(30-09-2016, 15:47 PM)cesium Kirjutas: Ikarus 260.01 906, Viljandi, 1981. Olev Bendi kogust.



http://muis.ee/museaalview/1424084

See on no suurte õhuakendega buss, ka esipaneelil luuk, ma kahtlemata kas tegu 1981 aastaga...
Kõik õige, pildil uus buss ja sellisena nad alates 1981 ka tulema hakkasid.
Mul tekkis pigem küsimus, kas 1981 aastal Viljandis juba 12. liin olemas oli? Kuskilt on meelde jäänud, et 12 avati siis, kui 4 kinni pandi ja 1982 aasta sõiduplaanides oli liin nr 4 veel olemas. 1981 aastal olid kusjuures kõik Viljandi Liazikud veel käigus. Aasta lõpuks oli Viljandis 7 Ikarust ja 6 LiAZi. Arvestades, et tööpäeviti oli linnaliinidel hõivatud 12-13 bussi, võis ka mõni LAZ veel linnapeale sattuda. Maha kanti LiAZid linna 700. sünnipäevaks 1983 aastal, kui Ikarusi oli juba 16 bussi.
Vasta
Ühe vestluse jätkuks, kus inimene oli veendunud, et Ikarusel lülitati mägipidur õhuga.
Mägipiduri nupp oli algul põrandal roolisamba ja istme vahel elektriline. Sealt juhtmed taha kapoti alla kus pildil näha magnetlüliti (punane ring), sealt õhutoru paremale ja all jagunes kaheks - sumbuti klapile ja gaasibuustrile. Hiljem 256-te ajal muudeti põrandal asunud lüliti ära, asendati piduripedaali küljes olevaga. Siis käis juhe lisaks ühe armatuuris oleva lüliti alt läbi ja ka mootori pöörete näitaja seest. Et kuskil 900 pöörde peal mägipidur lahti ühendada.
Lisaks on pildil rohelise ringi sees "tinaka" lisamise prits õhusüsteemi ja enne seda sülitaja, mille küljes puudub voolik maha sülitamiseks. Sinise ringi sees on Talupoja poolt otsitud käivitusabi eetripotsiku ja pritsi kaepidemega.


Manustatud failid Pisipilt (pisipildid)
       
Инвалид информационной воины.
Vasta
Ma ikka esialgu arvasin,et see eetripotsiku pump asub juhikabiinis aga kaine mõistus ütles,et buss on pikk ja see auruke läheb päris kaduma,kui nii pika maa pealt toimetada. Smile 
Tänan!
Üleliigne kraam vahetusteks ja realiseerimiseks...... http://nagi.ee/photos/TALUPOEG/sets/298633/

Pakkuda erinevaid veneaegseid kiilrihmasid. Uuri asja!

Üleliigsed veljed ja kummid:
http://nagi.ee/photos/TALUPOEG/sets/407007/
Vasta
Vanematel vist oligi kabiinis juhi vasaku sääre juures, kui õigesti mäletan. Aga see oli siis veel vanematel mudelitel. Leidsin ühe 280 kabiini pildi kus VÕIBOLLA on eetriprits. Muud otstarvet ma sel pronksnupul ei näe. Nupp ise tehtud tekstoliidi (plastiku) asemele.


Manustatud failid Pisipilt (pisipildid)
   
Инвалид информационной воины.
Vasta
Ikaruse raamatud müügis,kiirustage,kiirustage.

https://osta-ee.postimees.ee/ikaruse-raa...src=search

T.
Üleliigne kraam vahetusteks ja realiseerimiseks...... http://nagi.ee/photos/TALUPOEG/sets/298633/

Pakkuda erinevaid veneaegseid kiilrihmasid. Uuri asja!

Üleliigsed veljed ja kummid:
http://nagi.ee/photos/TALUPOEG/sets/407007/
Vasta
Meenutusi 29. aasta tagant, 02.03.1988
       
Pildil tänases mõistes varjupaiga eksponaat nr 183
Ei ole mind erilise kunstiandega õnnistatud Sad  Ärge paari asja vaadake: numbrite vahel kriipsu polnud, ikka valge 77 70 EAO (minu käest see number vist lendu läkski? Kuskil vaieldi, et kas must või valge.) Ja buss polnud muidugi valge ka. Tol ajal oli ta veel tehasetoonides, ülevalt tumepunane, alt valge, aga mingeid värviparandusi oli juba tehtud küll.

Nagu pildiltki näha, oli tegemist teatri külastusega Tartus. See juht, kes temaga pidevalt opereeris, ei saanud tulla. Sõitma tuli teine mees. Ei teagi, kas ei vahetatud omavahel infot, või näitas kell armatuuris valesti, aga tagasiteel sai kuskil Mooste kandis, keset kõige paksemat karulaant kütus otsa Sad

Egas midagi, bussijuht vantsis Moostesse, kollitas sealse majandi öövahti. Kutsus Värskast välja päästekomando. Kui mälu ei peta, saabus ekipaaž innovatiivautoga VAZ 2108. Siis kallati küte paaki, pumbati üles, ja sõit võis jätkuda. Lõpp hea, kõik hea Smile
Vasta
Olen minagi teel Ikarusega kütust gero paagist suurde ümber valanud, kakskümmend km jäi puudu sihtkohani. Tagasivool tuli ainult otse suurde paaki panna, sest muidu jooksis ruttu gero paaki ja ikka kuival.
Инвалид информационной воины.
Vasta
Ju siis mehed ei jaganud matsu, et gerosüsteemi kallale minna. Põhijuhti, kes temaga sõitis ja asja tundis, ju ei olnud.

Gero oli nagu olemas ja töökorras küll. 1989 suvel käisime Leedus. Öö läbi sadas kõva vihma, telgid ja riided said märjaks. Siis korraldas bussijuht kuivatamiseks paraja "sauna" Smile 

Meenub üks asi. Kas Varjupaika toimetamise aegu oli mingi värk vasaku esiratta õhkpadjaga? Igatahes tol samal Leedu reisil parkimiskohas manööverdades tuli see padi koha pealt ära. Bussijuht võttis siis suure kuvalda ja toksis seal midagi. Vist sai siis tolleks korraks hea, tagasiteel probleeme polnud.
Vasta
(02-03-2017, 18:28 PM)aavu Kirjutas: Olen minagi teel Ikarusega kütust gero paagist suurde ümber valanud, kakskümmend km jäi puudu sihtkohani. Tagasivool tuli ainult otse suurde paaki panna, sest muidu jooksis ruttu gero paaki ja ikka kuival.

puht huvi pärast,et kui uur see gero paak oli?
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne