Kõrvadega sapakas, ideaalses korras
#41

See kõige olulisem pilt ka Smile
Ülaltoodud piltidelt ei ole küll väga hästi näha aga armatuuri indikaatorpaneeli korpus, mis tundub mingisugusest klaaskiust olema, on vaikselt lagunema hakanud, ehk siis käega katsudes pudeneb.
[attachment=23173]

Connecting technologies
Vasta
#42

ddig Kirjutas:... armatuuri indikaatorpaneeli korpus, mis tundub mingisugusest klaaskiust olema, on vaikselt lagunema hakanud, ehk siis käega katsudes pudeneb.

Karboliitplast "õitseb" Sad Kahjuks ei oska ei mina ega keegi teine seda protsessi peatada, saab ainult detaile asendada. Muidu näib olevat haruldases säiluvuses auto.

Valdo

Eesti Jalgrattamuuseumi  looja ja eestvedaja
Tutvustame jalgratta ajalugu Eesti vaates, väljas on üle 170 muuseumiväärtusega ratta
Asume Kesk-Eestis Väätsal Pikk 9.
Vasta
#43

valdo Kirjutas:
ddig Kirjutas:... armatuuri indikaatorpaneeli korpus, mis tundub mingisugusest klaaskiust olema, on vaikselt lagunema hakanud, ehk siis käega katsudes pudeneb.

Karboliitplast "õitseb" Sad Kahjuks ei oska ei mina ega keegi teine seda protsessi peatada, saab ainult detaile asendada. Muidu näib olevat haruldases säiluvuses auto.

Antud juhul ei ole vist väga suur probleem leida mõne paar aastat hilisema ZAZ'i küljest asendusdetail. Minumeelest oli samasugune näidikuplokk ka hilisematel mudelitel (kuni 968A ilmumiseni?) kuid tehtud paremast ("tavalisest") plastikust. Vähemalt minu kunagisel 968A'l küll "õitsemisega" probleeme polnud, näidikud olid küll teise kujundusega. Ma ei tea, kas ploki korpus on vahetatav ka eraldi, kuid mäletan ühes vedelevas kerejäänuses nähtud vanema kujundusega plokki, mille korpus oli samuti korralik.

Kas 966/varase 968 näidikuplokid on ikka vahetavad?
Vasta
#44

Nu blin! Ei uskunud ,et ZAZ 966BБ-2 veel kuskil alles on, eriti nii heas korras. Vot see on haruldus! Arkis arvel 966 zazi 20 tk ka aint. See on küll täieõiguslik muuseumi eksponaat.
Armatuuri plast on neil 966-l spetsiifiline, kadus 1971/2 kui tuli uuem armatuur. Rool paistab olevat lihtsalt hallitanud, samas spidokorpus on "kokku vajunud", selle taastamisel saaks kasutada nt. 968 spido "ümbrispaneeli". Lõigata natuke, kokku liimida, pahteldada ja värvida. Ei usu ,et sellist spido kuskil eriti leidub.
Vasta
#45

Veel sellest autost - niipalju kui ma tean, jagati käsijutimisega sapakaid sellal Teise maailmasõja invaliididele (Nõkogude pool võidelnutele) ning teatud tingimustel täiesti tasuta! Ainult et nii saadud autot ei tohtinud edasi müüa loomulikult...

Usun 95%, et ka selle auto minevik on olnud selline. Seepärast oleks see ideaalne eksponaat lisaks tehnikamuuseumile ka nt Sõjamuuseumis või Okupatsioonimuuseumis.

Valdo

Eesti Jalgrattamuuseumi  looja ja eestvedaja
Tutvustame jalgratta ajalugu Eesti vaates, väljas on üle 170 muuseumiväärtusega ratta
Asume Kesk-Eestis Väätsal Pikk 9.
Vasta
#46

valdo Kirjutas:Veel sellest autost - niipalju kui ma tean, jagati käsijutimisega sapakaid sellal Teise maailmasõja invaliididele (Nõkogude pool võidelnutele) ning teatud tingimustel täiesti tasuta! Ainult et nii saadud autot ei tohtinud edasi müüa loomulikult...

Usun 95%, et ka selle auto minevik on olnud selline. Seepärast oleks see ideaalne eksponaat lisaks tehnikamuuseumile ka nt Sõjamuuseumis või Okupatsioonimuuseumis.

Minu arvates sobiv eksponaat ka näiteks meditsiinimuuseumile kui näide sotsialismiaegsest abist puudega inimestele, kuna sellist  masinat (või ostuluba) eraldati tollal peale sõjaveteranide ka teistele invaliididele.
Sotsiaalhooldusministeeriumi poolt tasuta eraldatud masina kasutusaeg oli minu teada  7 aastat, misjärel anti uus. Vana masina müüs ministeerium komisjonikaupluse kaudu. Muide,  ZAZ-autosid jagas sotsiaalministeerium invaliididele  "inertsist" veel 90-date alguseski.
Peale selle veel üks detail: tehaseuued invasapikad jõudsid kasutajani erilise kaitsevahaga kaetult. Mul pole aimu millest see parafiinisarnast ollust meenutav vaap koosnes, kuid vastne autoomanik eemaldas seda üldjuhul ettevaatlikult petrooliga niisutades.

Huvitun GAZ 12 ZIM-i varuosadest ning selle sõidukiga seotud kirjandusest, dokumentidest ja mälestustest.
Vasta
#47

madeinussr Kirjutas:See korralik sapakas on osta.ee-s jälle müüa.
http://www.osta.ee/index.php?fuseaction=...&id=721786
Sedakorda on hinnaks siis 5000.-
Näib, et hetkel ületab heas korras sapakate pakkumine nõudluse Smile

Tundub, et üks väikseima läbisõiduga zapakas müüdi oksjoniväliselt ja on praeguseks siit ilmast lahkunud, müüja kommentaarid:

>Palun mitte pakkumisi enam teha!!!!!!!Sest auto on müüdud ja oksjoni tühistamisega probleeme!!!
>Ma ju ütlesin et ärge tehke pakkumisi kuna müüsin auto sõbrale ja auto on ribadeks aga kui tahate 10000.- üle kuudi käinud sapikat siis palun väga

Sad
Vasta
#48

Romka Kirjutas:Tundub, et üks väikseima läbisõiduga zapakas müüdi oksjoniväliselt ja on praeguseks siit ilmast lahkunud, müüja kommentaarid:

>Palun mitte pakkumisi enam teha!!!!!!!Sest auto on müüdud ja oksjoni tühistamisega probleeme!!!
>Ma ju ütlesin et ärge tehke pakkumisi kuna müüsin auto sõbrale ja auto on ribadeks aga kui tahate 10000.- üle kuudi käinud sapikat siis palun väga

Sad

Kurb kuulda, et üks väikseima läbisõiduga sapakaid on niiviisi lõpetanud Sad Mõni uunikumiaustaja oleks paartuhat vast ikka andnud ta eest (ma ei usu, et ta kallimalt müüdi).

Valdo

Eesti Jalgrattamuuseumi  looja ja eestvedaja
Tutvustame jalgratta ajalugu Eesti vaates, väljas on üle 170 muuseumiväärtusega ratta
Asume Kesk-Eestis Väätsal Pikk 9.
Vasta
#49

Romka Kirjutas:
madeinussr Kirjutas:See korralik sapakas on osta.ee-s jälle müüa.
http://www.osta.ee/index.php?fuseaction=...&id=721786
Sedakorda on hinnaks siis 5000.-
Näib, et hetkel ületab heas korras sapakate pakkumine nõudluse Smile

Tundub, et üks väikseima läbisõiduga zapakas müüdi oksjoniväliselt ja on praeguseks siit ilmast lahkunud, müüja kommentaarid:

>Palun mitte pakkumisi enam teha!!!!!!!Sest auto on müüdud ja oksjoni tühistamisega probleeme!!!
>Ma ju ütlesin et ärge tehke pakkumisi kuna müüsin auto sõbrale ja auto on ribadeks aga kui tahate 10000.- üle kuudi käinud sapikat siis palun väga

Sad

Peab ikka päris idioot olema kui sellise auto kuskile lõhkumiseks müüa või kellegile ohmoonile rallida. Las ma arvan keeras üle katuse ja endal pole midagi hädaSad pole absoluutselt kahju kui ta praegu sõidab/sõidaks ratastooliga.
Ja nii tekivadki rullnokad, kes sõita eimõista
Vasta
#50

Kena eksemplar!
Kuid soovitan siiski see 15 a. tolm eemaldada isegi siis, kui masinat edaspidigi aktiivselt ei kasutata, kuna tolm + temperatuuri kõikumisest tekkiv õhuniislus on kokku soodne "kasvuturvas" roostetäpikeste tekkeks vähimategi kahjustustega värvkattega pinnale, isegi kroomitud pindadele. Pärast tolmu eemaldamist on lihtsaim viis värvipindu ja ka muid pindu kaitsta vaha pealekandmisega. Vaha on vett tõrjuva omadusega, ka hiljem ladestuv "uus" tolm ei haaku enam heasti vahatatud pindadega. Kõige altimad kohad rooste ilmumisele on uste- kapottide kummitihendite vastaspuutekohad kogu perimeetrias, kuna värvkattekiht neis kohtades õhukeseks kulunud Suletud uste puhul jääb niiskus neis kohtades pea olematu ventilatsiooni tõttu kauaks pidama. Sestap hoida uksi nn. luku I astmes (hoiab ka tihendeid, kuna need ei "sure") ja ukseaknad mõni sent allakeeratuna.  
Nii säilib see aparaat samahästi ka järgmine 35 aastat!
Vasta
#51

Vahatamise jutt on täitsa õige, aga enne vahatamist ei teeks paha auto peale pesu korraks ka poleerimisparaadiga üle käia.
Paraneb läige ja pärast ka omanikul endal meeldivam oma silmatera vaadata Smile
Igatahes tore masin ja väga hästi säilinud- arvestades tema vanust Smile
Vasta
#52

Super seisukorras aparaadi oled välja kaevanud!!
Selliseid mootoriruumi õhusuunajaid näen esimest korda, või on see 30 hj eripära.
Samas, oskab keegi öelda, millal tuli mootoriruumi luugi ja kere vahele kummitihend. Konkreetsel 966-l see puudub, minu 75 a. aparaadil ka puudu.
Paar tähelepanekut teinud, kustkohast rooste hakkab liiga tegema, olenemata läbisõidust
1. Salongi põrandal asuvad metalldetailid- esiistmete jalased, käigukangi ümbrisplekk, käsipiduri hoob, põranda kummimatis olevad metallplaadid.
2. Kui hoiutingimused ei sobi, hakkavad kroomdetailidele tekkima roostetäpid. Minu aparaat seisis 27 aastat puitpõrandaga (all kuiv liiv) puithoones. Praeguses betoonpõrandaga garaazis on kroomile hakanud täpid tekkima(kõrvade kaared, ukselingid). Võimalik muidugi, et kroomi eeltöö kehvalt tehtud, kuna tegu masstoodanguga.
Vasta
#53

Kadari Kirjutas:Super seisukorras aparaadi oled välja kaevanud!!
Selliseid mootoriruumi õhusuunajaid näen esimest korda, või on see 30 hj eripära.
2. Kui hoiutingimused ei sobi, hakkavad kroomdetailidele tekkima roostetäpid. Minu aparaat seisis 27 aastat puitpõrandaga (all kuiv liiv) puithoones. Praeguses betoonpõrandaga garaazis on kroomile hakanud täpid tekkima(kõrvade kaared, ukselingid). Võimalik muidugi, et kroomi eeltöö kehvalt tehtud, kuna tegu masstoodanguga.
Need õhusuunajad ja see ventika otsa käiv kopsik on jh 30 hj eripära.
Kroomdetaile saab rooste eest kaitsta nii ,et pesed pinna ilusti puhtaks ja kannad mootoriõli lapiga peale.
Vasta
#54

Uskumatu auto...
Edu säilitamisel! Piltidelt on näha, et asi seisab kanaliga garaažis, loodetavasti ei õhku sealt väga palju niiskust. On autol ikka mingid dokumendid ka alles?
Vasta
#55

Värskelt müüki pandud 1970a masin: http://www.auto24.ee/webcache_kasutatud/...24_ee.html
Vasta
#56

tamar99 Kirjutas:
Romka Kirjutas:
madeinussr Kirjutas:See korralik sapakas on osta.ee-s jälle müüa.
http://www.osta.ee/index.php?fuseaction=...&id=721786
Sedakorda on hinnaks siis 5000.-
Näib, et hetkel ületab heas korras sapakate pakkumine nõudluse Smile

Tundub, et üks väikseima läbisõiduga zapakas müüdi oksjoniväliselt ja on praeguseks siit ilmast lahkunud, müüja kommentaarid:

>Palun mitte pakkumisi enam teha!!!!!!!Sest auto on müüdud ja oksjoni tühistamisega probleeme!!!
>Ma ju ütlesin et ärge tehke pakkumisi kuna müüsin auto sõbrale ja auto on ribadeks aga kui tahate 10000.- üle kuudi käinud sapikat siis palun väga

Sad

Peab ikka päris idioot olema kui sellise auto kuskile lõhkumiseks müüa või kellegile ohmoonile rallida. Las ma arvan keeras üle katuse ja endal pole midagi hädaSad  pole absoluutselt kahju kui ta praegu sõidab/sõidaks ratastooliga.
Ja nii tekivadki rullnokad, kes sõita eimõista

võtan vana teema taas üles, andes teada et see sapakas siiski ei ole käinud üle katuse ja liigub siiski veel ringi. selle suvega sai 3200km läbisõidust uue omaniku käes 5000km ning pill on seni originaal
Vasta
#57

Vana teema on taas susisemas ning eespool jutuks olnud auto tahab poolvägisi lõpuks minu omaks saada Smile

Eks kui asi vormistatud saab siis teen uued pildid ja uurime asja lähemalt.

Connecting technologies
Vasta
#58

10 aastat selles garaazis on lõbusalt ja märkamatult edasi tiksunud aeg või on liigutatud autot ka? Cool

Tekstid ja sisuloome sinu kodulehele, e-poele, blogile!
info.pantertrade@gmail.com
Vasta
#59

10a on möödunud justkui silmapilk ning garaažis pole muutunud enamat kui see, et katakombides (kanalil on ka kõrvalruum) peitunud moosid/kompotid on teisaldatud ning natuke vähendatud muud auto ümber vedelenud kola.

Connecting technologies
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne