Kõrvadega sapakas, ideaalses korras
#21

See korralik sapakas on osta.ee-s jälle müüa.
http://www.osta.ee/index.php?fuseaction=...&id=721786
Sedakorda on hinnaks siis 5000.-
Näib, et hetkel ületab heas korras sapakate pakkumine nõudluse Smile
Samas on müüa ka korralik taskutega Sapakas
http://www.osta.ee/index.php?fuseaction=...&id=708231
kuid nagu tihti juhtub, siis ilma dokumentideta.
Omalgi seisab üks korralik 966-e kere. Pakkusin siingi, polnud keegi huvitatud.


PS 84', 83', 82', 80', 79', 77', 76', 75', K-15, K-16, M-15; M-16
Vasta
#22

maru Kirjutas:Kas ees on nikkelvõre, nagu Volgadelgi?
Olin nii vaimustatud heast väljanägemisest, et disainiiseärasused jäid tahaplaanile.

Connecting technologies
Vasta
#23

Juba see plekist armatuurlaud on wäärt asi.
Vasta
#24

Kui ma ei eksi, siis on tegemist sellise mudeliga nagu alltoodud lingilt avatavas videoklipis domineerib.

http://www.nali.ee/videod/zaporozets.mpeg

Connecting technologies
Vasta
#25

OK!
Postitused paistavad nagu teemast juba mööda minevat!
Ka mina arvan, et tegu on väärt eksponaadiga. Samas oman häid tutvusi Maanteemuuseumiga, et arvan, et nad oleks nõus selle objekti mõneks ajaks enda hoole alla võtma. Kui vaja, saab uurida (saada PT).

(14-07-2010, 20:10 PM)dad Kirjutas:  Ärilises mõttes jah, ei tasu Eestis peale nakotsi müügi ja raha vahenduse miski ära, kuid siiski on palju asju, mis käivad just entusiasmist ja kestavad üle põlvkondade.

Parimat, Geoloogide parun, Tambets
Vasta
#26

Saan ma olukorrast aru õigesti: auto on kindlas kohas, heas ventileeritavas garaažis. Hoiupaika ei ähvarda lähemal ajal kadumine, lammutamine, või muuks otstarbeks kasutamise vajadus. Tädil ei ole vajadust autot ei kasutada ega maha müüa. Kod. ddig tunneb, et võiks ju ise ka hobikorras sapikaga tegeleda, kuid Eestis kehtiv kapitalistlik kord sööb kõik vaba aja käest.
Kui nii, siis las auto ootab paremaid aegu. Ei juhtu temaga seal pimedas garaažis midagi. Kui võtadki 10 aasta pärast asja käsile, siis muidugi võib elustamise peale kuluda nii mõnedki töötunnid, kuid auto tervikuna on säilinud.

Praegu võiksid teha niipalju, et masin konserveerida - uuri nippe veneaegsetest raamatutest. Salongis olevad ajalehed on omaaegne võitlus niiskuse vastu. Vaata, ega ajalehed ei ole niiskunud? Auto säilitamiseks märksõnad: tuulutus, kuivus, pimedus.
Vasta
#27

Tambetsi pakutud ideed peaksin tädiga arutama. Nagu esimeses postituses mainitud, siis esmane reaktsioon autoga tegelemise suhtes ei olnud kuigi paljulubav.

Krister on üsna täpselt asjast aru saanud Smile

Connecting technologies
Vasta
#28

Vahepeal sain nii palju targemaks, et tegemist siiski selle mudeliga millel "volga" iluvõre ees ja auto on üle kolmekümne aasta vana.

Mille järgi on eristatavad mudelid 966 ja 968(A)? Kas see sama iluvõre vs liist?
968M-iga olen isegi üksjagu töristanud, see peaks viimane sapakas olema?

Connecting technologies
Vasta
#29

ddig Kirjutas:Mille järgi on eristatavad mudelid 966 ja 968(A)? Kas see sama iluvõre vs liist?


966 peaks olema 30 hj-lise mootoriga( muhu mootor), 968 aga 40 hj.
Vasta
#30

Niipalju kui mäletan, siis iluvõre, sees plekkarmatuur, teistsugune näituriplokk ja vana valge/kollane rool, lahjemad istmed, sisemised ukselingid, lühikesed "kõrvad", väiksem moto nigu mainitud. Miskit kindlasti veel...
Saand kunagi ammu rallitud 69a. 966B mudeliga.

loll on loll olla.
Vasta
#31

Erinevusteks on plekist armatuur ja tankimis auk mis asub väljaspool kerepinda. klaasi ja mootoriluugi vahel (968 asub mootoriruumis). Konkreetsed kere märgid. Juppe ja võresid võis nii ja teisiti olla.
Vasta
#32

ddig Kirjutas:Vahepeal sain nii palju targemaks, et tegemist siiski selle mudeliga millel "volga" iluvõre ees ja auto on üle kolmekümne aasta vana.

Mille järgi on eristatavad mudelid 966 ja 968(A)? Kas see sama iluvõre vs liist?
968M-iga olen isegi üksjagu töristanud, see peaks viimane sapakas olema?
966B-30hj, alguses valge rooliga, bensupaagi kork väljas, spido 140 km/h, stanged ühes tükis(kuni 1970), edaspidi mustade otstega 4 osast. Ees kroomvõre, esitulede kroomvõrud nagu Kovrovets/Voshod.
966- sama, mis eelmine ainult 40 hj
968- mootor sama mis 966-l, ninal liist, stanged mustade otstega keskelt kroom, armatuur esimese aasta mudelitel(1972) plekk, spido 140 km/h esituledel uuemad kroomvõrud, bensiinile A76, surveaste 1:7millegagi
968A-ninal liist, stanged üleni kroom, aga käivad 3 osaks. Aknatihend on "plast liistuga", alates 1976 spido 160 km/h, Mootor 40 hj surveastmega 1:8,2- sobib ka bensiinile AI-93.
Pärast 968M-i tuli veel Tavria.
Vasta
#33

mossepower Kirjutas:
ddig Kirjutas:Mille järgi on eristatavad ... ?
966B-30hj, alguses valge rooliga, bensupaagi kork väljas, spido 140 km/h, stanged ühes tükis(kuni 1970), edaspidi mustade otstega 4 osast. Ees kroomvõre, esitulede kroomvõrud nagu Kovrovets/Voshod.
966- sama, mis eelmine ainult 40 hj
968- mootor sama mis 966-l, ninal liist, stanged mustade otstega keskelt kroom, armatuur esimese aasta mudelitel(1972) plekk, spido 140 km/h esituledel uuemad kroomvõrud, bensiinile A76, surveaste 1:7millegagi
968A-ninal liist, stanged üleni kroom, aga käivad 3 osaks. Aknatihend on "plast liistuga", alates 1976 spido 160 km/h, Mootor 40 hj surveastmega 1:8,2- sobib ka bensiinile AI-93.
Pärast 968M-i tuli veel Tavria.
Konkreetne masin on küll mustade stangeotstega, kuid muud näitajad viitavad justui 6-le, mitte 8-le.

Olles õppinud muuhulgas sellist ainet nagu "mootorikütused", tekib küsimus, mis tähendab "sobib ka bensiinile AI-93"?
Ehk siis, suurem oktaaniarv ei tohiks mootorile mingeid probleeme põhjustada, kui ta just detonatsiooni arvelt töös ei püsi :-)

Connecting technologies
Vasta
#34

966 toodetigi alates 1970 mustade stangeotstega.

Detonatsioon tekib just liiga madala oktaaniarvuga bensiini kasutades suure surveastmega mootorites.
Probleem on hoopis see, et 93 põleb kauem kui 76, kuna oktaani rohkem selles. Seetõttu võivad väljalaske klapid/klapipesad ära põleda. Tänapäevased bensiinid on ka pliivabad, mis vähendavad vanade mootorite klappide eluiga veelgi.

Veel tuli meelde ,et zaze hea indentifitseerida suuna/gabariittulede järgi.

Zaz 966(B)- esiporitiibadel ovaalsed väikesed kollased suunakad, taga õhuvõtu pleki üleval gabariittuli puudub, samuti polnud alguses tagurdus tulesi, hiljem kasutati tagurdustuledena muhu esisuunatulesi. Eksportidel puudusid väikesed oranzid ovaalsed tuled poritiival- selle asemel oli esitule all suur(moskvich 408 gabariidi moodi) suunatuli.

Zaz 968- esiporitiiibadel olev suunatuli muutus samasuguseks nagu vaz 01, esitulede juurde ninaliistu alla tulid suured ümmargused orantsid suunatuled, sama vormiga ainult valget värvi hakati kasutama tagurdustuledena. Eksport 966 esitule all asuv suunatuli muutus gabariittuleks ja valget värvi. Kasutusele võeti väikesed gabariittuled(punase ja valgega) mis asusid õhuvõtu pleki üleval.
Zaz 968A- kadusid viimasena nimetatud gabariittuled
, muu sama.
Vasta
#35

mossepower Kirjutas:Kasutusele võeti väikesed gabariittuled(punase ja valgega) mis asusid õhuvõtu pleki üleval.
Zaz 968A- kadusid viimasena nimetatud gabariittuled
, muu sama.

Selles faktis julgen kahelda. '76. aasta 968A, mida kunagi kasutasin (praegu kaasfoormlase Metsamees valduses) omas neid gabariite igatahes.
Vasta
#36

zazik Kirjutas:
mossepower Kirjutas:Kasutusele võeti väikesed gabariittuled(punase ja valgega) mis asusid õhuvõtu pleki üleval.
Zaz 968A- kadusid viimasena nimetatud gabariittuled
, muu sama.

Selles faktis julgen kahelda. '76. aasta 968A, mida kunagi kasutasin (praegu kaasfoormlase Metsamees valduses) omas neid gabariite igatahes.
76 aastal olid tõesti veel kasutuses, kuid `76 lõpp enam ei olnud. 75/76 oligi 968 ja 968A ülemineku aeg.
Vasta
#37

mossepower Kirjutas:Veel tuli meelde ,et zaze hea indentifitseerida suuna/gabariittulede järgi.

Zaz 966(B)- esiporitiibadel ovaalsed väikesed kollased suunakad...

Mitte kõikide 966-tel, vaid varasematel. Igatahes 1971.a. sügisel toodetud isendil (966 ilma mingi lisatäheta, 40 hj mootor) on esisuunatuled juba nurkmised ja sellise kandilise kujuga ning poritiiva külgedelt olid väikesed ovaaltuled juba kadunud.

Muu Sinu jutt kõik kehtib.


Valdo

Eesti Jalgrattamuuseumi  looja ja eestvedaja
Tutvustame jalgratta ajalugu Eesti vaates, väljas on üle 170 muuseumiväärtusega ratta
Asume Kesk-Eestis Väätsal Pikk 9.
Vasta
#38

Tegin täna ka mõned pildid masinast, kuid mingil põhjusel ei õnnestu mul läpparit SD kaarti lugema saada. Pean mingi teise arvutiga proovima.

Masin igal juhul aastast ´70. Iluvõre sees on kandilised valge klaasiga tuled ning tiivanurkadel kollased ovaalid.

Connecting technologies
Vasta
#39

[attachment=23163][attachment=23164][attachment=23165][attachment=23166]

Connecting technologies
Vasta
#40

Et siis selline auto Smile
Nagu nähe, siis pruun sõber siiski annab esi- ja tagapõllel endast kergelt märku.
[attachment=23169][attachment=23170][attachment=23171][attachment=23172]

Connecting technologies
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne