Soomest auto toomine ja Soome liiklusvahendi müümine
#1
Hädasti oleks vaja teada, mille eest ja palju tuleb maksata, et Soomest ostetud auto Eestisse arvele saada, mis tuleb Soomes maksta jne ja palju kogu kupatus maksma läheks.
Oli ka veel teine mure: Kui ma tahan mingit sõidukit Soome müüa, siis mis makse ma selle pealt maksma pean?
Vasta
#2
http://tqhq.ee/forum/viewtopic.php?tid=16479
http://tqhq.ee/forum/viewtopic.php?tid=17450
Vasta
#3
Meie kaunis kodumaa ei küsi enam miskeid maksusid. Esmase registreerimise pead maksma ARKi, vist 1600 krooni. Vennasrahvas aga kui auto koju viib, maksab nii et tatt ninast... olgugi, et 2002 algusest säälgi natu hõlpsamaks läks, on Soome siiski euroopa vist kõrgemaid automakse maksev paikkond.
"Se on lottovoitto, syntyä suomalaisena!!!!" Wink
loll on loll olla.
Vasta
#4
Mini Kirjutas:Hädasti oleks vaja teada, mille eest ja palju tuleb maksata, et Soomest ostetud auto Eestisse arvele saada, mis tuleb Soomes maksta jne ja palju kogu kupatus maksma läheks.
Oli ka veel teine mure: Kui ma tahan mingit sõidukit Soome müüa, siis mis makse ma selle pealt maksma pean?

Ostmine oleneb paljustki: kas auto on rekisteriössä/poistettu, kas s6idad Eestisse(päevakindlustus) v6i tirid "dolly-ga"(maksad renti) jne. Huvitav on see, et päevakindlustusega katsastusta(ylevaatust) ei n6uta, kui sadama poole liigud.

Myygi puhul vaadatakse iga auto eraldi yle ja hinnatakse. Soomlased räägivad 6udusjutte kaverista, kes ostis uue Aston Martini ja kuna Soomes polnud sellist veel olnud siis arvati lisaveroks 50 000 EURi...
aga kui mu auto liigub valguskiirusel, kas on siis esituledest veel kasu?


Otsin pagasniku luuki 1/43 M407-le
Vasta
#5
Noh õnneks on mul autokäru olemas.
Vasta
#6
kOll Kirjutas:Myygi puhul vaadatakse iga auto eraldi yle ja hinnatakse. Soomlased räägivad 6udusjutte kaverista, kes ostis uue Aston Martini ja kuna Soomes polnud sellist veel olnud siis arvati lisaveroks 50 000 EURi...
kui see tüübikinnitusest tulenema pidi, siis on jutt ilmselt "müüt" - Euroopas peaks ikka ühed nõuded kehtima ning kui uus masin on ühes liiduriigis legaalne, on ta seda ka teises.

teet,
kes tööasjus (side) Venemaaga kokku puutub - ja vot sinna on spetsiifiliste asjade viimine tõsiselt keeruline ja kole kallis...
insenerlik lähenemine: kui suurusjärk on õige, on kõik korras
Vasta
#7
Maksuotsusest on jutt. Tuleb härra, vaatab su auto üle, keerutab pöidlaid, kiikab tarka raamatusse ja ütleb, kui palju sa riigile automaksu maksma pead.

Ja mis puudutab EU-siseseid ühtseid nõudeid, siis oleks see vaid nii... ma sõidaks ammu juba parempoolse rooliga MGB või Austin-Healey Spritega Smile Ega ilmaasjata näiteks uuemaid USA autosid Lätti ei registreerita.
Vasta
#8
IIIFFFAR Kirjutas:Vennasrahvas aga kui auto koju viib, maksab nii et tatt ninast...

Kas see sõltub ka auto vanusest? Et kui nt müüa Soome miski kümne või paari aastakümne vanune asi, siis selle pealt maksu ei ole?
Valdo

Eesti Jalgrattamuuseumi  üks loojaid ja eestvedajaid
Tutvustame jalgratta ajalugu Eestis, väljas on üle 120 ratta
Asume Kesk-Eestis Väätsal Pikk 9, kuni mai keskpaigani oleme avatud eelneval kokkuleppel (514 3262 või PS)







Vasta
#9
Ega ma kindlasti ei tea aga mäletamistmööda sai ilma maksuta noid üle 25a. museovehkeitä maale tuua aga põle meeles kas neid siis tavaregistrisse ka sai või ainult MR-kilpi, millega vaid kolm kuud aastas kärutada võib.
loll on loll olla.
Vasta
#10
valdo Kirjutas:
IIIFFFAR Kirjutas:Vennasrahvas aga kui auto koju viib, maksab nii et tatt ninast...

Kas see sõltub ka auto vanusest? Et kui nt müüa Soome miski kümne või paari aastakümne vanune asi, siis selle pealt maksu ei ole?

See ei enam sõltu auto vanusest vaid maksud on umbes 30% samasuguse auto turuväärtusest Soomes. Kui täpselt samasugust pole, toll vaadab mingi "suvalise lähedase" auto müugihinna kollasest börsist ja läheb arvutama. (näiteks Warrele on võrdlusautona toiminud SamaraBig Grin)

Näiteks üks semu tois Saksamaalt Trabbi -87 nii toll hinnas selle turuväärtuseks 1000 eurot ja maks oli 360 eurot. Smile

Soome tollil on nüüd sellised tabelid (millised autod on juba toodud ja palju on nende maksud olnud), sealt võib vaadata autode (ja tsiklide ka) umbkaudu turuväärtust enne auto ostmist ja toomist välismaalt.

http://www.tulli.fi/fi/03_Yksityishenkil.../index.jsp


Jah, "on lottovoitto elada €€€P:s". Wink
Vasta
#11
Jesper Kirjutas:Maksuotsusest on jutt. Tuleb härra, vaatab su auto üle, keerutab pöidlaid, kiikab tarka raamatusse ja ütleb, kui palju sa riigile automaksu maksma pead.

Ja mis puudutab EU-siseseid ühtseid nõudeid, siis oleks see vaid nii... ma sõidaks ammu juba parempoolse rooliga MGB või Austin-Healey Spritega Smile Ega ilmaasjata näiteks uuemaid USA autosid Lätti ei registreerita.


Mh mis mood issin Eestis saab siis endale registeerida parempoole rooliga masinat, ja kas ültse saab, ma ei sa nüüd aru mis värk selle Eesriga ültse on ma olen näinud ,et Soomes saab registeerida parema poolse rooliga autosid, kuid seda Eestis teha ei sa Lätis venemaal, rootsis jälle saab, miks meie koduvabariik siis erinema peab, kui ma ostan auto euroopa liidust, siis ei saa ju nad mulle seda näiteks parem poolserooliga Jaguari vöi Roverit ARKi registerimast keelata. Vöi ikke saavad, ega see olukord on keeruline, Nii palju kui mian kuulnud olen, on lättis asjad ikke head Tuuni ja tee auot ümber nii kuidas tahad, peaasi ,et ta vastatks mingitele, ohtusnöuetele vöi.

Paluks sellel teemal selgitust.
Vasta
#12
No küsi Riigikogust oma selgitust. Meie pole neid seadusi teinud.
Vasta
#13
Täpsuse huvides - Venemaal lõpetati ka hiljuti "vale poole" rooliga autode registreerimine
Vasta
#14
Alts Kirjutas:Täpsuse huvides - Venemaal lõpetati ka hiljuti "vale poole" rooliga autode registreerimine
Oled sa kindel?.. Kaug-Ida ainult sellest elabki. Mingi "eelnõu" selle kohta võis küll Duumas kõlada...
Vasta
#15
Palun kiiresti abi! Tahan Soomest Eestisse tuua 1964.a. valmistatud auto, see ei ole "museoregisteris" ja ei ole ka Soomes valmistatud. Omanik ütleb , et kõik maksud on makstud, kuid Soome tollis peab mingi maksu maksma. Toll ütles esialgu , et tegu ei ole kultuuriväärtusega, aga siis hakkasid jokutama ja lubasid nädala jooksul vastata.Nädal on möödas ja vastust ei ole. Kas ma saan laevale nii, et on vana omanikuga tehtud ostu-müügileping ja auto on Soome registris? Või tuleb registris ikka midagi vormistada. Somm on nõus tegema loovutuskirja, aga ei taha numbreid sugugi autole külge jätta.Kas Soome toll võib mingit maksu nõuda?
Vasta
#16
Kuskil ülevaatuspunktis kustutate registris ärä ja seal samas asemelle hankida transiitmärkid ("siirtomerkki" -kleebekad). "Siirtoluba+siirtomerkit" maksab 15€.

Mis tollimaksu? Soome ka EU-riik! - tsooni sees kauba ja inimesed peavad liikuma vabalt. Big Grin
Vasta
#17
Kas seoses auto vanusega ei või olla mingit väljaveokeeldu vms?Toll ütles , et auto on vanusega mingist piirist üle, siis ütlesid , et see piir kehtib ainult Soomes valmistatud asjadele , siis ütlesid , et täpsustavad. Nüüd nad siis täpsustavad juba terve nädal aega. Nad küll ütlesid, et kui on mingi probleem , siis nad saadavad mulle e-maili.Ei ole saatnud - järelikult vist on kõik korras.
Kas ma saan soome siirtomerkkiga Tallinna sadamast ka edasi, või pean trelleri otsima?
Vasta
#18
sass Kirjutas:Kas seoses auto vanusega ei või olla mingit väljaveokeeldu vms?Toll ütles , et auto on vanusega  mingist piirist üle, siis ütlesid , et see piir kehtib ainult Soomes valmistatud asjadele , siis ütlesid , et täpsustavad. Nüüd nad siis täpsustavad juba terve nädal aega. Nad küll ütlesid, et kui on mingi probleem , siis nad saadavad mulle e-maili.Ei ole saatnud - järelikult vist on kõik korras.
Kas ma saan soome siirtomerkkiga Tallinna sadamast ka edasi, või pean trelleri otsima?

Kui mina 2006 suvel Soomest 1962 aastal valmistatud isendiga tulin ,siis ei tahtnud küll keegi mingit maksu seal. Ja soome numbritega sõitsin Eesti ARKi ,seal toimus esmane ülevaatus ja registreerimine.Soome numbrid lubas ARK ise tagasi saataRolleyes
Vasta
#19
sass Kirjutas:Kas seoses auto vanusega ei või olla mingit väljaveokeeldu vms?Toll ütles , et auto on vanusega mingist piirist üle, siis ütlesid , et see piir kehtib ainult Soomes valmistatud asjadele , siis ütlesid , et täpsustavad. Nüüd nad siis täpsustavad juba terve nädal aega. Nad küll ütlesid, et kui on mingi probleem , siis nad saadavad mulle e-maili.Ei ole saatnud - järelikult vist on kõik korras.
Kas ma saan soome siirtomerkkiga Tallinna sadamast ka edasi, või pean trelleri otsima?
oleneb täitsa piirivalvurist.olen saanud yle piiri " punaste numbritega".teinekord jällegi ei lubatud ilma treilerita väravast välja söita,kuna soome transiitnumbrid kaotavad kehtivuse ja kindlustuse soome piiril.
O: Norton model 18 1938 vl. porilauad,pakkuda vöib ka muid pre-war inglise tsiklite juppe
Vasta
#20
Siin peaks olema kõik esemed, mis vajavad eksportluba:
http://www.tulli.fi/fi/03_Yksityishenkil.../index.jsp

Koht 13. - Liiklusvahendid üle 75 aastat vanad, mille väärtus on vähemalt 50 000 euro.
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne