palju veokate omanikke huvilisi on ?
#1

...äkki tasuks ka veokate kohta eraldi rida tekitada ?




Vasta
#2

mina asjast kindlalt huvitatud, eks annan kindlalat kommantaare, kui olen taas reisist tagasi, eks alguses raske, kuid eks kindlasti oleks huvilisi, mina pooldan.:yes
Vasta
#3

Mina oleks ka käsi:bounce.Aga tundub,et selle tõsise ala mehi on vist suht vähe ,muidu väga teretulnud asi oleks küllWinkSamas küsiks kohe,kes mida omab,oleks päris huvitav teadaSmile
Vasta
#4

Endal siis MB Unimog-406.Jõuallikaks 5,7-liitrine diisel,4x4 aastast 1980.Hetkel laialivalgund olekus.Käike 20 tuuris koos aeglustitega.Min. kiirus 2 meetrit/minutis ja max. 60 km/t.Palju igasugust staffi ka peal.Kui kellelgi midagi analoogset on võiks teada anda ,oleks hea kellega infi vahetada.Wink
Vasta
#5

...on tööautoks 1962 aasta MB unimog 2,5 r6. Päris vahva asi iseenesest (kui muuseumis vaataks).
Vasta
#6

Lisan mõne pildi oma liikurist! http://www.album.ee/unimog
Vasta
#7

Endal kogemused 60-ndate aastate Unimogiga sõjaväest. Auto üheks halvaks veaks on remondil ei pääse kuhugi ligi. Nt siduriketta vahetuseks tuli eemaldada kabiin ja mootor mahavõtta. Ning bensiinikulu on suur, rohkem kui Gaz 52, maastikul sõidust ei räägigi.

Heaks omaduseks on muidugi maastiku läbivus. Kord sõitsin metsas rahulikult mööda kraavikallast kui ühekorraga esiots vajus, esistange vastumaad, all oli kopra käik krt. Nelivedu sisse, tagarattad kraapisid turba sees ringi kuid esirattad õhus. Labidas ja tungraud välja, esinina natuke tungiga ülesse ja tassisin roikaid, kive rattaste alla ning välja ronis.
Vasta
#8

On kavas järgmine aasta GAZ 53 (vist) osta/hankkida. Hetkel pole veomasinat. Smile (Pole kohta hoida ja pole lube ka praegu).
Vasta
#9

Mis Sa selle 53-ga siis teed? Tuunid ära? ;-)

Üks mu tuttav plaanis kunagi tuua euroopast kehva kerega Lancia Thema V6, millel on Ferrari mootor, et siis selle mootor GAZ 51-le peale panna Smile

Asp

Tsitaat:Originally posted by nasa13
On kavas järgmine aasta GAZ 53 (vist) osta/hankkida. Hetkel pole veomasinat. Smile (Pole kohta hoida ja pole lube ka praegu).
Vasta
#10

Ilmselt tekib vajadus nodi vedada. Aga mingi korrastus arvatavasti ikka tekib. Aga seniks veel aega...
Vasta
#11

To:Vana!No sul on õnn olnud sõita aga ise pole veel meetritki liikuta saanud.Mis puutub käigukasti maha võtmisse ja siduri vahetamisse,siis seda saab teha ka ilma kabiini teisaldamiseta ning mootorit pole ültse vaja maha kiskuda.Oma masinal sai tehtud käimakasti remont.Algul oli päris tükk tegu ,et seda jurakat sealt kätte saada aga eks vigadest õpitakse.Selles on Sul tõesti õigus, seda staffi on sinna laotud kohe isuga.Mis puutub bensiini kulusse siis see mure on mul puudu, on teine diisli peale välja õpetatud.:rull
Vasta
#12

Uuema Unimogiga ei ole kokkupuuteid olnud ja ei tea ka erinevusi, aga vanamalli masinal käigukasti kätte saada on veel suurem tegu kui kabiin ja mootor maha kiskuda. K.kast on kokku ehitatud vahekastiga ( suurus ja kaal on vaat et suurem kui mootoril), kogukupatus istus raami erinevaid pooli ühendaval torul, raamitala on U kujuline, ning ei saa seda vahelt kätte. Et k.kast maha võtta tahapoole tuleb eemaldada kast ning tagasild (kardaan on torusees varjestatud).
Seda aparaati remontides on minu arvamus et, Unimog oli algselt konstrueeritud sõjalistel eesmärkidel e. masina eksplatatsiooni ajaks heal juhul paar aastat või esimese tabamuseni.
Vasta
#13

Ma arvan,et raamid ja kinnitus põhimõtted on suht samad nendel isenditel.Mina lähenesin lihtsalt tagant poolt ,kuna tundus kabiini mahavõtmine natuke tülikas.Raam on tõesti u-kujuline ja käigukast koosneb nii vahekastist kui ka esisilla ja hüdro väljavõttest.Ise tegin nii ,et kergitasin tagant natsa kabiini, toestasin mootori alt ja lasin nii esi kui ka tagakardaani käimakasti otsast lahti.Edasi panin rihmad ümber käigukasti ja toetasin taliga ära.Siis lasin tagumised käigukasti krontsteinid lahti, mis on kinnitatud ristala külge, nii nagu sinu omalgi ja lõpuks mootori küljest lahti ning oligi käes.Siin nüüd ise lugedes tundub küll, et imelihtne aga jebimist oli tõesti palju.Nii palju kui mina tean siis algupäralt oli Unimog mõeldud kasutamiseks majanduslikel eesmärkidel.Väga suure toetuse sai see masin talupidajatelt, sellega hariti isegi põldu ja niideti heina.Oma suht hea läbivuse tõttu jäi ta silma sõjaväele, kus hakati teda hiljem kasutama.Nende masinatega ,mis Eesti sõjaväel on probleemiks kauaaegne eelnev seismine.Ärge unustage,et need liikurid olid humanitaarabi Eestile!Kui natuke hoolt kanda ja peremehelikult ümber käia, siis samaväärset veokit on suht raske leida kui just väljaarvata bensu kulu(bensiini mootoriga isendid).Vana, kas Eesti sõjaväel on kõik Unimog-id bensukad?
Vasta
#14

UM. Eesti kaitseväes olevad Unimogid on tõesti kõik bensukad. Enamus neist aasast 62. Kuigi on nähtud ka 63 ja 65 aasta väljalaskeid. Seda esiteks, teiseks see jutt mis vana rääkis käimakasti ja siduri kohta on sulatõsi. Ja veel, üritasime teha ka süütesüsteemi 24V pealt 12Vks. Alguses oli kõik kena ja tore, masinal tuli justkui uus elu sisse. Aga pikapeale hakkasid probleemid akudega. Viga üles ei leidnudki, enne tuli käsk, et olgu kõik vanamoodi tagasi pandud. Aga Eesti kaitseväes olevate unimogide põhiprobleem on selles et sinna pole piisavalt juhte peale panna. Ühes N väeosas on 35 Unimogi ja nendest iga päev sõidab 6-7. (ei tea miks tänapäeva noormehed enam C-kati ei taha lubadele teha?) Ja peale pikemat seismist tuleb üks tants küünaldega maha pidada. Nimelt keelduvad peale mõningat seismist paar küünalt töötamast.
Vasta
#15

Kui suur Teil see bensu kulu Unimog-del on?:???Morris,ise oled seal ajateenija või palgatöötaja?Samas oleks päris huvitav kui mõnikord saaks vaatama ja katsuma tulla neid isendeid kui see võimalik oleks. To:Vana.Kas Sa ka veel Unimog-iga liigud või ei?
Vasta
#16

väike offtopic... kas oleksite huvitatud veoautode/rekkade foorumist siin autode all? et saaksite seal oma muresid ja rõõme sellel teemal arutada?
Vasta
#17

... lõpuks ometi oleme jõudnud arusaamisele Big GrinBig GrinBig Grin

kusjuures svenson, see ei ole ju üldse ot, loe esimest postitust :eureka
Kui aega saan, lasen enda auto pildid ka elektronide kanda .


Vasta
#18

Tsitaat:Niimoodi kirjutas: al
... lõpuks ometi oleme jõudnud arusaamisele Big GrinBig GrinBig Grin

kusjuures svenson, see ei ole ju üldse ot, loe esimest postitust :eureka
Kui aega saan, lasen enda auto pildid ka elektronide kanda .

uh sorry jah... kuskil lugesin seda aga jäi esimene lugemata... Sad eks siis tekitame selle asja siia...
Vasta
#19

Remontimise kogemused on ajateenistuse aegadest 97 a. -st, sai ringivuratud Võrumaa metsades. Bensiini kulu oli 25-30 L, talvel maastikul ning vahepealsete soojendades harva ka 40. Üldiselt küttekulu sõltus palju autojuhist ning masina korras olekust, põhihäda oli nagu juba eelpool mainitud küünalde tahmamine ja karburaator. Viimased \"ringlesid\" masinatelt masinatele, aianurgas oli paar-kolm masinat mida ei kasutatud n.n. mis s***lt käisid ja mille küljest käidi vaikselt juppe võtmas ning vahetamas.Smile
Tuleb meelde naljakas juhtum kui mingi Sveitsi sõjaväe delegatsioon tuli ÜJP-i ülevaatama paar aastat nende poolt antud humanitaarabi Unimoge ning leitnand Säre kiitles, et: \"Kõik autod sõidavad ja need masinad mis tulid varuosadeks kaasa panime ka kõik liikuma.\"
Kui keegi oleks mõnel garaazi nurgas seisval autol kapoti ülesse tõstnud ja näinud seal tühjust oleks küll nalja saanud ja EKJ maine kannatada saanud.
Vasta
#20

Hoian ise unimogidel tööasjus silma peal ja peab märkima, et ülikõvad masinad. Masinaid kasutatakse igasuguste imede tegemiseks, näiteks saksa talumehed künnavad vajadusel põldu... Päästeameti tehnikaosakondade vennad käisid nädal tagasi saksas unimogi 50 aastapäeva üritusel, kus olid demoks väljas kõik võimalikud kunagi toodetud modifikatsioonid ja lisaks suur polügon, kus siis soovijad võisid uskumatutest kallakutest üles-alla sõita jne.
Saksas ja mujal euroopas müüvad sõjaväebaasid iga aasta teatud arvu umb. 20 aastat vanu masinad maha. Ükshaaval ostes on 83 aasta masina hind 8000-10000 EUR, tegemist siis tavaliselt kuni 30000 sõitnud diiselmootori ja kastiga variandiga. Kui osta korraga nii 50 masinat, siis langeb hind oluliselt. Viimast teevad kasutatud veokate müüjad (näiteks Hollandis VanViliet jm.) ning panevad seejärel 15000 EURise hinnaga müüki. Viimatinemetatu müügiplatsil sai sel kevadel alles sisse tulnud masinate vahel ringi vaadatud ja peab mainima, et sülg jooksis särgi peale... Kui kunagi majanduslik olukord peaks oluliselt paranema, siis võtaks sellise looma küll pühapäevaseks hobimasinaks, et kuskil metsavahel ja karjäärides mürada.
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne