Transbaltica...
#1

...mis reede keskpäevaks oli meie päälinna jõudnud ja mida puhtjuhuslikult sattusime Villuga pealt nägema...

Ühesõnaga, Pariisist asus rekkadel teele (kes prantsust valdab, võib ise lugeda: http://www.ttp-org.com/transbaltica06.php ) u. 50 vanaautot, aastatest 1928 kuni 80ndate keskpaik, sekka ka mõned täiesti uued, ning omal jalal sõitma asuti alates Varssavist. Teekond kulges läbi Poola, Leedu ja  Läti  Eestisse, siit Soome ja läbi Rootsi-Taani-Inglismaa tagasi koju.
Matka embleemiks oli :

[Pilt: imgp16047af.jpg]

...mis oli kleebitud igale autole.
Miks alates Varssavist, on vist suht arusaadav, sest igaüks, kes saksas liigelnud on, teab, et mööda kiirteed 200-ga kulgeda on suht igav, ja teine asi, enamus masinaid oleks seal teistele lihtsalt jalgu jäänud, tegemist ju ikkagi keskmiselt 50a vanade liikuritega...Toungue

Et tegemist oli keskmisest tunduvalt jõukamate vanaautohuvilistega, selgus juba juhtmasinat vaadates:

[Pilt: b16mz.jpg]

Sellise Bentley (aastaarv võis olla kas 1927 või 28, ei mäleta) turuhind, (muidugi, juhul, kui on tegemist originaaliga) kirjutatakse eesti kroonides vast seitsmekohalise numbriga....(kusjuures esimene number ei pruugi üldse "üks" olla)...

Tagantpoolt sihuke (Selliseid tagatulesid polnud Villu kunagi oma elus näinud, ; sellest ka üleloomulikult pikaksveninud kael Smile:

[Pilt: b26ua.jpg]

...tõkiskingad ja lemmik kaisukaru kenasti kaasas.

Kütusemajandus nägi välja nagu mõnel sajandialguse allveelaeval:

[Pilt: b37qp.jpg]

...ja asutigi minekule:

[Pilt: b46jk.jpg]


Osad mehed, ei teagi täpselt, kas jätkasid retke trileril; või ühinesid ülejäänud seltskonnaga sellesama treileri pealt:

[Pilt: imgp15870an.jpg]

Maailma ilusaimat autot oli sellel seltskonnal ette näidata päris mitu tükki:

[Pilt: imgp15904eg.jpg]

Muideks, see, et E-type on möödunud sajandi ilusaim auto, ei ole ainult minu isiklik arvamus, kas mitte New York`i mingi rahvuslik tehnikamuuseum samuti ei valinud teda selleks...?
Täpselt ei mäleta enam.
Igal juhul sobib ta VÄGA edukalt ka poola ja läti sääsekede tapmiseks:

[Pilt: imgp16073ys.jpg]

Meil ju siin maarjamaal sääski ometigi pole....Cool


Citroeni "jumala" teenijad olid väljas kolme masinaga; esimene neist:

[Pilt: imgp16170ci.jpg]

..esindas veel seda aega, mis hüdrovedrustust "ajutiselt asendas" terasverdu, ülejäänud ikka ehtsitröönlikult kergitasid oma keresid:

[Pilt: imgp16054px.jpg]

ja


[Pilt: imgp16735jb.jpg]

Selle viimase kohta, muideks, ei osanud keegi meist, kes me eestlastest neid masinaid uurisime, mingitki marki pakkuda, ja, kuna omanik ei osanud inglise ja meie prantsuse keelt, jäigi täpsem mark saladuseks.
Tundus, nagu oleks tegu mingi eriseeria Citroeniga, mis spetsiaalselt võidusõiduks ehitatud...(a la Estonia ???)










Vasta
#2

Sinisest võidusõidukast veel üks pilt, äkki keegi oskab marki pakkuda:

[Pilt: imgp16707qg.jpg]



Ka prantsuse keelt kõnelejate hulgas oli päris palju ameerika raua austajaid, see Stang jättis eriti hea mulje:

[Pilt: imgp16565wd.jpg]



Morgan on selline automark, et esimesel pilgul kunagi ei kipu ära ütlema, mis aastaarvu isendiga on tegemist, nii ka seekord:

[Pilt: imgp16602ik.jpg]

Olid (on vist siiani) nad ju tootmises väga pikka aega ja muudetud on nende puhul ainult mootoreid, mis karburaatoritega vanatüübilistest on tänapäevaks muutunud sissepritsega kaasaegseteks Roveri mootoriteks...



Hämmingut valmistas veel sellise asja nägemine:

[Pilt: imgp15958jb.jpg]

Ma ei kujuta hästi ette, et nii vana autogaga sõita kodust nii kaugele, kusjuures see asi ei maksa mitte vähe.
Aga ilmselt ei ole omanikule transpordihelikopteri tellimine Pransusmaalt mingi väljaminek ning seetõttu kaunistaski Tallinna auklikke tänavaid ka selline "asi".
Hinda ei julge taas pakkuda....Smile

[Pilt: imgp16366am.jpg]


Samas, seltskonnas leidus ka perfektselt taastatud vanu masinaid, eriti torkas silma üks 911,

[Pilt: imgp16143vj.jpg]

...mille mootor, sillad, kere, tundus, oli just SELLEKS sõiduks valmis saanud ja ettevalmistatud....Kapotialt paistis elukas tuttuus:

[Pilt: imgp16169qi.jpg]

Eks seegi auto näitas omaniku sissetulekuid, kuna sellise masina taastamine ei ole kõige odavam lõbu ning selle seltskonna silmitsemisel ei suutnud kuidagi ette kujutada neid lõbusaid pensionäre mutrivõtmega gartaazhis kükitamas...Cool
Pigem olid nad seda tüüpi rahvas, kes oma uue Ferrariga aeg-ajalt taastamistöökoja ees seisatavad ning tehtud töödest aruannet/arvet nõutamas käivad....


Samas, olid ka mõned täiesti originaalsel kujul säilinud masinad:

[Pilt: imgp16553ex.jpg]

Vanames (omanik) loopis aga aknast jämedaid sigarijunne ja lobises vahetpidamata mobiiltelefoniga. Ilmselt oli arutluse all mingi järjekordne diil...Cool


Porsche omaniku kummulipööratud "vann" oli poola rullnokka, aga, niivõrd lummanud, et viimane unustas õigel ajal pidurit vajutada, on ju sellise mõlgi saamisel pea alati vastaspool süüdi:

[Pilt: imgp16470kq.jpg]
Vasta
#3

Tallinna tänavatel just mitte väga sagedane liikleja:

[Pilt: imgp16403jg.jpg]

Sellisest olen ka ise viimasel ajal unistama hakanud, ei käi selle auto  muretsemine nii üle jõu midagi; iseasi, muidugi, on see, et ta ideaalselt korda teha....

Veel pisut ehtinglaslikku nostalgiat:

[Pilt: imgp15938tk.jpg]

...ja käes oligi lahkumise aeg.

Kadusid nad kõik meie lämmatavasse pärastlõunasse (loe konditsioneeritud viietärni hotellituppa), viibates veel käega ja naeratades tagasihoidlikult, ainult nii siiralt nagu oma eluga hästi toimetulev lõunaeurooplane seda oskab....

Lahkus ka minu vaieldamatu lemmik:

[Pilt: imgp16416po.jpg]

...jättes asfaldile vaid paar õlitilka tunnistamaks, et Jaguari V12 oli olnud siin....

P.S. Mulle meeldib praegu mõelda, et see, mis punasel Jaguaril uksele oli kirjutatud ( "Chopard Geneve" ), on tema enda kontori nimi....(vaata ka http://www.chopard.ch/suisse/ch-homefl.htm), sellesama viie töölisega kontori, mille ta 63ndal aastal ostis ja tänapäevaks suureks ja tuntud kellatehaseks on suutnud töötada...
Karl Scheufele oli see mees äkki...?

Kes teab.
Hart Jürine ei tea...
Vasta
#4

Ei hakanud uut teemat tegema, kuna ka siin teemas rahvusvahelisest uunikumautode sõidust juttu, siis lisaksin veel omalt poolt nähtu, seda siis Dresdeni linnas. 15-18 juunil toimus seal 21. rahvusvaheline vanautode sõit (21. internationale Dresdner Kfz-Veteranen-Fahrt). Koguneti ja sõideti siis Dresdeni ümbruses. Olin ka oma fotokaga sündmuse tunnistajaks.
Rikaste inimeste harrastus see on jah valdavalt, kuidas muidu õnnestuks näha ühel kogunemisel 10-t Horchi ja 3-e Mercedes SL kabriot. Aga päris tore oli näha ka ilusti tehtud hirvega GAZ 21-te. Mootorrattaid oli ka, ainult 7, see eest oli autosid hinnanguliselt 70 kanti.

Pilte saab huvi korral vaadata SIIT klikates "Dresdeni" peale.


Vasta
#5

stihl Kirjutas:Sellisest olen ka ise viimasel ajal unistama hakanud, ei käi selle auto muretsemine nii üle jõu midagi; iseasi, muidugi, on see, et ta ideaalselt korda teha....

Sa pole ainuke, aga ühes kiirete autode foorumis oli selle kohta hea lause, et 328 on hea odav küll, aga selle ost ja sõidukorda tegemine maksab juba sama palju kui 348, mille peale kulub omakorda nii palju, et tegelt saaks juba 355 osta. Kuna viimane ei lagune, siis remondi peale raha ei kulu ja saab kohe sõitma hakata Smile

Samas kui asju perspektiivis vaadata, siis see 355 on ka ikka dirt cheap, Lasnamäele saab selle raha eest hädavaevu kahetoalise korteri Smile F40 on juba tiba suurem pähkel...
Vasta
#6

Tead, Jesper, et inimene paneb oma lati ikka ise paika....Smile
Veerpalu vist ütles seda kunagi ja tõi kulla ära...
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne