olümpia buss Hiiumaal
#21
Saaremaa olümpiabuss polnud Kamza mootoriga. Ja kui ma hästi järele mõtlen, siis polnud sel ka pikendatud keret. Põhiline erinevus tavalistest LAZ-idest oli väline värvilahendus ja üleni polsterdatud salong. Isegi pea kohal asuv pakiriiul oli paksult polsterdatud. Ja sealt sai jahedat õhku endale näkku lasta. Tolle aja bussides (1980!!!) oli see vaat et kosmosetehnika. Välisvärvid olid vist roheline ja must aga võin ka eksida.
Vasta
#22
ikkagi olid need "TURIST" lazid. neid päris mitu tykki, ja "TURIST-2" si minu teada 2tk
Vasta
#23
Olen nüüd välja selgitanud, et buss müüdi kuhugi jõgevamaale ja uus omanik plaanis sellest teha kalakaupluse. Inimesi on ikke igasuguseid. Hämmastama paneb see, et inimesed kes bussiga seotud olid ei mäleta ta täpset markigi ja nii on seda ARK-i kaudu ka raske otsida. Kui keegi näeb seal kandis sellist "kahtlaselt" pika kerega rändkauplust või midagi sarnast tasub küsida millega tegu on. Endiselt on kõige tõenäolisem, et masin selle ajapeale vanarauas.
Vasta
#24
Hiiumaa häda oli selles, et Ikarused polevat mahtunud praami peale. Ka ainsad TAK-i LAZ-tüüpi liinibussid käisid 80-ndatel just Hiiumaa vahet
Vasta
#25
Minu teada oli ju praamid Saaremaal ja Hiiumaal enam vähem ühesugused.See praamile pealesõit oli bussidele muidugi omaette tegu.Paigaldatti laudu ja muud seesugust ,et buss ikse laevale pääseks.Aga kas juba siis polnud wõitlust bussiparkide wahel,kellele mingi liin kuulub?Kas ei oLnud just see Hiiumaa liin kus TAKi oma tõi reisijad Rohukülla ja Heltermaal oli Hiiumaa buss wastas?Minu teada kasutab sellist warianti praegu TIIT LIINID??
Vasta
#26
LAZ bussidele keevitati ette ja taha nn kelgud, et olex parem sinna laevale söita!! kelkude all mötlen karp rauast latid pikuti tagumiku ja nina all!! eriti hull oli tehumardi praamile söit, see praam oli kui kauss!! mingi aeg bussid yle ei käinud, tallinnast söitis virtsu ja kuivastus oli teine buss vastas!!
Vasta
#27
PETSS Kirjutas:Minu teada oli ju praamid Saaremaal ja Hiiumaal enam vähem ühesugused.See praamile pealesõit oli bussidele muidugi omaette tegu.Paigaldatti laudu ja muud seesugust ,et buss ikse laevale pääseks.Aga kas juba siis polnud wõitlust bussiparkide wahel,kellele mingi liin kuulub?Kas ei oLnud just see Hiiumaa liin kus TAKi oma tõi reisijad Rohukülla ja Heltermaal oli Hiiumaa buss wastas?Minu teada kasutab sellist warianti praegu TIIT LIINID??

Hiiumaa praamidele pealesõit paranes kui millalgi (80-date alul?) paigaldati kaldale muudetava kõrguse peale-maalaadimissillad. Veeseis ju muututb, kord on praam kõrgemal, kord madalamal.
Peale oleks ka vanale Viimsile/Suurupile Ikarus mahtunud. Veokad olid ju suuremadki. LaZ (Turist) oli lihtsalt kõrgema kliirensiga. Kasutati näiteks seda, et täislastis veoauto sõitis bussi ees peale ja "vajutas" oma raskusega praami madalamale... Hiiumaa autobaasil (nr 15) polnud tol ajal ühtegi LAZ bussi, kõik olid PAZ-d ja need Tallinnasse ei sõitnud. Millalgi 80da-te läks Tallinna liin hiidlaste kätte, kuid ka LAZ-dega. Koos uute laadimissildade ja uuemate praamidega ("Laid" - sari, mis septsiaalselt Hiiumaa jaoks tehtud) hakkasid ka turisti-Ikarused saarele pääsema.

Hiiumaa liinil on alati bussid üle käinud. Saaremaal oli jah seis, et üks buss toob praamile ja teine viib siis teiselt poolt edasi. Kui pagast oli palju, oli see väga ebamugav. Buss võttis praamil aga päris palju ruumi...
Vasta
#28
Isegi vormsi praamile aeti maaliinide ikarus peale 80 ndatel
M408-65, GAZ24-77, UAZ, RAF
http://www.garaaz.eu/
Vasta
#29
Teema juurde tagasi tulles.
Üks LAZ Karpatõ, mis oli oma aja kohta liiga luks. Käis ka Eestis katsetustel.
Vahest see?

http://fotobus.msk.ru/photo/575744/
http://fotobus.msk.ru/photo/575494/
Vasta
#30
(15-01-2012, 14:14 PM)Regardman Kirjutas: Teema juurde tagasi tulles.
Üks LAZ Karpatõ, mis oli oma aja kohta liiga luks. Käis ka Eestis katsetustel.
Vahest see?

http://fotobus.msk.ru/photo/575744/
http://fotobus.msk.ru/photo/575494/

Ülemistes käis katsetustel sõltumatu esisillaga buss. Edasi pidi minema karmimasse kliimasse, meil oli kas paar nädalat või paar kuud.
Ülemiste ja TAK olid ju üle liidu kuulsad selle poolest, et siin piinlikult iga nädal kontrolliti rehvirõhku. Igas T-1-s. Selle tõttu ka katsekummid ja ilmselt ka see buss.
Hiiumaaga seoses: sõitis seda liini 70-ndatel "nahkpüks". Selle juhi nime ei mäleta aga rääkis, et naine muidu koju ei luba kui püksid koridoris maha, et peerud ukse taha jääksid. Haapsalu rahvas soovis ikka "hiidlastega" sõita, sest esimene peatus oli Haapsalus ja Turist oli harilikust LAZ-ist mugavam.
Инвалид информационной воины.
Vasta
#31
(15-01-2012, 19:43 PM)aavu Kirjutas: Hiiumaaga seoses: sõitis seda liini 70-ndatel "nahkpüks". Selle juhi nime ei mäleta aga rääkis, et naine muidu koju ei luba kui püksid koridoris maha, et peerud ukse taha jääksid. Haapsalu rahvas soovis ikka "hiidlastega" sõita, sest esimene peatus oli Haapsalus ja Turist oli harilikust LAZ-ist mugavam.

Hiidlased olid jälle kurjad kui Haapsalu rahvas bussi täis pani. Meile oli see ainus buss päeva jooksul, Haapsalusse läks mitu bussi + rong ka vist 2x. Aga Hiiumaa buss oli kiirem küll. Isegi olen Hiiumaa bussist maha jäädes sõitnud Nõva ringi bussiga Haapsallu.Läks vist 3,5 tundi Smile
Nahkpüksist mina ei tea. Siis olin veel liiga noor. Kord olen aga küll Tallinna sõitnud nii, et juhil polnud mitte jääknähud vaid oli korralikult purjus. Keegi ei öelnud midagi ja miilits millegipärast ka liinibussi ei puutunud. Sõitsid Tallinna mehed, kusagil Nurstes v. Õngul oli neil ööbimispaik ja ilmselt oli pidu liiga rajuks läinud...


Vasta
#32
Kiirbussi (nii seda Hiiumaal kutsuti) juhid ööbisid ka Kärdlas, võõrastemajas arvatavasti, kuna seal taga parklas see buss aegajalt seisis. Hommikuseks väljumiseks pidi buss jälle Õngul olema. Palju meestel magamiseks aega jäi - kes teab.
Aga kiirbussiga sai ise tihti sõidetud. Õhtuti Suuremõisast Kärdlasse. Pimedatel augustiõhtutel bussi oodates oli tagasilla undamine juba kaugelt kuulda. Pilet oli küll liinibussist kallim, kuid mugav sõit oli seda väärt. Ja ei olnud harvad ka juhused, kui juhid väikese poisi (minu siis Toungue) käest piletiraha ei tahtnudki.
Teemaks oleva olümpia bussiga olen ka mina korduvalt sõitu saanud. Juhiks oli peale Mihkli tihti ka Enn. Enn vedas üksvahe selle bussiga inimesi lõunaajal Kärdlas sööklasse sööma. Enn oli väga täpne ja alati õigel ajal kohal.
Selle bussiga on ka kaasa tehtud ekskursioon Velikie Lukisse. Ja nüüd siin kirjutades meenub, et buss sai pika reisi algul Narva maanteel juhi aknasse kivi nii, et aken purunes täielikult. Uus klaas saadi (pühapäeval!) kusagilt Haljalast ja paigaldati ka sealsamas ning sõit võis jätkuda.
Bussist endast mäletan niipalju, et minumeelest istmed väga mugavad ei olnud (kiirbussis olid vist mugavamad). Istme kohal olevas riiulis oli igale sõitjale lambike ja õhuauk (kust küll midagi ei tulnud). Ja vasakus reas tagumise ratta kohal oli lauaga koht, ehk siis laud ja kaks istet, milledest üks oli seljaga sõidu suunas. Seal mängiti alati kaarte.
Kaua see buss Hiiu Kaluril oli või mis tast sai, ei tea. Küll aga mäletan korda, kui sama buss oli töökojas kap. remondi tegemiseks luukereks kistud.
Vasta
#33
(02-08-2006, 14:37 PM)sm.Poljakov Kirjutas: Tere kaasfoorumlased! Hiiu kaluril oli kunagi nn olümpia-buss. See oli valmistatud 1980 aasta olümpia mängudeks välismaa sportlaste veoks. Neid tehti ainult 5 tükki ja peale mänge jagati need mingi valemiga mööda liitu laiali. Hiiu Kalur sai selle vist mingit kalapüügivõistlust võites. Olen lapsepõlves palju selle bussi "sõitu" saanud. Kas keegi teab selle bussi edasisest saatusest? Bussijuht oli Mihkel Tustit.

Täna jäi silma üks klip ; https://www.youtube.com/watch?v=SFJxcib_pKs,  mille 2.40 minutil om "Hiiu Kaluri" diisel Laz-i ainuke analoogne pilt, mis on interneti avarustes leida.


Manustatud failid Pisipilt (pisipildid)
   
Vasta
#34
" Hiiu kaluril oli kunagi nn olümpia-buss. See oli valmistatud 1980 aasta olümpia mängudeks välismaa sportlaste veoks. Neid tehti ainult 5 tükki ja peale mänge jagati need mingi valemiga mööda liitu laiali"

Esivanem töötas sel ajal Tallinna Autobussikoondises ja ka tema sõitis ühega nendest bussidest. Kusjuures niipalju kui mäletan ei olnud need bussid üldsegi ühesuguse ehitusega kuna vana sõitis algul ühega mis oli nagu unistus ja siis peoajaks sai teise mis oli nagu ikaldus. See ikaldus igal juhul kooles poole mängu pealt ära ja vana pidi ikkagi "Turist LAZiga" lõpuni sõitma. Peale mänge võeti need bussid TAKilt ära. Kui kunagi esivanemate albumile ligi peaks saama leiaks vast ka mõne pildi kuna vana oli kõva pildistaja.
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne